Відповіді на запитання №№ 701 - 750 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду
Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук Андрія, Кравець Олександра та ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.
Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.
701 - 750
|
|||
701
|
Яка
кількість суддів входить до складу Великої Палати Верховного Суду?
|
1.
Велика Палата Верховного Суду є постійно діючим колегіальним органом
Верховного Суду, до складу якого входить двадцять один суддя Верховного Суду.
|
Судоустрій,
45
|
702
|
Яка
мінімальна тривалість страхового стажу необхідна для призначення допомоги по
безробіттю з врахуванням заробітної плати?
|
Відповідь:
не менше ніж шість місяців
Стаття
22. Умови та тривалість виплати допомоги по безробіттю
1. Право
на допомогу по безробіттю залежно від страхового
стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Стаття
23. Розмір допомоги по безробіттю
1.
Застрахованим особам, зазначеним у
частині першій статті
22 цього Закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням ( 1266-2001-п ), затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу, але не менше ніж мінімальний розмір допомоги по безробіттю, встановлений правлінням Фонду для цієї категорії осіб:
до
2 років - 50 відсотків;
|
Про
держсоцстрахування на випадок безробіття, 22, 23
|
703
|
Яка
необхідна тривалість на день смерті
годувальника страхового стажу для призначення пенсії у зв'язку з втратою
годувальника?
|
Стаття
36. Умови призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника
1.
Пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам
сім'ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в
годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для
призначення пенсії по III групі інвалідності, а в разі смерті пенсіонера або
осіб, зазначених у частині
другій статті 32 цього Закону, а також у разі смерті (загибелі)
особи внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я,
одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту в Україні з
21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року за євроінтеграцію та проти
режиму Януковича (Революції Гідності), - незалежно від тривалості страхового
стажу. При цьому дітям пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається
незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника.
Стаття
32. Страховий стаж, необхідний для призначення пенсії по інвалідності
1.
Особи, визнані інвалідами, мають право на пенсію по інвалідності, залежно від
групи інвалідності, за наявності такого страхового стажу на час настання
інвалідності або на день звернення за пенсією:
для
інвалідів II та III груп:
від
38 років до досягнення особою 39 років включно - 8 років;
від
40 років до досягнення особою 42 років включно - 9 років;
від
43 років до досягнення особою 45 років включно - 10 років;
|
Про
загальнообов. Держ пенсійне страхування, 36, 32
І
яка ж правильна відповідь?????
|
704
|
Яка
ознака характеризує відмінність
органів виконавчої влади із спеціальним статусом від інших центральних
органів виконавчої влади?
|
Стаття
24. Антимонопольний комітет України, Фонд державного майна України,
Державний комітет телебачення і радіомовлення України та інші центральні
органи виконавчої влади зі спеціальним статусом
1.
Антимонопольний комітет України, Фонд державного майна України, Державний
комітет телебачення і радіомовлення України є центральними органами
виконавчої влади зі спеціальним статусом.
Інші
центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом можуть бути
утворені Кабінетом Міністрів України.
2.
Голова Антимонопольного комітету України, Голова Фонду державного майна
України, Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України призначаються
на посади за поданням Прем’єр-міністра України та звільняються з посад
Верховною Радою України.
Заступники
Голови Антимонопольного комітету України, Голови Фонду державного майна
України, Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України
призначаються на посади та звільняються з посад Кабінетом Міністрів України
за поданням Прем’єр-міністра України.
3.
Питання діяльності Антимонопольного комітету України, Фонду державного майна
України, Державного комітету телебачення і радіомовлення України та інших
органів зі спеціальним статусом у Кабінеті Міністрів України представляє
Прем'єр-міністр України.
4. Положення цього Закону поширюються на
Антимонопольний комітет України, Фонд державного майна України, Державний
комітет телебачення і радіомовлення України, інші утворені Кабінетом
Міністрів України центральні органи виконавчої влади зі спеціальним статусом,
крім випадків, коли Конституцією та законами України визначені інші
особливості організації та порядку їх діяльності.
Стаття
19. Керівник та заступники керівника центрального органу виконавчої
влади
1. Керівник центрального органу виконавчої влади призначається
на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за пропозицією
Комісії з питань вищого корпусу державної служби.
2.
Керівник центрального органу виконавчої влади може мати не більше двох
заступників, які призначаються на посаду Кабінетом Міністрів України на
підставі пропозицій Комісії з питань вищого корпусу державної служби за
результатами конкурсу відповідно до законодавства про державну службу.
Різний
порядок звільнення керівників і ч. 4 ст. 24 щодо поширення положень Закону
|
Центральні
органи виконавчої влади – 24
|
705
|
Яка
ознака є підґрунтям у визначенні змісту принципу фіскальної достатності?
|
4.1.5.
фіскальна достатність - встановлення податків та зборів з урахуванням
необхідності досягнення збалансованості витрат бюджету з його надходженнями;
|
ПКУ,
п. 4.1.5. ст. 4
|
706
|
Яка
особа може бути членом комісії із зовнішнього контролю діяльності
Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами,
одержаними від корупційних та інших злочинів?
|
Стаття
12. Контроль за діяльністю Національного агентства
1.
Щороку проводиться незалежна зовнішня оцінка діяльності Національного
агентства.
Зазначену
оцінку проводить комісія із зовнішнього контролю у складі трьох осіб.
Президент України, Верховна Рада України та Кабінет Міністрів України щороку
визначають по одному члену комісії з числа осіб, які мають не менш як
десятирічний досвід роботи в органах досудового розслідування, прокуратури,
адвокатурі, наукових установах, судах в іноземних державах та/або в
міжнародних організаціях, необхідні знання та навички для проведення такої
оцінки, а також мають бездоганну ділову репутацію. Не можуть бути членами
комісії із зовнішнього контролю особи, зазначені в пунктах 1-3, 7 частини
третьої статті 3 цього Закону, та особи, уповноважені на виконання функцій
держави або місцевого самоврядування, відповідно до Закону
України "Про запобігання корупції". Члени комісії
зовнішнього контролю діють незалежно та не повинні виконувати будь-яких
доручень, вказівок, наданих будь-якою особою.
Винятки:
Стаття
3. Голова Національного агентства
3.
Не може бути призначена на посаду Голови Національного агентства особа, яка:
1)
за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;
3)
притягалася на підставі обвинувального вироку, який набрав законної сили, до
кримінальної відповідальності за вчинення умисного злочину;
7)
впродовж одного року до подання заяви про участь у конкурсі на заміщення цієї
посади незалежно від строку входила до складу керівних органів політичної
партії.
Про
запобігання корупції
Стаття
3. Суб’єкти, на яких поширюється дія цього Закону
1.
Суб’єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є:
1)
особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого
самоврядування.
|
Нацагентство
з управління активами, 3, 12
Запобігання
корупції, п. 1 ч.1 ст. 3
|
707
|
Яка
особа НЕ може бути прийнята до громадянства України?
|
До
громадянства України не приймається особа, яка:
1) вчинила злочин проти людства чи здійснювала геноцид; |
Громадянство
України, 9
|
708
|
Яка
особлива вимога висувається до голови, заступника голови та секретаря
виборчої комісії з проведення місцевих виборів?
|
Стаття
22. Порядок формування складу територіальних виборчих комісій
15.
Голова, заступник голови та секретар територіальної виборчої комісії мають
призначатися від різних суб’єктів подання, визначених частиною другою цієї
статті.
Стаття
23. Порядок утворення дільничної виборчої комісії
7.
Голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають
призначатися від різних суб’єктів подання, визначених частиною першою цієї
статті.
|
Про
місцеві вибори, 22, 23
|
709
|
Яка
періодичність включення до плану-графіку документальних перевірок платника
податків з незначним ступенем ризику?
|
77.2.
До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються
платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів,
невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі
органи.
Періодичність
проведення документальних планових перевірок платників податків визначається
залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який
поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним
ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три
календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки,
високим - не частіше одного разу на календарний рік.
|
ПК,
77
|
710
|
Яка
підстава НЕ є перешкодою для
призначення особи-кандидата на посаду члена Національного агентства з
питань запобігання корупції?
|
Стаття
5. Склад Національного агентства
2.
Членом Національного агентства може бути громадянин України, не молодший
тридцяти п’яти років, який має вищу освіту, володіє державною мовою та
здатний за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем,
станом здоров’я виконувати відповідні службові обов’язки.
9.
Не може бути призначена на посаду члена Національного агентства особа, яка:
2) має судимість за вчинення злочину, якщо така
судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку (крім
реабілітованої особи);
3) притягалася на підставі обвинувального вироку,
який набрав законної сили, до кримінальної відповідальності за вчинення
корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
6) не подала відповідно до цього Закону декларацію
особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого
самоврядування за минулий рік;
7) впродовж одного року до подання заяви на участь
у конкурсі на заміщення цієї посади, незалежно від тривалості, входила до
складу керівних органів політичної партії.
|
Запобігання
корупції, 5
|
711
|
Яка
пільга встановлена дружинам (чоловікам) померлих жертв нацистських
переслідувань в частині вартості придбання ліків за рецептами лікарів?
|
Стаття
6-4. Пільги дружинам (чоловікам) померлих жертв нацистських
переслідувань
Дружинам (чоловікам) померлих жертв нацистських
переслідувань, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання,
трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, надаються
такі пільги:
|
Про
жертви нацистських переслідувань
|
712
|
Яка
посада органу місцевого самоврядування НЕ належить до посад з високим рівнем
корупційних ризиків?
|
6.
Посади в органах місцевого самоврядування:
перших
заступників, заступників міських (міст обласного, республіканського в
Автономній Республіці Крим, районного значення) голів, заступників сільських,
селищних голів;
заступників
голів районних, районних в містах рад;
секретарів
міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим,
районного значення), сільських, селищних рад;
керуючих
справами виконавчих комітетів міських (міст - обласних центрів та міста
Сімферополя, міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим
значення) рад;
голів
постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської
міських рад (у разі коли вони працюють у раді на постійній основі).
|
Рішення
НАЗК № 2 від 17.06.2016
|
713
|
Яка
посада органу місцевого самоврядування, на якій особа працює на постійній
основі, належить до посад з високим рівнем корупційних ризиків?
|
6.
Посади в органах місцевого самоврядування:
перших
заступників, заступників міських (міст обласного, республіканського в
Автономній Республіці Крим, районного значення) голів, заступників сільських,
селищних голів;
заступників
голів районних, районних в містах рад;
секретарів
міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим,
районного значення), сільських, селищних рад;
керуючих
справами виконавчих комітетів міських (міст - обласних центрів та міста
Сімферополя, міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим
значення) рад;
голів
постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської
міських рад (у разі коли вони працюють у раді на постійній основі).
|
Рішення
НАЗК № 2 від 17.06.2016
|
714
|
Яка
сім'я вважається малозабезпеченою?
|
малозабезпечена
сім'я - сім'я, яка з поважних або
незалежних
від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї; |
Про
держдопомогу малозабезпеч. Сімям, 1
|
715
|
Яка
службова особа вважається такою, що займає особливо відповідальне становище,
в сенсі Закону України «Про запобігання корупції»?
|
Примітка.
Під службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне
становище, в цій статті розуміються Президент України, Прем’єр-міністр
України, член Кабінету Міністрів України, перший заступник або заступник
міністра, член Національної ради України з питань телебачення і
радіомовлення, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері
ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового
ринку, Антимонопольного комітету України, Голова Державного комітету
телебачення і радіомовлення України, Голова Фонду державного майна України,
його перший заступник або заступник, член Центральної виборчої комісії, член,
інспектор Вищої ради правосуддя, член, інспектор Вищої кваліфікаційної
комісії суддів України, народний депутат України, Уповноважений Верховної
Ради України з прав людини, Директор Національного антикорупційного бюро
України, Генеральний прокурор, його перший заступник та заступник, Голова
Національного банку України, його перший заступник та заступник, член Ради
Національного банку України, Секретар Ради національної безпеки і оборони
України, його перший заступник та заступник, Постійний Представник Президента
України в Автономній Республіці Крим, його перший заступник та заступник,
радник або помічник Президента України, Голови Верховної Ради України,
Прем’єр-міністра України, особи, посади яких належать до посад державної
служби категорії "А" або "Б", та особи, посади яких
частиною першою статті 14 Закону
України "Про службу в органах місцевого самоврядування" віднесені
до першої - третьої категорій, а також судді, прокурори і слідчі, керівники,
заступники керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю
територію України, їх апаратів та самостійних структурних підрозділів,
керівники, заступники керівників державних органів, органів влади Автономної
Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію однієї або кількох
областей, Автономної Республіки Крим, міст Києва або Севастополя, керівників
державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких
поширюється на територію одного або кількох районів, міста республіканського
в Автономній Республіці Крим або обласного значення, району в місті, міста
районного значення, військові посадові особи вищого офіцерського складу.
|
Про
запобігання корупції, 50
|
716
|
Яка
справа буде підсудна за правилами предметної підсудності місцевому загальному
суду або окружному адміністративному суду за вибором позивача?
|
3.
Справи щодо оскарження дій або бездіяльності посадових чи службових осіб
місцевих органів виконавчої влади розглядаються і вирішуються місцевим
загальним судом як адміністративним судом або окружним адміністративним судом
за вибором позивача.
|
КАСУ,
18
|
717
|
Яка
справа підсудна апеляційному адміністративному суду як суду першої інстанції?
|
2.
Адміністративні справи про примусове відчуження земельної ділянки, інших
об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної
необхідності розглядаються та вирішуються апеляційним адміністративним судом
за місцем розташування нерухомого майна, що підлягає примусовому відчуженню.
|
КАСУ,
183-1
|
718
|
Яка
справа підсудна Вищому адміністративному суду України як суду апеляційної
інстанції?
|
4.
Вищому адміністративному суду України як суду першої інстанції підсудні
справи щодо
встановлення
Центральною виборчою комісією результатів виборів або всеукраїнського
референдуму,
справи
про дострокове припинення повноважень народного депутата України, а також
справи
щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України,
Президента України, Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів
України.
|
КАСУ,
18
|
719
|
Яке
з вказаних питань НЕ може бути винесене на всеукраїнський референдум?
|
Стаття
74. Референдум не допускається щодо законопроектів з питань податків,
бюджету та амністії.
Стаття
20. Обмеження щодо ініціювання та проведення всеукраїнського референдуму
1.
Не може бути ініційовано призначення всеукраїнського референдуму щодо
законопроектів з питань:
1)
податків;
2)
бюджету;
3)
амністії.
2.
На всеукраїнський референдум за народною ініціативою не може бути винесене
(ініційоване) питання про зміну території України.
3.
Тексти нової редакції Конституції України та законопроектів, що виносяться на
конституційний та законодавчий референдум, не повинні скасовувати чи
обмежувати зміст та обсяг існуючих прав і свобод людини і громадянина або
бути спрямованими на ліквідацію незалежності чи на порушення територіальної
цілісності України.
|
Конституція,
74
Референдум,
20
|
720
|
Яке
з зазначених прав людини може
підлягати обмеженням з
метою "захисту інтересів територіальної цілісності"?
|
Стаття
10 Свобода вираження поглядів
1.
Кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу
дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без
втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Ця стаття не
перешкоджає державам вимагати ліцензування діяльності радіомовних,
телевізійних або кінематографічних підприємств.
2.
Здійснення цих свобод, оскільки воно пов'язане з обов'язками і
відповідальністю, може підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або
санкціям, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві
в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської
безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи
моралі, для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання
розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і
безсторонності суду.
|
ЄКПЛ,
10
|
721
|
Яке
з перелічених повноважень належить до повноважень Верховної Ради України?
|
До
повноважень Верховної Ради України належить:
1)
внесення змін до Конституції України в межах і порядку, передбачених розділом
XIII цієї Конституції;
4) затвердження Державного бюджету України та
внесення змін до нього, контроль за виконанням Державного бюджету України,
прийняття рішення щодо звіту про його виконання;
6) затвердження загальнодержавних програм
економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного
розвитку, охорони довкілля;
8) заслуховування щорічних та позачергових послань
Президента України про внутрішнє і зовнішнє становище України;
9) оголошення за поданням Президента України стану
війни і укладення миру, схвалення рішення Президента України про використання
Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії
проти України;
10) усунення Президента України з поста в порядку
особливої процедури (імпічменту), встановленому статтею 111 цієї Конституції;
12)
призначення за поданням Президента України Прем’єр-міністра України, Міністра
оборони України, Міністра закордонних справ України, призначення за поданням
Прем’єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови
Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення і
радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, звільнення
зазначених осіб з посад, вирішення питання про відставку Прем’єр-міністра
України, членів Кабінету Міністрів України;
12-1) призначення на посаду та звільнення з посади
за поданням Президента України Голови Служби безпеки України;
13) здійснення контролю за діяльністю Кабінету
Міністрів України відповідно до цієї Конституції та закону;
14) затвердження рішень про надання Україною позик
і економічної допомоги іноземним державам та міжнародним організаціям, а
також про одержання Україною від іноземних держав, банків і міжнародних
фінансових організацій позик, не передбачених Державним бюджетом України,
здійснення контролю за їх використанням;
17) призначення на посаду та звільнення з посади
Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; заслуховування його
щорічних доповідей про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в
Україні;
18) призначення на посаду та звільнення з посади
Голови Національного банку України за поданням Президента України;
20) призначення на посади та звільнення з посад
половини складу Національної ради України з питань телебачення і
радіомовлення;
21) призначення на посади та звільнення з посад
членів Центральної виборчої комісії за поданням Президента України;
22) затвердження загальної структури, чисельності,
визначення функцій Служби безпеки України, Збройних Сил України, інших
утворених відповідно до законів України військових формувань, а також
Міністерства внутрішніх справ України;
23) схвалення рішення про надання військової
допомоги іншим державам, про направлення підрозділів Збройних Сил України до
іншої держави чи про допуск підрозділів збройних сил інших держав на
територію України;
25) надання згоди на призначення на посаду та
звільнення з посади Президентом України Генерального прокурора; висловлення
недовіри Генеральному прокуророві, що має наслідком його відставку з посади;
28) дострокове припинення
повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим за наявності висновку
Конституційного Суду України про порушення нею Конституції України або
законів України; призначення позачергових виборів до Верховної Ради
Автономної Республіки Крим;
29) утворення і ліквідація районів, встановлення і
зміна меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст,
найменування і перейменування населених пунктів і районів;
31) затвердження протягом двох днів з моменту
звернення Президента України указів про введення воєнного чи надзвичайного
стану в Україні або в окремих її місцевостях, про загальну або часткову
мобілізацію, про оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної
екологічної ситуації;
32) надання законом згоди на обов’язковість
міжнародних договорів України та денонсація міжнародних договорів України;
34) прийняття рішення про направлення запиту до
Президента України на вимогу народного депутата України, групи народних
депутатів України чи комітету Верховної Ради України, попередньо підтриману
не менш як однією третиною від конституційного складу Верховної Ради України;
35) призначення на посаду та звільнення з посади
керівника апарату Верховної Ради України; затвердження кошторису Верховної
Ради України та структури її апарату;
|
Конституція,
85
|
722
|
Яке
з перелічених прав гарантовано в Конвенції про захист прав людини і
основоположних свобод?
|
Розділ
I Права і свободи
Стаття
2 Право на життя
Стаття
4 Заборона рабства і примусової праці
Стаття
5 Право на свободу та особисту недоторканність
Стаття
6 Право на справедливий суд
Стаття
8 Право на повагу до приватного і сімейного життя
Стаття
9 Свобода думки, совісті і релігії
Стаття
10 Свобода вираження поглядів
Стаття
11 Свобода зібрань та об'єднання
Стаття
12 Право на шлюб
Стаття
13 Право на ефективний засіб юридичного захисту
П1
Стаття
2 Право на освіту
Стаття
3 Право на вільні вибори
П4
Стаття
2 Свобода пересування
П7
Стаття
5 Рівноправність кожного з подружжя
|
ЄКПЛ,
розділ 1
П1
ст. 2,3
П4
ст. 2
П7
ст. 5
|
723
|
Яке
з формулювань НЕ належить до мінімальних вимог ефективності розслідування за
практикою Європейського Суду з прав людини?
|
96.
Суд підкреслює, що коли особа висуває небезпідставну скаргу на погане
поводження з нею в порушення статті 3 Конвенції, це положення за своїм
змістом вимагає проведення ефективного офіційного розслідування, що може
забезпечити встановлення та покарання винних осіб. В іншому випадку загальна
юридична заборона катування або нелюдського чи такого, що принижує гідність,
поводження або покарання, незважаючи на її фундаментальну цінність, була б
неефективною на практиці, і в деяких випадках представники держави могли б
фактично безкарно порушувати права тих, хто перебуває під їхнім контролем
(див. рішення у справах «Ассенов та інші проти Болгарії» (AssenovandOthers v.
Bulgaria), від 28 жовтня 1998 року, п. 102, Reports 1998-VIII, та «Лабіта
проти Італії» (Labita v. Italy) [ВП], заява № 26772/95, п. 131, ECHR
2000-IV). Мінімальні стандарти ефективності, встановлені практикою Суду, включають
вимоги про те, що розслідування має бути незалежним, безстороннім та бути
предметом уваги з боку громадськості, і при цьому компетентні органи повинні
діяти зі зразковою сумлінністю та оперативністю (див., наприклад, рішення у
справі «Менешева проти Росії» (Menesheva v. Russia), заява № 59261/00, п. 67,
ECHR 2006-III).
|
СПРАВА
«ВІТКОВСЬКИЙ ПРОТИ УКРАЇНИ», (Заява № 24938/06), 26.09.13
|
724
|
Яке
із зазначених протиправних діянь НЕ Є адміністративним правопорушенням,
пов'язаним з корупцією?
|
Стаття
172-4. Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами
діяльності.
Стаття
172-5. Порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарун-ків.
Стаття
172-6. Порушення вимог фінансового контролю.
Стаття
172-7. Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтере-сів.
Стаття
172-8. Незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв'язку з
виконанням службових повноважень.
Стаття
172-9. Невжиття заходів щодо протидії корупції.
|
|
725
|
Яке
із запропонованих тверджень суперечить
вимогам Закону України "Про запобігання корупції"?
|
Про
запобігання корупції
|
|
726
|
Яке
із наведених обмежень встановлено в Україні стосовно іноземців та осіб без
громадянства?
|
Стаття
3. Засади правового статусу іноземців та осіб без громадянства
1.
Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних
підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі
самі обов'язки, як і громадяни України, за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами
України.
2.
Іноземці та особи без громадянства, які перебувають під юрисдикцією України,
незалежно від законності їх перебування, мають право на визнання їх
правосуб'єктності та основних прав і свобод людини.
3. Іноземці та особи без громадянства зобов'язані
неухильно додержуватися Конституції та законів України, інших
нормативно-правових актів, не посягати на права і свободи, честь і гідність
інших людей, інтереси суспільства та держави.
Відповідь
приходить тільки одна: обмеження щодо права участі у виборах
|
Правовий
статус іноземців, 3
|
727
|
Яке
конституційне право людини може бути тимчасово обмежено з метою врятування
життя людей та їх майна у невідкладних випадках?
|
Стаття
30. Кожному гарантується недоторканність житла.
Не
допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в
них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
У
невідкладних випадках, пов'язаних із врятуванням життя людей та майна чи з
безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину,
можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до
іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.
|
Конституція,
30
|
728
|
Яке
конституційне право людини може бути тимчасово обмежено з метою запобігання
заворушенням і злочинам?
|
Стаття
39. Громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори,
мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються
органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.
Обмеження
щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і
лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою
запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або
захисту прав і свобод інших людей.
|
Конституція,
39
|
729
|
Яке
майно платника податків включається до акту опису майна, що передається у
податкову заставу?
|
89.3.
Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке
можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
|
ПКУ,
89
|
730
|
Яке
місце визнається податковою адресою платника податків - фізичної особи?
|
Стаття
45. Податкова адреса
Податковою
адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за
яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
|
ПКУ,
45
|
731
|
Яке
питання НЕ може бути винесене (ініційоване) на всеукраїнський референдум за
народною ініціативою?
|
1.
Не може бути ініційовано призначення всеукраїнського референдуму щодо
законопроектів з питань: 1) податків; 2) бюджету; 3) амністії.
2.
На всеукраїнський референдум за народною ініціативою не може бути винесене
(ініційоване) питання про зміну території України.
|
Референдум,
20
|
732
|
Яке
повноваження здійснює Конституційний Суд України?
|
Стаття
150. До повноважень Конституційного Суду України належить:
1)
вирішення питань про відповідність Конституції України (конституційність):
законів
та інших правових актів Верховної Ради України;
актів
Президента України;
актів
Кабінету Міністрів України;
правових
актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
2)
офіційне тлумачення Конституції України;
3)
здійснення інших повноважень, передбачених Конституцією України.
|
Конституція,
150
|
733
|
Яке
положення Закону України "Про вибори Президента України" спрямоване
на забезпечення принципу вільних вибрів?
|
Стаття
6. Вільні вибори
1.
Вибори Президента України є вільними. Виборцям забезпечуються умови для
вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні.
2.
Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що
перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі виборця,
забороняється.
3.
Військовослужбовці голосують на звичайних виборчих дільницях, розташованих за
межами місць дислокації військових частин, за винятком випадку, передбаченого
цим Законом. Для забезпечення вільного волевиявлення військовослужбовцям
строкової служби надається відпустка для участі в голосуванні не менш як на
чотири години.
|
Про
вибори президента, 6
|
734
|
Яке
положення Закону України "Про вибори Президента України" спрямоване
на забезпечення рівності прав і умов участі у виборчому процесі?
|
4.
Рівність прав і умов участі у виборчому процесі забезпечується:
1)
забороною привілеїв чи обмежень кандидатів на пост Президента України за
ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань,
статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця
проживання, за мовними або іншими ознаками;
2)
забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної
Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у виборчий процес, за
винятком випадків, передбачених цим Законом;
3)
забороною використання для фінансування передвиборної агітації інших коштів,
крім коштів Державного бюджету України та коштів виборчих фондів кандидатів
на пост Президента України;
4) рівним та неупередженим ставленням органів
державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів
місцевого самоврядування, їх службових та посадових осіб до кандидатів на
пост Президента України;
5)
рівним та неупередженим ставленням засобів масової інформації до кандидатів
на пост Президента України.
|
Вибори
президента,
Ч.
4 ст. 3.
|
735
|
Яке
право має член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден
з рішенням, прийнятим комісією?
|
Стаття
28. Організація роботи виборчих комісій
15.
Член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з
рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання,
на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, яка
додається до відповідного протоколу засідання виборчої комісії.
|
Про
вибори президента, 28
|
736
|
Яке
правове регулювання конституційного права або свободи зобов'язаний запровадити законодавець у разі його обмеження?
|
Стаття
64. Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути
обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть
встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих
обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями
24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60,
61,
62,
63
цієї Конституції.
Рішення
КСУ № 1-1/2016 від 01.06.2016 (п. 2.1.)
Конституційний
Суд України вважає, що обмеження щодо реалізації конституційних прав і свобод
не можуть бути свавільними та несправедливими, вони мають встановлюватися
виключно Конституцією і законами України, переслідувати
легітимну мету, бути обумовленими суспільною необхідністю досягнення цієї
мети, пропорційними та обґрунтованими, у разі обмеження конституційного права
або свободи законодавець зобов’язаний запровадити таке правове регулювання,
яке дасть можливість оптимально досягти легітимної мети з мінімальним
втручанням у реалізацію цього права або свободи і не порушувати сутнісний
зміст такого права.
|
Конституція,
64
Рішення
КСУ
№ 1-1/2016 від 01.06.2016 (п. 2.1.)
|
737
|
Яке
рішення має постановити адміністративний суд у разі подання позову після
закінчення строків, установлених законом?
|
1.
Адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених
законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та
доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску
строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється
ухвала.
|
КАС,
100
|
738
|
Яке
рішення має ухвалити адміністративний суд у разі невиконання однією зі сторін
умов примирення?
|
Стаття
113. Примирення сторін під час підготовчого провадження
4.
У разі невиконання умов примирення однією із сторін суд за клопотанням іншої
сторони поновлює провадження у справі.
|
КАСУ,
113
|
739
|
Яке
рішення має ухвалити адміністративний суд у разі примирення сторін у справі?
|
Стаття
113. Примирення сторін під час підготовчого провадження
3.
У разі примирення сторін суд постановляє ухвалу про закриття провадження у
справі, у якій фіксуються умови примирення. Умови примирення не повинні
суперечити закону або порушувати чиї-небудь права, свободи або інтереси.
|
КАСУ,
113
|
740
|
Яке
рішення має ухвалити адміністративний суд, якщо сторони у справі заявляють
про те, що їм необхідний час для примирення?
|
Стаття
113. Примирення сторін під час підготовчого провадження
2.
За клопотанням сторін суд зупиняє провадження у справі на час, необхідний їм
для примирення.
|
КАСУ,
113
|
741
|
Яке
рішення має ухвалити суд у разі примирення сторін?
|
Стаття
113. Примирення сторін під час підготовчого провадження
3.
У разі примирення сторін суд постановляє ухвалу про закриття провадження у
справі, у якій фіксуються умови примирення. Умови примирення не повинні
суперечити закону або порушувати чиї-небудь права, свободи або інтереси.
|
КАСУ,
113
|
742
|
Яке
рішення має ухвалити суддя, якщо з'ясує, що заяву не належить розглядати в
порядку адміністративного судочинства?
|
Стаття
109. Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі
1)
заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства;
Стаття
157. Закриття провадження у справі
|
КАСУ,
109, 157
|
743
|
Яке
рішення може постановити адміністративний суд за наслідками підготовчого
провадження?
|
1.
За наслідками підготовчого провадження суд у порядку письмового провадження
або в судовому засіданні на розсуд суду постановляє ухвалу про:
1)
залишення позовної заяви без розгляду;
|
КАСУ,
121
|
744
|
Яке
рішення суду адміністративної юрисдикції НЕ може бути предметом касаційного
перегляду?
|
Стаття
171-1. Особливості провадження у справах щодо оскарження актів, дій чи
бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради
правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України,
Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів
6.
Рішення Вищого адміністративного суду України щодо оскарження актів, дій чи
бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради
правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, рішення, дії чи
бездіяльність Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів підлягає
перегляду Верховним Судом України у порядку, визначеному цим Кодексом.
Стаття
236. Право на звернення про перегляд судових рішень
1.
Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право подати заяву
про перегляд судових рішень:
2)
Вищого адміністративного суду України з питань, передбачених статтею
171-1 цього
Кодексу.
Стаття
171-2. Особливості провадження у справах з приводу рішень, дій чи
бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо притягнення до
адміністративної відповідальності
2.
Рішення місцевого загального суду як адміністративного суду у справах з
приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо
притягнення до адміністративної відповідальності є остаточним і оскарженню не
підлягає.
Стаття
176. Особливості провадження у справах, пов'язаних із виборами
Президента України
11.
Рішення апеляційної інстанції з виборчих спорів є остаточним і оскарженню не
підлягає. Рішення Вищого адміністративного суду України щодо скарги на
результати виборів є остаточним і не підлягає перегляду в апеляційному чи
касаційному порядку.
Стаття
177. Особливості судових рішень за наслідками розгляду справ, пов'язаних
з виборчим процесом чи процесом референдуму, та їх оскарження
3.
Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ,
визначених статтями
172-175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення
строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з
моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судові
рішення Вищого адміністративного суду України набирають законної сили з
моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
9.
Суд апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду не може
повертати справу на новий розгляд. Судове рішення суду апеляційної інстанції
є остаточним.
Стаття
180. Особливості провадження у справах про дострокове припинення
повноважень народного депутата України в разі невиконання ним вимог щодо
несумісності
1.
Позовна заява про дострокове припинення повноважень народного депутата
України в разі невиконання ним вимог щодо несумісності подається до Вищого
адміністративного суду України. Право звернутися з такою позовною заявою має
Голова Верховної Ради України, Перший заступник або заступник Голови
Верховної Ради України. Рішення, прийняте за наслідками розгляду справи про
дострокове припинення повноважень народного депутата України, є остаточним і
оскарженню не підлягає.
Стаття
183-1. Особливості провадження у справах за адміністративними позовами
про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна,
що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності
6.
Судом апеляційної інстанції у справах про примусове відчуження земельної
ділянки з мотивів суспільної необхідності є Вищий адміністративний суд
України, рішення якого є остаточним і оскарженню не підлягає.
Стаття
183-2. Скорочене провадження
9.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в
апеляційному порядку, є остаточною.
10.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому
провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є
остаточним і оскарженню не підлягає.
Стаття
183-7. Особливості провадження у справах щодо гарантованого забезпечення
потреб оборони
7.
Суд апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду не може
повернути справу на новий розгляд. Судове рішення суду апеляційної інстанції
є остаточним.
|
КАСУ,
171-1, 171-2, 176, 177, 180, 183-1,
183-2,
183-7
|
745
|
Яке
суб'єктивне публічне право закріплено законодавством України за
іноземцями?
|
Стаття
26. Іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на
законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також
несуть такі самі обов'язки, як і громадяни України, - за винятками,
встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України.
Стаття
44. Ті, хто працює, мають право на страйк для захисту своїх економічних
і соціальних інтересів.
Стаття
50. Кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на
відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
55.
Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності
органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і
службових осіб.
Стаття
56. Кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів
місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої
незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади,
органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при
здійсненні ними своїх повноважень.
Закон
Про правовий статус іноземців....
Стаття
8. Набуття громадянства України
1.
Іноземці та особи без громадянства можуть набути громадянства України в
порядку, встановленому Законом
України "Про громадянство України".
|
Конституція,
26, 44, 50,55, 56
Правовий
статус іноземців..., 8
|
746
|
Яке
судове рішення викладається у формі постанови?
|
1.
Судове рішення, яким суд вирішує спір по суті, викладається у формі
постанови.
|
КАС,
158
|
747
|
Яке
твердження характеризує обсяг поняття "законодавство України" в
широкому розумінні відповідно до рішення Конституційного Суду України від
09.07.1998 р. №12-рп/98?
|
1.
Термін "законодавство", що
вживається у частині
третій
статті 21 Кодексу законів про працю України ( 322-08 ) щодо визначення сфери застосування контракту як особливої форми трудового договору, треба розуміти так, що ним охоплюються закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також постанови Верховної Ради України, укази Президента України, декрети і постанови Кабінету Міністрів України, прийняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституції України і законів України. |
рішення
Конституційного Суду України від 09.07.1998 р. №12-рп/98
|
748
|
Який
вид виборів НЕ використовується на виборах Президента України?
|
1.
Вибори Президента України можуть бути черговими, позачерговими та повторними.
2.
Чергові вибори Президента України проводяться у зв'язку із закінченням
конституційного строку повноважень Президента України.
3.
Позачергові вибори Президента України проводяться у зв’язку з прийняттям
відповідної постанови Верховної Ради України.
4.
Повторні вибори Президента України проводяться у випадках:
1)
якщо до виборчого бюлетеня для голосування було включено не більше двох
кандидатів на пост Президента України і жодного з них не було обрано;
1-1)
у разі коли після закінчення строку реєстрації кандидатів на пост Президента
України не зареєстровано жодного кандидата;
2)
якщо всі кандидати на пост Президента України, включені до виборчого
бюлетеня, до дня виборів або до дня повторного голосування зняли свої кандидатури;
3)
у разі коли вибори Президента України визнані такими, що не відбулися;
4)
якщо особа після її обрання не набула мандата у порядку та у строк,
встановлені Конституцією України та цим Законом.
|
Вибори
Президента, 15
|
749
|
Який
вид діяльності НЕ охоплюється поняттям "публічна служба" у
розумінні визначення, наведеного в КАС України?
|
15)
публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, професійна
діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова)
служба, дипломатична служба, інша державна служба, служба в органах влади
Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
|
КАС,
3
|
750
|
Який
вид контролю здійснюється за витрачанням коштів Національним агентством з
питань запобігання корупції?
|
Контроль
за витрачанням Національним агентством коштів здійснюється Рахунковою палатою
шляхом проведення аудиту один раз на два роки.
|
Запобігання
корупції, 14
|
Коментарі
Дописати коментар