Відповіді на запитання №№ 201 - 250 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду
Відповіді надані та розміщуються з дозволу Юрія Феленко
201. З
якого моменту набуває чинності відставка Президента України?
Стаття 109 Конституції України. Відставка Президента України набуває чинності з моменту проголошення ним особисто заяви про відставку на засіданні
Верховної Ради України.
202. З
якого моменту набуває чинності закон, схвалений на всеукраїнському референдумі
(окрім випадків, коли дата набрання чинності законом прямо передбачена
положенням цього закону)?
З дня оголошення
Центральною виборчою комісією результатів всеукраїнського референдуму.
Частина 3 статті 95 Закону
України «Про всеукраїнський референдум». Правові наслідки всеукраїнського
референдуму за народною ініціативою
3. Закон України, схвалений
на всеукраїнському референдумі, набирає чинності з дня оголошення Центральною
виборчою комісією результатів всеукраїнського референдуму, окрім випадків, коли
дата набрання чинності таким Законом прямо передбачена положенням цього Закону.
203. З
якого моменту особа набуває статусу обвинуваченого?
З моменту передачі обвинувального акта до суду.
Стаття 42 КПК. Підозрюваний, обвинувачений
2. Обвинуваченим (підсудним) є особа,
обвинувальний акт щодо якої переданий до суду в порядку, передбаченому статтею 291 цього Кодексу.
204. З
якого моменту особа, яка внесена до списку присяжних, набуває статусу
присяжного?
З моменту затвердження списку відповідною місцевою радою.
Частина 1 статті 64 Закону України «Про судоустрій
і статус суддів». Список присяжних.
1. Для
затвердження списку присяжних територіальне управління Державної судової
адміністрації України звертається з поданням до відповідних місцевих рад, які
формують і затверджують у кількості, зазначеній у поданні, список громадян, які
постійно проживають на територіях, на які поширюється юрисдикція відповідного
окружного суду, відповідають вимогам статті 65 цього Закону і дали згоду бути
присяжними.
205. З
якого моменту починають спливати строки давності притягнення до кримінальної
відповідальності?
З дня вчинення особою злочину.
Стаття 49 КК.
Звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку із закінченням строків
давності
1. Особа звільняється від кримінальної
відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули такі
строки:
206. З
якого моменту припиняються повноваження народного депутата України в разі
винесення судом обвинувального вироку щодо нього?
З моменту прийняття відповідного рішення більшістю від
конституційного складу Верховної Ради України.
207. З
якого моменту самовільне присвоєння владних повноважень або звання службової
особи (ст. 353 КК) вважається закінченим злочином?
1. Самовільне присвоєння владних повноважень або звання службової особи, поєднане із вчиненням будь-яких суспільно небезпечних діянь.
Злочин вважається закінченим з моменту
вчинення особою, яка самовільно присвоїла владні повноваження або звання
службової особи, суспільно небезпечного діяння.
208. З
якого моменту суддя Конституційного Суду України набуває повноважень?
Частина 7 статті 148 Конституції України.
Суддя Конституційного Суду України набуває повноважень з дня складення ним присяги на спеціальному пленарному засіданні Суду.
209. З
якого моменту ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) за
ч. 1 ст. 212 КК визнається закінченим злочином?
1. Умисне ухилення від
сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), що входять в
систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене
службовою особою підприємства, установи, організації, незалежно від
форми власності або особою, що займається підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи чи будь-якою іншою
особою, яка зобов'язана їх сплачувати, якщо ці діяння призвели до фактичного
ненадходження до бюджетів чи державних цільових
фондів коштів у значних розмірах
Моментом
закінчення злочину є фактичне ненадходження до бюджетів чи державних цільових
фондів коштів, які мали бути сплачені у строки та в розмірах, передбачених
законодавством з питань оподаткування, а саме – з наступного дня після
закінчення строку, до якого мав бути сплачений податок, збір (обов’язків
платіж), що підлягає сплаті. Якщо закон пов’язує строк сплати з виконанням
певної дії, то злочин вважається закінченим з моменту фактичного ухилення від
сплати.
210. З
якою метою Велика Палата Верховного Суду може діяти в якості суду касаційної
інстанції?
Пункт 1 частини 2 статті 45 Закону України «Про
судоустрій і статус суддів». Велика Палата Верховного Суду.
2. Велика Палата Верховного Суду:
1) у визначених законом випадках діє як суд
касаційної інстанції з метою забезпечення однакового застосування норм права
касаційними судами.
211. З
якою метою застосовується екстрадиційний арешт?
З метою фактичної передачі особи іноземній
державі на виконання рішення про видачу.
Частини 10, 13 статті 584 КПК. Застосування
запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою для забезпечення видачі особи
(екстрадиційний арешт).
10. Екстрадиційний арешт застосовується до
вирішення питання про видачу особи (екстрадицію) та її фактичної передачі, але
не може тривати більше дванадцяти місяців.
13. Звільнення особи з-під екстрадиційного
арешту слідчим суддею не перешкоджає повторному його застосуванню з метою
фактичної передачі особи іноземній державі на виконання рішення про видачу,
якщо інше не передбачено міжнародним договором України.
212. З
якою періодичністю відповідно до Закону України "Про запобігання
корупції" здійснюється контроль за витрачанням Національним агентством з
питань запобігання корупції коштів?
Частина 1 статті 14 Закону України «Про запобігання
корупції». Контроль за діяльністю Національного агентства.
1. Контроль за витрачанням Національним агентством
коштів здійснюється Рахунковою палатою шляхом проведення аудиту один раз на два
роки.
213. За
відсутністю запасного присяжного було здійснено відбір нового присяжного в
порядку, передбаченому КПК. Яку наступну процесуальну дію повинен здійснити
суд?
Привести присяжного до присяги. Судове провадження
розпочинається з початку.
Стаття 388 КПК. Приведення присяжних до присяги.
1. Після закінчення відбору основних і
запасних присяжних вони займають місця, відведені їм головуючим.
2. За пропозицією головуючого присяжні
складають присягу такого змісту: "Я, (прізвище, ім'я, по батькові),
присягаю виконувати свої обов'язки чесно і неупереджено, брати до уваги лише
досліджені в суді докази, при вирішенні питань керуватися законом, своїм
внутрішнім переконанням і совістю, як личить вільному громадянину і
справедливій людині".
Текст присяги зачитує кожен присяжний,
після чого підтверджує, що його права, обов'язки та компетенція йому зрозумілі.
214. За
згодою якого суб'єкта може здійснюватися кримінальне провадження щодо особи,
яка користується дипломатичним імунітетом?
Частина 3 статті 6 КПК. Дія Кодексу за
колом осіб
2. Кримінальне провадження щодо особи, яка
користується дипломатичним імунітетом, може здійснюватися за правилами цього
Кодексу лише за згодою такої особи або за згодою компетентного органу держави
(міжнародної організації), яку представляє така особа, у порядку, передбаченому
законодавством України та міжнародними договорами України.
215. За
нормами якого кодексу у кримінальному провадженні розглядається цивільний
позов?
Частина 5 статті 128 КПК. Цивільний позов у
кримінальному провадженні.
5. Цивільний
позов у кримінальному провадженні розглядається судом
за правилами, встановленими цим Кодексом. Якщо процесуальні відносини, що
виникли у зв'язку з цивільним позовом, цим Кодексом не врегульовані, до них
застосовуються норми Цивільного процесуального кодексу України за умови, що вони не суперечать засадам кримінального судочинства.
216. За
поданням якого органу Президент України здійснює призначення на посаду судді?
Частина 1 статті 128 Конституції України. Призначення на посаду судді здійснюється Президентом України за поданням Вищої ради правосуддя в
порядку, встановленому законом.
217. За
попередньою змовою І., Б., С., П. та Л. домовились протягом року здійснювати
напади на магазини з метою заволодіння виторгом, що вони успішно здійснили
чотири рази. Усі напади планував Л., який також керував ними та забезпечував їх
спільну злочинну діяльність дотриманням дисципліни, хоча безпосередньої участі
в них не брав. Усі напади об'єднання здійснювало з макетами вогнепальної зброї,
погрожуючи нею під час нападів. Якою буде формула кваліфікації дій Л.?
Частина 3 статті 27 КК (Види співучасників) частина 4 статті 187 КК
(Розбій), частина 1 статті 255 КК (створення злочинної організації).
Частина 3 статті
27 КК. Види співучасників
3.
Організатором є особа, яка організувала вчинення злочину (злочинів) або керувала його (їх) підготовкою чи вчиненням. Організатором також
є особа, яка утворила організовану групу чи злочинну організацію або керувала нею,
або особа, яка забезпечувала фінансування чи організовувала приховування
злочинної діяльності організованої групи або злочинної організації.
Частина 4 статті 28 КК. Вчинення злочину
групою осіб, групою осіб за попередньою змовою, організованою групою або
злочинною організацією
4. Злочин визнається вчиненим злочинною
організацією, якщо він скоєний стійким ієрархічним об'єднанням декількох осіб (п'ять і більше), члени якого або
структурні частини якого за попередньою змовою зорганізувалися для спільної
діяльності з метою безпосереднього вчинення тяжких або особливо тяжких злочинів учасниками цієї
організації, або керівництва чи координації злочинної діяльності інших осіб,
або забезпечення функціонування як самої злочинної організації, так і інших
злочинних груп.
Стаття 30 КК. Кримінальна відповідальність
організаторів та учасників організованої групи чи злочинної організації
1. Організатор організованої групи чи злочинної організації
підлягає кримінальній відповідальності за всі злочини, вчинені організованою групою чи злочинною організацією, якщо вони
охоплювалися його умислом.
2. Інші учасники організованої групи чи злочинної організації підлягають
кримінальній відповідальності за злочини, у підготовці або вчиненні яких
вони брали участь, незалежно від тієї ролі, яку виконував у злочині кожен із
них.
Стаття 187 КК. Розбій
1. Напад з метою заволодіння чужим майном,
поєднаний із насильством, небезпечним для життя чи здоров'я особи, яка зазнала
нападу, або з погрозою застосування такого насильства (розбій), -
2. Розбій, вчинений за попередньою змовою групою
осіб,
або особою, яка раніше вчинила розбій або бандитизм, -
4. Розбій, спрямований на заволодіння
майном у великих чи особливо великих розмірах або вчинений організованою групою, або поєднаний із
заподіянням тяжких тілесних ушкоджень.
Стаття 255. Створення злочинної організації
1. Створення злочинної організації з метою вчинення тяжкого чи особливо тяжкого злочину, а також
керівництво такою організацією або участь у ній, або участь у злочинах,
вчинюваних такою організацією, а також організація, керівництво чи сприяння зустрічі
(сходці) представників злочинних організацій або організованих груп для розроблення
планів і умов спільного вчинення злочинів, матеріального забезпечення злочинної
діяльності чи координації дій об'єднань злочинних організацій або організованих
груп.
218. За
результатами зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж під час
досудового розслідування було виявлено ознаки вчинення іншого кримінального
правопорушення, яке не розслідувалося в даному кримінальному провадженні. Чи
може бути використана така інформація як доказ в іншому кримінальному
провадженні?
Може тільки на підставі ухвали слідчого судді, яка
постановляється за клопотанням прокурора.
Стаття 257 КПК. Використання результатів
негласних слідчих (розшукових) дій в інших цілях або передання інформації
1. Якщо в результаті проведення негласної
слідчої (розшукової) дії виявлено ознаки кримінального правопорушення, яке не
розслідується у даному кримінальному провадженні, то отримана
інформація може бути використана в іншому кримінальному провадженні тільки на
підставі ухвали слідчого судді, яка постановляється за клопотанням прокурора.
Слідчий суддя розглядає клопотання згідно з
вимогами статей 247 та 248 цього Кодексу і відмовляє у його
задоволенні, якщо прокурор, крім іншого, не
доведе законність отримання інформації та наявність достатніх підстав вважати,
що вона свідчить про виявлення ознак кримінального правопорушення.
2. Передання інформації, одержаної
внаслідок проведення негласних слідчих (розшукових) дій, здійснюється тільки
через прокурора.
219. За
результатами наради серед більшості складу суду присяжних, яка ухвалила рішення,
відсутні професійні судді. Хто із складу суду повинен скласти текст судового
рішення?
Частина 5 статті 391 КПК. Порядок наради і
голосування в суді присяжних
5. У випадку, коли серед більшості складу
суду, яка ухвалила рішення, відсутні професійні судді, головуючий зобов'язаний
надати допомогу присяжним у складенні судового рішення.
220. За
рішенням кого накладається попередній арешт на майно або кошти на рахунках
фізичних або юридичних осіб у фінансових установах?
За рішенням Директора Національного антикорупційного
бюро України (або його заступника), погодженим прокурором.
Частина 9 статті 170 КПК. Підстави для арешту
майна.
221. За сукупністю яких ознак жорстоке поводження, згідно практики
Європейського суду з прав людини, застосоване з метою отримання інформації, не
розцінюється як катування?
222. За
сукупністю яких принципів повинно бути проведене розслідування національними
органами за фактом жорстокого поводження згідно практики Європейського суду з
прав людини?
Незалежність , швидкість, ретельність (Полторацький проти України рішення
від 29.04.2003, заява No 38812/97; Кузнєцов проти України рішення від
29.04.2003, заява No 39042/97);
ефективність, прозорість.
223. За
чиєю пропозицією Верховна Рада України може розглянути питання про
відповідальність Кабінету Міністрів України?
За пропозицією
не менш як однієї третини народних депутатів України від її конституційного
складу
Частина 1 статті 13 Закону
України «Про Кабінет Міністрів України». Відставка Кабінету Міністрів України
внаслідок прийняття Верховною Радою України резолюції недовіри
1. Верховна
Рада України за пропозицією не менш як однієї третини народних депутатів
України від її конституційного складу може розглянути питання про
відповідальність Кабінету Міністрів України та прийнята резолюцію недовіри
Кабінету Міністрів України.
224. За
яких обставин забороняється утворення і діяльність політичних партій в Україні?
Стаття 5 Закону України «Про політичні
партії в Україні». Обмеження щодо утворення і діяльності політичних партій.
Утворення і діяльність політичних партій забороняється,
якщо їх програмні цілі або дії спрямовані на:
1) ліквідацію незалежності України;
2) зміну конституційного ладу насильницьким
шляхом;
3) порушення суверенітету і територіальної
цілісності України;
4) підрив безпеки держави;
5) незаконне захоплення державної влади;
6) пропаганду війни, насильства,
розпалювання міжетнічної, расової чи релігійної ворожнечі;
7) посягання на права і свободи людини;
Політичні партії не можуть мати воєнізованих
формувань.
225. За
яких умов ввезення в Україну предметів порнографічного характеру вважається кримінально-караним?
З метою збуту чи розповсюдження.
1. Ввезення в Україну творів, зображень або
інших предметів порнографічного характеру з метою збуту чи розповсюдження або
їх виготовлення, зберігання, перевезення чи
інше переміщення з тією самою метою, або їх збут чи розповсюдження, а також
примушування до участі в їх створенні
226. За
яких умов дії, спрямовані на досягнення злочинного результату, слід вважати
нападом озброєної банди (ст. 257 КК)?
Стаття 257 КК. Бандитизм.
Організація озброєної банди з метою нападу
на підприємства, установи, організації чи на окремих
осіб, а також участь у такій банді або у вчинюваному нею нападі.
Нападом озброєної банди є дії, спрямовані
на досягнення злочинного результату шляхом застосування насильства до
потерпілого чи створення загрози його застосування. Такий напад вважається
здійсненим і в тих випадках, коли члени банди не застосовували зброї, яка
перебувала в їх розпорядженні.
Банду слід вважати створеною з моменту досягнення
її учасниками згоди щодо вчинення першого нападу за наявності планів щодо
подальшої спільної злочинної діяльності такого ж характеру та за умови, що
об’єднання набуло всіх обов’язкових ознак банди (1. кількісна ознака –
наявність у ній кількох (трьох і більше) суб’єктів злочину; 2. стійкість; 3.
озброєність; 4. загальна мета учасників угруповання – вчинення нападів на
підприємства, установи, організації чи на окремих осіб; 5. спосіб вчинення
злочину - напад).
227. За
яких умов Конституція України НЕ може бути змінена?
В умовах
воєнного або надзвичайного стану.
Стаття 157 Конституції України. Конституція України не може бути змінена, якщо зміни передбачають
скасування чи обмеження прав і свобод людини і громадянина або якщо вони
спрямовані на ліквідацію незалежності чи на порушення територіальної цілісності
України.
228. За
яких умов можлива добровільна відмова на стадії закінченого замаху?
Добровільна відмова не можлива.
Пункт 4 Постанови Пленуму ВСУ «Про судову практику в справах про злочини
проти життя та здоров’я особи» № 2 від 7 лютого 2003 р.
4. Особа, яка
добровільно відмовилась від убивства потерпілого або заподіяння шкоди його
здоров’ю, підлягає кримінальній відповідальності лише за умови, що фактично
вчинене нею діяння містить склад іншого злочину. У цьому разі інші співучасники
злочину відповідно до ч. 1 ст. 31 КК несуть відповідальність за готування до
того злочину або замах на той злочин, від вчинення якого добровільно відмовився
виконавець.
Якщо ж відмова мала місце вже після
вчинення дій, які особа вважала за необхідне виконати для доведення злочину до
кінця, але його не було закінчено з причин, що не залежали від її волі, діяння
належить кваліфікувати відповідно до ч. 2 ст. 15 КК як закінчений замах на
злочин, який особа бажала вчинити. При цьому треба мати на увазі, що замах на
злочин може бути вчинено лише з прямим умислом (коли особа усвідомлює суспільно
небезпечний характер свого діяння, передбачає його суспільно небезпечні
наслідки і бажає їх настання).
229. За
яких умов настає кримінальна відповідальність за ст. 135 КК ("Залишення в
небезпеці")?
За умов, якщо той, хто залишив без
допомоги, зобов'язаний був піклуватися про цю особу і мав змогу надати їй
допомогу, а також у разі, коли він сам поставив потерпілого в небезпечний для
життя стан.
Стаття 135 КК. Залишення в
небезпеці.
1. Завідоме залишення без
допомоги особи, яка перебуває в небезпечному для життя стані і позбавлена
можливості вжити заходів до самозбереження через малолітство, старість, хворобу
або внаслідок іншого безпорадного стану, якщо той, хто залишив без допомоги,
зобов'язаний був піклуватися про цю особу і мав змогу надати їй допомогу, а
також у разі, коли він сам поставив потерпілого в небезпечний для життя стан.
230. За
яких умов НЕ дозволяється вносити зміни до Конституції України?
Залежно від варіантів відповідей.
Стаття 156
Конституції України. Законопроект про внесення змін до розділу I
"Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і
розділу XIII "Внесення змін до Конституції України" подається до
Верховної Ради України Президентом України або не менш як двома третинами від
конституційного складу Верховної Ради України і, за умови його прийняття не
менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України,
затверджується всеукраїнським референдумом, який призначається Президентом
України.
Повторне подання
законопроекту про внесення змін до розділів I, III і XIII цієї Конституції з
одного й того самого питання можливе лише до Верховної Ради України наступного
скликання.
Стаття 157. Конституція
України не може бути змінена, якщо зміни передбачають скасування чи обмеження
прав і свобод людини і громадянина або якщо вони спрямовані на ліквідацію
незалежності чи на порушення територіальної цілісності України.
Конституція України не може бути змінена в
умовах воєнного або надзвичайного стану.
Стаття 158. Законопроект про
внесення змін до Конституції України, який розглядався Верховною Радою України,
і закон не був прийнятий, може бути поданий до Верховної Ради України не раніше
ніж через рік з дня прийняття рішення щодо цього законопроекту.
Верховна Рада
України протягом строку своїх повноважень не може двічі змінювати одні й ті
самі положення Конституції України.
Стаття
159. Законопроект про внесення змін до Конституції України розглядається
Верховною Радою України за наявності висновку Конституційного Суду України щодо
відповідності законопроекту вимогам статей 157 і 158 цієї Конституції.
231. За
яких умов незаконна видача рецепта на право придбання наркотичних засобів або
психотропних речовин є кримінально-караною?
За умови, якщо вона вчинена з корисливих мотивів чи
в інших особистих інтересах.
Стаття 319 КК. Незаконна видача рецепта на
право придбання наркотичних засобів або психотропних речовин
1. Незаконна видача рецепта на право придбання
наркотичних засобів або психотропних речовин з корисливих мотивів чи в інших
особистих інтересах.
232. За
якої обов’язкової умови вирощування коноплі тягне кримінальну відповідальність
за ч. 1 ст.310 КК?
За умови вирощування конопель в кількості від 10
рослин.
Стаття 310 КК. Посів або вирощування
снотворного маку чи конопель
233. За
якої умови (умов) настає кримінальна відповідальність за злочинну
бездіяльність?
Залежно від варіантів відповідей.
Бездіяльність -
це пасивна форма поведінки особи, що полягає у невчиненні нею конкретної дії
(дій), які вона повинна була і могла вчинити в даних конкретних умовах.
Бездіяльність тотожна дії за своїми соціальними та юридичними властивостями,
тобто вона суспільно небезпечна і протиправна, є свідомим і вольовим актом
поведінки людини. Обов'язковою умовою кримінальної відповідальності особи за
бездіяльність є наявність у неї обов'язку діяти певним чином і наявність у
даних конкретних умовах реальної можливості діяти в такий спосіб.
234. За
якої умови громадяни можуть проводити публічні богослужіння, релігійні обряди,
церемонії та процесії?
За умови завчасного сповіщення органів виконавчої влади чи органів
місцевого самоврядування.
Стаття 39 Конституції України. Громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори,
мітинги, походи і демонстрації, про
проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи
місцевого самоврядування.
Стаття 21 Закону
України «Про свободу совісті та релігійні
організації». Релігійні обряди і церемонії.
Рішення
Конституційного Суду №
6-рп/2016 від 08.09.2016. КС дійшов висновку, що релігійні зібрання є видом
мирних зібрань. «Право на свободу світогляду та віросповідання може бути
реалізоване, зокрема, у формі проведення богослужінь, релігійних обрядів,
церемоній та процесій. У разі якщо такі заходи відбуваються публічно та мають
мирний характер, на них мають поширюватися вимоги ст. 39 Конституції, у тому
числі щодо завчасного сповіщення органів виконавчої влади чи місцевого
самоврядування про їх проведення.
235. За
якої умови громадяни України мають право збиратися мирно, без зброї і проводити
збори, мітинги, походи і демонстрації?
За умови завчасного сповіщення органів виконавчої влади чи органів
місцевого самоврядування.
Стаття 39 Конституції України. Громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори,
мітинги, походи і демонстрації, про
проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи
місцевого самоврядування.
236. За
якої умови допускається вихід з громадянства України?
Залежно від варіантів відповідей.
Стаття 18 Закону України «Про громадянство
України». Вихід з громадянства України.
Громадянин України, який відповідно до чинного законодавства України є таким, що
постійно проживає за кордоном, може вийти з громадянства України за його
клопотанням.
Якщо дитина виїхала разом з батьками на
постійне проживання за кордон і батьки виходять з громадянства України, за
клопотанням одного з батьків разом з батьками з громадянства України може вийти
і дитина.
Якщо один з батьків виїхав разом з дитиною
на постійне проживання за кордон і виходить з громадянства України, а другий
залишається громадянином України, дитина може вийти з громадянства України
разом з тим із батьків, який виходить з громадянства України, за його
клопотанням.
Якщо один з батьків виїхав разом з дитиною
на постійне проживання за кордон і виходить з громадянства України, а другий є
іноземцем чи особою без громадянства, дитина може вийти з громадянства України
разом з тим із батьків, який виходить з громадянства України, за його
клопотанням.
Якщо дитина виїхала на постійне проживання
за кордон і її батьки вийшли з громадянства України, дитина може вийти з
громадянства України за клопотанням одного з батьків.
Якщо дитина виїхала на постійне проживання
за кордон з одним із батьків і він вийшов з громадянства України, а другий є
громадянином України, дитина може вийти з громадянства України за клопотанням
про це того з батьків, який вийшов з громадянства України.
Якщо дитина виїхала на постійне проживання
за кордон з одним із батьків і він вийшов з громадянства України, а другий є
іноземцем чи особою без громадянства, дитина може вийти з громадянства України
за клопотанням того з батьків, який вийшов з громадянства України.
Дитина, яка усиновлена подружжям, один з
якого є громадянином України, а другий є іноземцем, може вийти з громадянства
України за клопотанням усиновителя, який є іноземцем.
Дитина, усиновлена іноземцями або особами
без громадянства, може вийти з громадянства України за клопотанням одного з
усиновителів.
Вихід з громадянства України допускається,
якщо особа набула громадянство іншої держави або отримала документ, виданий
уповноваженими органами іншої держави, про те, що громадянин України набуде її
громадянство, якщо вийде з громадянства України.
Датою припинення громадянства України у випадках,
передбачених цією статтею, є дата видання відповідного Указу Президента
України.
237. За
якої умови є можливим повторне подання законопроекту про внесення змін до
розділів I, III і XIII Конституції України з одного й того самого питання?
Частина 2 статті 156 Конституції України. Повторне подання законопроекту
про внесення змін до розділів I, III і XIII цієї Конституції з одного й того
самого питання можливе лише до Верховної
Ради України наступного скликання.
238. За
якою виборчою системою в Україні проводяться вибори міського голови (міст,
кількість виборців у яких дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч)?
Частина 4 статті 2 Закону України «Про місцеві
вибори». Основні засади місцевих виборів.
4. Вибори міського
(міст, кількість виборців у яких дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч) голови
проводяться за мажоритарною системою абсолютної більшості в єдиному
одномандатному виборчому окрузі, що збігається відповідно з територією міста згідно з існуючим
адміністративно-територіальним устроєм або територією об’єднаної міської
громади (далі - територія міста).
239. За
якою процедурою працівники Національного антикорупційного бюро мають право
витребувати оперативні матеріали та кримінальні провадження від інших
правоохоронних органів?
Пункт 2 частини 1
статті 17 Закону України «Про національне антикорупційне бюро України». Права Національного
бюро
1. Національному
бюро та його працівникам для виконання покладених на них обов’язків надається
право:
2) за рішенням
Директора Національного бюро, погодженим з прокурором, витребовувати від інших
правоохоронних органів оперативно-розшукові справи та кримінальні провадження,
що стосуються кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності
Національного бюро, та інших кримінальних правопорушень, які не відносяться до
його підслідності, але можуть бути використані з метою попередження, виявлення,
припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його
підслідності.
240. За
якою процедурою, згідно з Конституцією України, призначається Міністр
закордонних справ України?
Призначається Верховною Радою України за поданням
Президента України.
Пункт 12 частини 1 статті 85 Конституції
України. До повноважень Верховної Ради України належить:
12) призначення за
поданням Президента України Прем’єр-міністра України, Міністра оборони України,
Міністра закордонних справ України, призначення за поданням Прем’єр-міністра
України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови Антимонопольного
комітету України, Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення
України, Голови Фонду державного майна України, звільнення зазначених осіб з
посад, вирішення питання про відставку Прем’єр-міністра України, членів
Кабінету Міністрів України;
241.
Загальну кількість суддів у суді загальної юрисдикції визначає…
Частина 6 статті 19 Закону України «Про судоустрій
і статус суддів». Порядок утворення і
ліквідації суду.
6. Кількість суддів у суді визначає
Державна судова адміністрація України за погодженням з Вищою радою правосуддя
з урахуванням судового навантаження та в межах видатків, визначених у
Державному бюджеті України на утримання судів та оплату праці суддів.
242.
Залежно від способу утворення державні органи України поділяються на…
Виборні, які обираються населенням чи представницькими
органами.
Призначувані, що призначаються главою
держави чи вищестоящими органами.
243.
Заміна невідбутої частини покарання більш м'яким покаранням може бути
застосована…
1. Особам, що відбувають покарання у виді обмеження або позбавлення волі, невідбута частина
покарання може бути замінена судом більш м'яким покаранням. У цих випадках
більш м'яке покарання призначається в межах строків, установлених у Загальній
частині цього Кодексу для даного виду покарання, і не повинне перевищувати
невідбутого строку покарання, призначеного вироком.
2. У разі заміни невідбутої частини основного покарання більш м'яким засудженого
може бути звільнено також і від додаткового покарання у виді позбавлення права займати
певні посади чи займатися певною діяльністю.
3. Заміна невідбутої частини покарання
більш м'яким може бути застосована, якщо засуджений став на шлях виправлення.
4. Заміна невідбутої частини покарання
більш м'яким можлива після фактичного відбуття засудженим:
1) не менше третини строку покарання,
призначеного судом за злочин невеликої або середньої тяжкості, крім корупційних злочинів, а також за необережний тяжкий злочин;
2) не менше половини строку покарання,
призначеного судом за корупційний злочин середньої
тяжкості, умисний тяжкий злочин чи необережний особливо тяжкий злочин, а також у разі,
коли особа раніше відбувала покарання у виді позбавлення волі за умисний злочин і до погашення або зняття судимості знову вчинила
умисний злочин, за який вона була засуджена до позбавлення волі;
3) не менше двох третин строку покарання,
призначеного судом за умисний особливо тяжкий злочин, а також
покарання, призначеного особі, яка раніше звільнялася умовно-достроково і
вчинила новий умисний злочин протягом невідбутої частини покарання.
5. До осіб, яким покарання замінене більш
м'яким, може бути застосоване умовно-дострокове звільнення за правилами,
передбаченими статтею 81 цього Кодексу.
6. Якщо особа, відбуваючи більш м'яке
покарання, вчинить новий злочин, суд до покарання за знову вчинений злочин
приєднує невідбуту частину більш м'якого покарання за правилами, передбаченими
у статтях 71 і 72 цього Кодексу.
244.
Заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами за загальним
правилом може бути подано…
Стаття 463 КПК. Порядок подання
заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами
1. Заява про перегляд
судового рішення за нововиявленими обставинами подається до суду тієї
інстанції, який першим допустив помилку внаслідок незнання про існування таких
обставин.
2. Заява про перегляд
судового рішення за нововиявленими обставинами у разі вчинення суддею злочину,
внаслідок якого ухвалено незаконне або необґрунтоване рішення, подається до
суду тієї інстанції, суддею якого він був.
245.
Згідно зі ст. 159 Конституції України законопроект про внесення змін до
Конституції України розглядається Верховною Радою України за наявності висновку
Конституційного Суду України щодо його відповідності вимогам статей 157 і 158
Конституції. На якому етапі процедури внесення змін до Конституції України має
бути надано висновок Конституційного Суду України?
Стаття 143 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України». Порядок подання до Верховної Ради законопроектів
про внесення змін до Конституції України, пропозицій та поправок до них.
Стаття 144«Про Регламент Верховної Ради України». Відкликання законопроектів про внесення змін до Конституції України, пропозицій, поправок до них.
Стаття 145«Про Регламент Верховної Ради України». Підготовка до розгляду питання про включення
законопроекту про внесення змін до Конституції України до порядку денного сесії Верховної Ради та про порядок продовження роботи
над ним
Стаття 146«Про Регламент Верховної Ради України». Розгляд Верховною Радою питання про включення
законопроекту про внесення змін до Конституції України до порядку денного сесії
Верховної Ради та про порядок продовження роботи над ним
4. Верховна Рада включає до порядку денного сесії Верховної Ради
законопроект про внесення змін до Конституції України для того, щоб направити
його із зверненням Верховної Ради до Конституційного Суду України для отримання
висновку, передбаченого статтею 159 Конституції України, попередньо схвалити законопроект і прийняти (стаття 155 Конституції України) чи прийняти і направити його Президентові України
для винесення на всеукраїнський референдум (частина перша статті 156 Конституції України) у незмінній редакції. Рішення про включення
законопроекту про внесення змін до Конституції України до порядку денного сесії
Верховної Ради приймається більшістю голосів народних депутатів від конституційного
складу Верховної Ради.
5. За результатами обговорення питання про
включення законопроекту про внесення змін до Конституції
України до порядку денного сесії Верховної Ради та про порядок продовження
роботи над ним Верховна Рада може прийняти рішення про:
1) включення
законопроекту (одного з альтернативних), обох пов'язаних законопроектів (частина шоста статті 143 цього Регламенту)
до порядку денного сесії Верховної Ради;
2) включення
законопроекту (одного з альтернативних), обох пов'язаних законопроектів до
порядку денного сесії Верховної Ради та одночасне звернення до Конституційного
Суду України про надання Конституційним Судом України висновку щодо
відповідності законопроекту (обох пов'язаних законопроектів) вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
3) відкладення
прийняття рішення щодо включення законопроекту (альтернативних законопроектів),
обох пов'язаних законопроектів до порядку денного сесії Верховної Ради.
Стаття
147. Підготовка законопроекту про внесення змін до Конституції
України до попереднього схвалення або прийняття його Верховною Радою
3. Після реалізації
заходів, передбачених у частині другій цієї статті, пунктах 3, 4 частини сьомої, частині дев'ятій статті 146 цього Регламенту,
головний комітет та інші комітети, яким була доручена подальша робота над
законопроектом про внесення змін до Конституції України, готують відповідні
висновки для розгляду Верховною Радою питання про прийняття постанови про
звернення Верховної Ради до Конституційного Суду України, зазначеної у статті 148 цього Регламенту.
Одночасно готується на перше читання й законопроект, яким передбачається
виділення коштів з Державного бюджету України для проведення всеукраїнського референдуму,
якщо законопроект про внесення змін до Конституції України поданий відповідно
до частини
першої статті 156 Конституції України. Такі документи надаються народним
депутатам не пізніш як за 10 днів до дня їх розгляду Верховною Радою.
246.
Здійснення яких функцій означає керівництво трудовим колективом, ділянкою
роботи чи виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах
чи організаціях?
Організаційно-розпорядчі функції.
Абзац 3 пункту 1 Постанови Пленуму ВСУ № 5
від 26.04.2002 «Про судову практику у справах про хабарництво».
Організаційно-розпорядчі обов'язки - це
обов'язки по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом,
ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в
установах чи організаціях незалежно від форми власності. Такі функції
виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої
влади, державних, колективних чи приватних підприємств, установ і організацій,
їх заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі
відділами, лабораторіями, кафедрами), їх заступники, особи, які керують
ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).
247.
Здійснення яких функцій у зв’язку із вчиненим злочином означає встановлення
особою порядку зберігання майна, його переробки, реалізації, забезпечення
контролю за цими операціями тощо?
Адміністративно-господарські
функції.
Абзац 4 пункту 1 Постанови Пленуму ВСУ № 5
від 26.04.2002 «Про судову практику у справах про хабарництво».
Адміністративно-господарські обов'язки - це
обов'язки по управлінню або розпорядженню державним, колективним чи приватним
майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації,
забезпечення контролю за цими операціями тощо).
248.
Змоделюйте дії суду, якщо надійшла угода про примирення, однією зі сторін якої
(потерпілим) є юридична особа публічного права та в змісті якої, незважаючи на
визнання факту заподіяння винним юридичній особі майнової шкоди і визначення її
розміру, замість встановлення строку її відшкодування наведено перелік дій, не
пов'язаних із відшкодуванням шкоди, які підозрюваний чи обвинувачений
зобов'язаний вчинити на користь потерпілого, або якщо розмір шкоди взагалі не
визначено.
Якщо відсутні підстави для відмови в затвердженні угоди, передбачені ч. 7
ст. 474 КПК, затверджує угоду.
Стаття 471 КПК. Зміст угоди про примирення.
1. В угоді про примирення зазначаються її
сторони, формулювання підозри чи обвинувачення та його правова
кваліфікація із зазначенням статті (частини статті) закону України про
кримінальну відповідальність, істотні для відповідного кримінального
провадження обставини, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням,
строк її відшкодування чи перелік дій, не пов'язаних з відшкодуванням шкоди,
які підозрюваний чи обвинувачений зобов'язані вчинити на користь
потерпілого, строк їх вчинення, узгоджене покарання та згода сторін на його
призначення або на призначення покарання та звільнення від його відбування з
випробуванням, наслідки укладення та затвердження угоди, передбачені статтею 473 цього Кодексу, наслідки
невиконання угоди.
В угоді зазначається дата її укладення та
вона скріплюється підписами сторін.
Частина 7 статті 474 КПК. Загальний порядок
судового провадження на підставі угоди
7. Суд перевіряє угоду на відповідність
вимогам цього Кодексу та/або закону. Суд відмовляє в затвердженні угоди, якщо:
1) умови угоди суперечать вимогам цього
Кодексу та/або закону, в тому числі допущена неправильна правова кваліфікація
кримінального правопорушення, яке є більш тяжким ніж те, щодо якого передбачена
можливість укладення угоди;
2) умови угоди не відповідають інтересам
суспільства;
3) умови угоди порушують права, свободи чи
інтереси сторін або інших осіб;
4) існують обґрунтовані підстави вважати,
що укладення угоди не було добровільним, або сторони не примирилися;
5) очевидна неможливість виконання
обвинуваченим взятих на себе за угодою зобов'язань;
6) відсутні фактичні підстави для визнання
винуватості.
249. І.
вперше вчинив злочин середньої тяжкості. Суд, проаналізувавши відомості про
його поведінку та ставлення до праці, визнав, що на час судового розгляду
кримінального провадження І. втратив свою суспільну небезпечність, і звільнив
його від покарання на підставі положень ч. 4 ст. 74 КК. Через три місяці після
цього І. знову вчинив злочин середньої тяжкості. Які кримінально-правові
наслідки повинні настати?
Особа
вважається такою, що не має судимості.
Частина 4 статті 74 КК. Звільнення від
покарання та його відбування.
4. Особа, яка вчинила злочин невеликої або середньої тяжкості, крім корупційних злочинів, може бути за
вироком суду звільнена від покарання, якщо буде визнано, що з урахуванням
бездоганної поведінки і сумлінного ставлення до праці цю особу на час розгляду
справи в суді не можна вважати суспільно небезпечною.
Частина 3 статті 88. Правові наслідки
судимості.
3. Особи, засуджені за вироком суду без
призначення покарання або із звільненням від покарання чи такі, що відбули
покарання за діяння, злочинність і караність якого усунута законом, визнаються
такими, що не мають судимості.
250. І.,
Б., С., П. та Л. домовились учиняти викрадення з дачних будиночків. На випадок
появи господарів або інших перешкод злочинці домовились учиняти викрадання зі
зброєю, якою вони володіли на законних підставах, щоб у разі потреби її
застосувати. Злочинці протягом двох років учинили 15 крадіжок, при яких жодного
разу потреба в застосуванні зброї так і не виникла через відсутність
господарів. Усі крадіжки планував Л., який також керував іншими учасниками,
забезпечував їх спільну злочинну діяльність дотриманням дисципліни, видавав
указівки, обов'язкові для виконання іншими учасниками, хоча й безпосередньої
участі в крадіжках не приймав. Л. також взаємодіяв з іншими злочинними
об'єднаннями, обмінюючись з ними інформацією. Надайте кримінально-правову
оцінку дій Л.?
Частина 3 статті 27 КК (Види співучасників) частина 5 статті 185 КК (Крадіжка),
частина 1 статті 255 КК (створення злочинної організації).
Частина 3
статті 27 КК. Види співучасників
3.
Організатором є особа, яка організувала вчинення злочину (злочинів) або керувала його (їх) підготовкою чи вчиненням. Організатором також
є особа, яка утворила організовану групу чи злочинну організацію або керувала нею,
або особа, яка забезпечувала фінансування чи організовувала приховування
злочинної діяльності організованої групи або злочинної організації.
Частина 4 статті 28 КК. Вчинення злочину
групою осіб, групою осіб за попередньою змовою, організованою групою або
злочинною організацією.
4. Злочин визнається вчиненим злочинною
організацією, якщо він скоєний стійким ієрархічним об'єднанням декількох осіб (п'ять і більше), члени якого або
структурні частини якого за попередньою змовою зорганізувалися для спільної
діяльності з метою безпосереднього вчинення тяжких або особливо тяжких злочинів учасниками цієї
організації, або керівництва чи координації злочинної діяльності інших осіб,
або забезпечення функціонування як самої злочинної організації, так і інших
злочинних груп.
Стаття 30 КК. Кримінальна відповідальність
організаторів та учасників організованої групи чи злочинної організації
1. Організатор організованої групи чи злочинної
організації підлягає кримінальній відповідальності за всі злочини, вчинені організованою групою чи злочинною організацією, якщо вони
охоплювалися його умислом.
2. Інші учасники організованої групи чи злочинної організації підлягають
кримінальній відповідальності за злочини, у підготовці або вчиненні яких
вони брали участь, незалежно від тієї ролі, яку виконував у злочині кожен із
них.
Частина 5 статті 185. Крадіжка
Стаття 255. Створення злочинної організації
1. Створення злочинної організації з метою вчинення тяжкого чи особливо тяжкого злочину, а також
керівництво такою організацією або участь у ній, або участь у злочинах,
вчинюваних такою організацією, а також організація, керівництво чи сприяння
зустрічі (сходці) представників злочинних організацій або організованих груп для розроблення
планів і умов спільного вчинення злочинів, матеріального забезпечення злочинної
діяльності чи координації дій об'єднань злочинних організацій або організованих
груп.
Питання №№ 151 - 200 Питання №№ 251 - 300
Питання №№ 151 - 200 Питання №№ 251 - 300
Коментарі
Дописати коментар