Відповіді на запитання №№ 401 - 450 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду
Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук Андрія, Кравець Олександра та ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.
Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.
401 - 450
|
|||
401
|
Спеціаліст
управління фінансів районної державної адміністрації зазначив у декларації
свої доходи та доходи членів його сім'ї, які були отримані або нараховані
упродовж звітного періоду. Який із доходів йому слід вказати у декларації як
"соціальні виплати"?
|
Стаття
46. Інформація,
що зазначається в декларації
7)
отримані (нараховані) доходи, у тому числі доходи у вигляді заробітної плати
(грошового забезпечення), отримані як за основним місцем роботи, так і за
сумісництвом, гонорари, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати,
благодійна допомога, пенсія, доходи від відчуження цінних паперів та
корпоративних прав, подарунки та інші доходи.
Роз′яснення
45. Які доходи
та подарунки відображаються у декларації?
Соціальні
виплати, субсидії тощо вважаються доходом і відображаються в декларації лише
в разі їх монетизації, тобто виплати (нарахування) у грошовій формі.
|
Запобігання
корупції, 46
РОЗ’ЯСНЕНЬ
щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції»
стосовно заходів фінансового контролю затверджених Рішенням Національного
агентства з питань запобігання корупції від 11 серпня 2016 р. № 3
|
402
|
Спеціаліст
юридичного відділу районної державної адміністрації зареєструвався кандидатом
у депутати до місцевої ради, про що в той же день письмово повідомив
керівника державної служби органу. Як у такому випадку повинен вчинити
керівник державної служби адміністрації?
|
Відповідь:
прийняти рішення про надання відпустки без збереження заробітної плати на час
участі у виборчому процесі.
Стаття
10. Політична
неупередженість
4. У разі реєстрації державного
службовця кандидатом у депутати Центральною виборчою комісією, виборчими
комісіями, сформованими (утвореними) в установленому порядку, він зобов’язаний в одноденний строк
письмово повідомити про це керівника державної служби.
Державному
службовцю за його заявою надається відпустка без збереження заробітної плати
на час участі у виборчому процесі. Зазначена відпустка надається за рішенням керівника державної служби
з дня його повідомлення про участь у виборчому процесі і до дня його
завершення відповідно до виборчого законодавства.
|
Про
державну службу, 10
|
403
|
Ставка
податку це…
|
25.1. Ставкою податку визнається розмір податкових нарахувань на (від)
одиницю (одиниці) виміру бази оподаткування.
|
ПКУ,
п. 25.1 ст. 25
|
404
|
Станом
на 1 липня 2012 року Заявник, після виходу на пенсію, працював на посаді
державного службовця . У відповідності до змін до Закону про пенсії 2013 року, виплата
пенсії за віком, чиї бенефіціари одночасно обіймають визначені посади у
державному секторі, зупинена на термін їх зайнятості. Це обмеження не
стосується тих, хто під час отримання пенсії за віком, працює у приватному
секторі. 2 липня 2013 року виплату
пенсії заявника було припинено. До якого висновку дійшов Європейський суд з
прав людини в даній справі?
|
3.
Оцінка Суду
25.
Відповідно до прецедентного права Суду, стаття 14 Конвенції доповнює інші
важливі положення Конвенції та протоколів до неї. Вона не має незалежного
існування, так як має вплив тільки у відношенні “здійснення прав і свобод”,
які гарантовані цими положеннями. Хоча застосування статті 14 Конвенції не
передбачає порушення цих положень – і в цьому сенсі є автономним – вона не
може застосовуватись в цьому випадку, за винятком фактів спірного питання в межах
одного або декількох з них (див. в тому числі інші справи: «Карлхайнц Шмідт
проти Німеччини» (Karlheinz Schmidt v. Germany), § 22, 18 липня 1994 року,
серія А, №. 291-B).
26. У даному випадку, це не було предметом спору між сторонами і Суд не бачить підстав вважати інакше: що центральним питанням застосування є невиплата пенсії за віком заявника. Суд задоволений тим, що право на пенсію, про яке йде мова, є майновим правом у виконанні статті 1 Протоколу № 1. Предмет справи, таким чином, підпадає під дію цього положення. 27. Оскільки заявнику було відмовлено у виплаті пенсії на підставі того, що він одночасно працює на державній службі, яку можна розглядати як “інший статус”, що охоплюється статтею 14 (див. з урахуванням відповідних змін «Карсон і інші проти Сполученого Королівства» (Carson and Others v. the United Kingdom) [ВП], № 42184/05, § 70, ЄСПЛ 2010), це положення може бути застосоване (див. «Гайгусуз проти Австрії» (Gaygusuz v. Austria), 16 вересня 1996 року, § 41, Reports of Judgments and Decisions 1996-IV). 28. Відповідно до прецедентного права Суду, відмінність у ставленні є дискримінаційною в світлі статті 14, якщо вона “не має об’єктивного та розумного обґрунтування”, тобто, якщо вона не переслідує “легітимну мету” або якщо немає “розумного співвідношення між засобами, що застосовуються, та метою, що переслідується”. Більше того, договірна держава користується свободою розсуду при визначенні того, чи та якою мірою відмінності в інших схожих ситуаціях виправдовують різне ставлення (див. Гайгусуз, згадане вище, § 42). 29. Суд зазначає, в першу чергу, що в доводах Уряду легітимною метою, що переслідується законодавством та лежить в основі диференційованого підходу в спорі, є захист державного бюджету. Уряд вважає, що навіть якщо законодавча поправка стосується тільки обмеженої кількості пенсіонерів, як стверджував заявник, цей захід дійсно може знизити деякі державні витрати, тому мета, на яку посилається Уряд, може бути прийнята в якості легітимної. 30. Заявник стверджував, що відмінність у ставленні полягала у наступному: відмінність між приватною і державною сферами, а також між різними категоріями державних службовців. Уряд заявив, що законодавче положення, про яке йде мова, не носить дискримінаційного характеру, зокрема, тому що диференційоване ставлення до різних роботодавців, не було дискримінаційним відповідно до статті 14. Воно було в будь-якому випадку обґрунтоване тому, що орієнтоване на конкретну ситуацію, в якій такі пенсіонери, як заявник, отримували дохід з двох джерел державного бюджету одночасно. 31. Однак, Суд зазначає, що Уряд не висунув жодного переконливого аргументу – жодних аргументів взагалі – на користь обмеження сфери дії поправки до тих категорій державних службовців, які перераховані в законі, замість того, щоб охопити всі категорії державних службовців. Заявник вказав, – і це не було спростовано урядом – що пенсіонери, які обіймають посади міністрів уряду або мерів були звільнені від обмежень. З точки зору скорочення державних витрат, Суд не може побачити жодного обґрунтування цієї відмінності в ставленні і вважає, що державні службовці, які не охоплені поправкою, знаходяться в аналогічній ситуації, як заявник. 32. Більше того, відносно іншого положення передбачуваної дискримінації, тобто різниці в ставленні до державної і приватної сфер, Суд вважає, що, хоча тільки перша група схильна до отримання подвійного доходу з державних джерел, основний аргумент, висунутий урядом (а саме, що жодна пенсія не повинна виплачуватися працюючим особам, оскільки вони не потребують заміну заробітної плати) фактично повинна в рівній мірі стосуватися і тих пенсіонерів, які працюють у приватній сфері та отримують заробітну плату. Якщо дивитися з цієї точки зору, пенсії, що виплачуються пенсіонерам, які зайняті у приватній сфері, також можна розглядати як надлишкові державні витрати. Ці дві групи пенсіонерів, з цієї точки зору, знаходяться в аналогічній ситуації. 33. У зв’язку з цим, Суд вважає аргументи Уряду непереконливими. Суд вважає, що різне трактування пенсіонерів, що працюють в державному і приватному секторах, з однієї сторони, і між різними категоріями державних службовців, з іншої сторони, щодо права на продовження отриманні пенсії за віком, де заявник став жертвою, не ґрунтується на будь-якому “об’єктивному і розумному виправданні”, навіть беручи до уваги певну свободу розсуду, що надається договірним сторонам в цій області (див. параграф 32 вище). 34. У цьому випадку мало місце порушення статті 14 Конвенції у поєднанні зі статтею 1 Протоколу № 1. У світлі цього висновку, Суд вважає, що немає необхідності окремо розглядати питання, чи є факти справи також порушенням статті 1 Протоколу № 1. |
Фабіан
проти Угорщини
78117/13
|
405
|
Страйк працівників органів державної влади (крім технічного та
обслуговуючого персоналу) забороняється на підставі:
|
Забороняється
проведення страйку за умов, якщо припинення працівниками роботи створює
загрозу життю і здоров'ю людей, довкіллю або перешкоджає запобіганню
стихійному лиху, аваріям, катастрофам, епідеміям та епізоотіям чи ліквідації
їх наслідків.
Забороняється
проведення страйку працівників (крім технічного та обслуговуючого персоналу)
органів прокуратури, суду, Збройних Сил України, органів державної влади,
безпеки та правопорядку.
У разі оголошення надзвичайного стану Верховна Рада
України або Президент України можуть заборонити проведення страйків на строк,
що не перевищує одного місяця. Подальша заборона має бути схвалена спільним актом Верховної Ради
України і Президента України. У разі оголошення воєнного стану автоматично
наступає заборона проведення страйків до моменту його відміни.
|
Вирішення
колективних трудових спорів, 24
НЕЗРОЗУМІЛЕ ЗАПИТАННЯ
|
406
|
Строк
повноважень членів Вищої ради правосуддя становить:
|
Строк
повноважень обраних (призначених) членів Вищої ради правосуддя становить чотири роки.
|
Конституція,
131
|
407
|
Суб'єктом оскарження у судовому порядку рішень, дій чи
бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, на виборах Президента України
є:
|
Стаття 176. Особливості
провадження у справах, пов'язаних із виборами Президента України
1. Виборча
комісія, кандидат на пост Президента України, партія (блок) - суб'єкт
виборчого процесу, виборець, законні права або охоронювані законом інтереси
яких порушено, мають право оскаржувати рішення чи дії об'єднання громадян, виборчого блоку, його посадової
особи чи повноважного представника, які стосуються виборчого процесу,
крім тих рішень чи дій, які відповідно до закону, статуту (положення)
об'єднання громадян належать до його внутрішньої організаційної діяльності
або його виключної компетенції.
2. Кандидат
на пост Президента України, партія (блок) - суб'єкт виборчого процесу чи
окружна виборча комісія мають право оскаржувати до суду дії чи бездіяльність засобів масової
інформації, їх власників, посадових та службових осіб, які порушують
встановлений законом порядок діяльності засобів масової інформації під час
виборчого процесу, у тому числі стосовно передвиборної агітації, зокрема
щодо вимоги спростування опублікованих ними неправдивих відомостей про
кандидата чи партію (блок), що висунули кандидата.
3. Кандидат на пост
Президента України, партія (блок) - суб'єкт виборчого процесу мають право
оскаржувати дії іншого кандидата на
пост Президента України, його довіреної особи, якщо ці дії спрямовані на
порушення встановленого законом порядку висунення кандидата, проведення
передвиборної агітації, інші порушення їх прав або виборчих прав громадян. Виборець має право оскаржувати дії
кандидата на пост Президента України, його довіреної особи, якщо ці дії
порушують його виборчі права.
4. Рішення, дії чи
бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування,
підприємств, установ, закладів та організацій, їх посадових та службових осіб
можуть бути оскаржені у порядку,
передбаченому статтею 174 цього
Кодексу. Акти чи дії виборчих блоків,
об'єднань громадян, крім тих, які відповідно до закону, статуту (положення)
об'єднання громадян належать до їх внутрішньої організаційної діяльності або
їх виключної компетенції, - за місцезнаходженням органу об'єднання громадян,
виборчого блоку, акти чи дії якого оскаржуються у порядку, передбаченому
статтею 175 цього Кодексу.
5. Дії чи бездіяльність засобів масової
інформації, їх власників, посадових і службових осіб, творчих працівників можуть
бути оскаржені у порядку, передбаченому статтею 174 цього Кодексу.
6. Рішення,
дії чи бездіяльність виборчих комісій, у тому числі рішення Центральної
виборчої комісії із встановлення результатів виборів, можуть бути
оскаржені у порядку, передбаченому статтею 172 цього
Кодексу.
Стаття 174.
1. Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації,
інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та
службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та
інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум,
мають виборча комісія, кандидат, партія (блок), місцева організація партії,
які є суб'єктами відповідного виборчого процесу, комісія з референдуму,
ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.
2. Виборець (громадянин, який має право голосу у відповідних виборах
або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність органів
виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ,
організацій, їхніх посадових та службових осіб, якщо такі рішення, дії чи
бездіяльність порушують виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому
процесі чи процесі референдуму його особисто.
Стаття 172.
1. Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих
комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти
відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна
група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.
2. Виборець (громадянин, який має право
голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дію чи
бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій,
якщо таке рішення, дія чи бездіяльність порушує виборчі права або інтереси
щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму його особисто.
|
КАСУ, 172, 174, 176
Брак
В залежності від того чиї рішення, дії чи бездіяльність
оскаржуються будуть вар′юватись суб′єкти оскарження
|
408
|
Суддю
Н-ського окружного суду притягнуто до дисциплінарної відповідальності та в
якості покарання переведено до Р-ського окружного суду. Який орган наділений
повноваженнями по переведенню судді?
|
Відповідь:
Вища рада правосуддя
Але переведення з окружного суду до
окружного не буде переведенням до суду нижчого рівня, а отже і не може бути
застосовано як стягнення.
Стаття
70. Переведення
судді з одного суду до іншого
1)
на підставі та в межах рекомендації Вищої кваліфікаційної комісії суддів
України і доданих до неї матеріалів;
|
Про
ВРП, 70
|
409
|
Суддя
апеляційного суду П. і адвокат по кримінальних справах Р. за результатами
проведеного конкурсу набрали однакову кількість балів. Кому з них, згідно
Закону України "Про судоустрій та статус суддів" буде надана
перевага при призначенні на посаду судді Верховного Суду?
|
Стаття
79. Проведення
конкурсу на зайняття вакантної посади судді
14.
У разі однакової позиції за рейтингом, визначеним за результатами
кваліфікаційного оцінювання для участі у конкурсі на посаду судді апеляційного
суду чи Верховного Суду, перевага надається учаснику, який набрав
більшу кількість балів із виконаного під час іспиту, проведеного в межах
процедури кваліфікаційного оцінювання, практичного завдання, а за однакової кількості балів - учаснику,
який має більший стаж роботи на посаді судді. У разі якщо учасники не
мають стажу роботи на посаді судді або мають однаковий стаж роботи на посаді
судді, перевага надається учаснику, який має більший стаж професійної
діяльності у сфері права.
|
Про
СіСС, 79
|
410
|
Суддя К. у справі громадянина Б. застосував закон України, який на
думку цього громадянина суперечить Конституції України. За якої умови
громадянин Б. може подати конституційну скаргу?
|
Стаття 151-1. Конституційний
Суд України вирішує питання про відповідність Конституції України
(конституційність) закону України за конституційною скаргою особи, яка
вважає, що застосований в остаточному
судовому рішенні в її справі закон України суперечить Конституції
України. Конституційна скарга може бути подана в разі, якщо всі інші національні засоби юридичного захисту
вичерпано.
Два варіанти відповіді:
-
за умови, що рішення судді
К. було остаточним судовим рішенням;
-
за умови використання всіх
інших національних засобів юридичного захисту
|
Консттитуція, 151-1
Брак, дві відповіді
|
411
|
Суддя-доповідач
під час вирішення питання про відкриття касаційного провадження встановив, що
до касаційної скарги не додано копії оскаржуваних рішень судів першої та
апеляційної інстанцій. Яке рішення має прийняти суддя-доповідач за таких обставин?
|
Відповідь:
залишити касаційну скаргу без руху
Стаття
213. Вимоги
до касаційної скарги
5.
До касаційної скарги додаються документ про сплату судового збору, а також
копії касаційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у
справі, та копії оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій.
Стаття
214. Прийняття
касаційної скарги судом касаційної інстанції
3.
До касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених
статтею 213 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього
Кодексу.
Стаття
108. Залишення
позовної заяви без руху, повернення позовної заяви
1. Суддя, встановивши, що позовну заяву подано без
додержання вимог, встановлених статтею 106 цього
Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій
зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється
строк, достатній для усунення недоліків. Копія ухвали про залишення позовної
заяви без руху невідкладно надсилається особі, що звернулася із позовною
заявою.
|
КАСУ,
108, 213, 214
|
412
|
У
березні 2018 року після консультацій з Верховним Судом Президент України вніс
до Верховної Ради України законопроект про реорганізацію суду. Чи дотримана
процедура підготовки та подання законопроекту?
|
ні, не дотримана
Стаття 125.Суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується
законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після
консультацій з Вищою радою правосуддя.
|
Конституція,
125
|
413
|
У
Заявника до Європейського суду з прав людини, який є фізичною особою
підприємцем та зареєстрований платником єдиного (уніфікованого) податку при
ввезені товарів на митну територію
України, митними органами вимагалося сплатити податок на додану вартість.
Заявник звернувся з позовом до митного
органу та місцевого управління Державного казначейства, вимагаючи повернення сплаченого ПДВ і стверджуючи, що його діяльність
підпадала під дію спрощеної системи оподаткування. Яке право на думку
Європейського суду з прав людини було порушено державними органами? За яких умов Європейський суд з прав людини визнає
прийнятним позбавлення виборчих прав?
|
37. У
цій справі у задоволенні позову заявника до митного органу було відмовлено,
оскільки суди визнали, що звільнення від сплати ПДВ не могло застосовуватись
до операцій з імпорту, що здійснювались заявником. Проте національні суди
неоднаково тлумачили положення законодавства щодо сфери застосування
звільнення від сплати ПДВ. Зокрема, 15 січня 2003 року Верховний Суд
України ухвалив постанову, якою слід було керуватись, що допускала
застосування звільнення від сплати ПДВ до операцій з імпорту, які проводились
платником єдиного (уніфікованого) податку (див. вище пункт 25). У
подальшому, 23 грудня 2003 року, Верховний Суд України застосував
протилежний підхід, встановивши, що звільнення від сплати ПДВ не може
застосовуватися до операцій з імпорту, що проводились такими платниками
податку. У червні 2004 року, тобто коли заявник здійснював ввезення
товарів із-за закордону (див. вище пункт 6), цю постанову було розповсюджено
та офіційно рекомендовано для застосування (див. вище пункт 26).
40. Проте
Суд не вбачає жодного виправдання для зміни юридичного тлумачення, з якою
зіткнувся заявник. Насправді, Верховний Суд України не навів жодних
аргументів, щоб пояснити відповідну зміну тлумачення. Така відсутність
прозорості мала обов’язково вплинути на довіру суспільства та віру в закон. З
огляду на обставини цієї справи Суд вважає, що спосіб, у який національні
суди тлумачили відповідні положення законодавства, негативно вплинув на їхню
передбачуваність.
41. Суд
також зазначає, що можливість таких різних тлумачень одних і тих самих
положень законодавства головним чином була спричинена неналежним станом
національного законодавства з цього питання. Правила, які було закріплено в
Указі Президента та в Законі про ПДВ, надавали необґрунтовану свободу вибору
щодо тлумачення того, яким чином вони можуть співвідноситись, а також
розуміння чіткої сфери їх застосування та значення їх вимог.
42.
Відповідно, на думку Суду, відсутність необхідної передбачуваності та
чіткості національного законодавства з такого важливого фіскального питання,
яка призводила до його суперечливого тлумачення судом, порушує вимоги
Конвенції щодо «якості закону».
43. У
цьому контексті Суд не може не брати до уваги вимоги статті 4.4.1 Закону
про погашення зобов’язань платників податків, який передбачає, що у разі якщо
норма закону або іншого нормативного акта, виданого на основі закону, або
якщо норми різних законів або нормативних актів дозволяють неоднозначне або
множинне тлумачення прав та обов’язків платників податків і контролюючого
органу, рішення приймається на користь платника податків. Проте у цій справі
державні органи обрали тлумачення національного законодавства, менш
сприятливе для платників податків, що призвело до стягнення ПДВ із заявника
(див. також рішення у справі «Щокін проти України» (Shchokin
v. Ukraine), заяви № 23759/03 та № 37943/06, п. 57,
від 14 жовтня 2010 року).
44.
Вищезазначені міркування є достатніми, щоб надати Суду можливість дійти
висновку, що втручання у майнові права заявника було незаконним у контексті
статті 1 Першого протоколу. Відповідно, Суд постановляє, що було порушення
цього положення.
|
Сєрков
проти України,
Заява
№ 39766/05
БРАК
При чому тут виборчі права?
|
414
|
У
зв'язку з діями, що порушують Конституцію України і Закони України,
підривають засади місцевого самоврядування, суперечать інтересам
територіальної громади смт. К. Верховна Рада України достроково припинила
повноваження К-селищної ради та призначила позачергові вибори К-селищної
ради. Чи мала Верховна Рада України право на такі дії?
|
НІ, НЕ МАЛА
ПРАВА ПРИПИНЯТИ!
1.
Повноваження …, селищної, … ради можуть бути достроково припинені у
випадках:
1)
якщо рада прийняла рішення з порушенням Конституції України, цього та
інших законів, прав і свобод громадян, ігноруючи при цьому вимоги
компетентних органів про приведення цих рішень у відповідність із законом;
2)
якщо сесії ради не проводяться без поважних причин у строки, встановлені цим
Законом, або рада не вирішує питань, віднесених до її відання;
3)
передбачених Законом України "Про військово-цивільні
адміністрації".
2.
Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті ради за
наявності підстав, передбачених пунктами 1, 2 частини першої цієї
статті, та в інших випадках можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму.
4.
За наявності підстав, передбачених пунктами 1, 2 частини першої цієї статті,
рішення суду про визнання актів ради незаконними, висновків відповідного
комітету Верховної Ради Верховна
Рада України може призначити позачергові вибори сільської, селищної,
міської, районної у місті, районної, обласної ради.
Питання
про призначення Верховною Радою України позачергових виборів сільської,
селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради може
порушуватись перед Верховною Радою України сільським, селищним, міським
головою, головою обласної, Київської, Севастопольської міської державної
адміністрації.
|
Місцеве
самоврядування, 78
|
415
|
У
зв'язку з початком виборчого процесу позачергових виборів народних депутатів
30 липня 2014 року політична партія "Народний фронт", громадська
організація "Відродження", Центральна виборча комісія та релігійна
організація "Майбутнє України" мали намір реалізувати своє право
висування кандидатів у народні депутати України. Хто із перелічених суб’єктів
зміг реалізувати право висування кандидатів у народні депутати України?
|
Відповідь: політична партія «Народний
фронт»
2. Право висування кандидатів у депутати у
загальнодержавному окрузі реалізується виборцями через партії у порядку,
передбаченому цим Законом.
|
вибори
нардепів, 52
|
416
|
У зв'язку з
реорганізацією державного органу державному службовцю було запропоновано
переведення на іншу посаду відповідно до його кваліфікації, від чого
він відмовився. Яка процедура буде після цього застосована до такого
державного службовця?
|
Стаття
87. Припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення
1)
скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного
органу, реорганізація державного
органуу разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої
рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції -
іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі;
3. Процедура
вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини першої цієї
статті визначається законодавством про працю.
Звільнення на підставі пункту 1
частини першої цієї статті допускається лише у разі,
якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно
до його кваліфікації або якщо він
відмовляється від такого переведення.
Державний
службовець, якого звільнено на підставі пункту 1 частини першої цієї статті, у
разі створення в державному органі, з якого його звільнено, нової посади чи
появи вакантної посади, що відповідає кваліфікації державного службовця, протягом
шести місяців з дня звільнення має право поворотного прийняття на службу за
його заявою, якщо він був призначений на посаду в цьому органі за
результатами конкурсу.
|
Про
держслужбу, 87 ч.ч. 1, 3
|
417
|
У
зв'язку з реорганізацією структурних підрозділів Міністерства юстиції
України, відбулося скорочення штату територіальних управлінь міністерства.
Яку підставу припинення відносин державної служби слід вказати у
наказі про звільнення службовців територіальних управлінь?
|
Стаття
87. Припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення
1.
Підставами для припинення державної служби за ініціативою суб’єкта
призначення є:
1)
скорочення чисельності або штату
державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація
державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої
рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції -
іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі;
|
Державну
службу, 87
|
418
|
У
межах якого методу трансфертного ціноутворення відбувається порівняння ціни,
застосованої під час контрольованої операції, з ціною (діапазоном цін) у
співставній неконтрольованій операції?
|
Відповідь:
метод «витягнутої руки»
Стаття 39. Трансфертне ціноутворення
39.1. Принцип "витягнутої руки"
39.1.1. Платник податку, який бере участь у
контрольованій операції, повинен визначати обсяг його оподатковуваного
прибутку відповідно до принципу "витягнутої руки".
39.1.2. Обсяг оподатковуваного прибутку,
отриманого платником податку, який бере участь в одній чи більше
контрольованих операціях, вважається таким, що відповідає принципу
"витягнутої руки", якщо умови зазначених операцій не відрізняються
від умов, що застосовуються між непов’язаними особами у співставних
неконтрольованих операціях.
|
ПКУ,
39
|
419
|
У
разі прийняття Верховною Радою України рішення про відмову у наданні згоди на
призначення на посаду Генерального прокурора України Президент України:
|
Стаття
40. Призначення
Генерального прокурора
6.
Рішення Верховної Ради України про
відмову у наданні згоди на призначення на посаду Генерального прокурора є підставою для письмового подання
Президента України про надання згоди на призначення іншого кандидата.
|
Про
прокуратуру, 40
|
420
|
У
рішенні Європейського суду з прав людини "Костянтин Маркін проти
Росії" розглядалося питання не надання чоловіку, військовослужбовцю
права на відпустку по догляду за дитиною, хоча жінкам військовослужбовцям
надання такої відпустки було передбачено. Яке право Європейський з прав
людини вважає порушеним даній справі?
|
У
рішенні від 7 жовтня 2010 року (див. Інформаційне повідомлення № 134), Палата Суду
вирішила шістьма голосами проти одного, що було порушення статті 14 в сукупності зі статтею 8.
Право –
Стаття 14 в сукупності зі статтею 8: Відпустка по догляду за дитиною і
належні виплати підпадають під дію статті 8 Конвенції, оскільки вони сприяють
сімейному життю і неодмінно впливають на спосіб, у який воно організоване.
Тому стаття 14 має застосовуватись (в сукупності зі статтею 8). Чоловіки
знаходяться у аналогічному з жінками становищі стосовно відпустки по догляду
за дитиною (на противагу відпустці за вагітністю і пологами) і належних
виплат. Відповідно, як військовослужбовець, заявник знаходився у аналогічному
з жінками становищі, порівняно з жінками-військовослужбовцями. Отже, Суд мав
визначити, чи різниця у ставленні між чоловіками і жінками
військовослужбовцями стосовно їхнього права на відпустку по догляду за
дитиною була об’єктивно і розумно виправданою.
У
зв’язку з цим Суд нагадав, що на сьогодні просування ґендерної рівності є
основним завданням Держав-учасниць Ради Європи, і тому необхідні дуже вагомі
підстави, аби така відмінність у ставленні могла вважатись сумісною з
Конвенцією. Зокрема, посилання на традиції, загальні припущення або існуючі
соціальні відносини у певній країні є недостатніми.
Суд
не погодився, що виправдання різниці у ставленні у випадку заявника може
полягати, як стверджував Уряд, у особливій соціальній ролі жінки у вихованні
дітей. Сучасне європейське суспільство просунулось вперед до рівного
розподілу відповідальності за виховання дітей між чоловіками і жінками, і
роль чоловіків у догляді за дітьми стала визнаною. Більшість європейський
країн, включаючи Росію, тепер дозволяють цивільним особам, чоловікам і
жінкам, відпустку по догляду за дитиною, і значна кількість країн також
поширили це право на жінок-військовослужбовців і
чоловіків-військовослужбовців. Різницю у ставленні у випадку заявника не
можна вважати позитивною дискримінацією на користь жінок, оскільки вона явно
не спрямована на виправлення пригнобленого становища жінок у суспільстві.
Натомість, вона спричинила поглиблення ґендерних стереотипів і була
несприятливою як для професійної діяльності жінок, так і для сімейного життя
чоловіків. Тобто, посилання на традиційний розподіл ґендерних ролей у
суспільстві не може виправдати відмову чоловікам, включно з
військовослужбовцями, у праві на відпустку по догляду за дитиною.
Суд
не переконав також і аргумент Уряду, що поширення відпустки по догляду за
дитиною на чоловіків-військовослужбовців матиме негативний вплив на
боєздатність і оперативну ефективність збройних сил. Російська влада не
здійснювала жодних експертних чи наукових досліджень для оцінки кількості
чоловіків-військовослужбовців, які будуть спроможні чи бажатимуть взяти
трирічну відпустку по догляду за дитиною, аби зрозуміти яким чином це може
вплинути на військову ефективність. Наведені Урядом статистичні дані були
беззмістовними. Лише той факт, що всі чоловіки-військовослужбовці є
«репродуктивного віку», був недостатнім для виправдання різниці у ставленні
до жінок і чоловіків військовослужбовців. Однак, Суд погодився, що, з огляду
на важливість армії для захисту національної безпеки, деякі обмеження на
надання відпустки по догляду за дитиною можуть бути виправдані за умови, що
вони не є дискримінаційними. Тобто, наприклад, для військовослужбовців, як
чоловіків, так і жінок, може бути виключена можливість отримання відпустки по
догляду за дитиною, якщо їх нелегко замінити з огляду на керівне становище,
рідкісну технічну кваліфікацію або участь у активних бойових діях. Проте, в
Росії виключення можливість отримання відпустки по догляду за дитиною
автоматично поширюється на всіх чоловіків-військовослужбовців, незважаючи на
їхнє військове звання, можливість заміщення або на інше особисте становище.
На думку Суду, таке загальне і автоматичне обмеження, застосоване до групи
людей за ознакою статі, не підпадає під жодну прийнятну можливість розсуду
держави.
Заявник
працював оператором радіорозвідки і, отже, міг бути заміщений як чоловіком,
так і жінкою військовослужбовцем. Слід зазначити, що подібні посади у його
військовій частині часто займали жінки-військовослужбовці, котрі, на відміну
від нього, мали безумовне право на трирічну відпустку по догляду за дитиною. Отже, заявник зазнав дискримінації за
ознакою статі без розумного або об’єктивного виправдання. З огляду на наріжну
важливість заборони дискримінації за ознакою статі, той факт, що він підписав
контракт на проходження військової служби, не може служити підставою для
позбавлення його права не зазнавати дискримінації.
Висновок:
порушення (шістнадцятьма голосами проти одного).
|
Костянтин
Маркін проти Росії, 30078/06
|
421
|
У
селі, де загальна чисельність жителів становить 450 осіб, за рішенням
сільської ради не створено виконавчого органу, а його функції виконує
сільський голова одноособово. Чи є рішення сільської ради таким, що
відповідає законодавству і чому?
|
Відповідь:
так
Стаття
11. Виконавчі
органи рад
3.
У сільських радах, що представляють територіальні громади, які налічують до 500 жителів, за рішенням відповідної
територіальної громади або сільської ради виконавчий орган ради може не
створюватися. У цьому випадку функції виконавчого органу ради (крім
розпорядження земельними та природними ресурсами) здійснює сільський голова
одноособово.
|
Про
місцеве самоврядування, 11
|
422
|
У
службовця, який працює на посаді керівника структурного підрозділу районної
державної адміністрації, виник сумнів щодо законності доручення заступника
голови районної адміністрації. Як він повинен діяти у такому випадку?
|
3.
У разі отримання для виконання рішень чи доручень, які особа, зазначена у
пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього
Закону, вважає незаконними або такими, що становлять загрозу охоронюваним
законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб,
державним або суспільним інтересам, вона повинна негайно в письмовій формі повідомити про це керівника органу,
підприємства, установи, організації, в
якому вона працює, а виборні особи - Національне агентство.
|
Запобігання,
44
|
423
|
У
ході апеляційного розгляду від представника відповідача надійшло клопотання
про продовження строку розгляду справи у зв'язку з необхідністю подання
додаткових доказів. Як має діяти суд у даній ситуації? На який строк суд може
продовжити розгляд справи у такій ситуації?
|
Стаття
195-1. Строк розгляду апеляційної скарги
1. Апеляційна скарга на рішення суду першої
інстанції має бути розглянута протягом одного місяця з дня постановлення
ухвали про відкриття апеляційного провадження, а апеляційна скарга на ухвалу
суду першої інстанції - протягом п'ятнадцяти днів з дня постановлення ухвали
про відкриття апеляційного провадження.
2. У
виняткових випадках апеляційний суд за клопотанням сторони та з урахуванням
особливостей розгляду справи може продовжити строк розгляду справи, але не
більш як на п'ятнадцять днів, про що постановляє ухвалу.
|
КАСУ,
195-1
|
424
|
У
ході провадження в адміністративній справі в суді першої інстанції позивачем
подано апеляційну скаргу на ухвалу про відкладання розгляду справи. Як має
вчинити суд у даній ситуації?
|
Відповідь:
не зупиняючи провадження до адміністративного суду апеляційної інстанції
апеляційну скаргу та копії матеріалів справи, що необхідні для розгляду такої
скарги.
Стаття
185. Право
на апеляційне оскарження
2.
Ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку
окремо від постанови суду повністю або частково у випадках, встановлених цим
Кодексом. Заперечення на інші ухвали можуть бути викладені в апеляційній
скарзі на постанову суду першої інстанції.
Стаття
150. Відкладення
розгляду справи або оголошення перерви в її розгляді
1. Суд відкладає розгляд справи у випадках,
встановлених цим Кодексом, а також у разі неможливості розгляду справи у
зв'язку з необхідністю заміни судді (в результаті задоволення заяви про
відвід чи з інших причин) або залучення до участі у справі інших осіб.
2. Суд оголошує перерву у зв'язку з необхідністю
одержання нових доказів або в інших необхідних випадках. Тривалість перерви
встановлюється судом залежно від обставин розгляду справи.
3. Суд, відкладаючи розгляд справи або оголошуючи
перерву в її розгляді, встановлює дату і час нового судового засідання, про
що повідомляє під розписку осіб, які беруть участь у справі, свідків,
експертів, спеціалістів, перекладачів, які були присутніми в судовому
засіданні. Особи, які беруть участь у справі, свідки, експерти, спеціалісти,
перекладачі, які не прибули або яких суд вперше залучає до участі в
адміністративному процесі, викликаються в судове засідання повістками.
4. У разі відкладення розгляду справи суд повинен
допитати свідків, які прибули. Тільки у виняткових випадках за ухвалою суду
свідки не допитуються і викликаються знову.
5. Якщо розгляд справи було відкладено, новий її
розгляд починається спочатку. Якщо сторони не наполягають на повторенні
наданих раніше пояснень осіб, які беруть участь у справі, якщо склад суду не
змінився і до участі в справі не було залучено третіх осіб, які заявляють
самостійні вимоги на предмет спору, суд продовжує провадження у справі зі
стадії, на якій розгляд справи було відкладено.
6. Якщо в розгляді справи було оголошено перерву,
провадження у справі після її закінчення продовжується зі стадії, на якій
воно було перервано.
Стаття
188. Дії
суду першої інстанції після одержання апеляційних скарг
3. Якщо
подано апеляційну скаргу на ухвалу суду першої інстанції, яка не перешкоджає
провадженню у справі, то суд першої інстанції, не зупиняючи провадження,
направляє до адміністративного суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу та
копії матеріалів справи, що необхідні для розгляду такої скарги. Після
закінчення апеляційного провадження всі матеріали цього провадження
приєднуються до матеріалів адміністративної справи.
|
КАСУ,
185, 150, 188
|
425
|
У
ході розгляду справи окружний адміністративний суд встановив відсутність
закону, який регламентує спірні правовідносини чи подібні до них. Як має
діяти суд у такій ситуації?
|
7.
У разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює
подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого
закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права
(аналогія права).
|
КАСУ,
9
|
426
|
У
чому полягає відмінність при визначенні розміру допомоги по вагітності і
пологах у застрахованих і
незастрахованих осіб в системі загальнообов'язкового державного соціального
страхування?
|
Відповідь:
не має відмінності
Стаття
26. Розмір
допомоги по вагітності та пологах
1.
Допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100
відсотків середньої заробітної плати (доходу), обчисленої у порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України, і не залежить від страхового
стажу.
|
Про
загальнообов′язкове державне соціальне страхування, 26
|
427
|
У
чому полягає особливість дії принципу змагальності в адміністративному
судочинстві?
|
Стаття
11. Змагальність
сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі
1.
Розгляд і вирішення справ в
адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи
в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх
переконливості.
2. Суд розглядає адміністративні справи не інакше
як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може
виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки
в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів
сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
3. Кожна особа, яка звернулася за судовим
захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, крім випадків,
встановлених цим Кодексом. Таким правом користуються й особи, в інтересах
яких подано адміністративний позов, за винятком тих, які не мають
адміністративної процесуальної дієздатності.
4. Суд вживає передбачені законом заходи,
необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення
та витребування доказів з власної ініціативи.
5.
Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази
або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не
вистачає.
|
КАСУ,
11
Можуть мати на увазі:
-
або офіційне з′ясування;
-
або обов′язок доказування
СВП у разі заперечення проти позову
|
428
|
У
чому проявляється особливість застосування принципу диспозитивності в
адміністративному судочинстві?
|
Стаття
11. Змагальність
сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі
2.
Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою
відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд
може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для
повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист
яких вони просять.
3.
Кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми
вимогами на свій розсуд, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Таким
правом користуються й особи, в інтересах яких подано адміністративний позов,
за винятком тих, які не мають адміністративної процесуальної дієздатності.
|
КАСУ,
11
|
429
|
У
який спосіб реалізується процедура повернення помилково та /або надміру сплачених
грошових зобов’язань?
|
Стаття
43. Умови
повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені
43.1.
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають
поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків
наявності у такого платника податкового боргу.
43.2.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково
та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок
такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими
коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку,
проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником
податків.
43.3. Обов'язковою умовою для здійснення
повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про
таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з
доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі
поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік
шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом
платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або
надміру сплаченої суми.
43.4. Платник податків подає заяву про повернення
помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній
формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок
платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання
та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких
покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у
готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків
рахунка в банку.
43.4-1.
У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на
додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі
електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку,
визначеному пунктом
200-1.5 статті
200-1цього Кодексу, такі кошти підлягають поверненню
виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку
на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника
податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з
податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів - шляхом
перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
43.5.
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення
двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок
про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його
для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування
бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює
казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів
здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань
та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом
виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову
політику.
Контролюючий
орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі
органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для
виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного
бюджету.
43.6.
Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам
податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.
|
ПКУ,
43
|
430
|
У
який строк з дня призначення Верховною Радою України проводяться позачергові
вибори Президента України?
|
Відповідь:
в останню неділю дев’яностоденного строку з дня їх призначення Верховною
Радою України.
Стаття
103.
Чергові
вибори Президента України проводяться в останню неділю березня п’ятого року
повноважень Президента України. У разі
дострокового припинення повноважень Президента України вибори Президента
України проводяться в період дев’яноста днів з дня припинення повноважень.
Стаття 85. До повноважень Верховної Ради України належить:
7)
призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією
Конституцією;
Закон
4.
Позачергові вибори Президента України відбуваються в останню неділю
дев’яностоденного строку з дня їх призначення Верховною Радою України.
|
Конституція,
103, 85
Про
вибори Президента,
17
|
431
|
У
який строк після отримання рішення Центральної виборчої комісії про загальні
підсумки збирання підписів громадян України під вимогою про проведення
всеукраїнського референдуму Президент України видає указ про проголошення
референдуму?
|
СТРОК НЕ
ВИЗНАЧЕНО
1.
Президент України після отримання рішення Центральної виборчої комісії
про загальні підсумки збирання підписів громадян України під вимогою про
проведення всеукраїнського референдуму та виконанні вимог частини восьмої
статті 22 цього Закону видає указ про проголошення референдуму із
зазначенням дати його проведення та сформульованими питаннями або проектом
закону, що виносяться на всеукраїнський референдум.
2.
Указом Президента України про призначення всеукраїнського референдуму за
народною ініціативою визначається дата його проведення, якою є остання неділя
п'ятдесятиденного строку від дня видання указу.
|
Референдум,
28
|
432
|
У
який строк розпорядник інформації має надати відповідь на запит на
інформацію, необхідної для захисту прав і свобод людини?
|
1.
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
2. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи,
щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій,
катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися
або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана
не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
4. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу
інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних,
розпорядник інформації може продовжити
строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.
Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в
письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
|
Доступ до публічної інформації, 20
|
433
|
У
яких випадках Конституція України НЕ може бути змінена?
|
Стаття
157. Конституція України не може
бути змінена, якщо зміни передбачають скасування чи обмеження прав і свобод
людини і громадянина або якщо вони спрямовані на ліквідацію незалежності чи
на порушення територіальної цілісності України.
|
Конституція,
157
|
434
|
У
яких місцях забороняється збирання підписів на підтримку ініціатив щодо
проведення всеукраїнського референдуму?
|
11.
Забороняється збирання підписів на підтримку ініціативи щодо проведення
всеукраїнського референдуму у
місцях видачі заробітної плати, пенсій, допомоги, стипендій, інших соціальних
виплат, надання благодійної допомоги.
|
Референдум, 32
|
435
|
У
які строки Верховна Рада України призначає чергові вибори Президента України?
|
Стаття
17. Строки
призначення та проведення виборів
2.
Верховна Рада України призначає чергові вибори Президента України не пізніш як за сто днів до дня виборів.
Верховна Рада України забезпечує опублікування рішення про призначення
чергових виборів Президента України у засобах масової інформації.
|
Про
вибори президента, 17
|
436
|
У
які строки ініціативна група всеукраїнського референдуму повинна зібрати
необхідну кількість підписів під вимогою про проведення всеукраїнського
референдуму з певного питання?
|
4.
Збір підписів під вимогою щодо проведення всеукраїнського референдуму з
певного питання проводиться протягом
сорока днів з дня реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму,
яка пропонує винести відповідне питання на всеукраїнський референдум.
|
Референдум,
29
|
437
|
У
які строки можна звернутися до суду із поданням позовних заяв стосовно
рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, що мали місце в
день голосування?
|
Стаття
172. Особливості
провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих
комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій
8.
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії,
дільничної комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце у день
голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів
голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у
дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення
бездіяльності.
|
КАСУ,
172
|
438
|
У
які строки податкові агенти, зобов'язані подавати контролюючим органам
відомості про суми виплачених доходів платникам податків - фізичним особам?
|
Відповідь:
протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем
звітного (податкового) кварталу
Стаття
51. Подання
відомостей про суми виплачених доходів платникам податків - фізичним особам
51.1. Платники податків, в тому числі податкові
агенти, зобов’язані подавати контролюючим органам у строки, встановлені цим
Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу,
нарахованого (сплаченого) на користь платників податків.
Стаття
49. Подання
податкової декларації до контролюючих органів
49.18.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за
базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
49.18.2.
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати
квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним
днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
|
ПКУ,
49, 51
|
439
|
У які
терміни може бути проведений новий всеукраїнський референдум з питань, що раніше виносилися на
референдум?
|
3. Новий всеукраїнський
референдум з інших питань, що раніше виносилися на референдум,
окрім внесення змін до розділів I, III і XIII
Конституції України з одного й того самого питання, може бути проведено не раніше ніж через рік з дня оголошення
результатів проведеного референдуму.
Реалізація
ініціативи щодо внесення змін до розділів I, III і XIII Конституції України з
одного й того самого питання можлива Верховною Радою України наступного
скликання.
|
Всеукраїнський референдум, 4
З інших, окрім І, ІІІ і ХІІІ?
|
440
|
У
якій категорії адміністративних справ Кодекс адміністративного судочинства
України передбачає можливість перегляду рішень суду першої інстанції за
правилами апеляційного провадження?
|
Стаття
185. Право
на апеляційне оскарження
1. Сторони та інші особи, які беруть участь у
справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання
про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в
апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково,
крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Виняток
встановлено лише для деяких постанов адміністративного суду у виборчих спорах
та спорах, пов'язаних з процесом референдуму.
Так,
відповідно до ч. 11 ст. 176 КАСУ рішення
Вищого адміністративного суду України щодо скарги на результати виборів є
остаточним і не підлягає перегляду в апеляційному чи касаційному
порядку.
Згідно
ч. 3 ст. 177 КАСУ Судові рішення Вищого адміністративного суду України
набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
|
КАСУ,
185, 176, 177
|
441
|
У
якій категорії адміністративних справ передбачена можливість касаційного
оскарження?
|
Стаття
211. Право
на касаційне оскарження
1. Сторони та інші особи, які беруть участь у
справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання
про їхні права, свободи, інтереси та обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку судові рішення суду
першої інстанції після їх перегляду в апеляційному порядку, а також судові
рішення суду апеляційної інстанції повністю або частково, крім випадків,
передбачених цим Кодексом.
2.
Ухвали суду першої інстанції після їх перегляду в апеляційному порядку, а
також ухвали суду апеляційної інстанції можуть
бути оскаржені в касаційному порядку, якщо вони перешкоджають подальшому
провадженню у справі. Заперечення проти інших ухвал можуть бути включені
до касаційної скарги на судове рішення, ухвалене за наслідками апеляційного
провадження.
Винятки:
Стаття
171-1. Особливості провадження у справах щодо
оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента
України, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України,
Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів
6.
Рішення Вищого адміністративного суду України щодо оскарження актів, дій чи
бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради
правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, рішення, дії чи
бездіяльність Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів підлягає перегляду Верховним Судом
України у порядку, визначеному цим Кодексом.
Стаття 236. Право на звернення про перегляд судових рішень
1.
Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право подати заяву
про перегляд судових рішень:
Стаття
171-2. Особливості провадження у справах з приводу
рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо притягнення
до адміністративної відповідальності
2.
Рішення місцевого загального суду як адміністративного суду у справах з
приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо
притягнення до адміністративної відповідальності є остаточним і оскарженню не
підлягає.
Стаття
176. Особливості
провадження у справах, пов'язаних із виборами Президента України
11.
Рішення апеляційної інстанції з виборчих спорів є остаточним і оскарженню не
підлягає. Рішення Вищого адміністративного суду України щодо скарги на
результати виборів є остаточним і не підлягає перегляду в апеляційному чи
касаційному порядку.
Стаття
177. Особливості
судових рішень за наслідками розгляду справ, пов'язаних з виборчим процесом
чи процесом референдуму, та їх оскарження
3.
Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ,
визначених статтями
172-175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення
строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з
моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судові
рішення Вищого адміністративного суду України набирають законної сили з
моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
9.
Суд апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду не може
повертати справу на новий розгляд. Судове рішення суду апеляційної інстанції
є остаточним.
Стаття
180. Особливості
провадження у справах про дострокове припинення повноважень народного
депутата України в разі невиконання ним вимог щодо несумісності
1. Позовна заява про дострокове припинення
повноважень народного депутата України в разі невиконання ним вимог щодо
несумісності подається до Вищого адміністративного суду України. Право
звернутися з такою позовною заявою має Голова Верховної Ради України, Перший
заступник або заступник Голови Верховної Ради України. Рішення, прийняте за наслідками розгляду справи про дострокове
припинення повноважень народного депутата України, є остаточним і оскарженню
не підлягає.
Стаття
183-1. Особливості провадження у справах за
адміністративними позовами про примусове відчуження земельної ділянки, інших
об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної
необхідності
6.
Судом апеляційної інстанції у справах про примусове відчуження земельної
ділянки з мотивів суспільної необхідності є Вищий адміністративний суд
України, рішення якого є остаточним і оскарженню не підлягає.
Стаття
183-2. Скорочене провадження
9.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в
апеляційному порядку, є остаточною.
10. У разі оскарження в апеляційному порядку
постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної
інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Стаття
183-7. Особливості провадження у справах щодо
гарантованого забезпечення потреб оборони
7.
Суд апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду не може
повернути справу на новий розгляд. Судове рішення суду апеляційної інстанції
є остаточним.
|
КАСУ,
211, 171-1, 171-2, 176, 177, 180, 183-1,
183-2,
183-7
|
442
|
У
якій категорії адміністративних справ строк подання апеляційних скарг на
рішення суду НЕ може бути поновлено?
|
Стаття
179. Особливості обчислення строків у справах, пов'язаних
з виборчим процесом чи процесом референдуму, та наслідки їх порушення
5. Днем подання позовної заяви, апеляційної скарги
є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних
заяв і апеляційних скарг, встановлені статтями 172-177 цього Кодексу, не
може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після
закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.
|
КАСУ,
179
|
443
|
У
якій організаційно-правовій формі
утворюється громадське об'єднання, засновниками та членами якого є
фізичні особи?
|
3.
Громадська організація - це
громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні
особи.
|
Громадські
об’єднання, 1
|
444
|
У
якій організаційно-правовій формі Кабінетом Міністрів України буде утворено
центральний орган виконавчої влади, якщо більшість його функцій - управління
об'єктами державної власності, що належать до сфери управління цього
органу
|
2.
У разі якщо більшість функцій центрального органу виконавчої влади складають
функції з управління об'єктами державної власності, що належать до
сфери його управління, центральний орган виконавчої влади утворюється як агентство.
|
Центральні
органи, 17
|
445
|
У
якій формі видаються акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру?
|
Постановою
2.
Акти Кабінету Міністрів України
нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.
|
Кабінет
міністрів, 49
|
446
|
У
якій частині постанови суду апеляційної інстанції зазначаються узагальнені
доводи особи, яка подала апеляційну скаргу?
|
1. Постанова суду апеляційної інстанції
складається з:
2)
описової частини із
зазначенням:
узагальнених
доводів особи, яка подала апеляційну скаргу;
|
КАС, 207
|
447
|
У
якому випадку адміністративний суд відкладає розгляд справи?
|
Стаття
150. Відкладення
розгляду справи або оголошення перерви в її розгляді
1.
Суд відкладає розгляд справи у
випадках, встановлених цим Кодексом, а також у разі неможливості розгляду
справи у зв'язку з необхідністю заміни судді (в результаті задоволення заяви
про відвід чи з інших причин) або залучення до участі у справі інших осіб.
Стаття
122-1. Участь
у судовому засіданні в режимі відеоконференції
8.
У разі виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у
судовому засіданні в режимі відеоконференції, за наявності ухвали суду про
таку участь, суд відкладає розгляд
справи, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може
відбутися без участі такої особи.
Стаття
128. Наслідки
неприбуття в судове засідання особи, яка бере участь у справі
1) неприбуття у судове засідання сторони (сторін)
або будь-кого з інших осіб, які беруть участь у справі, про яких немає
відомостей, що їм вручені повістки;
2)
неприбуття в судове засідання позивача, належним чином повідомленого про
дату, час і місце судового розгляду, якщо від нього не надійшло заяви про
розгляд справи за його відсутності;
3)
неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних
повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового
розгляду, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його
відсутності;
4)
якщо суд визнав обов'язковою особисту участь особи, яка бере участь у справі,
у судовому розгляді, а вона не прибула.
Стаття
153. Вихід
суду для ухвалення рішення
3.
Після закінчення поновленого розгляду справи суд відкриває судові дебати з
приводу додатково досліджених обставин і виходить до нарадчої кімнати для
ухвалення рішення або, якщо проведення необхідних процесуальних дій у цьому
судовому засіданні виявилося неможливим, постановляє ухвалу про відкладення
розгляду справи чи оголошення перерви.
|
КАСУ,
150, 122-1, 128, 153
|
448
|
У якому випадку адміністративний суд НЕ визнає примирення сторін?
|
Відповідь:
-
у випадку, якщо умови
примирення стосуються не лише прав та обов′язків сторін і предмета
адміністративного позову.
-
Такими повноваженнями суд не
наділений
Стаття 113. Примирення сторін під
час підготовчого провадження
1. Сторони можуть повністю або частково
врегулювати спір на основі взаємних поступок. Примирення сторін може
стосуватися лише прав та обов'язків сторін і предмета адміністративного
позову.
3. У разі примирення сторін суд
постановляє ухвалу про закриття провадження у справі, у якій фіксуються умови
примирення. Умови примирення не повинні суперечити закону або порушувати
чиї-небудь права, свободи або інтереси.
4. У разі невиконання умов примирення
однією із сторін суд за клопотанням іншої сторони поновлює провадження у
справі.
|
КАСУ, 113
|
449
|
У
якому випадку адміністративний суд ухвалює рішення про відмову у відкритті
провадження в адміністративній справі?
|
1. Суддя
відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо:
2) у
спорі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав
є такі, що набрали законної сили: постанова суду; ухвала суду про відмову у
відкритті провадження в адміністративній справі; ухвала про закриття
провадження в адміністративній справі; ухвала про залишення позовної заяви
без розгляду у зв'язку з пропуском строку звернення до адміністративного суду
(крім випадків, коли така ухвала винесена до відкриття провадження в
адміністративній справі);
3) настала
смерть фізичної особи чи припинено юридичну особу, які звернулися із позовною
заявою або до яких пред'явлено адміністративний позов, якщо спірні
правовідносини не допускають правонаступництва.
|
КАСУ,
109
|
450
|
У
якому випадку адміністративний суд ухвалює рішення про залишення позовної
заяви без руху?
|
Стаття
108. Залишення
позовної заяви без руху, повернення позовної заяви
1. Суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання
вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без
руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і
встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
|
КАСУ,
108
|
Коментарі
Дописати коментар