Відповіді на запитання №№ 101-150 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду

Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук АндріяКравець Олександра та   ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.


    Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.


№ зап
ЗАПИТАННЯ
ВІДПОВІДЬ
ДЖЕРЕЛО
(Назва, стаття)


101-200





101
До Конституційного Суду України надійшло конституційне подання щодо офіційного тлумачення статей 2, 5, 7, 8 Конституції України від чотирьох суб'єктів - обласної державної адміністрації, Голови Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Президента України. Хто із зазначених суб'єктів є належним суб'єктом звернення до Конституційного Суду України з приводу зазначеного питання?
Відповідь: Президент України
Стаття 150. До повноважень Конституційного Суду України належить:

2) офіційне тлумачення Конституції України;

Питання, передбачені пунктами 1, 2 частини першої цієї статті, розглядаються за конституційними поданнями: Президента України; щонайменше сорока п’яти народних депутатів України; Верховного Суду; Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Конституція, 150
102
До Національного агентства з питань запобігання корупції надійшло письмове повідомлення з установи банку про відкриття політичною партією накопичувального рахунку виборчого фонду. Станом на 18 годину останнього дня перед днем голосування політичною партією було використано 80 тисяч розмірів мінімальної заробітної плати з поточних рахунків виборчого фонду партії. Проте політична партія мала сплатити ще один рахунок, який був нарахований три дні тому у розмірі двох розмірів мінімальної заробітної плати. Як має вчинити політична партія?
Відповідь: оплатити рахунок
Стаття 48. Виборчий фонд партії, кандидата у депутати в одномандатному окрузі
1. Партія, кандидати у депутати від якої зареєстровані в загальнодержавному окрузі, кандидат у депутати в одномандатному окрузі зобов'язані відкрити рахунок свого виборчого фонду не пізніш як на десятий день з дня реєстрації Центральною виборчою комісією.

Розмір виборчого фонду партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані в загальнодержавному окрузі, не може перевищувати дев’яноста тисяч розмірів мінімальної заробітної плати.

9. Витрачання коштів з поточних рахунків виборчого фонду після 18 години останнього дня перед днем голосування здійснюється виключно у разі, якщо рахунки за товари, роботи і послуги були виставлені до зазначеного часу.

Витрачання коштів з поточних рахунків виборчого фонду припиняється о 18 годині середи після дня голосування.

Про вибори нардепів, 48

Неточне запитання
В статті «виставлений»
103
До окружного адміністративного суду надійшов позов, у якому висунуто вимоги про визнання незаконною бездіяльності міської ради. Суд відмовив у відкритті провадження у справі через відсутність законодавства, яке регулює дані спірні правовідносини. Визначте, який принцип адміністративного судочинства порушено адміністративним судом у цьому випадку?
Відповідь: принцип Верховенства  права
Стаття 8. Верховенство права
4. Забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.
КАС, 8
104
До підакцизних товарів віднесено…
215.1. До підакцизних товарів належать:
        спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
        тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;
        пальне;
        автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб i більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;
електрична енергія.
ПК, 215
НЕТОЧНЕ ЗАПИТАННЯ.
У статті – «належать»
105
До повноважень Вищої ради правосуддя належить…
Стаття 131. В Україні діє Вища рада правосуддя, яка:
1) вносить подання про призначення судді на посаду;
2) ухвалює рішення стосовно порушення суддею чи прокурором вимог щодо несумісності;
3) розглядає скарги на рішення відповідного органу про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді чи прокурора;
4) ухвалює рішення про звільнення судді з посади;
5) надає згоду на затримання судді чи утримання його під вартою;
6) ухвалює рішення про тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя;
7) вживає заходів щодо забезпечення незалежності суддів;
8) ухвалює рішення про переведення судді з одного суду до іншого;
9) здійснює інші повноваження, визначені цією Конституцією та законами України.
Конституція, 131
106
До складу комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Державного бюро розслідувань входять:
Стаття 11. Порядок призначення Директора Державного бюро розслідувань та його заступників
3. До складу Конкурсної комісії входять:

1) три особи, визначені Президентом України;

2) три особи, визначені Верховною Радою України за поданням комітету Верховної Ради України, до предмета відання якого належать організація та діяльність органів досудового розслідування;

3) три особи, визначені Кабінетом Міністрів України.
Про ДБР, 11
107
До суду в установлені законом строки звернулася громадянка України К. з позовною заявою зобов'язати дільничну виборчу комісію включити у списки виборців на позачергових виборах народних депутатів України свого сусіда, громадянина України С., який з певних причин (не вказано яких) сам не може звернутися до суду, але конче  бажає проголосувати на виборах. Важливо також, що С. завжди голосував за певною адресою і раніше подібних проблем не виникало. Чи має право виборець К. звернутися до суду з таким клопотанням?
Відповідь: так має право.
Стаття 173. Особливості провадження у справах щодо уточнення списку виборців

1. Право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі.
КАСУ, 173

Тільки не з клопотанням, а з позовною заявою.
108
До Центральної виборчої  комісії звернулась ініціативна група з  метою проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою й надала протоколи збору підписів громадян. В останніх було підтверджено волевиявлення 2 мільйонів громадян з 1/2 областей по 100 тисяч голосів з кожної області. Чи є підстави для відмови в проголошенні всеукраїнського референдуму за народною ініціативою?
Відповідь: так, не виконано умову про 3 млн. підписів та 2/3 областей.
Стаття 72. Всеукраїнський референдум призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених цією Конституцією.
Всеукраїнський референдум проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.
Конституція, 72
109
До якого виду посад належать посади членів Кабінету Міністрів України?
Стаття 6
3. Посади членів Кабінету Міністрів України належать до політичних посад, на які не поширюється трудове законодавство та законодавство про державну службу.
Кабінет Міністрів, 6
110
До якого виду посад публічної служби належать посади керівників агентств, служб чи інспекцій?
2. Встановлюються такі категорії посад державної служби:
1) категорія "А" (вищий корпус державної служби) - посади:
керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету Міністрів України, та їх заступників;
Кабінет Міністрів, 6
УТОЧНЕННЯ: «вид» посади і «категорія» – чи немає тут неточності?
111
До якого виду публічної служби належить служба на посаді помічника судді?
До посад патронатної служби належать посади радників, помічників, уповноважених та прес-секретаря Президента України, працівників секретаріатів Голови Верховної Ради України, його Першого заступника та заступника, працівників патронатних служб Прем’єр-міністра України та інших членів Кабінету Міністрів України, помічників-консультантів народних депутатів України, помічників та наукових консультантів суддів Конституційного Суду Українипомічників суддів, а також посади патронатних служб в інших державних органах.
Державну службу, 92

112
До якого виду соціального забезпечення належить допомога на поховання пенсіонера?
Відповідь:  Соціальні послуги за рахунок коштів Пенсійного фонду.

Стаття9. Види пенсійних виплат і соціальних послуг
3. У солідарній системі надаються соціальні послуги за рахунок коштів Пенсійного фонду.
До соціальних послуг, передбачених цим Законом, належить допомога на поховання пенсіонера.

Загальнообовязкове державне пенсійне страхування, 9
113
До якого виду юридичної відповідальності НЕ можна притягнути за підкуп виборців?
Відповідь: до адміністративної, цивільної (?)
Кримінальна: стаття 160. Підкуп виборця, учасника референдуму
Адміністративна: КУпАП не передбачає відповідальності
ККУ, 160
114
До якого висновку дійшов Європейський суд з прав людини щодо вимоги до кандидата в члени державного законодавчого органу про надання відповідної дійсної інформації про свою зайнятість та належність до політичної партії?
4. Введення на внутрішньодержавному рівні вимоги про надання інформації про місце роботи кандидата і його партійну приналежність, на думку Європейського суду з прав людини, не є довільним чи необґрунтованим з боку органів влади. Суд вважає, що вимога надавати інформацію про роботу кандидата і його членство в політичній партії служить для того, щоб дати виборцям можливість зробити обґрунтований вибір з урахуванням професійного і політичного минулого кандидата на виборну посаду. Також абсолютно законно просити кандидатів на виборну посаду про те, щоб надана ними інформація максимально відповідала дійсності, щоб виборці не були введені в оману неправдивими заявами. Отже, Європейський суд дійшов висновку, що вимога до кандидата в члени державного законодавчого органу про надання відповідної дійсної інформації про свою зайнятість та належність до політичної партії є законною метою за змістом статті 3 Першого протоколу до Конвенції.
Водночас оскільки перший заявник у справі "Краснов і Скуратов проти Російської Федерації" навмисне надав неправильну інформацію, здатну ввести виборців в оману, Європейський суд зазначив, що рішення про позбавлення заявника права балотуватися на посаду не було непропорційним до поставленої законної мети. Отже, порушення статті 3 Першого протоколу до Конвенції щодо А. В. Краснова відсутнє. Так, перший заявник мав намір виступити кандидатом по одномандатному виборчому округу, який розташований у Пресненському районі Москви. Європейський суд вважає, що відомості про те, чи залишався заявник головою управи Пресненського району, чи ні, не були байдужими для виборців, які всі були місцевими жителями. Приховавши інформацію про своє звільнення, А. В. Краснов наділив себе повноваженнями, що асоціювалися у виборців з посадою, яку він більше не обіймав. Європейський суд погодився, що надання недостовірної інформації про роботу першого заявника могло негативно вплинути на можливість виборців прийняти обґрунтоване рішення.
Разом із тим, відносно другого заявника у зазначеній справі (Ю. І. Скуратова) Європейський суд відзначив, що висновки влади Російської Федерації були не тільки непослідовними, вони також не були засновані на будь-яких положеннях закону або практики тлумачення вимог Федерального закону "Про вибори депутатів Державної Думи Федеральних Зборів Російської Федерації" щодо зазначення місця роботи. Окружна виборча комісія та суд першої інстанції не послалися на жодне правове становище на підтримку свого тлумачення цієї вимоги, у той час як Верховний Суд Російської Федерації загалом послався на "дух трудового права". У зв'язку з цим Європейський суд зазначив, що з буквального прочитання Федерального закону "Про вибори депутатів Державної Думи Федеральних Зборів Російської Федерації" не випливає ні обов'язок перераховувати переводи з посади на посаду і зміни місця роботи, ні обов'язок проводити відмінності між постійною та тимчасовою посадою, оскільки цей Закон вимагає тільки вказівки "основного місця роботи", якщо воно є у кандидата. Відсутність явного правового обґрунтування рішень влади Російської Федерації обумовлює висновок Європейського суду про те, що ці рішення не відповідали конвенційному стандарту "законності" і передбачуваності оскаржуваної міри - стандарту, який вимагає, щоб закон був сформульований досить точно, щоб дозволити особі з належною допомогою у разі необхідності передбачати наслідки, які можуть спричинити ту або іншу дію.
У цьому контексті вбачається, що, порівняно із ситуацією у справі першого заявника, ніщо не змушує припустити, що Ю. І. Скуратов діяв недобросовісно. На завершення щодо ситуації із зайнятістю другого заявника Європейський суд вважає, що не можна стверджувати, що різниця між посадою професора кафедри і виконувача обов'язків завідувача цієї ж кафедри могла б ввести виборців в оману. У будь-якому разі другий заявник був відомою публічною фігурою у зв'язку зі своєю роботою в минулому на посаді Генерального прокурора Російської Федерації, і його поточна робота в академічній сфері мала менше значення.
Беручи до уваги викладене, Європейський суд вважає, що рішення влади Російської Федерації про позбавлення другого заявника можливості брати участь у виборах у зв'язку з можливим неподанням заявником точної інформації про свою зайнятість та належності до політичної партії не мало відповідних і достатніх підстав і не узгоджувалося з незаперечними фактами. Тому воно було непропорційним до поставленої законної мети. Отже, мало місце порушення статті 3 Першого протоколу до Конвенції щодо другого заявника - Ю. І. Скуратова.
У будь-якому разі Європейський суд наголошує, що для оцінки важлива наявність розумного пропорційного співвідношення між застосованими владою держави-відповідача засобами та поставленою законною метою.

Пленум ВАСУ №8 від 22.05.2015
ЄСПЛ
"Краснов і Скуратов проти Російської Федерації", 17864/04
115
До якого органу громадяни НЕ можуть звернутися з електронною петицією?
ДО СУДУ
Стаття 23-1. Електронна петиція, порядок її подання та розгляду
Громадяни можуть звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування з електронними петиціями через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.
Звернення, 23-1
116
До якого органу може бути оскаржено рішення про накладення дисциплінарного стягнення державними службовцями категорії "А"?
Відповідь: до суду
1. Рішення про накладення дисциплінарного стягнення може бути оскаржено державними службовцями категорії "А" до суду, а категорій "Б" і "В" - до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, або до суду.
Держслужба, 78
117
До якого органу подаються документи щодо присвоєння статусу учасника бойових дій особам, які є учасниками антитерористичної операції?
Відповідь: до комісій з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, утвореними в Міноборони, МВС, Національній поліції, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецтрансслужби, Генеральній прокуратурі України, Управлінні державної охорони, Адміністрації Держспецзв’язку, ДСНС, ДПтС, ДФС
5. Рішення про надання статусу учасника бойових дій приймається:
комісіями з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій, утвореними в Міноборони, МВС, Національній поліції, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Держприкордонслужби, Адміністрації Держспецтрансслужби, Генеральній прокуратурі України, Управлінні державної охорони, Адміністрації Держспецзв’язку, ДСНС, ДПтС, ДФС (далі - комісія);
міжвідомчою комісією з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій та виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера і деяких інших категорій осіб відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, яка утворюється Державною службою у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі - міжвідомча комісія), - у разі виникнення спірних питань, що потребують міжвідомчого врегулювання.
6. Для надання статусу учасника бойових дій особам, зазначеним в абзацах другому та третьому пункту 2 цього Порядку, командири (начальники) військових частин (органів, підрозділів) або інші керівники підприємств, установ та організацій у місячний строк після завершення особами виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення (після видання відповідного наказу керівника Антитерористичного центру при СБУ або особи, яка його заміщує, першого заступника чи заступника керівника Антитерористичного центру при СБУ) зобов’язані подати на розгляд комісії, утвореної міністерством, центральним органом виконавчої влади чи іншим державним органом, у підпорядкуванні яких перебували військові частини (органи, підрозділи), установи та заклади, у складі яких проходили службу чи працювали особи, довідки за формою згідно з додатком 1 та документи із зазначених у пункті 4 цього Порядку, які є підставою для надання особам статусу учасника бойових дій. У разі коли місце постійної дислокації військової частини (органу, підрозділу) або підприємства, установи та організації розташоване безпосередньо у районі проведення антитерористичної операції, документи командирами (начальниками) або іншими керівниками підприємств, установ та організацій подаються на розгляд комісії не раніше ніж через 30 календарних днів після зарахування осіб до списків військової частини (органу, підрозділу) або підприємства, установи та організації чи призначення їх на відповідні посади.
Постанова КМУ, №413
Від 20.08.2014
Пункт 5, 6
118
До якого суб’єкта зобов'язана звернутися особа, уповноважена на виконання функцій держави, у разі існування сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів?
Відповідь: до територіального органу НАЗК
Стаття 28
5. У разі існування в особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів вона зобов’язана звернутися за роз’ясненнями до територіального органу Національного агентства.
Запобігання, 28
119
До якого суб’єкта і з яких питань народний депутат України НЕ має права звернутись із депутатським запитом?
Відповідь: ДО СУДУ
Стаття 6. Діяльність народного депутата України у Верховній Раді України
Народний депутат у порядку, встановленому законом:
7) звертається із депутатським запитом або депутатським зверненням до Президента України, органів Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, керівників інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ та організацій, розташованих на території України, незалежно від їх підпорядкування і форм власності у порядку, передбаченому цим Законом і законом про регламент Верховної Ради України.
Стаття 15
1. Народний депутат має право на сесії Верховної Ради України звернутися із запитом до Президента України, до органів Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ та організацій, розташованих на території України, незалежно від їх підпорядкування і форм власності.
2. Депутатський запит - це вимога народного депутата, народних депутатів чи комітету Верховної Ради України, яка заявляється на сесії Верховної Ради України до Президента України, до органів Верховної Ради України, до Кабінету Міністрів України, до керівників інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території України, незалежно від їх підпорядкування і форм власності, дати офіційну відповідь з питань, віднесених до їх компетенції.
Статус народного депутата України, 15
120
До якого суду може бути подано заяву про забезпечення доказів, якщо провадження в адміністративній справі ще не відкрито?

Стаття 75. Заява про забезпечення доказів та порядок її розгляду
2. Заява про забезпечення доказів подається до суду, який розглядає справу, а якщо провадження у справі ще не відкрито - до місцевого адміністративного суду, на території якого можуть бути вчинені процесуальні дії щодо забезпечення доказів.
КАСУ, 75
121
До якої категорії відповідно до законодавства України прирівнюється іноземець, який у добровільному порядку (за контрактом) проходить військову службу у Збройних Силах України.
Відповідь: до категорії військовослужбовців
Стаття 1. Військовий обов'язок
9. Щодо військового обов'язку громадяни України поділяються на такі категорії:
допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць;
призовники - особи, приписані до призовних дільниць;
військовослужбовці - особи, які проходять військову службу;
військовозобов'язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави;
резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний та воєнний час.
До категорії військовослужбовців прирівнюються іноземці та особи без громадянства, які відповідно до закону проходять військову службу у Збройних Силах України.
Про військовий обов′язок і військову службу, 1
122
До якої категорії осіб в частині встановлених законодавством пільг, прирівняні працівники, які беруть участь у наданні психіатричної допомоги?
Відповідь: до осіб,  зайнятих на важких роботах та  з
шкідливими і небезпечними умовами праці.
Стаття 27. Професійні права, обов'язки та пільги
                лікаря-психіатра, інших працівників, які беруть
                участь у наданні психіатричної допомоги, у тому
                числі здійснюють догляд за особами, які
                страждають на психічні розлади

     Професійні права,     обов'язки    лікаря-психіатра,    інших
працівників, які беруть участь у наданні психіатричної допомоги, у
тому  числі  здійснюють  догляд  за  особами,  які  страждають  на
психічні   розлади,    при    наданні    психіатричної    допомоги
встановлюються   Основами   законодавства   України   про  охорону
здоров'я,  цим Законом та іншими  законами.  Лікар-психіатр,  інші
працівники,  які беруть участь у наданні психіатричної допомоги, в
тому  числі  здійснюють  догляд  за  особами,  які  страждають  на
психічні    розлади,    мають   право   на   пільги,   встановлені
законодавством України для осіб,  зайнятих на важких роботах та  з
шкідливими і небезпечними умовами праці.

Про психіатричну допомогу, 27
123
До якої місцевої ради особа може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі?

4. Особа не може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради).

Можлива відповідь:
до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради

Місцеві вибори, 35

БРАК
Якщо в запитанні додати слово одночасно, получається відповідь вказана зліва.
А так 5 можливих правильних відповідей
1) до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради
2) до обласної
3)до районної
4)до міської
5) до районної в місті
124
Довідка іноземної держави про сплату податку і збору відповідним платником податків обов’язково має містити…
13.5. Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.
ПК, 13
125
Допомога на поховання пенсіонера є…
Відповідь: … соціальною послугою, яка надається за рахунок коштів Пенсійного фонду, передбаченою ЗУ «Про загальнообов′язкове державне пенсійне страхування»
Стаття9. Види пенсійних виплат і соціальних послуг
3. У солідарній системі надаються соціальні послуги за рахунок коштів Пенсійного фонду.
До соціальних послуг, передбачених цим Законом, належить допомога на поховання пенсіонера.

Загальнообовязкове державне пенсійне страхування, 9
126
Дострокове припинення повноважень народного депутата України можливе у
разі:
Стаття 81. 
Повноваження народного депутата України припиняються достроково у разі:
1) складення повноважень за його особистою заявою;
2) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
3) визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім;
4) припинення його громадянства або його виїзду на постійне проживання за межі України;
5) якщо протягом двадцяти днів з дня виникнення обставин, які призводять до порушення вимог щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, ці обставини ним не усунуто;
6) невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції;
7) його смерті.

Конституція, 81
127
Електронна петиція, адресована Президенту України, зібрала на свою підтримку 21000 підписів громадян протягом трьох місяців з дня оприлюднення петиції. Який  встановлено порядок розгляду для таких петицій?
Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, після завершення строку збору підписів на її підтримку розглядається як звернення громадян відповідно до цього Закону.
Електронна петиція, адресована відповідно Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, розглядається у порядку, встановленому цією статтею, за умови збору на її підтримку не менш як 25000 підписів громадян протягом не більше трьох місяців з дня оприлюднення петиції.
Звернення громадян, 23-1
128
Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) ухвалив на користь громадянки України Ф. рішення, яким встановив порушення п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод при вирішенні її справи Вищим адміністративним судом України. Протягом якого строку Ф. має звернутись до Верховного Суду України із заявою про перегляд рішення національного суду?
Стаття 237. Підстави для подання заяви про перегляд судових рішень
3) встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов’язань при вирішенні даної справи судом;

Стаття 238. Строки подання заяви про перегляд судових рішень
2. Заява про перегляд судових рішень з підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 237 цього Кодексу, подається не пізніше одного місяця з дня, коли особі, на користь якої постановлено рішення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, стало або мало стати відомо про набуття цим рішенням статусу остаточного.
КАСУ, 237, 238
129
Єдиний підхід до встановлення податків і зборів як принцип податкового законодавства передбачає…
4.1.11. єдиний підхід до встановлення податків та зборів - визначення на законодавчому рівні усіх обов'язкових елементів податку.
ПКУ, п. 4.1.11, ст. 4
130
З врахуванням якого показника призначається допомога по безробіттю особам, звільненим з останнього місця роботи у зв'язку з втратою довіри?
Стаття 22. Умови та тривалість виплати допомоги по
                безробіттю
2.   Застраховані  особи,  визнані  в  установленому  порядку
безробітними,  які  протягом  12 місяців, що передували реєстрації
особи    як    безробітної,    за    даними   Державного   реєстру
загальнообов'язкового  державного  соціального  страхування  мають
страховий  стаж  менше  шести  місяців  або звільнені з останнього
місця  роботи з підстав, передбачених
статтею 37, пунктами 3, 4, 7
і  8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України,  а  також  з  аналогічних підстав, визначених іншими
законами, особи, зазначені у частині другій статті 6 цього Закону,
особи,  зазначені  в  абзаці  третьому  частини четвертої статті 7
Закону   України   "Про  забезпечення  прав  і  свобод  внутрішньо
переміщених  осіб",  мають  право  на  допомогу  по
безробіттю у мінімальному розмірі.
Стаття 23. Розмір допомоги по безробіттю
3. Допомога по безробіттю особам, зазначеним у частині другій
статті  22 цього Закону, виплачується у мінімальному розмірі, який
встановлюється правлінням Фонду.

Постанова правління Фонду
1. Установити мінімальний розмір допомоги по безробіттю:
1) для осіб, зазначених у частині другій статті 22 Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, у розмірі 544 гривні;

Закон Про ЗО державне соцстрахування на випадок безробіття, 22 – 23
Постанова правління Фонду безробіття №122, від 30.11.2016

Ні законодавець, ні фонд не привязує розмір допомоги по безробіттю до жодного показника
131
З метою більш ефективного здійснення своїх повноважень два органи місцевого самоврядування мають намір зареєструвати асоціацію органів місцевого самоврядування з місцевим статусом. Чи можна в такому випадку розпочинати процедуру створення асоціації?
Відповідь:
1)      ні не можна (якщо мається на увазі ухвалення рішення про створення)
2)      так можна (якщо мається на увазі питання ініціювання створення асоціації) 

 Стаття 3. Статус асоціацій

     1. Асоціації  створюються  із  всеукраїнським   та   місцевим
статусом.
     3. Місцева  асоціація  може  бути  створена не менш як трьома
органами місцевого самоврядування.

 Стаття 8. Створення асоціації

     1. Рішення  про  ініціювання  створення асоціації приймається
сільською, селищною, міською, районною у місті, районною, обласною
радою.
У цьому рішенні визначаються особи, уповноважені сільською,
селищною,  міською, районною у місті, районною, обласною радою для
участі  в  установчих зборах (конференції,  з'їзді) асоціації,  та
обсяг їх повноважень.
Про асоціації органів місцевого самоврядування, 3, 8

БРАК: можливі кілька відповідей
132
З метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади вирішено реорганізувати одне з міністерств. До компетенції якого органу віднесено прийняття відповідного рішення?
Відповідь: до компетенції КМУ

Стаття 5. Утворення, реорганізація та ліквідація міністерств та інших центральних органів виконавчої влади
1. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утворюються, реорганізуються та ліквідуються Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.

Про центральні органи виконавчої влади, 5
133
З метою проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою ініціативна група зібрала 3 млн. 100 тис. підписів громадян України, які мають право голосу, у восьми областях України. Чи існують підстави і які для відмови у проголошенні всеукраїнського референдуму?
Стаття 72. Всеукраїнський референдум проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.

Стаття 133. Систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села.
До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь.

Тобто адмін територіальний устрій складають 27 суб′єктів:
-          24 області;
-          АРК;
-          2 міста (Київ і Севастополь).

Якщо рахувати тільки від кількості областей, то в норму 2/3 вкладаються – 8 областей.
Проте немає відомостей про кількість голосів, зібраних в кожній області (не менше 100 тисяч).
Варіантів відповіді може бути декіілька.
Конституція, 72, 133
134
З моменту призначення якої кількості своїх членів Національне агентство з питань запобігання корупції є правомочним?
Стаття 4. Статус Національного агентства з питань запобігання корупції
5. Національне агентство є правомочним з моменту призначення більше половини його загального кількісного складу.
Про запобігання корупції, 4
135
З урахуванням якого виду вартості визначається вартість майна при застосуванні податкової застави?
89.2. З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
ПК, 89
136
З яких джерел здійснюється фінансування витрат на збирання підписів громадян на підтримку ініціативи щодо проведення всеукраїнського референдуму?
12. Витрати на збирання підписів громадян на підтримку ініціативи щодо проведення всеукраїнського референдуму здійснюються за рахунок коштів фонду референдуму, створеного ініціативною групою відповідно до вимог цього Закону.
Референдум, 32
137
З яких джерел НЕ може поповнюватися виборчий фонд кандидата на пост Президента України?
Стаття 43
3. Забороняється здійснювати добровільні внески до виборчого фонду кандидата на пост Президента України особам, які відповідно до Закону України "Про політичні партії в Україні" не мають права здійснювати внески на підтримку партій.

Стаття 15. Обмеження у здійсненні внесків на підтримку політичних партій

Не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій:
1) органами державної влади та органами місцевого самоврядування;

2) державними та комунальними підприємствами, установами та організаціями, а також юридичними особами, в яких не менше десяти відсотків статутного капіталу або прав голосу прямо або опосередковано належать державі, органам місцевого самоврядування чи нерезидентам або кінцевими бенефіціарними власниками
(контролерами) яких є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про запобігання корупції"

3) іноземними державами, іноземними юридичними особами, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами, кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) яких є іноземці чи особи без громадянства;

4) незареєстрованими громадськими об’єднаннями, благодійними та релігійними об’єднаннями (організаціями);

5) громадянами України, які не досягли 18-річного віку, громадянами України, яких судом визнано недієздатними, а також анонімними особами або під псевдонімом;

6) іншими політичними партіями;

7) фізичними та юридичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади згідно із Законом України "Про здійснення державних закупівель", - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його, крім випадків, якщо загальна сума коштів, отримана за таким договором протягом строку дії договору та протягом двох років після припинення його дії, не перевищує 10 відсотків загальної суми доходу фізичної або юридичної особи за відповідний період;

8) фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Загальний розмір (сума) внеску (внесків) на підтримку політичної партії від громадянина України протягом одного року не може перевищувати чотирьохсот розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому здійснювалися внески.

Загальний розмір (сума) внеску (внесків) на підтримку політичної партії від юридичної особи протягом року не може перевищувати восьмисот розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому здійснювалися внески.
Вибори Президента, 43
Про політичні партії, 15
138
З якого віку особи можуть брати  добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування?
Стаття 12. Добровільна участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування
1. Особи, які досягли 16-річного віку та не належать до кола осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до статті 11 цього Закону, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють на території України, громадяни України, які постійно проживають або працюють за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, мають право на добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Загальнообовязкове держпенс страхування
12
139
З якого дня надається допомога по тимчасовій непрацездатності у разі настання тимчасової непрацездатності застрахованої особи у період вирішення спору про незаконність її звільнення з роботи (за умови поновлення застрахованої особи на роботі)?
Стаття 22. Умови надання допомоги по тимчасовій непрацездатності та тривалість її виплати
11. У разі настання тимчасової непрацездатності застрахованої особи у період вирішення спору про незаконність її звільнення з роботи допомога по тимчасовій непрацездатності надається за умови поновлення застрахованої особи на роботі з дня винесення такого рішення відповідним органом.
Про загальнообов′язкове державне соціальне страхування
140
З якого моменту виникає адміністративна правосуб'єктність громадянина України?
Відповідь: з народження (?)
Стаття 48. Адміністративна процесуальна правосуб'єктність
1. Здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
2. Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить фізичним особам, які досягли повноліття і не визнані судом недієздатними, а також фізичним особам до досягнення цього віку у спорах з приводу публічно-правових відносин, у яких вони відповідно до законодавства можуть самостійно брати участь.

КАСУ, 48
141
З якого моменту виникає право на проведення агітації референдуму?
Стаття 71. Строки проведення агітації референдуму
1. Право розпочати агітацію всеукраїнського референдуму виникає з наступного дня після опублікування постанови Верховної Ради України чи указу Президента України про призначення (проголошення) всеукраїнського референдуму.

Про всеукраїнський референдум, 71
142
З якого моменту військово-цивільні адміністрації населених пунктів набувають повноважень?
2. Військово-цивільні адміністрації є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами повноваженнями, у межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів набувають прав та обов’язків з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
ВЦА, ст. 1 ч.2
143
З якого моменту грошове зобов’язання вважається узгодженим у випадку судового оскарження рішення контролюючого органу?
Відповідь: з дня, наступного, за днем набрання судовим рішенням законної сили.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

ПКУ, абз. 4 п. 56.18 ст. 56
144
З якого моменту застосовуються існуючі податкові пільги у разі їх розширення законом?
4.5. При встановленні або розширенні існуючих податкових пільг такі пільги застосовуються з наступного бюджетного року.
ПКУ, п. 4.5 ст. 4
145
З якого моменту згідно Конституції України набирають чинності закони України, в яких немає окремої вказівки на порядок набуття ними чинності?
Закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його опублікування.
Конституція, 94
146
З якого моменту на народних депутатів України поширюються гарантії депутатської недоторканності?
Повноваження народних депутатів України починаються з моменту складення присяги.

Конституція, 79
147
З якого моменту набирають чинності нормативні акти Кабінету Міністрів України, що визначають права та обов'язки громадян?
Стаття 52. Набрання чинності актами Кабінету Міністрів України
1. Постанови Кабінету Міністрів України, крім постанов, що містять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими постановами, але не раніше дня їх опублікування.
У випадках, передбачених законом, постанови Кабінету Міністрів України або їх окремі положення, що містять інформацію з обмеженим доступом, не підлягають опублікуванню і набирають чинності з моменту їх доведення в установленому порядку до виконавців, якщо цими постановами не встановлено пізніший термін набрання ними чинності.
2. Розпорядження Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо цими розпорядженнями не встановлено пізніший термін набрання ними чинності.
3. Акти Кабінету Міністрів України з питань державної митної справи набирають чинності в порядку, визначеному Митним кодексом України.

Митний кодекс
Стаття 2. Особливості набрання чинності законами України та іншими нормативно-правовими актами з питань державної митної справи
1. Закони України з питань державної митної справи, нормативно-правові акти з питань державної митної справи, видані Кабінетом Міністрів України та центральним органом виконавчої влади, набирають чинності через 45 днів з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самим законом або нормативно-правовим актом, але не раніше дня їх офіційного опублікування.
3. Закон України або інший нормативно-правовий акт з питань державної митної справи, який набирає чинності з дня офіційного опублікування, вважається чинним з 0 годин дня, наступного за днем офіційного опублікування зазначеного закону України або нормативно-правового акта.
4. Якщо для набрання чинності законом України або іншим нормативно-правовим актом з питань державної митної справи встановлено певний строк з дня його офіційного опублікування, визначений днями, цей строк починається з 0 годин дня, наступного за днем офіційного опублікування зазначеного закону або акта, і закінчується о 24 годині останнього дня відповідного строку.
5. Якщо день набрання чинності законом України або іншим нормативно-правовим актом з питань державної митної справи визначено конкретною датою, цей закон або акт вважається чинним з 0 годин зазначеної дати.

Про КМУ, 52
МКУ, 2
148
З якого моменту набуває чинності відставка Президента України?
Стаття 109. Відставка Президента України набуває чинності з моменту проголошення ним особисто заяви про відставку на засіданні Верховної Ради України.
Конституція, 109
149
З якого моменту набуває чинності закон, схвалений на всеукраїнському референдумі (окрім випадків, коли дата набрання чинності законом прямо передбачена положенням цього закону)?
Стаття 95. Правові наслідки всеукраїнського референдуму за народною ініціативою

3. Закон України, схвалений на всеукраїнському референдумі, набирає чинності з дня оголошення Центральною виборчою комісією результатів всеукраїнського референдуму, окрім випадків, коли дата набрання чинності таким Законом прямо передбачена положенням цього Закону.
Референдум, 95
150
З якого моменту набуває чинності закон, схвалений на всеукраїнському референдумі (окрім випадків, коли дата набрання чинності законом прямо передбачена положенням цього закону)?
Стаття 95. Правові наслідки всеукраїнського референдуму за народною ініціативою

3. Закон України, схвалений на всеукраїнському референдумі, набирає чинності з дня оголошення Центральною виборчою комісією результатів всеукраїнського референдуму, окрім випадків, коли дата набрання чинності таким Законом прямо передбачена положенням цього Закону.
Референдум, 95

ДУБЛЯЖ


Питання №№ 51 - 100                                                                           Питання №№ 151 - 200

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відповіді на запитання №№ 1 - 50 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду

Відповіді на запитання №№ 351 - 400 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду