Відповіді на запитання №№ 51-100 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду

Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук АндріяКравець Олександра та   ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.


    Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.


№ зап
ЗАПИТАННЯ
ВІДПОВІДЬ
ДЖЕРЕЛО
(Назва, стаття)


51-100

51
Відповідно до якого Закону України буде призначена вагітній жінці-
військовослужбовцю державна допомога у зв'язку з вагітністю та пологами?
відповідно до закону Про державну допомогу сім’ям з дітьми

Стаття 7. Право на допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами
 Право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають за цим Законом всі жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Постанова КМУ №1751 від 27.12.2001
3. Відповідно до статті 7 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають вагітні жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, а саме: жінкам із числа військовослужбовців Збройних Сил, Держприкордонслужби, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, інших військових формувань, Держспецтрансслужби, Держспецзв’язку та із числа поліцейських, осіб начальницького і рядового складу органів та підрозділів служби цивільного захисту, Державної кримінально-виконавчої служби;
Держдопомогу сім’ям з дітьми, 7
Постанова КМУ №1751 від 27.12.2001

52
Військовослужбовцю рядового складу Збройних Сил України, який проходить військову службу за контрактом та уклав шлюб з громадянкою України, що постійно проживає за межами України, було відмовлено у розірванні контракту.
З якої підстави йому було відмовлено?
26.6. Контракт припиняється (розривається), а військовослужбовці, які проходять військову службу за контрактом, звільняються з військової служби: … д) через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких встановлено Кабінетом Міністрів України;

Військовослужбовці, крім військовослужбовців строкової військової служби, та особи рядового і начальницького складу на їх прохання можуть бути звільнені з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу через такі сімейні обставини та інші поважні причини:
… укладення шлюбу військовослужбовцем, особою рядового чи начальницького складу із громадянкою (громадянином) України, іноземцем або особою без громадянства, що постійно проживає за межами України;

ПЕРЕЛІК сімейних обставин та інших поважних причин, що можуть бути підставою для звільнення громадян з військової служби та із служби осіб рядового і начальницького складу
Військову службу, 26
ПКМ від 12.06.2013 р. № 413


53
Вкажіть вірне визначення всеукраїнського референдуму про зміну території України (за Законом України "Про всеукраїнський референдум")…
1. Всеукраїнський референдум про зміну території України - це форма прийняття громадянами України рішення щодо затвердження закону про ратифікацію міжнародного договору про зміну території України.
Референдум, 18
54
Вкажіть кількість голосів громадян України, які мають право голосу, необхідну для проголошення Всеукраїнського референдуму.
Президент України зобов'язаний проголосити всеукраїнський референдум за народною ініціативою, якщо його питання не порушують вимог Конституції України, законів України та якщо під вимогою про його проведення підписалося не менше ніж три мільйони громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи під цією вимогою зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.
Всеукраїнський референдум, 29
55
Вкажіть на суб'єктів подання кандидатур до складу окружних комісій всеукраїнського референдуму…

1. Подання щодо кандидатур до складу окружної комісії референдуму вносяться не пізніше ніж за сорок два дні до дня всеукраїнського референдуму до Центральної виборчої комісії відповідно Головою Верховної Ради Автономної Республіки Крим, головами обласних рад, м.Києва та м.Севастополя.
Референдум, 45
56
Вкажіть суб’єкта, який має право здійснювати повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення члену Національного агентства з питань запобігання корупції
5. Повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення члену Національного агентства може бути здійснено лише Генеральним прокурором України (виконувачем обов’язків Генерального прокурора України).
Запобігання корупції, 9
57
Вкажіть, що з наведеного нижче є гарантією принципу загального виборчого права…
Повна свобода волевиявлення

58
Вкажіть, що, за Конституцією України, НЕ є підставою для звільнення судді Конституційного Суду України з посади?

Стаття 149-1. Підставами для звільнення судді Конституційного Суду України з посади є:
1) неспроможність виконувати свої повноваження за станом здоров’я;
2) порушення ним вимог щодо несумісності;
3) вчинення ним істотного дисциплінарного проступку, грубе чи систематичне нехтування своїми обов’язками, що є несумісним зі статусом судді Суду або виявило його невідповідність займаній посаді;
4) подання ним заяви про відставку або про звільнення з посади за власним бажанням.
Конституція, 149-1
59
Вкажіть, яка з перелічених підстав НЕ є підставою втрати громадянства України.

Стаття 19. Підставами для втрати громадянства України є:
1) добровільне набуття громадянином України громадянства іншої держави, якщо на момент такого набуття він досяг повноліття.
Добровільним набуттям громадянства іншої держави вважаються всі випадки, коли громадянин України для набуття громадянства іншої держави повинен був звертатися із заявою чи клопотанням про таке набуття відповідно до порядку, встановленого національним законодавством держави, громадянство якої набуто.
Не вважаються добровільним набуттям іншого громадянства такі випадки:
а) одночасне набуття дитиною за народженням громадянства України та громадянства іншої держави чи держав;
б) набуття дитиною, яка є громадянином України, громадянства своїх усиновителів унаслідок усиновлення її іноземцями;
в) автоматичне набуття громадянином України іншого громадянства внаслідок одруження з іноземцем;
г) автоматичне набуття громадянином України, який досяг повноліття, іншого громадянства внаслідок застосування законодавства про громадянство іноземної держави, якщо такий громадянин України не отримав документ, що підтверджує наявність у нього громадянства іншої держави;
2) набуття особою громадянства України на підставі статті 9 цього Закону внаслідок обману, свідомого подання неправдивих відомостей або фальшивих документів;
3) добровільний вступ на військову службу іншої держави, яка відповідно до законодавства цієї держави не є військовим обов'язком чи альтернативною (невійськовою) службою.
Положення пунктів 1, 3 частини першої цієї статті не застосовуються, якщо внаслідок цього громадянин України стане особою без громадянства.
Датою припинення громадянства України у випадках, передбачених цією статтею, є дата видання відповідного указу Президента України.
Громадянство, 19
60
Вкажіть, яка із зазначених підстав є підставою для звільнення судді Конституційного Суду України?

Стаття 149-1. Підставами для звільнення судді Конституційного Суду України з посади є:
1) неспроможність виконувати свої повноваження за станом здоров’я;
2) порушення ним вимог щодо несумісності;
3) вчинення ним істотного дисциплінарного проступку, грубе чи систематичне нехтування своїми обов’язками, що є несумісним зі статусом судді Суду або виявило його невідповідність займаній посаді;
4) подання ним заяви про відставку або про звільнення з посади за власним бажанням.
Конституція, 149-1
61
Вкажіть, яке із нижчеперерахованих повноважень належить Вищій кваліфікаційній комісії суддів України:
Стаття 93. 1. Вища кваліфікаційна комісія суддів України:
1) веде облік даних про кількість посад суддів у судах, у тому числі вакантних;
2) проводить добір кандидатів для призначення на посаду судді, у тому числі організовує проведення щодо них спеціальної перевірки відповідно до закону та приймає кваліфікаційний іспит;
3) вносить до Вищої ради правосуддя рекомендацію про призначення кандидата на посаду судді;
4) вносить рекомендацію про переведення судді відповідно до цього Закону, крім переведення як дисциплінарної санкції;
5) визначає потреби у державному замовленні на професійну підготовку кандидатів на посаду судді у Національній школі суддів України;
6) затверджує форму і зміст заяви про участь у доборі кандидатів на посаду судді, анкети кандидата на посаду судді, порядок складення відбіркового іспиту та методику оцінювання його результатів, порядок проходження спеціальної підготовки кандидатів на посаду судді, порядок складення кваліфікаційного іспиту та методику оцінювання кандидатів, положення про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади судді, порядок та методологію кваліфікаційного оцінювання, порядок формування і ведення суддівського досьє (досьє кандидата на посаду судді) та інші процедури виконання Комісією її функцій;
7) проводить кваліфікаційне оцінювання;
8) забезпечує ведення суддівського досьє, досьє кандидата на посаду судді;
9) бере у межах компетенції участь у міжнародному співробітництві, у тому числі встановлює зв’язки з іноземними закладами, установами та організаціями, проектами міжнародної технічної допомоги, є бенефіціаром, реципієнтом міжнародної технічної допомоги, головним розпорядником міжнародної допомоги від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій;
10) здійснює інші повноваження, визначені законом.
Судоустрій, 93
62
Встановлено, що суддею зазначено завідомо недостовірні відомості у декларації стосовно майна, які відрізняються від достовірних на суму, що дорівнює 220 мінімальним заробітним платам. Якому виду юридичної відповідальності підлягає суддя в такій ситуації?

КРИМІНАЛЬНУ
Стаття 366-1. Декларування недостовірної інформації
Подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України "Про запобігання корупції", або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації -

караються штрафом від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, або позбавленням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Відповідальність за цією статтею за подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

До 01 січня 2017 року в цій статті фігурувала саме мінімальна заробітна плата. З огляду на нинішню істотну відмінність розмірів мінімалки і прожиткового мінімуму, відповіді на питання кардинально протилежні в залежності від того, чи виходити з мінімальної зарплати, чи з прожиткового мінімуму.
ДИСКУСІЙНЕ: треба враховувати час подання декларації.
ЗМІНА ЗАКОНОДАВСТВА

220 МЗП = 220 *3200 грн.
250 ПМ = 250*1600 грн.

220 МЗП – більше, ніж 250 ПМ отже, відповідальність КРИМІНАЛЬНА

63
Гарантією принципу рівного виборчого права є…
5. Рівність прав і можливостей кандидатів у депутати, партій - суб'єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі забезпечується:
1) забороною привілеїв чи обмежень кандидатів у депутати за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
2) забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у виборчий процес, за винятком випадків, передбачених цим Законом;
3) рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, їх службових та посадових осіб до кандидатів у депутати, партій - суб'єктів виборчого процесу;
4) забороною використання кандидатами у депутати, партіями - суб'єктами виборчого процесу під час фінансування передвиборної агітації інших коштів, крім коштів виборчих фондів;
5) рівним та неупередженим ставленням засобів масової інформації до кандидатів у депутати, партій - суб'єктів виборчого процесу.

Закон про вибори нардепів, 3

БРАК
В виборчому законодавстві України немає дефініції «гарантії того чи іншого виборчого права» поняття «гарантії виборчих прав» є в законодавстві РФ, зокрема в Федеральному законі «Об основных гарантиях избирательных прав и права на участие в референдуме граждан Российской Федерации».
Чи питання не взято від наших сусідів.
Згідно Українського виборчого законодавства «рівне виборче право» забезпечується.
64
Голова Державної прикордонної служби України призначається на посаду та звільняється з посади:
Голову Державної прикордонної служби України призначає на посаду Президент України за поданням Прем'єр-міністра України та припиняє його повноваження на цій посаді.
Державну прикордонну службу України, 8
65
Голова обласної державної адміністрації вніс на розгляд Кабінету Міністрів України 2 кандидатури на посаду голови районної державної адміністрації, які продемонстрували високий професійний рівень.
Чи дотримана процедура призначення голови районної державної адміністрації й чому?
 Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України на строк повноважень Президента України.
 Кандидатури на посади голів районних державних адміністрацій Кабінету Міністрів України вносяться головами відповідних обласних державних адміністрацій. На кожну посаду вноситься одна кандидатура.
Місцеві адміністраці, 8
66
Голова районної державної адміністрації, що знаходиться у гірському населеному пункті, попередив державного службовця цієї адміністрації про виявлення обставин його прямого підпорядкування рідній сестрі та необхідність їх добровільного усунення протягом 15 днів. Чи правомірні дії голови районної державної адміністрації?
Стаття 27. Обмеження спільної роботи близьких осіб
1. Особи, зазначені у підпунктах "а", "в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у підпунктах "а", "в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
Положення абзаців першого та другого цієї частини не поширюються на:
1) народних засідателів і присяжних;
2) близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв’язку з набуттям одним з них статусу виборної особи;
3) осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.
Запобігання, 27
67
Головою обласної державної адміністрації було прийнято рішення щодо створення дисциплінарної комісії для визначення ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку, вчиненого головою місцевої державної адміністрації, що знаходиться у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Чи правомірні дії голови обласної державної адміністрації та чому?
НЕПРАВОМІРНІ
1. Для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ (далі - дисциплінарна комісія).
2. Дисциплінарною комісією стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А", є Комісія.
Дисциплінарну комісію стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В", утворює керівник державної служби у кожному державному органі.
Стаття 6.2. Встановлюються такі категорії посад державної служби:
1) категорія "А" (вищий корпус державної служби) - посади: голів місцевих державних адміністрацій;
Державну службу, 69
68
Голову районної державної адміністрації було притягнуто до відповідальності за адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, і було накладено стягнення у виді штрафу. Який суб’єкт уповноважений застосувати заходи дисциплінарної відповідальності до правопорушника?
ПРЕЗИДЕНТ
1. Дисциплінарні провадження ініціюються суб’єктом призначення.
2. Дисциплінарні стягнення накладаються (застосовуються):
1) на державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А":
зауваження - суб’єктом призначення;
інші види дисциплінарних стягнень - суб’єктом призначення з урахуванням пропозиції Комісії;
2) на державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В":
зауваження - суб’єктом призначення;
інші види дисциплінарних стягнень - суб’єктом призначення за поданням дисциплінарної комісії.
Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України на строк повноважень Президента України.
Державну службу, 68,
Місцеві адміністрації, 8
69
Громадянин іноземної держави, який законно проживав в Україні, був висланий за її межі до того, як він мав змогу реалізувати свої права, передбачені Протоколом №7 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, щодо наведення доводів проти свого вислання, перегляду своєї справи та представлення з цією метою перед компетентним органом або перед особою чи особами, призначеними цим органом. В якому із зазначених випадків рішення про вислання не буде вважатися порушенням положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та Протоколу №7 до неї.
Стаття 1
Процедурні гарантії, що стосуються вислання іноземців
1. Іноземець, який законно проживає на території держави, не може бути висланий за її межі інакше ніж на виконання рішення, прийнятого відповідно до закону, і повинен мати можливість:
a) наведення доводів проти свого вислання;
b) перегляду своєї справи; і
c) представлення з цією метою перед компетентним органом або перед особою чи особами, призначеними цим органом.

2. Іноземець може бути висланий ще до того, як він здійснив свої права, передбачені в підпунктах "a", "b" та "c" пункту 1 цієї статті, коли таке вислання є необхідним в інтересах публічного порядку або ґрунтується на міркуваннях національної безпеки.
Протокол № 7, ст. 1
70
Громадянин К., який займає посаду керуючого справами виконавчого апарату обласної ради, подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в якій вказав завідомо недостовірні відомості стосовно майна або іншого об'єкта декларування, що має вартість, які відрізняються від достовірних на суму 275 мінімальних заробітних плат. До якого виду відповідальності має бути притягнений громадянин К.?

КРИМІНАЛЬНУ
Стаття 366-1. Декларування недостовірної інформації
Подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України "Про запобігання корупції", або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації -

караються штрафом від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, або позбавленням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Відповідальність за цією статтею за подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

До 01 січня 2017 року в цій статті фігурувала саме мінімальна заробітна плата. З огляду на нинішню істотну відмінність розмірів мінімалки і прожиткового мінімуму, відповіді на питання кардинально протилежні в залежності від того, чи виходити з мінімальної зарплати, чи з прожиткового мінімуму.
ДИСКУСІЙНЕ: треба враховувати час подання декларації.
ЗМІНА ЗАКОНОДАВСТВА

220 МЗП = 220 *3200 грн.
250 ПМ = 250*1600 грн.

220 МЗП – більше, ніж 250 ПМ отже, відповідальність КРИМІНАЛЬНА

71
Громадянин подав позов до окружного адміністративного суду, у якому просив про поновлення порушеного права. Під час розгляду справи у суду виникли сумніви стосовно відповідності окремих норм закону, що регулює спірні правовідносини, Конституції України. Як має діяти суд у цій ситуації?
Стаття 9. Законність
5. У разі виникнення в суду сумніву під час розгляду справи щодо відповідності закону чи іншого правового акта Конституції України, вирішення питання про конституційність якого належить до юрисдикції Конституційного Суду України, суд звертається до Верховного Суду України для вирішення питання стосовно внесення до Конституційного Суду України подання щодо конституційності закону чи іншого правового акта.
КАС, 9
72
Громадянин Р., який протягом 3-х років був присяжним окружного суду, подав своєму роботодавцю відомості для зарахування йому трудового стажу. Роботодавець відмовив у зарахуванні стажу, мотивуючи це тим, що його посада не передбачає зарахування стажу роботи присяжного, про що вказано в колективному договорі та трудовому договорі Р.
Чи є рішення роботодавця законним?
Стаття 68. Гарантії прав присяжних
1. Присяжним за час виконання ними обов’язків у суді виплачується винагорода, розрахована виходячи з посадового окладу судді місцевого суду з урахуванням фактично відпрацьованого часу в порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України.

2. За присяжними на час виконання ними обов’язків у суді за місцем основної роботи зберігаються всі гарантії та пільги, визначені законом. Час виконання присяжним обов’язків у суді зараховується до всіх видів трудового стажу. Звільнення присяжного з роботи або переведення на іншу роботу без його згоди під час виконання ним обов’язків у суді не допускається.
Судоустрій, 68
73
Громадянин С. звернувся до Верховного Суду України із заявою про перегляд судових рішень у його справі з підстави встановлення Європейським судом з прав людини (далі - ЄСПЛ) порушення Конвенції з прав людини та основоположних свобод. При цьому С. не додав до заяви копію відповідного рішення ЄСПЛ, але подав клопотання про її витребування від Урядового уповноваженого у справах ЄСПЛ. Яке рішення має винести суд за результатами розгляду такого клопотання?
ЗАДОВОЛЬНИТИ
Стаття 239-1. Порядок подання заяви про перегляд судових рішень
1. Заява про перегляд судових рішень подається безпосередньо до Верховного Суду України.
До заяви додаються:
1) копії заяви відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі;
2) копії судових рішень, про перегляд яких подано заяву;
3) копії різних за змістом судових рішень, якщо заява подається з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 4 частини першої статті 237 цього Кодексу;
4) копія постанови Верховного Суду України, якщо заява подається з підстави, передбаченої пунктом 5 частини першої статті 237 цього Кодексу;
5) копія рішення міжнародної судової установи, юрисдикція якої визнана Україною, або клопотання особи про витребування копії такого рішення в органу, відповідального за координацію виконання рішень міжнародної судової установи, якщо її немає у розпорядженні особи, яка подала заяву, - у разі подання заяви про перегляд судових рішень з підстави, передбаченої пунктом 3 частини першої статті 237 цього Кодексу.
КАС, 239-1
74
Громадянин України звернувся до суду за захистом своїх порушених прав, у зв'язку з перевищенням терміну, який наданий органу місцевого самоврядування для розгляду і вирішення звернення громадян, оскільки він був письмово повідомлений про результати перевірки звернення через 41 день від дня його надходження. Чи дотримані вимоги законодавства щодо терміну розгляду звернень громадян та чому?
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Звернення, 20

В умовах немає про те, чи було надіслано заявнику рішення про продовження строку розгляду звернення
75
Громадянин, на якого протягом останніх двох років, а саме: 16 січня 2014 та 26 грудня 2015 рр., накладено адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення, - призначений 11 вересня 2016 року міською радою присяжним. Чи є рішення ради законним?
НЕЗАКОННО
Стаття 65. Вимоги до присяжного
1. Присяжним може бути громадянин України, який досяг тридцятирічного віку і постійно проживає на території, на яку поширюється юрисдикція відповідного окружного суду, якщо інше не визначено законом.
2. Не включаються до списків присяжних громадяни:
1) визнані судом обмежено дієздатними або недієздатними;
2) які мають хронічні психічні чи інші захворювання, що перешкоджають виконанню обов’язків присяжного;
3) які мають незняту чи непогашену судимість;
4) народні депутати України, члени Кабінету Міністрів України, судді, прокурори, працівники правоохоронних органів (органів правопорядку), військовослужбовці, працівники апаратів судів, інші державні службовці, посадові особи органів місцевого самоврядування, адвокати, нотаріуси, члени Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради правосуддя;
5) особи, на яких протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;
Судоустрій, 65
76
Громадянка іноземної держави, яка уклала шлюб із громадянином України, з яким проживає на території України протягом трьох років і виховує спільну дитину, має намір набути громадянство України. За якою з нижчезазначених підстав громадянка іноземної держави може набути громадянство України?

Стаття 6. Підстави набуття громадянства України
Громадянство України набувається:
1) за народженням;
2) за територіальним походженням;
3) внаслідок прийняття до громадянства;
4) внаслідок поновлення у громадянстві;
5) внаслідок усиновлення;
6) внаслідок встановлення над дитиною опіки чи піклування, влаштування дитини в дитячий заклад чи заклад охорони здоров'я, в дитячий будинок сімейного типу чи прийомну сім'ю або передачі на виховання в сім'ю патронатного вихователя;
7) внаслідок встановлення над особою, визнаною судом недієздатною, опіки;
8) у зв'язку з перебуванням у громадянстві України одного чи обох батьків дитини;
9) внаслідок визнання батьківства чи материнства або встановлення факту батьківства чи материнства;
10) за іншими підставами, передбаченими міжнародними договорами України.
Громадянство, 6
77
Громадянка Н., яка є посадовою особою місцевого самоврядування, після прийому відвідувачів виявила у себе в кабінеті пакет із пляшкою вина та конвертом з грошима. Як їй слід вчинити у такому випадку?
Якщо особа, на яку поширюються обмеження щодо використання службового становища та щодо одержання подарунків, виявила у своєму службовому приміщенні чи отримала майно, що може бути неправомірною вигодою, або подарунок, вона зобов’язана невідкладно, але не пізніше одного робочого дня, письмово повідомити про цей факт свого безпосереднього керівника або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації.
Про виявлення майна, що може бути неправомірною вигодою, або подарунка складається акт, який підписується особою, яка виявила неправомірну вигоду або подарунок, та її безпосереднім керівником або керівником відповідного органу, підприємства, установи, організації.
У разі якщо майно, що може бути неправомірною вигодою, або подарунок виявляє особа, яка є керівником органу, підприємства, установи, організації, акт про виявлення майна, що може бути неправомірною вигодою, або подарунка підписує ця особа та особа, уповноважена на виконання обов’язків керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації у разі його відсутності.
Запобігання корупції, 24
78
Де відображаються підстави для нарахування податкової знижки з податку на доходи фізичних осіб?
Стаття 166. Податкова знижка
166.1.2. підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
ПК, 166
79
Де, згідно з Законом України "Про вибори народних депутатів України", НЕ утворюються спеціальні виборчі дільниці?

1. Спеціальні виборчі дільниці утворюються у стаціонарних лікувальних закладах, в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах, на суднах, які перебувають у день голосування у плаванні під Державним Прапором України, на полярних станціях України та в інших місцях тимчасового перебування виборців з обмеженими можливостями пересування.
Не допускається утворення однієї виборчої дільниці для двох і більше закладів чи установ.
Центральна виборча комісія може утворювати на постійній основі спеціальні виборчі дільниці у стаціонарних лікувальних закладах, на полярних станціях України, в установах виконання покарань, слідчих ізоляторах.
Вибори нардепів, 21
80
Державний службовець, посада якого віднесена до категорії "Б", своїми умисними діями, використовуючи своє службове становище, набув у власність рухоме майно, вартість якого перевищує законні доходи зазначеної особи та членів її сім'ї на одну тисячу двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Перевищення вартості рухомого майна над законними доходами службова особа не спромоглася раціонально обґрунтувати. Як слід кваліфікувати дії зазначеної особи?
Стаття 368-2. Незаконне збагачення
1. Набуття особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у власність активів у значному розмірі, законність підстав набуття яких не підтверджено доказами, а так само передача нею таких активів будь-якій іншій особі -
Примітка. 1. Особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, є особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції".
2. Під активами у значному розмірі у цій статті розуміються грошові кошти або інше майно, а також доходи від них, якщо їх розмір (вартість) перевищує одну тисячу неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3. Під передачею активів у цій статті розуміється укладення будь-яких правочинів, на підставі яких виникає право власності або право користування на активи, а також надання іншій особі грошових коштів чи іншого майна для укладення таких правочинів.
КК, 368-2
81
Детектива Національного антикорупційного бюро України, який є державним службовцем, притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення на підставі рішення суду, яке набрало законної сили. До Національного агентства з питань запобігання корупції надійшла у встановленому порядку копія згаданого судового рішення.
Якими мають бути наступні дії Національного агентства з питань запобігання корупції у такій ситуації?
Стаття 59. Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення

1. Відомості про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, … вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що формується та ведеться Національним агентством.

Відомості про фізичних осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, …вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, протягом трьох робочих днів з дня надходження з Державної судової адміністрації України до Національного агентства електронної копії рішення суду, яке набрало законної сили, з Єдиного державного реєстру судових рішень.
Запобігання корупції, 59
82
Директор Державного бюро розслідувань призначається на посаду:

1. Директор Державного бюро розслідувань призначається на посаду Президентом України за поданням Прем’єр-міністра України відповідно до подання комісії з проведення конкурсу (далі - Конкурсна комісія) на зайняття посади Директора Державного бюро розслідувань;
Державне бюро, 11
83
Дізнавшись про членство державного службовця у громадському об'єднанні, керівник державної служби попередив його, що це є неприпустимим та порушенням вимоги щодо неупередженості. Чи правомірні дії керівника державної служби та чому?
НІ. ПРОТИПРАВНІ
3. Державний службовець не має права:
1) бути членом політичної партії, якщо такий державний службовець займає посаду державної служби категорії "А". На час державної служби на посаді категорії "А" особа зупиняє своє членство в політичній партії;
Щодо інших державних службовців обмежень на участь у політичних партіях і громадських об’єднаннях немає.
Державну службу, 10
84
Дійшовши якого висновку за результатами апеляційного розгляду, адміністративний суд має використати таку форму судового рішення, як постанова?
2. Суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.
КАС, 205
85
Для забезпечення рівного виборчого права представництво осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах має становити…
Статут політичної партії має містити такі відомості:
10) розмір квот, що визначає мінімальний рівень представництва жінок і чоловіків у виборчому списку кандидатів у народні депутати України від партії у загальнодержавному окрузі, кандидатів у депутати місцевих рад в багатомандатних виборчих округах і має становити не менше 30 відсотків загальної кількості кандидатів у виборчому списку.
Політичні партії, 8
86
Для здійснення контролю з конкретно визначених міською радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування, можуть створюватися тимчасові контрольні комісії міської ради. Який існує порядок створення тимчасової контрольної комісії міської ради?
2. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.
Місцеве самоврядування, 48
87
Для проведення спонтанного мирного зібрання необхідно…
НІЧОГО НЕ ПОТРІБНО
Повідомлення про проведення мирного зібрання не обов’язкове у разі проведення спонтанного мирного зібрання.
Спонтанне мирне зібрання – мирне зібрання, спричинене подією, яку не можливо було завчасно передбачити, щоб повідомити про намір проведення зібрання у строки, визначені Законом.
Такі зібрання є випадковими і виникають, наприклад, коли групи людей збираються в конкретному місці без попереднього сповіщення чи запрошення.
http://pravo.org.ua/ua/meeting/provesty-zibrannya/
88
Для чого аналізуються контролюючим органом стала практика відносин та умови договорів, укладених між суб’єктами господарювання, які істотно впливають на ціни товарів (робіт, послуг), бізнес стратегії, економічні умови діяльності платників податку?
ТРАНСФЕРНЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ: визначення зіставності операцій
39.2.2.2. Під час визначення зіставності операцій аналізуються такі елементи контрольованої та зіставних операцій:
стала практика відносин та умови договорів, укладених між сторонами операції, які істотно впливають на ціни товарів (робіт, послуг);
економічні умови діяльності сторін операції, включаючи аналіз відповідних ринків товарів (робіт, послуг), які істотно впливають на ціни товарів (робіт, послуг);
бізнес-стратегії сторін операції (за наявності), які істотно впливають на ціни товарів (робіт, послуг).
ПК, 39
89
До Верховної Ради України надійшло чотири законопроекти від Прем'єр-міністра України, Генерального прокурора України, судді Конституційного Суду України, Президента України. Чий законопроект має бути зареєстрований у Верховній Раді України?
законопроект Президента України
Стаття 93. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України.


Конституція, 93
90
До Вищого адміністративного суду України надійшов позов громадянина до Президента України про визнання бездіяльності протиправною. Яким складом суду має бути розглянуто даний позов?
6. Адміністративні справи, підсудні Вищому адміністративному суду України як суду першої інстанції, розглядаються і вирішуються колегією у складі не менше п'яти суддів.
КАС, 24
91
До державного реєстратора були подані документи про створення всеукраїнського громадського об'єднання. При перевірці документів реєстратор виявив, що подібна назва вже існує у об'єднання, яке діє на території Волинської та Львівської областей.
Як повинен поступити легалізуючий орган у подібному випадку?
Стаття 19. Всеукраїнський статус громадського об'єднання
1. Громадське об'єднання, зареєстроване в установленому законом порядку, може мати всеукраїнський статус за наявності у нього відокремлених підрозділів у більшості адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у частині другій статті 133 Конституції України, і якщо таке громадське об'єднання підтвердило такий статус у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

ВІДПОВІДЬ: зареєструвати ГО

Закон «Про державну реєстрацію...»
Стаття 16. Вимоги до найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу
4. Найменування юридичної особи не може бути тотожним найменуванню іншої юридичної особи (крім органів місцевого самоврядування).
Стаття 28. Відмова у державній реєстрації
1. Підстави для відмови у державній реєстрації:
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;

Закон «Про громадські об’єднання»
Стаття 10. Найменування громадського об'єднання
4. Власна назва громадського об'єднання не повинна бути тотожною власним назвам інших зареєстрованих громадських об'єднань.
НЕКОРЕКТНЕ ЗАПИТАННЯ
Закон про держреєстрацію..., 16,28

Закон «Про ГО», 10

Питання на уважність?

Чи все ж таки мається на увазі тотожність і правильною відповіддю буде – «відмовити в реєстрації»
92
До керівництва районної державної адміністрації надійшло анонімне повідомлення про порушення одним із керівників її структурного підрозділу законодавства про запобігання корупції. Як повинно вчинити керівництво районної адміністрації в цій ситуації?

Повідомлення про порушення вимог цього Закону може бути здійснене працівником відповідного органу без зазначення авторства (анонімно).
Вимоги до анонімних повідомлень про порушення вимог цього Закону та порядок їх розгляду визначаються цим Законом.
Анонімне повідомлення про порушення вимог цього Закону підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Анонімне повідомлення про порушення вимог цього Закону підлягає перевірці у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня його отримання. Якщо у вказаний термін перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, керівник відповідного органу або його заступник продовжують термін розгляду повідомлення до тридцяти днів від дня його отримання.
У разі підтвердження викладеної у повідомленні інформації про порушення вимог цього Закону керівник відповідного органу вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
Посадові і службові особи державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, посадові особи органів місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх структурних підрозділів у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення працівниками відповідних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх структурних підрозділів зобов’язані у межах своїх повноважень ужити заходів щодо припинення такого правопорушення та негайно письмово повідомити про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції.
Запобігання, 53
93
До Київського апеляційного адміністративного суду надійшов позов міської організації однієї з політичних партій до Центральної виборчої комісії про визнання бездіяльності протиправною. Яким складом суду має бути розглянуто цей позов?
5. Адміністративні справи, підсудні Київському апеляційному адміністративному суду як суду першої інстанції, розглядаються і вирішуються колегією у складі трьох суддів.
КАС, 24
94
До компетенції якого органу входить визначення переліку документів, необхідних для призначення державної допомоги сім'ям з дітьми?
Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Державну допомогу сім’ям з дітьми, 1
95
До компетенції якого органу належить визначення видів соціально-страхового забезпечення?
ВЕРХОВНА РАДА
Стаття 92. Виключно законами України визначаються:
6) основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення; засади регулювання праці і зайнятості, шлюбу, сім'ї, охорони дитинства, материнства, батьківства; виховання, освіти, культури і охорони здоров'я; екологічної безпеки;
Конституція, 92
96
До компетенції якого органу належить встановлення соціальних норм житла для розрахунку субсидії за житлово-комунальні послуги?
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ
Соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами встановлюються Кабінетом Міністрів України.
ПКМ від 21.10.1995 N 848
97
До компетенції якого суб'єкта належить віднесення до професійних захворювань, настання яких є страховим випадком, захворювання не внесене до переліку професійних захворювань, якщо на момент прийняття рішення щодо здійснення страхової виплати медична наука має нові відомості, які дають підстави вважати це захворювання професійним?
5. В окремих випадках, за наявності підстав, Фонд соціального страхування може:
1) визнати страховим нещасний випадок, що стався за обставин, не визначених відповідним переліком;
2) визнати страховим випадком захворювання, не внесене до переліку професійних захворювань, якщо на момент прийняття рішення медична наука має нові відомості, які дають підстави вважати це захворювання професійним.
Загальнообов’язкове державне соціальне страхування, 36
98
До компетенції якого центрального органу виконавчої влади належить здійснення оперативно-розшукової діяльності та досудове розслідування злочинів, вчинених службовими особами, посади яких віднесено до першої - третьої категорій посад державної служби, суддями та працівниками правоохоронних органів?
Стаття 5. 1. Державне бюро розслідувань вирішує завдання із запобігання, виявлення, припинення, розкриття і розслідування:
1) злочинів, вчинених службовими особами, які займають особливо відповідальне становище відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу", особами, посади яких віднесено до першої - третьої категорій посад державної служби, суддями та працівниками правоохоронних органів, крім випадків, коли ці злочини віднесено до підслідності детективів Національного антикорупційного бюро України;
ДБР, 5
99
До компетенції якого центрального органу виконавчої влади належить здійснення контролю за дотриманням суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності установленого законодавством порядку переміщення товарів через митний кордон України?
ДФС України
16) здійснює контроль за:
дотриманням суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності і громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України;


Положення про ДФС
100
До компетенції якого центрального органу виконавчої влади НЕ належить здійснення оперативними підрозділами оперативно-розшукової діяльності?
Оперативно-розшукова діяльність здійснюється оперативними підрозділами:
Національної поліції - підрозділами кримінальної та спеціальної поліції;
Державного бюро розслідувань - внутрішньої безпеки, забезпечення особистої безпеки;
Служби безпеки України - контррозвідкою, військовою контррозвідкою, захисту національної державності, спеціальними підрозділами по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю, оперативно-технічними, внутрішньої безпеки, оперативного документування, боротьби з тероризмом і захисту учасників кримінального судочинства та працівників правоохоронних органів;
Служби зовнішньої розвідки України - агентурної розвідки, оперативно-технічними, власної безпеки
Державної прикордонної служби України - розвідувальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону (агентурної розвідки, оперативно-технічним, власної безпеки), оперативно-розшуковими підрозділами відповідно спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону та його територіальних органів, підрозділами з охорони державного кордону органів охорони державного кордону та Морської охорони, забезпечення внутрішньої безпеки, забезпечення власної безпеки, оперативного документування та оперативно-технічними;
управління державної охорони - підрозділом оперативного забезпечення охорони виключно з метою забезпечення безпеки осіб та об'єктів, щодо яких здійснюється державна охорона;
органів доходів і зборів - оперативними підрозділами податкової міліції та підрозділами, які ведуть боротьбу з контрабандою;
органів і установ виконання покарань та слідчих ізоляторів Державної кримінально-виконавчої служби України;
розвідувального органу Міністерства оборони України - оперативними, оперативно-технічними, власної безпеки;
Національного антикорупційного бюро України - детективів, оперативно-технічними, внутрішнього контролю.
Проведення оперативно-розшукової діяльності іншими підрозділами зазначених органів, підрозділами інших міністерств, відомств, громадськими, приватними організаціями та особами забороняється.
Оперативно-розшукову діяльність, 5



Питання №№ 1 - 50                                                                            Питання №№ 101 - 150


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відповіді на запитання №№ 1 - 50 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду

Відповіді на запитання №№ 351 - 400 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду