Відповіді на запитання №№ 201-250 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду

Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук АндріяКравець Олександра та   ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.


    Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.



№ зап
ЗАПИТАННЯ
ВІДПОВІДЬ
ДЖЕРЕЛО
(Назва, стаття)


201 - 250






201
За якої умови громадяни України мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації?

Громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.
Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Конституція, 39
202
За якої умови для громадянина України допускається вихід з громадянства України?
Громадянин України, який відповідно до чинного законодавства України є таким, що постійно проживає за кордоном, може вийти з громадянства України за його клопотанням.
Вихід з громадянства України допускається, якщо особа набула громадянство іншої держави або отримала документ, виданий уповноваженими органами іншої держави, про те, що громадянин України набуде її громадянство, якщо вийде з громадянства України.
 Вихід дітей віком від 14 до 18 років з громадянства України може відбуватися лише за їхньою згодою.
 Вихід із громадянства України не допускається, якщо особі, яка клопоче про вихід з громадянства України, в Україні повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення або стосовно якої в Україні є обвинувальний вирок суду, що набрав законної сили і підлягає виконанню.
Громадянство, 18
203
За якої умови є можливим внесення змін та уточнень до уточненого списку виборців на звичайній виборчій дільниці у день голосування?

1. Зміни до уточненого списку виборців вносить голова або заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії на підставі рішення суду та повідомлення органу ведення Державного реєстру виборців.
2. У день голосування зміни до уточненого списку виборців вносяться виключно на підставі рішення суду.
Вибори нардепів, 42
204
За якої умови є можливим повторне подання законопроекту про внесення змін до розділів I, III і XIII Конституції України з одного й того самого питання?

Законопроект про внесення змін до розділу I "Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і розділу XIII "Внесення змін до Конституції України" подається до Верховної Ради України Президентом України або не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України і, за умови його прийняття не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України, затверджується всеукраїнським референдумом, який призначається Президентом України.
Повторне подання законопроекту про внесення змін до розділів I, III і XIII цієї Конституції з одного й того самого питання можливе лише до Верховної Ради України наступного скликання.
Конституція, 156
205
За якої умови Європейський суд з прав людини в рішенні "Васильєв проти України" зауважує, що виконання рішень суду щодо стягнення грошових коштів, в яких відповідачем є державні органи, можливо виконати?

29. Проте Суд нагадує, що він уже зазначав у схожих справах, що виконання рішень суду, в яких відповідачем є державні органи, можливо виконати, якщо державою передбачені та визначені асигнування на відповідні видатки Державного бюджету України шляхом здійснення відповідних законодавчих заходів (див., наприклад, згадану вище справу "Войтенко проти України", п. 30, та справу "Глова та Брегін проти України" , NN 4292/04 та 4347/04, п. 14, 28 лютого 2006). Українська правова система не наділяє ані суди, ані Державну виконавчу службу повноваженням скасовувати закон або примушувати державу вносити зміни до Закону "Про державний бюджет". Відповідно навіть за умови, що національні суди змогли б прийняти відповідне рішення на користь заявника за його скаргою на дії виконавчої служби, виконання рішення щодо боржника все ще залишалося обов'язком держави.
 30. Суд також зазначає, що, отримавши рішення та виконавчий лист проти конкретного державного органу, заявники не зобов'язані порушувати, за своєю власною ініціативою, інші провадження проти різноманітних державних органів щодо своїх вимог (див., враховуючи відповідні зміни, справу "Plotnikovy v. Russia", N 43883/02, п. 16, 24 лютого 2005 року).
ЄСПЛ, "Васильєв проти України"
 
206
За якої умови кандидат на зайняття вакантної посади державної служби може скористатися відкладеним правом другого за результатами конкурсу кандидата?
1. Другий за результатами конкурсу кандидат на зайняття вакантної посади державної служби має право на призначення на таку посаду протягом одного року з дня проведення конкурсу, якщо посада стане вакантною, а також у разі, якщо переможець конкурсу відмовився від зайняття посади або йому відмовлено у призначенні на посаду за результатами спеціальної перевірки.
Інформація про те, що відповідна посада стала вакантною, повідомляється другому за результатами конкурсу кандидату протягом п’яти календарних днів.
62. Другий за результатами конкурсу кандидат має право на призначення на таку посаду протягом одного року з дня проведення конкурсу, якщо така посада стане вакантною, а також у разі, коли переможець конкурсу відмовився від зайняття посади, складення Присяги державного службовця, виявлено обставини обмежень щодо призначення на посаду, визначених статтею 32 Закону України “Про державну службу”, або йому відмовлено у призначенні на посаду за результатами спеціальної перевірки.
Державну службу, 29

Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затверджений Постановою КМУ від 25 березня 2016 р. № 246 
207
За якої умови може здійснюватися виплата державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї за заявою недієздатної особи?
У разі смерті уповноваженого представника сім'ї невиплачена за його життя соціальна допомога може бути виплачена через державні підприємства і об'єднання зв'язку за заявою однієї з повнолітніх дієздатних осіб, опікуна (піклувальника) дітей віком до 16 років, або особи, визнаної недієздатною в установленому порядку. { Абзац перший пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 890 ( 890-2016-п ) від 30.11.2016 }
23 Постанови КМУ №250, від 24.02.2003
«Про порядок призначення і виплати допомоги малозабезпеченим сім’ям»
208
За якої умови спеціалісту із захисту рослин, який проживає і працює за спеціальністю у сільській місцевості, надається право на безоплатне користування житлом, опаленням та освітленням?

Пільги на безплатне користування житлом з опаленням та освітленням, передбачені частиною четвертою цієї статті, надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Тобто для отримання права на безкоштовне користування жилим приміщенням з опаленням і освітленням необхідно одночасно виконати три умови:
а) проживати і працювати в сільській місцевості;
б) належати до певної категорії спеціалістів (спеціаліст із захисту рослин, медичні і фармацевтичні працівники, працівники культури, працівники бібліотек, педагогічні працівники);
в) розмір наданих пільг у грошовому еквіваленті разом із середньомісячним сукупним доходом працівника за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України
3. Надання пільг забезпечується за рахунок коштів державного бюджету. Обсяги коштів на забезпечення гарантій щорічно визначаються законом України про державний бюджет на відповідний рік.
Ст.70 ЖК

ст. 20 Закону України "Про захист рослин".
209
За якою виборчою системою в Україні проводяться вибори міського голови (міст, кількість виборців у яких дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч)?

4. Вибори міського (міст, кількість виборців у яких дорівнює або є більшою ніж 90 тисяч) голови проводяться за мажоритарною системою абсолютної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, що збігається відповідно з територією міста згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм або територією об’єднаної міської громади (далі - територія міста).
Місцеві вибори, 2
210
За якою виборчою системою обраним вважається кандидат, що набрав 50% голосів виборців +1 голос (тобто більше половини голосів виборців)?
Мажоритарною

211
За якою виборчою системою проводяться вибори сільського, селищного, міського (міст, кількість виборців у яких є меншою ніж 90 тисяч) голови?
5. Вибори сільського, селищного, міського (міст, кількість виборців у яких є меншою ніж 90 тисяч) голови проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, до якого входить територія відповідного села (кількох сіл, жителі яких добровільно об’єдналися у сільську громаду), селища, територія об’єднаної сільської, селищної громади (далі - територія села, селища), територія міста.
Місцеві вибори, 2
212
За якою процедурою працівники Національного антикорупційного бюро мають право витребувати оперативні матеріали та кримінальні провадження від інших правоохоронних органів?

НАБУ має право за рішенням Директора Національного бюро, погодженим з Антикорупційним прокурором, витребовувати від інших правоохоронних органів оперативно-розшукові справи та кримінальні провадження, що стосуються кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності Національного бюро, та інших кримінальних правопорушень, які не відносяться до його підслідності, але можуть бути використані з метою попередження, виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності.
НАБУ, 17
213
За якою процедурою, згідно з Конституцією України, призначається Міністр закордонних справ України?

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
12) призначення за поданням Президента України Прем’єр-міністра України, Міністра оборони України, Міністра закордонних справ України, призначення за поданням Прем’єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, звільнення зазначених осіб з посад, вирішення питання про відставку Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України;
Конст, 85
214

6. Кількість суддів у суді визначає Державна судова адміністрація України за погодженням з Вищою радою правосуддя з урахуванням судового навантаження та в межах видатків, визначених у Державному бюджеті України на утримання судів та оплату праці суддів.
Судоустрій, 19
215
Законопроект з якого питання може бути винесений (ініційований) на всеукраїнський референдум за народною ініціативою?
1. Предметом всеукраїнського референдуму можуть бути будь-які питання за винятком тих, вирішення яких референдумом не допускається Конституцією України, законами України.
2. На всеукраїнський референдум можуть виноситися декілька питань з однієї проблеми.
3. За предметом всеукраїнський референдум може бути:
1) про схвалення нової редакції Конституції України, внесення змін до Конституції України, скасування, втрату чинності чи визнання нечинним закону про внесення змін до Конституції України (конституційний референдум);
2) про зміну території України (ратифікаційний референдум);
3) щодо прийняття чи скасування закону України або внесення змін до чинного закону України (законодавчий референдум);
4) з будь-якого питання за винятком тих, щодо яких референдум не допускається згідно з Конституцією України (загальний референдум).
Всеукраїнський референдум, 3
216
Залежно від способу утворення державні органи України поділяються на…
- виборні
- призначувані
Теорія держави і права.

217
Заступник голови районної ради був позбавлений рангу посадової особи місцевого самоврядування головою районної ради. Чи дотримані у такому випадку вимоги чинного законодавства України й чому?
Посадова особа місцевого самоврядування може бути позбавлена присвоєного відповідно до цього Закону рангу лише за вироком суду.
Службу в органах місцевого самоврядування, 15
218
НОВА РЕДАКЦІЯ
Заявник близько 13 років працював на шахті. Згідно з Гірничим законом України заявник мав бути звільнений від сплати за електроенергію та газ, а ця вартість має погашатися за рахунок шахти. Державне підприємство та місцеві комунальні постачальники газу й опалення відмовили у задоволенні його вимог тільки тому, що не існувало механізму відшкодування цих витрат. Такий механізм не був запроваджений протягом чотирьох років, не зважаючи на те, що сам Гірничий закон передбачав його впровадження протягом 17 чотирьох місяців.
До якого висновку приходить Європейський суд з прав людини по даній справі відносно дій держави?
46. Враховуючи тривалу бездіяльність держави та той факт, що заявник працював на державному підприємстві, Суд вважає, що через нездатність забезпечити звільнення його від оплати, на що заявник мав право за законом в розумні терміни, держава поклала на нього надмірний та неспіврозмірний тягар, порушивши таким чином свої зобов’язання за статтею 1 Першого протоколу до Конвенції (див. рішення від 2 лютого 2010 року у справі «Клаус і Юрій Кіладзе проти Грузії» (Klaus and louri Kiladze v. Georgia), заява № 7975/06, п. 76).
47. Відтак Суд вважає, що було порушення статті 1 Першого протоколу до Конвенції.
ЄСПЛ, «Будченко проти України»
(Заява № 38677/06)
Рішення
24.04.2014 року
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/974_995

219
Заявнику рішенням національних судів було відмовлено в задоволенні позову до свого колишнього роботодавця – Управління державної пожежної охорони УМВС України в Полтавській області щодо сплати заборгованості у виплаті грошового забезпечення, аргументуючи відсутністю у Державному бюджеті грошей на виплату зазначеної допомоги. До якого висновку дійшов Європейський суд з прав людини щодо дій державних органів в даній справі?
22. Суд повторює, що поняття «майно» в першій частині статті 1 Першого протоколу має автономне значення, яке не обмежується правом власності на фізичні речі та є незалежним від формальної класифікації в національному законодавстві. Певні інші права та інтереси, що складають активи, наприклад, борги, можуть також вважатися «майновими правами» і, відповідно, «майном» у розумінні цього положення. Питання, що має бути розглянуто, полягає у тому, чи надавали заявнику обставини справи, розглянуті в цілому, право на інтерес, який по суті захищається статтею 1 Першого протоколу (див. рішення щодо прийнятності у справі «Броньовські проти Польщі» (Broniowski v. Poland) [ВП], заява №31443/96, пункт 98, ECHR 2002-X).
23. Суд вважає, що держава на власний розсуд визначає, які доплати надавати своїм працівникам із державного бюджету. Держава може ввести, призупинити або припинити їх виплату, вносячи відповідні законодавчі зміни. Однак, якщо законодавча норма, яка передбачає певні доплати, є чинною, а передбачені умови - дотриманими, державні органи не можуть відмовляти у їх наданні, доки законодавче положення залишається чинним (див. рішення у справі "Кечко проти України» (Kechko v. Ukraine), згадане вище, пункт 23).
24. Суд зауважує, що вимога заявника до національного суду ґрунтувалась на чіткому положенні національного законодавства, що було чинним на той час (див. пункт 13 вище). Виплата забезпечення, що розглядається, здійснювалась з огляду лише на єдину об'єктивну умову - належність до рядового або в начальницького складу органів внутрішніх справ. Оскільки заявник виконав цю умову, він може вважатися таким, що мав обґрунтовані сподівання, якщо не право, отримати виплату, яка розглядається. Замінювати національні органи у тлумаченні національного законодавства не є завданням Суду. Однак, національні суди аргументували свої рішення тим, що Закон України «Про Державний бюджет України на 2000 рік» не передбачав видатків для виплат, передбачених Указом Президента, і, відповідно, постановили, що заявник не мав права на такі виплати протягом відповідного періоду згідно з Законом України «Про бюджетну систему України». Таким чином, виявляється, що національні суди проігнорували положення статті 28 Закону України «Про бюджетну систему України», яке забороняло вносити зміни до законодавства Законом про Державний бюджет України, спочатку зміни слід було внести до відповідних законів (див. пункти 9 та 12 вище). Більше того, Суд не приймає аргумент Уряду щодо бюджету, оскільки державні органи не можуть посилатися на відсутність коштів як на підставу невиконання зобов'язань (див., з-поміж інших судових рішень, рішення у справі «Бурдов проти Росії» (Burdov v. Russia), згадане вище, пункт 35). Тому остаточна відмова національних органів у праві заявника на цю доплату за період, що розглядається, є свавільною і такою, що не ґрунтується на законі.
Рішення від 10.03.2011
220
Заявниці, яка оскаржувала відмову відділу реєстрації актів цивільного стану в задоволенні заяви про зміну її по батькові з "Володимирівна" на "Юріївна" до національних судів, було відмовлено в задоволені позову. До якого висновку дійшов Європейський суд з прав людини у рішенні "Гарнага проти України" в даній справі щодо дій органів державної влади?
41. Таким чином, Суд зазначає, що сторони оспорюють те, чи ґрунтується обмеження права заявниці на законі чи на неправильному тлумаченні закону. На час подій чинними були різні положення (див. пункти 172021 та 24 вище), що свідчить про те, що питання зміни по батькові не було визначено з достатньою чіткістю. Проте, навіть якщо існує суперечність стосовно правильного тлумачення закону, безперечним є те, що право особи на збереження свого імені, як і право на його зміну, визнається законодавством України. Слід зауважити, що українська система зміни імен видається доволі гнучкою та особа може змінити своє ім’я, дотримуючись спеціальної процедури, яка передбачає тільки мінімальні обмеження, які застосовуються у дуже конкретних випадках, здебільшого пов’язаних з кримінальним судочинством (див. пункт 22 вище). У той самий час, як видається, будь-яких ширших міркувань для накладення обмежень на зміну імені особи - таких як точний облік населення або зв’язок носіїв певного імені з сім’єю - державними органами не висувається. За такої ситуації майже повної свободи зміни імені або прізвища особи обмеження, накладені на зміну по батькові, не видаються належним чином та достатньою мірою мотивованими національним законодавством. Крім того, державними органами не було надано жодного обґрунтування позбавлення заявниці її права приймати рішення з цього важливого аспекту її приватного та сімейного життя, і таке обґрунтування не було встановлено жодним іншим способом. Оскільки державні органи не забезпечили балансу відповідних інтересів, про які йдеться (див. пункт 38вище), вони не виконали своє позитивне зобов’язання щодо забезпечення права заявниці на повагу до її приватного життя. Відповідно Суд вважає, що у цій справі було порушення статті 8 Конвенції.
ЄСПЛ, «Гарнага проти України» (заява № 20390/07),
Рішення набуло статусу остаточного від 16 серпня 2013 року, (п. 41).

Заявниця звернулася з позовом до виконавчого комітету міської ради, щодо негативного впливу від використання дороги по її вулиці як автомагістралі та вимагаючи вказаний комітет переселити родину заявниці і виплатити відшкодування збитків, завданих функціонуванням автомагістралі. Національні суди відхилили позов як необґрунтований, оскільки заявниця не довела, що саме з вини вказаного виконавчого комітету було порушено її права. До якого висновку дійшов Європейський суд з прав людини в даній справі?
58. Посилаючись на свою усталену практику (див., серед інших джерел, рішення від 9 грудня 1994 року в справі "Лопез Остра проти Іспанії", Series A, N 303-C; та від 10 грудня 2011 року в справі "Дубецька та інші проти України", заява N 30499/03, пункти 105 - 108), Суд повторює, що, якщо (як у цій справі) справа стосується екологічної небезпеки, небезпідставна скарга за статтею 8 може виникнути лише тоді, коли відповідна загроза сягає такого рівня, що призводить до значного погіршення здатності заявника користуватись своїм житлом, мати приватне та сімейне життя. Оцінка такого мінімального рівня є відносною і залежить від усіх обставин справи, таких як інтенсивність і тривалість шкідливого впливу та його фізичний і психологічний наслідок для здоров'я людини та якості її життя.
72. У цілому, Суд надає значення таким аспектам. По-перше, Уряд не довів, що перед ухваленням рішення про визначення вулиці Ч. частиною магістральної дороги М04 було підготовлено відповідне техніко-екологічне обґрунтування, а після цього впроваджено розумну політику природокористування. По-друге, Уряд не довів, що заявниця мала реальну можливість брати участь у прийнятті відповідних рішень, включаючи можливість оскарження дій міської влади у незалежному органі. Пам'ятаючи про ці два фактори та Орхуську конвенцію (див. п. 39), Суд не може зробити висновок, що у цій справі було досягнуто справедливого балансу.
ЄСПЛ, "Гримковська проти України"
21 липня 2011 року

222
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 106 Конституції України Президент України проголошує всеукраїнський референдум за народною ініціативою. Чи є вказана норма нормою зобов'язального характеру, яка покладає на Президента України обов'язок проголосити такий референдум?
Це обов’язок Президента
Стаття 28. Порядок проголошення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою
1. Президент України після отримання рішення Центральної виборчої комісії про загальні підсумки збирання підписів громадян України під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму та виконанні вимог частини восьмої статті 22 цього Закону видає указ про проголошення референдуму із зазначенням дати його проведення та сформульованими питаннями або проектом закону, що виносяться на всеукраїнський референдум.
2. Указом Президента України про призначення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою визначається дата його проведення, якою є остання неділя п'ятдесятиденного строку від дня видання указу.

Всеукраїнський референдум, 28
223
Згідно зі ст. 159 Конституції України законопроект про внесення змін до Конституції України розглядається Верховною Радою України за наявності висновку Конституційного Суду України щодо його відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції. На якому етапі процедури внесення змін до Конституції України має бути надано висновок Конституційного Суду України?
Висновок дається після подання законопроекту до ВРУ та на підставі постанови ВРУ про звернення до КСУ
Стаття 159. Законопроект про внесення змін до Конституції України розглядається Верховною Радою України за наявності висновку Конституційного Суду України щодо відповідності законопроекту вимогам статей 157 і 158 цієї Конституції.
148. 1. Звернення Верховної Ради до Конституційного Суду України про надання висновку Конституційним Судом України щодо відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України приймається у формі постанови Верховної Ради
149.5. Верховна Рада може розглянути питання і прийняти рішення про попереднє схвалення законопроекту відповідно до статті 155 Конституції України чи прийняття законопроекту відповідно до частини першої статті 156 Конституції України за умови, що такий законопроект за висновком Конституційного Суду України відповідає вимогам статей 157, 158 Конституції України і щодо його положень Конституційний Суд України не висловив застережень.
П. 3. Виходячи із змісту цих положень наявність висновку Конституційного Суду України зумовлена не поданням законопроектів про внесення змін до Конституції України до Верховної Ради України, а їх розглядом. Верховна Рада України не може розглядати ці законопроекти за відсутності висновку Конституційного Суду України. Це дає підстави стверджувати, що висновок має бути надано після внесення законопроекту до Верховної Ради України, але до його розгляду Верховною Радою України. При цьому мається на увазі розгляд цих законопроектів лише на пленарних засіданнях Верховної Ради України (частина друга статті 84 Конституції України). Отже, відповідно до положень Конституції України висновок Конституційного Суду України має бути надано до початку розгляду законопроекту про внесення змін до Конституції України на пленарному засіданні Верховної Ради України.
Конституція, 159
Рішення КСУ
224
1. Перерахування сум щомісячних страхових виплат і витрат на медичну та соціальну допомогу провадиться в разі:
1) зміни ступеня втрати професійної працездатності;
2) зміни складу сім’ї померлого.
2. Перерахування сум щомісячних страхових виплат провадиться також у разі зростання у попередньому календарному році середньої заробітної плати. Таке перерахування провадиться з 1 березня наступного року відповідно до коефіцієнта, затвердженого Кабінетом Міністрів України на підставі даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики. Визначена раніше сума щомісячної страхової виплати зменшенню не підлягає.
{Частина друга статті 37 в редакції Закону № 1774-VIII від 06.12.2016}
Страхування, 37

225
Із якої підстави може бути звільнено державного службовця, якщо наявні відносини його прямої підпорядкованості близькій особі, які не були врегульовані добровільно?
2. У разі виникнення обставин, що порушують вимоги частини першої цієї статті, відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п’ятнадцятиденний строк.
Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає пряме підпорядкування.
У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.

1. Підставами для припинення державної служби у зв'язку із втратою права на державну службу або його обмеженням є: 5) наявність відносин прямої підпорядкованості близьких осіб у випадку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Запобігання корупції, 27





П.5.ч.1 ст.84 ЗУ «Про державну службу»
226
Ініціативна група всеукраїнського референдуму розпочала збір підписів під ініціативою проведення всеукраїнського референдуму з питань, які визначали зовнішньополітичний курс держави. Так, на референдум пропонувалося винести два питання: "Чи згодні Ви з тим, щоб Україна стала членом Європейського Союзу (ЄС)"; "Чи підтримуєте Ви участь України в Єдиному економічному просторі (ЄЕП) разом з Російською Федерацією, Республікою Казахстан та Республікою Білорусь". Чи можуть ці питання бути винесені на один всеукраїнський референдум та чому?
Питання визначення зовнішньополітичного курсу держави можуть бути винесені на один всеукраїнський референдум
Ст.3. За предметом всеукраїнський референдум може бути:
1) про схвалення нової редакції Конституції України, внесення змін до Конституції України, скасування, втрату чинності чи визнання нечинним закону про внесення змін до Конституції України (конституційний референдум);
2) про зміну території України (ратифікаційний референдум);
3) щодо прийняття чи скасування закону України або внесення змін до чинного закону України (законодавчий референдум);
4) з будь-якого питання за винятком тих, щодо яких референдум не допускається згідно з Конституцією України (загальний референдум).

Стаття 20. Обмеження щодо ініціювання та проведення всеукраїнського референдуму
1. Не може бути ініційовано призначення всеукраїнського референдуму щодо законопроектів з питань:
1) податків;
2) бюджету;
3) амністії.
2. На всеукраїнський референдум за народною ініціативою не може бути винесене (ініційоване) питання про зміну території України.
3. Тексти нової редакції Конституції України та законопроектів, що виносяться на конституційний та законодавчий референдум, не повинні скасовувати чи обмежувати зміст та обсяг існуючих прав і свобод людини і громадянина або бути спрямованими на ліквідацію незалежності чи на порушення територіальної цілісності України.
227
Інспектор поліції несе службу у селі і при цьому прямо підпорядкований у зв'язку з виконанням службових обов'язків своєму тестю, місцем проходження служби якого є інше село зі статусом районного центру. Як слід кваліфікувати зазначені обставини в контексті положень статті 27 Закону України "Про запобігання корупції"?
Як підставу для застосування наслідків «Обмеження спільної роботи близьких осіб»

1. Особи, зазначені у підпунктах "а""в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у підпунктах "а", "в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
Положення абзаців першого та другого цієї частини не поширюються на:
1) народних засідателів і присяжних;
2) близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв’язку з набуттям одним з них статусу виборної особи;
3) осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.
2. У разі виникнення обставин, що порушують вимоги частини першої цієї статті, відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п’ятнадцятиденний строк.
Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає пряме підпорядкування.
У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.
Запобігання корупції, 27
228
Кабінетом Міністрів України було прийняте рішення про утворення нового державного агентства. Який орган уповноважений проводити спеціальну перевірку претендентів на посади новоствореного агентства, за умови відсутності в ньому відповідного структурного підрозділу?
Стаття 56. Спеціальна перевірка
1. Стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто…
2. Організація проведення спеціальної перевірки покладається на …
Організація проведення спеціальної перевірки у новостворених державних органах покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної служби, до моменту утворення у такому новоствореному органі відповідального за це структурного підрозділу.
229
Кандидат на посаду судді Верховного Суду в поданих документах вказав, що у нього відсутній стаж на посаді судді, але є досвід професійної діяльності адвоката щодо здійснення представництва в суді протягом 12-ти років. Яке рішення має прийняти Вища кваліфікаційна комісія суддів стосовно цього кандидата?
Допустити до конкурсу (не менш 10 років)
Судоустрій,38
230
Кандидат на посаду судді під час складання повторного кваліфікаційного іспиту в 2016 році набрав менше 75 відсотків правильних відповідей. В 2017 році останній подав заяву на проходження наступного іспиту. Вища кваліфікаційна комісія суддів надала можливість скласти наступний іспит. Чи відповідає прийняте рішення вимогам законодавства?
Рішення комісії не відповідає вимогам законодавства
Стаття 78. Кваліфікаційний іспит
7. Якщо особа набрала менше 75 відсотків максимально можливого балу кваліфікаційного іспиту, вона вважається такою, що не склала кваліфікаційний іспит.
8. Особа, яка не склала кваліфікаційний іспит, може бути допущена до складення такого іспиту повторно не раніше ніж через рік. Особа, яка не склала кваліфікаційний іспит повторно, може бути допущена до наступного іспиту не раніш як через два роки.

Судоустрій, 78
231
Кандидат у народні депутати України зареєстрований ЦВК як самовисуванець, будучи власником друкованого засобу масової інформації, вирішив без укладання угоди з редакцією друкувати матеріали своєї передвиборної агітації. Чи є такі дії законними та чому?
ДІЇ ЗАКОННІ
7. Матеріали передвиборної агітації, передбачені в частині шостій цієї статті, публікуються на підставі угоди, що укладається від імені партії, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидата у депутати в одномандатному окрузі розпорядником поточного рахунку відповідного виборчого фонду партії, кандидатом у депутати з редакцією (видавцем) друкованого засобу масової інформації. Без укладення угоди та надходження коштів на рахунок редакції (видавця) друкованого засобу масової інформації публікація цих матеріалів забороняється. Ця вимога не застосовується до засобу масової інформації, засновником (власником) якого є партія, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидат у депутати в одномандатному окрузідля ведення їх власної передвиборної агітації.
Вибори нардепів, 73 ч.7


232
Керівник військово-цивільної адміністрації району прийняв рішення про збільшення втричі посадових окладів працівникам військово-цивільних адміністрацій терміном на 2 роки. Чи уповноважений на такі дії керівник військово-цивільної адміністрації району?
НЕЗАКОННО
Керівник військово-цивільної адміністрації:
10) приймає рішення про тимчасове збільшення не більш як удвічі посадових окладів працівникам військово-цивільних адміністрацій на період до завершення антитерористичної операції.




Військово-цивільні адміністрації, 6

233
Керівник державної служби повідомив державного службовця про необхідність у 15-денний термін добровільно усунути обставини щодо його прямої підпорядкованості близькій особі (двоюрідному братові). Чи правомірні дії керівника державної служби?
Двоюрідні родичі не є близькою особою – дії неправомірні
близькі особи - особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом і мають взаємні права та обов’язки із суб’єктом, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону (крім осіб, взаємні права та обов’язки яких із суб’єктом не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі, а також - незалежно від зазначених умов - чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням згаданого суб’єкта
Запобігання корупції ст.1
234
Керівник Національної поліції призначається та звільняється з посади:
2. Керівник поліції призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України відповідно до пропозицій Міністра внутрішніх справ України.
Нацполіцію, 21
235
Ким ініціюється питання про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту?
Стаття 111. Президент України може бути усунений з поста Верховною Радою України в порядку імпічменту у разі вчинення ним державної зради або іншого злочину.
Питання про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту ініціюється більшістю від конституційного складу Верховної Ради України.
Для проведення розслідування Верховна Рада України створює спеціальну тимчасову слідчу комісію, до складу якої включаються спеціальний прокурор і спеціальні слідчі.
Висновки і пропозиції тимчасової слідчої комісії розглядаються на засіданні Верховної Ради України.
За наявності підстав Верховна Рада України не менш як двома третинами від її конституційного складу приймає рішення про звинувачення Президента України.
Рішення про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту приймається Верховною Радою України не менш як трьома четвертими від її конституційного складу після перевірки справи Конституційним Судом України і отримання його висновку щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про імпічмент та отримання висновку Верховного Суду про те, що діяння, в яких звинувачується Президент України, містять ознаки державної зради або іншого злочину.
Конституція, 111


Ким подається до Верховної Ради України законопроект про внесення змін до розділів I, III, XIII Конституції України?

Стаття 156. Законопроект про внесення змін до розділу I "Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і розділу XIII "Внесення змін до Конституції України" подається до Верховної Ради України Президентом України або не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради Україниі, за умови його прийняття не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України, затверджується всеукраїнським референдумом, який призначається Президентом України.
Конституція, 156
237
Ким призначається ратифікаційний референдум?
Порядок призначення всеукраїнського референдуму про зміну території України
1. У разі прийняття закону про ратифікацію міжнародного договору про зміну території України, укладеного Президентом України, Верховна Рада України приймає рішення про призначення всеукраїнського референдуму про зміну території України.
238
Ким проводиться спеціальна перевірка щодо наявності у суб'єктів, на яких поширюється дія Закону "Про запобігання корупції", корпоративних прав?
4. Спеціальна перевірка проводиться:
2) Міністерством юстиції України та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку - щодо наявності в особи корпоративних прав;
Запобігання, 57
239
Ким проголошується всеукраїнський референдум за народною ініціативою?
1. Президент України після отримання рішення Центральної виборчої комісії про загальні підсумки збирання підписів громадян України під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму та виконанні вимог частини восьмої статті 22 цього Закону видає указ про проголошення референдуму із зазначенням дати його проведення та сформульованими питаннями або проектом закону, що виносяться на всеукраїнський референдум.
2. Указом Президента України про призначення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою визначається дата його проведення, якою є остання неділя п'ятдесятиденного строку від дня видання указу.

Всеукраїнський референдум, 28
240
Ким та з яких підстав призначається Прем'єр-міністр України?
Прем’єр-міністр України призначається Верховною Радою України за поданням Президента України.
Кандидатуру для призначення на посаду Прем’єр-міністра України вносить Президент України за пропозицією коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, або депутатської фракції, до складу якої входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України.
Конституція, 114
241
Ким утворюються дільничні виборчі комісії на виборах Президента України?
1. Дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружною виборчою комісією не пізніш як за вісімнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дев’яти осіб.
Вибори Президента, 24
242
Ким, у відповідності до практики Європейського суду з прав людини, має здійснюватися ефективний контроль щодо втручання органів виконавчої влади у права осіб в контексті реалізації верховенства права?
Судом

243
Кого віднесено до складу осіб, які беруть участь в адміністративній справі?
Особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.

КАС, 47
244
Коли відбуваються позачергові вибори народних депутатів України?
Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України.
Конституція, 77
245
7. Виборчий процес завершується через п’ятнадцять днів після дня офіційного оголошення Центральною виборчою комісією результатів виборів Президента України або офіційною публікацією подання Центральної виборчої комісії до Верховної Ради України щодо призначення повторних виборів Президента України.
Вибори Президента, 11
246
Коли може бути поданий законопроект про внесення змін до Конституції України, який розглядався Верховною Радою України і не був прийнятий?
Законопроект про внесення змін до Конституції України, який розглядався Верховною Радою України, і закон не був прийнятий, може бути поданий до Верховної Ради України не раніше ніж через рік з дня прийняття рішення щодо цього законопроекту.
Верховна Рада України протягом строку своїх повноважень не може двічі змінювати одні й ті самі положення Конституції України.
Конституція, 158
247
Коли може проводитись новий всеукраїнський референдум з питань, що раніше виносилися на референдум, окрім внесення змін до розділів І, ІІІ, ХІІІ Конституції України з одного й того самого питання?
3. Новий всеукраїнський референдум з інших питань, що раніше виносилися на референдум, окрім внесення змін до розділів IIII і XIII Конституції України з одного й того самого питання, може бути проведено не раніше ніж через рік з дня оголошення результатів проведеного референдуму.
Реалізація ініціативи щодо внесення змін до розділів IIII і XIII Конституції України з одного й того самого питання можлива Верховною Радою України наступного скликання.

Всеукраїнський референдум, 4
248
4.1.9. стабільність - зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року
ПК, 4
249
Коли повинно бути прийнято рішення про накладення адміністративного арешту майна?
94.2. Арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин:
94.2.1. платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
94.2.2. фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
94.2.3. платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
94.2.4. відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
94.2.5. відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
94.2.6. платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;
94.2.7. платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.
94.2.8. платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог цього Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки).
ПК, 94
Як тлумачити «повинно» - може чи зобовя’заний?
Прийняття рішення про арешт майна – це право, а не обов’язок.
Арешт не накладається, а застосовується.
Не «майна», а НА майно
250
Коли починається виборчий процес позачергових виборів народних депутатів України?
Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України.
3. Позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дня опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України, виданого відповідно до Конституції України.
4. Виборчий процес позачергових виборів депутатів починається з дня, наступного після дня опублікування Указу Президента України, зазначеного у частині третій цієї статті.
Конституція, 77,
Вибори народних, 16

Питання №№ 151 - 200                                                                          Питання №№ 251 - 300

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відповіді на запитання №№ 1 - 50 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду

Відповіді на запитання №№ 351 - 400 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду