Відповіді на запитання №№ 851 - 900 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду

Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук АндріяКравець Олександра та   ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.


    Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.




851 - 900





851
Який суб’єкт НЕ може скасовувати розпорядження голови місцевої державної адміністрації?

Стаття 43. Оскарження, зупинення дії та скасування  актів місцевих державних адміністрацій Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.
Місц. Держадміністрації, 43 ч. 3
852
Який суб’єкт приймає рішення про дострокове припинення повноважень народного депутата України у разі припинення його громадянства?

Верховна Рада України
Ст.81 Конституції
853
Який суб’єкт приймає рішення про надання населеному пункту статусу міста?

Верховна Рада України
Ст.85 п.29 Конституції
854
Який суб'єкт владних повноважень уповноважений здійснювати перевірку щодо відповідності Конституції України питань, які пропонується винести на всеукраїнський референдум за народною ініціативою?

Конституційний Суд України за зверненням Президента України або щонайменше сорока п’яти народних депутатів України надає висновки про відповідність Конституції України (конституційність) питань, які пропонуються для винесення на всеукраїнський референдум за народною ініціативою.
Конституція, 151
855
Який суб'єкт здійснює державний контроль разом з Рахунковою палатою за використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності?

НАЗК
1. До повноважень Національного агентства належать:
8-1) здійснення у порядку та в межах, визначених законом, державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, своєчасністю подання звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах, повнотою таких звітів, звіту зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей;
Запобігання корупції, 11
856
Який суб'єкт здійснює контроль від імені Верховної Ради України за надходженням коштів до Державного бюджету України та їх використанням?

Стаття 98. Контроль від імені Верховної Ради України за надходженням коштів до Державного бюджету України та їх використанням здійснює Рахункова палата.
Конституція, 98
857
Який суб'єкт має право вносити до Верховної Ради України проект закону про створення, реорганізацію і ліквідацію судів після 31 грудня 2017 року?

Стаття 125. Судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.
Суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя.

6) до впровадження нового адміністративно-територіального устрою України відповідно до змін до Конституції України щодо децентралізації влади, але не довше ніж до 31 грудня 2017 року, утворення, реорганізацію та ліквідацію судів здійснює Президент України на підставі та у порядку, що визначені законом;

858
Який суб'єкт має право здійснювати управління об'єктами державної власності?

1. Систему центральних органів виконавчої влади складають міністерства України (далі - міністерства) та інші центральні органи виконавчої влади.
Система центральних органів виконавчої влади є складовою системи органів виконавчої влади, вищим органом якої є Кабінет Міністрів України.
17:
2. Центральні органи виконавчої влади можуть здійснювати одне або кілька визначених частиною першою цієї статті завдань.
У разі якщо більшість функцій центрального органу виконавчої влади складають функції з надання адміністративних послуг фізичним і юридичним особам, центральний орган виконавчої влади утворюється як служба.
У разі якщо більшість функцій центрального органу виконавчої влади складають функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери його управління, центральний орган виконавчої влади утворюється як агентство.
У разі якщо більшість функцій центрального органу виконавчої влади складають контрольно-наглядові функції за дотриманням державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними та фізичними особами актів законодавства, центральний орган виконавчої влади утворюється як інспекція.
Центральні органи, 1, 17
859
Який суб'єкт може бути відповідaчем у Європейському суді з прaв людини згідно з Конвенцією про зaхист прaв людини і основоположних свобод?

Держава, яка є учасницею Конвенції

860
Який суб'єкт може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення порушень вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України"?

1. Дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Закону, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців.
Вибори Президента, 80
861
Який суб'єкт може достроково припинити повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим?

Верховна Рада України
Ст.85 п.28 Контитуції
862
Який суб'єкт НЕ належить до системи Державного бюро розслідувань?

Стаття 9. Структура і чисельність Державного бюро розслідувань
Систему Державного бюро розслідувань складають центральний апарат, територіальні органи, спеціальні підрозділи, навчальні заклади та науково-дослідні установи. У складі Державного бюро розслідувань діють слідчі, оперативні та інші підрозділи. Організаційну структуру Державного бюро розслідувань затверджує Директор Державного бюро розслідувань за погодженням із Кабінетом Міністрів України.
4. Для забезпечення виконання завдань Державного бюро розслідувань утворюються такі його територіальні управління:
1) територіальне управління, розташоване у місті Львові, що поширює свою діяльність на Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську, Львівську, Тернопільську області;
2) територіальне управління, розташоване у місті Хмельницькому, що поширює свою діяльність на Вінницьку, Житомирську, Рівненську, Хмельницьку, Чернівецьку області;
3) територіальне управління, розташоване у місті Миколаєві, що поширює свою діяльність на Кіровоградську, Миколаївську, Одеську області;
4) територіальне управління, розташоване у місті Мелітополі, що поширює свою діяльність на Автономну Республіку Крим, Запорізьку, Херсонську області, місто Севастополь;
5) територіальне управління, розташоване у місті Полтаві, що поширює свою діяльність на Дніпропетровську, Полтавську, Сумську, Харківську області;
6) територіальне управління, розташоване у місті Краматорську, що поширює свою діяльність на Донецьку і Луганську області;
7) територіальне управління, розташоване у місті Києві, що поширює свою діяльність на місто Київ, Київську, Черкаську та Чернігівську області.


ЗУ «Про ДРБ»
863
Який суб'єкт призначає (проголошує) конституційний референдум в Україні?

Президент України
Ст.156 Контитуції
864
Який суб'єкт призначає Директора Державного бюро розслідувань?

1. Директор Державного бюро розслідувань призначається на посаду Президентом України за поданням Прем’єр-міністра України відповідно до подання комісії з проведення конкурсу (далі - Конкурсна комісія) на зайняття посади Директора Державного бюро розслідувань; 

Ст.11 ЗУ «Про ДРБ». 
865
Який суб'єкт приймає рішення про звинувачення Президента України за процедурою імпічменту?

Верховна Рада України 2/3 від її конституційного складу 
Ст.111 Конституції
866
Який суб'єкт приймає рішення щодо визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності?

Виключна компетенція сільських, селищних та міських рад
30) прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Ст.26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»
867
Який суб'єкт уповноважений за потребою утворювати тимчасові державні органи - військово-цивільні адміністрації у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України?

1. Військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України.
Військо-цивільні адміністрації, 3
868
Який суб'єкт уповноважений здійснювати повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення члену Національного агентства з питань запобігання корупції?

5. Повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення члену Національного агентства може бути здійснено лише Генеральним прокурором України (виконувачем обов’язків Генерального прокурора України).
Запобігання корупції, 9
869
Який суб'єкт уповноважений на скликання сесії сільської, селищної, міської ради у випадку немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови скликати сесію?

Стаття 46. Сесія ради
6. У разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради.
місцеве самоврядування, 46
870
Який суб'єкт формує склад місцевих державних адміністрацій?

Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій.
Конституція, 118
871
Який суб'єкт, відповідно до Конституції України, надає згоду на затримання судді чи утримання його під вартою?

Вища Рада правосуддя
Ст.131 Конституції
872
Який суб'єкт, за наявності підстав, приймає рішення про звинувачення Президента України у державній зраді чи іншому злочині?

Верховна Рада України 2/3 від її конституційного складу 
Ст.111 Конституції
873
Який суд є адміністративним у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України?

2) адміністративний суд - суд загальної юрисдикції, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ;
Ст.3
874
Який суд є судом першої інстанції для вирішення справи про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності?

2. Адміністративні справи про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності розглядаються та вирішуються апеляційним адміністративним судом за місцем розташування нерухомого майна, що підлягає примусовому відчуженню.

Ст.183-1. КАСУ
875
Який суд та за якими правилами розглядає справи за позовами кандидата у Президенти України щодо захисту честі, гідності, ділової репутації внаслідок поширення про нього недостовірної інформації (спростування недостовірної інформації, відшкодування матеріальної та моральної шкоди)?

7. Дії кандидатів на пост Президента України, їх довірених осіб оскаржуються до Київського апеляційного адміністративного суду.
Ст176 КАСУ
876
Який факт визначає момент вступу члена Кабінету Міністрів України на посаду?

3. Член Кабінету Міністрів України вступає на посаду з моменту складення ним присяги.
Кабінет міністрів, 10
877
Який ценз НЕ є обов'язковим для зайняття посади судді?

Суддя не може належати до політичних партій, профспілок, брати участь у будь-якій політичній діяльності, мати представницький мандат, обіймати будь-які інші оплачувані посади, виконувати іншу оплачувану роботу, крім наукової, викладацької чи творчої.

На посаду судді може бути призначений громадянин України, не молодший тридцяти та не старший шістдесяти п'яти років, який має вищу юридичну освіту і стаж професійної діяльності у сфері права щонайменше п'ять років, є компетентним, доброчесним та володіє державною мовою. Законом можуть бути передбачені додаткові вимоги для призначення на посаду судді.

Стаття 28. Суддя апеляційного суду

1. Суддею апеляційного суду може бути особа, яка відповідає вимогам до кандидатів на посаду судді, за результатами кваліфікаційного оцінювання підтвердила здатність здійснювати правосуддя в апеляційному суді, а також відповідає одній із таких вимог:
1) має стаж роботи на посаді судді не менше п'яти років;
2) має науковий ступінь у сфері права та стаж наукової роботи у сфері права щонайменше сім років;
3) має досвід професійної діяльності адвоката щодо здійснення представництва в суді та/або захисту від кримінального обвинувачення щонайменше сім років;
4) має сукупний стаж (досвід) роботи (професійної діяльності) відповідно до вимог, визначених пунктами 1 - 3 цієї частини, щонайменше сім років.
2. Суддя апеляційного суду здійснює правосуддя в порядку, встановленому процесуальним законом, а також інші повноваження, визначені законом.

Стаття 33. Суддя вищого спеціалізованого суду

1. Суддею Вищого суду з питань інтелектуальної власності може бути особа, яка відповідає вимогам до кандидатів на посаду судді, за результатами кваліфікаційного оцінювання підтвердила здатність здійснювати правосуддя у Вищому суді з питань інтелектуальної власності, а також відповідає одній із таких вимог:
1) має стаж роботи на посаді судді не менше трьох років;
2) має досвід професійної діяльності представника у справах інтелектуальної власності (патентного повіреного) щонайменше п'ять років;
3) має досвід професійної діяльності адвоката щодо здійснення представництва в суді у справах щодо захисту прав інтелектуальної власності щонайменше п'ять років;
4) має сукупний стаж (досвід) роботи (професійної діяльності) відповідно до вимог, визначених пунктами 1 - 3 цієї частини, щонайменше п'ять років.

2. Суддею Вищого антикорупційного суду може бути особа, яка відповідає вимогам до кандидатів на посаду судді, за результатами кваліфікаційного оцінювання підтвердила здатність здійснювати правосуддя у Вищому антикорупційному суді, а також відповідає іншим вимогам, встановленим законом.

Стаття 38. Суддя Верховного Суду
1. Суддею Верховного Суду може бути особа, яка відповідає вимогам до кандидатів на посаду судді, за результатами кваліфікаційного оцінювання підтвердила здатність здійснювати правосуддя у Верховному Суді, а також відповідає одній із таких вимог:
1) має стаж роботи на посаді судді не менше десяти років;
2) має науковий ступінь у сфері права та стаж наукової роботи у сфері права щонайменше десять років;
3) має досвід професійної діяльності адвоката щодо здійснення представництва в суді та/або захисту від кримінального обвинувачення щонайменше десять років;
4) має сукупний стаж (досвід) роботи (професійної діяльності) відповідно до вимог, визначених пунктами 1 - 3 цієї частини, щонайменше десять років.
Конституція, 127










ЗУ «Про судоустрій та статус суддів»
878
Який ценз НЕ є умовою реалізації пасивного виборчого права в Україні?

Пасивне виборче право (право бути обраним) — частина загального виборчого права, що надає виборцеві право бути обраним до відповідних виборних органів чи на виборну посаду. Набуття громадянами України пасивного виборчого права пов’язане з наявністю активного виборчого права та додатковими умовами, виборчими цензами, котрі випливають із положень ст. 76 Конституції України.
Для пасивного виборчого права визначено виборчий ценз — 21 рік, який узгоджується зі світовим досвідом і зумовлений тим, що парламентар повинен мати певний освітній рівень і достатній життєвий досвід, розуміти й уміти вирішувати складні життєві проблеми, котрі виникають у процесі законодавчої діяльності.
Окрім того, для реалізації пасивного виборчого права закон визначає ще й ценз осілості, який становить п’ять останніх років проживання в Україні. Такий ценз зумовлений тим, що парламентар повинен добре знати проблеми політичного, економічного й соціального життя країни.
Здатність громадян користуватися виборчим правом називають виборчою дієздатністю. Виборче право кожного громадянина може обмежуватися лише відповідними законами країни, котрі визначають вікові, майнові, освітні, фахові, статеві чи осілі цензи або заборони через скоєні кримінальні злочини та неповноцінний психічний стан, визнаний судом.

Закон України “Про вибори народних депутатів України” (ст. 9) передбачає обмеження пасивного виборчого права для громадян, які мають судимість за вчинення умисного злочину, коли ця судимість не погашена і не знята у визначеному законом порядку. Обмеження пасивного виборчого права у виборах народних депутатів не поширюється на громадян, які хоч і утримуються під вартою і звинувачені у вчиненні умисного злочину, але не визнані в судовому порядку винними у його вчиненні.


879
Який юридичний факт називається обмеженою в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактора чи середовища, що сталися у процесі виконання ним трудових обов'язків, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров 'ю або настала смерть?

5) нещасний випадок - обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактора чи середовища, що сталися у процесі виконання ним трудових обов’язків, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров’ю або настала смерть;
Загальнообов’язкове державне соціальне страхування, 1
880
Яким НЕ має бути засіб юридичного захисту в національному органі, для того щоб він був ефективним з точки зору Європейського суду з прав людини?


63. Суд повторює,  що стаття 13 Конвенції ( 995_004  )  прямо виражає  обов'язок  держави,  передбачений  статтею  1  Конвенції, захищати права людини передусім у  межах  своєї  власної  правової системи.  Таким чином,  ця стаття вимагає від держав національного засобу юридичного захисту,  який би забезпечував вирішення по суті поданої   за   Конвенцією  "небезпідставної  скарги",  та  надання відповідного відшкодування  (див.  справу  "Кудла  проти   Польщі" (Kudla v. Poland) [GC], N 30210/96, п. 152, ECHR 2000-XI).
 64. Зміст   зобов'язань   Договірних  держав  за  статтею  13 Конвенції ( 995_004 ) залежить  від  характеру  поданої  заявником скарги; "ефективність" "засобу юридичного захисту" у значенні цієї
статті не залежить  від  визначеності  сприятливого  для  заявника результату.  Водночас  засіб  юридичного  захисту,  якого вимагає стаття 13, має бути "ефективним" як з практичної, так і з правової точки зору, тобто таким, що або запобігає стверджуваному порушенню чи  його  повторенню  в  подальшому,  або   забезпечує   адекватне відшкодування за те чи інше порушення,  яке вже відбулося.  Навіть якщо якийсь окремий  засіб  юридичного  захисту  сам  по  собі  не задовольняє   вимоги   статті   13,   задоволення  її  вимог  може забезпечуватися   за   допомогою   сукупності  засобів  юридичного захисту,  передбачених  національним  законодавством (див. згадане вище  рішення  у  справі  Кудли,  пп. 157-158; та рішення у справі "Вассерман  проти  Росії"  (N  2)  (Wasserman  v. Russia) (no. 2), N 21071/05, п. 45, від 10 квітня 2008 року).
     65. Суд вже дав широке тлумачення вимогам статті 13 Конвенції ( 995_004 ) щодо скарг про невиконання рішень національних судів у нещодавньому рішенні у справі Бурдова (N  2)  (див.  згадане  вище
рішення у справі Бурдова,  п. 98-100), у відповідних пунктах якого зазначено:     "98. Якщо   йдеться   саме  про  справи  стосовно  тривалості проваджень,  найефективнішим рішенням є запровадження засобу, який би  прискорював  провадження  і  не допускав би надмірно тривалого провадження у  справі  (див.  рішення  у  справі  "Скордіно  проти
Італії" (N  1)  (Scordino  v.  Italy)  (no.  1) [GC],  N 36813/97, п. 183,  ECHR 2006-...).  Так само й  у  справах  про  невиконання
судових  рішень будь-який засіб юридичного захисту,  який дозволяє запобігти  порушенню  шляхом   забезпечення   вчасного   виконання рішення,  є  в  принципі найціннішим.  Однак,  якщо судове рішення винесене проти держави і на  користь  фізичної  особи,  від  такої особи в принципі не слід вимагати використання таких засобів (див. згадане вище рішення у справі "Метаксас  проти  Греції",  п.  19): тягар  виконання  такого  рішення  покладається  головним чином на
органи влади,  яким слід використати  всі  засоби,  передбачені  в національній  правовій  системі,  щоб  прискорити процес виконання рішення і не допустити таким чином порушення Конвенції ( 995_004 ) (див. згадане вище рішення у справі Акашева, пп. 21-22).
     99. Держави можуть також  визнати  за  необхідне  запровадити лише компенсаторний засіб юридичного захисту, подбавши про те, щоб такий засіб не вважався неефективним.  Якщо  такий  компенсаторний засіб  юридичного  захисту  передбачений  в  національній правовій системі держави,  Суд повинен залишити державі більш  широкі  межі свободи  розсуду,  аби  надати  їй можливість організувати порядок використання такого засобу у  спосіб,  що  враховує  специфіку  її власної  правової  системи  і  традицій,  а також існуючий в даній країні рівень життя. Суд, однак, зобов'язанийпереконатися в тому, що   спосіб,  в  який  тлумачиться  і  застосовується  відповідний національний закон, призводить до наслідків, сумісних з принципами Конвенції ( 995_004 ) з точки зору тлумачення їх у світлі практики Суду (див.  згадане вище рішення у справі Скордіно,  пп. 187-191). Суд   визначив   ключові   критерії   для  перевірки  ефективності компенсаторного засобу юридичного захисту щодо  надмірно  тривалих судових проваджень. Ці критерії, які також застосовні до справ про невиконання    рішень    (див.    згадане    вище    рішення     у справі Вассермана, пп. 49 і 51), вимагають таке:
     · позов  про  відшкодування  має  бути  розглянутий  упродовж розумного строку  (див.  згадане  вище  рішення у справі Скордіно, п. 195 у кінці);
     · призначене  відшкодування  має бути виплачено без зволікань і,  як правило,  не пізніше шести місяців від дати, на яку рішення про його   призначення  набирає  законної  сили  (див.  там  само,
п. 198);
     · процесуальні  норми стосовно позову про відшкодування мають відповідати принципові  справедливості,  гарантованому  статтею  6 Конвенції ( 995_004 ) (див. там само, п. 200).
     · норми  стосовно  судових  витрат   не   повинні   покладати надмірний  тягар  на  сторону,  яка  подає  позов,  якщо  її позов обґрунтований (див. там само, п. 201);
     · розмір   відшкодування   не   повинен   бути  нерозумним  у порівнянні  з   розміром   відшкодувань,   призначених   Судом   в аналогічних справах (див. там само, пп. 202-206 і 213).
     100. Стосовно цього останнього критерію Суд  зазначив,  що  у випадках,  коли  йдеться  про  відшкодування  матеріальної  шкоди, національні суди мають явно кращі можливості  визначати  наявність такої  шкоди  та  її розмір.  Але інша ситуація - коли йдеться про моральну  шкоду.  Існує   обґрунтована   і   водночас   спростовна презумпція,  що надмірно тривале провадження даватиме підстави для відшкодування  моральної  шкоди  (див.  згадані  вище  рішення   у справах Скордіно,  пп.  203-204, та Вассермана, п. 50). Суд вважає таку презумпцію особливо незаперечною у випадку надмірної затримки у  виконанні  державою  винесеного  проти  неї  судового  рішення, враховуючи те,  що  недотримання  державою  свого  зобов'язання  з повернення боргу після того,  як заявник,  пройшовши через судовий процес,  домігся успіху,  неминуче  викликатиме  у  нього  почуття розпачу.
     b) Застосування  цих  принципів  у  справах проти України і у
справі, що розглядається

4. Справа «Юрій Миколайович Іванов проти України» (заява № 40450/04), рішення набуло статусу остаточного від 15 січня 2010 року, (п.п. 63-65).
881
Яким актом визначається порядок дострокового припинення повноважень Голови Верховного Суду у зв'язку з висловленням йому недовіри?

Ст.41 ЗУ «Про судоустрій та статус суддів»-  1/3 від складу Пленуму ініціює-оргкомітет –Проведення Пленуму – полномочний 50% +1 голос  -таємне голосування
Ст.128 Конституції
882
Яким законодавчим актом встановлюється надання пільг та державної допомоги військовослужбовцям, які отримали поранення і сім'ям загиблих в ході проведення АТО?

Закон України «Про боротьбу з тероризмом»
Стаття 21. Особи, які підлягають правовому і соціальному захисту
Особи, які беруть участь у боротьбі з тероризмом, перебувають під захистом держави. Правовому і соціальному захисту підлягають:
1) військовослужбовці,  працівники і службовці центральних та місцевих органів виконавчої влади, які беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичних операціях;
2) особи,  які  на  постійній  чи  тимчасовій основі сприяють органам,  що здійснюють  боротьбу  з  тероризмом,  у  запобіганні, виявленні,  припиненні  терористичної діяльності та мінімізації її наслідків;
3) члени сімей осіб, зазначених у пунктах 1 і 2 цієї частини, якщо потреба в забезпеченні їх захисту викликана участю зазначених осіб у боротьбі з тероризмом.
Соціальний захист   осіб,   які  залучаються  до  боротьби  з тероризмом, здійснюється у порядку, який визначається законом.     Якщо особа,  яка  брала  участь  у  боротьбі  з   тероризмом, загинула під час проведення антитерористичної операції,  членам її сім'ї та особам,  що перебували на її утриманні,  виплачується  за рахунок  коштів  Державного  бюджету України одноразова допомога в розмірі двадцяти прожиткових мінімумів, відшкодовуються витрати на поховання  загиблого,  призначається  пенсія  у  зв'язку з втратою годувальника,  а також зберігаються пільги,  які мав загиблий,  на отримання житла, оплату житлово-комунальних послуг тощо.
У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, стала інвалідом внаслідок каліцтва, одержаного під час проведення антитерористичної операції, цій особі за рахунок коштів Державного бюджету України виплачується одноразова допомога в розмірі десяти прожиткових мінімумів і призначається пенсія відповідно  до законодавства України.
У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під  час  проведення антитерористичної операції зазнала поранення, яке  не  потягло  за  собою  настання  інвалідності,   цій   особі виплачується  одноразова  допомога  в  розмірі  п'яти  прожиткових мінімумів.

Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей»
Стаття 16. Одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов'язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві
+
-Закон України «Про Збройні Сили України» (остання редакція – від 05.06.2014);
-Закон України «Про державну прикордонну службу» (остання редакція – від 05.06.2014);
-Кодекс цивільного захисту України (остання редакція – від 27.03.2014).
+
Немає однозначної відповіді

БРАК

883
Яким категоріям застрахованих осіб при обчисленні коефіцієнта заробітної плати (доходу) за періоди сплати страхових внесків для призначення пенсії враховується мінімальний розмір заробітної плати, незалежно від отриманих ними доходів в даному періоді?

(не впевнений)
Стаття 29. Розміри пенсій по інвалідності

     Пенсії по інвалідності призначаються в таких розмірах:
     інвалідам I групи   - 70 процентів;
     інвалідам II групи  - 60 процентів;
     інвалідам III групи - 40 процентів заробітку (стаття 64).

     Якщо у інвалідів є трудовий стаж, необхідний для  призначення
пенсії за віком, у тому числі на пільгових умовах,  то  пенсія  по
інвалідності  призначається  в  розмірі  пенсії  за   віком    при
відповідному стажі роботи.

     Мінімальний розмір пенсії встановлюється на рівні  соціальної
пенсії по відповідній групі інвалідності (стаття 94).

     Мінімальний  розмір  пенсії  особам,  які  стали   інвалідами
внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних  при  захисті
Батьківщини або при виконанні інших обов'язків військової  служби,
або внаслідок захворювання, пов'язаного з перебуванням  на  фронті
чи виконанням інтернаціонального обов'язку,  а  також  громадянам,
яких  необгрунтовано  було  піддано  політичним  репресіям  і    в
подальшому  реабілітовано,  інвалідність    яких    пов'язана    з
репресіями, встановлюється:
     інвалідам I та II груп - у розмірі трьох  мінімальних  пенсій
за віком;
     інвалідам III групи - у розмірі півтори мінімальних пенсії за
віком.

     Максимальна  пенсія  не  може  перевищувати  трьох,  а    для
працівників, зайнятих на роботах, передбачених пунктом "а"  статті
13 і статтею 14 цього Закону, -  чотирьох  мінімальних  пенсій  за
віком.

     Пенсії інвалідам внаслідок трудового каліцтва та професійного
захворювання обчислюються із середнього заробітку на  підприємстві
для даної професії.

Про пенсійне забезпечення
884
Яким має бути середньомісячний сукупний дохід особи, яка не має права на пенсію та не є інвалідом І групи, щоб особа набула право на державну соціальну допомогу, яка призначається особам, які не мають права на пенсію?


  
     Державна соціальна   допомога   згідно   із    цим    Законом
призначається особі, яка:      3)  є  малозабезпеченою  особою (крім інвалідів, зазначених у
пункті 4 цієї частини);
     Призначення і виплата державної соціальної  допомоги  особам,
які не мають права на пенсію, та інвалідам здійснюються в порядку,
визначеному Кабінетом Міністрів України ( 261-2005-п ).

3. До малозабезпечених осіб, що мають право на державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державну соціальну допомогу на догляд, належать особи, середньомісячний сукупний дохід яких за останні шість календарних місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням допомоги, не перевищує прожитковий мінімум, визначений для осіб, які втратили працездатність.


Стаття 4. З А К О Н   У К Р А Ї Н И    Про державну соціальну допомогу особам, які не мають  права на пенсію, та інвалідам








ПОСТАНОВА КМУ від 2 квітня 2005 р. № 261
Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд

885
Яким нормативним актом регулюються організаційні та правові засади надання комплексу заходів громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть їх самостійно подолати?

ЗУ «Про соціальні послуги»
Стаття 1.

     соціальні  послуги  -  комплекс  заходів  з  надання допомоги
особам,  окремим  соціальним  групам,  які  перебувають у складних
життєвих  обставинах  і  не можуть самостійно їх подолати, з метою
розв'язання  їхніх  життєвих  проблем;  {  Абзац другий статті 1 в
редакції Закону N 4523-VI ( 4523-17 ) від 15.03.2012 }


886
Яким нормативно-правовим актом встановлено пропорції розподілу загальнодержавних податків?

ЗУ Про Державний бюджет на відповідний рік…

887
Яким органом (особою) припиняються достроково повноваження члена Національного агентства з питань запобігання корупції?

Кабінетом міністрів України
Ч.10 ст.5 ЗУ «Про запобігання корупції»
888
Яким органом буде здійснена державна реєстрація нормативно-правового акта, який було видано Міністерством юстиції України і який мав міжвідомчий характер?

6. Державну реєстрацію здійснюють: нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади - Мін'юст;
Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, 28.12.1992 р., 6
889
Яким органом призначається державна соціальна допомога на догляд інвалідам 1 групи?

9. Соціальна допомога призначається управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - органи праці та соціального захисту населення).
ПОСТАНОВА КМУ від 2 квітня 2005 р. № 261
Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд

890
Яким органом утворюються спеціальні виборчі дільниці, що існують на тимчасовій основі згідно з Законом України "Про вибори Президента України"?

2. Спеціальні виборчі дільниці, що існують на тимчасовій основі, утворюються окружною виборчою комісією на підставі подань районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій чи виконавчих комітетів міських рад міст обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення, форма яких затверджується Центральною виборчою комісією. Зазначені подання повинні надійти до відповідної окружної виборчої комісії не пізніш як за тридцять п’ять днів до дня голосування.
Ст.20ЗУ «Про вибори Президента України»
891
Яким особам призначаються та виплачуються компенсації за надання соціальних послуг?

   1. Непрацюючим   фізичним   особам,   які   постійно  надають
соціальні   послуги   громадянам   похилого    віку,    інвалідам,
дітям-інвалідам,  хворим,  які  не  здатні до самообслуговування і
потребують  постійної   сторонньої   допомоги   (крім   осіб,   що
обслуговуються  соціальними   службами),  призначається  щомісячна
компенсаційна виплата (далі - компенсація).

П О С Т А Н О В А КМУ від 29 квітня 2004 р. N 558 «Про затвердження Порядку призначення і виплати
             компенсації фізичним особам, які надають
                        соціальні послуги

892
Яким повноваженням НЕ наділений Верховний Суд України при перегляді справи у зв’язку з встановленням міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов'язань при вирішенні цієї справи судом?

Стаття 242. Повноваження Верховного Суду України
1. За наслідками розгляду справи більшістю голосів від складу суду приймається одна з таких постанов:
про повне або часткове задоволення заяви;
про відмову у задоволенні заяви.


Ст.243 ч.3. За наявності підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 237 цього Кодексу(3) встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов’язань при вирішенні даної справи судом), суд має право:
1) скасувати судове рішення (судові рішення) повністю або частково і прийняти нове судове рішення чи змінити судове рішення;
2) скасувати судове рішення (судові рішення) повністю або частково і передати справу на новий розгляд до суду, який ухвалив оскаржуване судове рішення;
3) скасувати судові рішення і закрити провадження у справі або залишити позов без розгляду.

КАСУ
893
Яким складом суду вирішуються в окружному адміністративному суді адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади?

Колегією у складі трьох суддів
Ст.24 ч.2 КАСУ
894
Яким суб’єктом затверджуються форми заяви, довідки про склад сім'ї, декларації про доходи та майно, які подаються при оформленні державної соціальної допомоги малозабезпеченими сім'ями?

Форми заяви,  довідки про склад сім'ї,  декларації про доходи
та  майно  встановлюються центральним органом виконавчої влади, що
забезпечує   формування   державної  політики  у  сферах  трудових
відносин, соціального захисту населення.

Ст.4 ЗУ «Про державну соціальну допомогу
                     малозабезпеченим сім'ям»

895
Яким суб’єктом можуть бути скасовані рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України?

Рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня.
Конституція, 118
896
Яким суб'єктам не призначається державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам?

9. Соціальна допомога призначається управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві і Севастополі державних адміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - органи праці та соціального захисту населення).
ПОСТАНОВА КМУ від 2 квітня 2005 р. № 261
Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд

897
Яким суб'єктом і з дотриманням якої процедури призначається на посаду голова обласної державної адміністрації?

     Місцеві державні  адміністрації  очолюють  голови відповідних місцевих державних адміністрацій.
     Голови  місцевих  державних  адміністрацій  призначаються  на посаду  Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України на строк повноважень Президента України.
     Кандидатури  на посади голів районних державних адміністрацій Кабінету Міністрів України вносяться головами відповідних обласних державних   адміністрацій.   На   кожну   посаду   вноситься  одна
кандидатура.
     Президент  України  може  порушити  перед Кабінетом Міністрів України   питання   про  призначення  головою  місцевої  державної адміністрації іншої кандидатури.     Голови місцевих державних адміністрацій набувають повноважень з моменту призначення.


1. Вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу.
2. Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим Законом.


Ст.8 ЗУ «Про місцеві держадм»








ст.21 ЗУ "Про державну службу", за результатами конкурсу



898
Яким суб'єктом утворюються та ліквідуються Національні комісії регулювання природних монополій?

1. Національні   комісії   регулювання   природних  монополій (далі -  комісії)  є  державними   колегіальними   органами,   які утворюються та ліквідуються Президентом України.

Природні монополії, 11
899
Яким судом вирішуються адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України

Окружним адміністративним судом територіальна юрисдикція якого поширюється на м.Київ
Ч.3 ст.19 КАСУ
900
Яким терміном в Кодексі адміністративного судочинства України визначений орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхні посадові чи службові особи, інші суб'єкти при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень?

Суб’єкт владних повноважень
Ст.3 ч.1 п.7 КАСУ


Питання №№ 801 - 850                                                                        Питання №№ 901 - 950

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відповіді на запитання №№ 1 - 50 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду

Відповіді на запитання №№ 351 - 400 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду