Відповіді на запитання №№ 301 - 350 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду

Відповіді надані та розміщуються з дозволу Юрія Феленко


301. На засіданні Верховної Ради України схвалено законопроект про внесення змін до розділу "Вибори. Референдум" Конституції України. Які наступні дії має бути вчинено для набрання законом сили?
Затвердження всеукраїнським референдумом.
Стаття 156 Конституції України. Законопроект про внесення змін до розділу I "Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і розділу XIII "Внесення змін до Конституції України" подається до Верховної Ради України Президентом України або не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України і, за умови його прийняття не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України, затверджується всеукраїнським референдумом, який призначається Президентом України.


302. На кого із зазначених посадових осіб поширюється принцип політичної нейтральності?
Залежно від варіантів відповідей.

303. На  кого  покладається  обов'язок  доказування  належності  та  допустимості доказів?
Частина 2 статті 92 КПК. Обов’язок доказування.
2. Обов'язок доказування належності та допустимості доказів, даних щодо розміру процесуальних витрат та обставин, які характеризують обвинуваченого, покладається на сторону, що їх подає.

304. На кого поширюється обмеження щодо спільної роботи близьких осіб?
Залежно від варіантів відповідей.
Стаття 27 Закону України «Про запобігання корупції». Обмеження спільної роботи близьких осіб
1. Особи, зазначені у підпунктах "а", "в" - "з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у підпунктах "а", "в" - "з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
Положення абзаців першого та другого цієї частини не поширюються на:
1) народних засідателів і присяжних;
2) близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв'язку з набуттям одним з них статусу виборної особи;
3) осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.
2. У разі виникнення обставин, що порушують вимоги частини першої цієї статті, відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п'ятнадцятиденний строк.
Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає пряме підпорядкування.
У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.
Стаття 3 Закону України «Про запобігання корупції». Суб'єкти, на яких поширюється дія цього Закону
1. Суб'єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
а) Президент України, Голова Верховної Ради України, його Перший заступник та заступник, Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр України, віце-прем'єр-міністри України, міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, та їх заступники, Голова Служби безпеки України, Генеральний прокурор, Голова Національного банку України, Голова та інші члени Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
в) державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;
г) військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби;
е) посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони природно-заповідного фонду, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи;
є) члени Національного агентства з питань запобігання корупції;
ж) члени Центральної виборчої комісії;

305. На посаду керівника державного комерційного підприємства призначено особу, яка свого часу одноособово заснувала господарське товариство приватного права та сформувала його статутний капітал за рахунок власних вкладів. Який спосіб запобігання конфлікту інтересів новопризначеним керівником державного комерційного підприємства передбачений законом у такій ситуації?
Стаття 36 Закону України «Про запобігання корупції». Запобігання конфлікту інтересів у зв'язку з наявністю в особи підприємств чи корпоративних прав
1. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом.
У такому випадку особам, зазначеним у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється передавати в управління належні їм підприємства та корпоративні права на користь членів своєї сім'ї.
2. Передача особами, зазначеними у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, належних їм підприємств, які за способом утворення (заснування) та формування статутного капіталу є унітарним, здійснюється шляхом укладення договору управління майном із суб'єктом підприємницької діяльності.
3. Передача особами, зазначеними у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, належних їм корпоративних прав здійснюється в один із таких способів:
1) укладення договору управління майном із суб'єктом підприємницької діяльності (крім договору управління цінними паперами та іншими фінансовими інструментами);
2) укладення договору про управління цінними паперами, іншими фінансовими інструментами і грошовими коштами, призначеними для інвестування в цінні папери та інші фінансові інструменти, з торговцем цінними паперами, який має ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на провадження діяльності з управління цінними паперами;
3) укладення договору про створення венчурного пайового інвестиційного фонду для управління переданими корпоративними правами з компанією з управління активами, яка має ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на провадження діяльності з управління активами.
Передача корпоративних прав як оплата вартості цінних паперів венчурного пайового інвестиційного фонду здійснюється після реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку випуску цінних паперів такого інституту спільного інвестування.
4. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, не можуть укладати договори, зазначені у частинах другій та третій цієї статті, із суб'єктами підприємницької діяльності, торговцями цінними паперами та компаніями з управління активами, в яких працюють члени сім'ї таких осіб.
5. Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, призначені (обрані) на посаду, в одноденний термін після передачі в управління належних їм підприємств та корпоративних прав зобов'язані письмово повідомити про це Національне агентство із наданням нотаріально засвідченої копії укладеного договору.

306. На участь у конкурсі на посаду судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності подали заяву суддя апеляційного суду, який має стаж роботи на посаді судді 15 років, та викладач, який раніше працював суддею місцевого суду та має стаж роботи на посаді судді 12 років, а також 5 років наукового стажу. Вказані кандидати набрали однакову кількість балів із практичного завдання, виконаного під час іспиту, проведеного в межах процедури кваліфікаційного оцінювання. Кому із вказаних осіб надається перевага при призначенні на посаду судді?
Судді, який має більший стаж роботи на посаді судді.
Частини 13, 15 Закону України «Про судоустрій і статус суддів». Проведення конкурсу на зайняття вакантної посади судді
13. У разі однакової позиції за рейтингом серед кандидатів на посаду судді та суддів, які виявили намір бути переведеними до іншого місцевого суду, перевага надається учаснику, який набрав більшу кількість балів із виконаного під час кваліфікаційного іспиту практичного завдання, а за однакової кількості балів - учаснику, який є суддею. За однакових результатів у конкурсі учасників, які є суддями, перевага надається тому учаснику, який має більший стаж роботи на посаді судді. У разі якщо учасники не мають стажу роботи на посаді судді або мають однаковий стаж роботи на посаді судді, перевага надається учаснику, який має більший стаж професійної діяльності у сфері права.
15. У разі однакової позиції за рейтингом, визначеним за результатами кваліфікаційного оцінювання для участі у конкурсі на посаду судді Вищого суду з питань інтелектуальної власності, перевага надається учаснику, який набрав більшу кількість балів із виконаного під час іспиту, проведеного в межах процедури кваліфікаційного оцінювання, практичного завдання, а за однакової кількості балів - учаснику, який є суддею.
307. На участь у конкурсі на посаду судді Конституційного Суду України подали заяву чотири особи: перша з яких на день призначення досягла тридцяти п'яти років, друга є правником із визнаним рівнем компетентності, третя особа має вищу юридичну освіту і стаж професійної діяльності у сфері права щонайменше десять років, а четверта - є громадянином України, який на законних підставах перебуває на території України. Хто із цих осіб може бути суддею Конституційного Суду України?
Особа, яка є правником із визнаним рівнем компетентності.
Частина 4 статті 148 Конституції України.

308. На час вчинення злочину згідно з санкцією відповідної статті КК передбачалось наступне покарання: "позбавлення волі на строк від п'яти до семи років з конфіскацією майна". Під час розгляду кримінального провадження у першій інстанції санкцію цієї норми було змінено на "позбавлення волі на строк від трьох до десяти років з конфіскацією майна або без такої". А на момент ухвалення обвинувального вироку суду санкцією статті передбачалося покарання у виді "позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна". Які покарання і в яких межах повинен призначити суд за даний злочин?
Позбавлення волі на строк від трьох до семи років з конфіскацією майна або без такої.

309. На час вчинення злочину згідно з санкцією відповідної статті КК України передбачалося наступне покарання: "обмеження волі на строк від трьох до п'яти років або позбавлення волі на строк від трьох до п'яти років". Під час розгляду кримінального провадження санкцію цієї норми було змінено на "позбавлення волі на строк від двох до п'яти років". А на момент ухвалення обвинувального вироку суду санкцією статті передбачалося покарання у виді "обмеження волі на строк від двох до п'яти років або позбавлення волі від трьох до п'яти років". В яких межах суд повинен призначити кримінальне покарання?
Обмеження волі на строк від двох до п'яти років або позбавлення волі на строк від двох до п'яти років. (Ст. 5 КК, питання № 308).
310. На час учинення злочину згідно відповідної санкції статті КК злочинне діяння каралося штрафом від 100 до 750 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 100 до 200 годин. Під час розгляду кримінальної справи набули чинності зміни до КК і те ж саме діяння каралося лише громадськими роботами на строк від 80 до 240 годин. А на момент винесення обвинувального вироку був чинним закон, який за це діяння передбачав покарання у вигляді штрафу від 150 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк до 240 годин. Які покарання та в яких межах суд може призначити за це діяння?
Штраф від 100 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк до 200 годин. (Ст. 5 КК, питання № 308).

311. На час учинення особою злочину за її діяння згідно з санкцією відповідної статті передбачались покарання у виді обмеження волі на строк від 1 до 5 років або позбавлення волі на строк від 3 до 5 років з конфіскацію майна або без такої. Під час розгляду кримінального провадження санкція цієї статті передбачала лише позбавлення волі на строк від 2 до 6 років. А на момент винесення обвинувального вироку санкцією статті передбачались покарання у виді обмеження волі на строк від 2 до 4 років або позбавлення волі від 3 до 5 років з конфіскацією майна. Яке (які) покарання та у яких межах може призначити суд?
Обмеження волі на строк від 1 до 4 років або позбавлення волі на строк від 2 до 5 років з конфіскацію майна або без такої (Ст. 5 КК, питання № 308).

312. На яке коло осіб поширюється зворотна дія кримінального закону в часі?
На осіб, які вчинили відповідні діяння до набрання таким законом чинності, у тому числі на осіб, які відбувають покарання або відбули покарання, але мають судимість.

313. На який строк обирається Голова Національного агентства з питань запобігання корупції?
Частина 1 статті 6 Закону України «Про запобігання корупції». Голова та заступник Голови Національного агентства.
1. Голова Національного агентства обирається агентством строком на два роки з числа його членів. Одна й та сама особа не може обіймати цю посаду два строки підряд.

314. На який строк призначаються члени Національного агентства з питань запобігання корупції?
Частина 3 статті 5 Закону України «Про запобігання корупції». Склад Національного агентства.
3. Члени Національного агентства призначаються на посаду Кабінетом Міністрів України строком на чотири роки за результатами конкурсу. Одна і та сама особа не може обіймати цю посаду понад два строки підряд.

315. На яких осіб із запропонованого переліку поширюються обмеження щодо одержання подарунків відповідно до Закону України "Про запобігання корупції"?
Залежно від варіантів відповідей.
Стаття 23 Закону України «Про запобігання корупції». Обмеження щодо одержання подарунків
1. Особам, зазначеним у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб:
1) у зв'язку із здійсненням такими особами діяльності, пов'язаної із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
2) якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи.
2. Особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, можуть приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, крім випадків, передбачених частиною першою цієї статті, якщо вартість таких подарунків не перевищує один прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на день прийняття подарунка, одноразово, а сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не перевищує двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки.
Передбачене цією частиною обмеження щодо вартості подарунків не поширюється на подарунки, які:
1) даруються близькими особами;
2) одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.
3. Подарунки, одержані особами, зазначеними у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним підприємствам, установам чи організаціям, є відповідно державною або комунальною власністю і передаються органу, підприємству, установі чи організації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
4. Рішення, прийняте особою, зазначеною у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, на користь особи, від якої вона чи її близькі особи отримали подарунок, вважаються такими, що прийняті в умовах конфлікту інтересів, і на ці рішення розповсюджуються положення статті 67 цього Закону.

316. На яких осіб НЕ поширюються вимоги закону щодо політично нейтральної поведінки?
Залежно від варіантів відповідей.

317. На яких осіб поширюється територіальний принцип чинності кримінального закону в просторі?
Стаття 6 КК. Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених на території України
1. Особи, які вчинили злочини на території України, підлягають кримінальній відповідальності за цим Кодексом.
2. Злочин визнається вчиненим на території України, якщо його було почато, продовжено, закінчено або припинено на території України.
3. Злочин визнається вчиненим на території України, якщо його виконавець або хоча б один із співучасників діяв на території України.
4. Питання про кримінальну відповідальність дипломатичних представників іноземних держав та інших громадян, які за законами України і міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, не є підсудні у кримінальних справах судам України, в разі вчинення ними злочину на території України вирішується дипломатичним шляхом.

318. На яких стадіях вчинення злочину завжди можлива добровільна відмова?
Стаття 17 КК. Добровільна відмова при незакінченому злочині
1. Добровільною відмовою є остаточне припинення особою за своєю волею готування до злочину або замаху на злочин, якщо при цьому вона усвідомлювала можливість доведення злочину до кінця.
2. Особа, яка добровільно відмовилася від доведення злочину до кінця, підлягає кримінальній відповідальності лише в тому разі, якщо фактично вчинене нею діяння містить склад іншого злочину.

319. На якій стадії розгляду справи може мати місце порушення принципу презумпції невинуватості відповідно до практики ЄСПЛ?
Презумпція невинуватості порушена, якщо твердження посадової особи щодо особи, обвинуваченої у вчиненні злочину, відображає думку, що особа винна, коли цього не було встановлено відповідно до закону.
«Грабчук проти України», п. 42.

320. На якому етапі судового розгляду (за загальним правилом) можуть бути подані заяви про відвід?
Частина 4 статті 80 КПК. Заява про відвід.
4. Заяви про відвід під час досудового розслідування подаються одразу після встановлення підстав для такого відводу. Заяви про відвід під час судового провадження подаються до початку судового розгляду. Подання заяви про відвід після початку судового розгляду допускається лише у випадках, якщо підстава для відводу стала відома після початку судового розгляду.

321. На яку групу осіб поширюються антикорупційні обмеження щодо суміщення та сумісництва з іншими видами діяльності?
Стаття 25 Закону України «Про запобігання корупції». Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності
1. Особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється:
1) займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;
2) входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

322. На яку із зазначених осіб поширюється дія Закону України "Про запобігання корупції"?
Залежно від варіантів відповідей.
Стаття 3 Закону України «Про запобігання корупції». Суб'єкти, на яких поширюється дія цього Закону
1. Суб'єктами, на яких поширюються дія цього Закону, є:
1) особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
а) Президент України, Голова Верховної Ради України, його Перший заступник та заступник, Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр України, віце-прем'єр-міністри України, міністри, інші керівники центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, та їх заступники, Голова Служби безпеки України, Генеральний прокурор, Голова Національного банку України, Голова та інші члени Рахункової палати, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Голова Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
б) народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови;
в) державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;
г) військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби;
е) посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони природно-заповідного фонду, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи;
є) члени Національного агентства з питань запобігання корупції;
ж) члени Центральної виборчої комісії;
и) посадові та службові особи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим;
2) особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування:
а) посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті;
б) особи, які не є державними службовцями, посадовими особами місцевого самоврядування, але надають публічні послуги (аудитори, нотаріуси, приватні виконавці, оцінювачі, а також експерти, арбітражні керуючі, незалежні посередники, члени трудового арбітражу, третейські судді під час виконання ними цих функцій, інші особи, визначені законом);
3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або спеціально уповноважені на виконання таких обов'язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та які виконують роботу або надають послуги відповідно до договору з підприємством, установою, організацією, - у випадках, передбачених цим Законом.

323. Надайте кримінально-правову оцінку дій винного, який заподіює побої потерпілому з метою негайного заволодіння його майном, але у зв'язку з відсутністю цього майна в потерпілого пред'являє вимогу передати його в майбутньому?
Частина 3 статті 15 КК (незакінчений замах) частина 2 статті 186 КК (грабіж, поєднаний з насильством, яке не є небезпечним для життя чи здоров’я потерпілого) та частина 1 статті 190 КК (вимагання).

324. Надайте кримінально-правову оцінку дій особи, яка в прямому ефірі у відповідь на питання журналіста про те, чи вважає вона правомірним такий спосіб приєднання частини території України до іноземної держави N., який полягає лише в проведенні місцевого референдуму, зазначила, що вона вважає зазначені дії правомірними та такими, що цілком будуть відповідати нормам міжнародного права.
Відсутня кримінальна відповідальність.

325. Надайте кримінально-правову оцінку діям директора підприємства, який з метою домогтися вступу у статевий зв'язок зі своєю підлеглою, пообіцяв їй підвищення за посадою, але після вступу в статевий зв'язок відмовився виконувати обіцянку та звільнив підлеглу за прогули, які вона собі дозволяла без поважних причин, сподіваючись на "прихильність" директора.
Відсутня кримінальна відповідальність.

326. Надайте кримінально-правову оцінку діям особи, яка в процесі добровільних статевих зносин заподіює легкі тілесні ушкодження за згодою та на прохання самої потерпілої особи?
Відсутня кримінальна відповідальність.

327. Надайте кримінально-правову оцінку діям особи, яка у відповідь на вимагання неправомірної вигоди службовою особою юридичної особи публічного права, за здійснення цією службовою особою дій з використанням її повноважень, надала таку вигоду з метою запобігання шкідливим наслідкам щодо своїх прав, і одразу після цього добровільно повідомила про вчинене Національну поліцію та активно сприяла розкриттю злочину, вчиненого службовою особою.

328. Національне агентство з питань запобігання корупції ініціювало проведення власної антикорупційної експертизи проекту Закону України "Про державні закупівлі", внесений на розгляд Верховної Ради України, про що проінформувало Комітет з питань економічної політики Верховної Ради України. Які дії у такому випадку зобов'язаний вчинити Комітет з питань економічної політики?
Зупинити процедуру розгляду або прийняття проекту нормативно-правового акта.
Пункт 6 Порядку проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів Національним агентством з питань запобігання корупції, затвердженого Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 28 липня 2016 року N 1.
6. У випадку інформування Національним агентством комітету Верховної Ради України, який відповідно до предметів відання комітетів визначений головним з підготовки і попереднього розгляду проекту нормативно-правового акта, або Кабінету Міністрів України про проведення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта, що відповідно до абзацу третього частини п'ятої статті 55 Закону України "Про запобігання корупції" є підставою для зупинення процедури розгляду або прийняття проекту нормативно-правового акта, строк проведення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта не повинен перевищувати 10 днів з дня такого інформування.

329. Національним агентством з питань запобігання корупції отримано інформацію Вищої ради правосуддя про постійне користування суддею рухомим та нерухомим майном фізичних та юридичних осіб, з якими суддя пов'язаний дружніми стосунками. Яке невідкладне рішення має прийняти Національне агентство з питань запобігання корупції на підставі такої інформації?
Про проведення перевірки.

330. Не пізніше якого строку вручається письмове повідомлення про підозру затриманій особі?
Частина 2 статті 278 КПК. Вручення письмового повідомлення про підозру.
2. Письмове повідомлення про підозру затриманій особі вручається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту її затримання.

331. Незакінчений злочин може бути вчинений лише…
З прямим умислом.
Частина 1 статті 14 КК. Готування до злочину.
1. Готуванням до злочину є підшукування або пристосування засобів чи знарядь, підшукування співучасників або змова на вчинення злочину, усунення перешкод, а також інше умисне створення умов для вчинення злочину.
Частина 1 статті 15 КК. Замах на злочин.
1. Замахом на злочин є вчинення особою з прямим умислом діяння (дії або бездіяльності), безпосередньо спрямованого на вчинення злочину, передбаченого відповідною статтею Особливої частини цього Кодексу, якщо при цьому злочин не було доведено до кінця з причин, що не залежали від її волі.

332. Незаконне зберігання вогнепальної нарізної зброї протягом місяця без передбаченого законом дозволу у різних місцях є…
Частина 1 статті 263 КК. Незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами.

333. Нездійснення судом апеляційної інстанції належної перевірки доводів апеляційної скарги щодо забезпечення ефективної правової допомоги є…
Підставою для скасування судового рішення судом касаційної інстанції.
Стаття 436 КПК. Повноваження суду касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги
1. Суд касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги має право:
1) залишити судове рішення без зміни, а касаційну скаргу - без задоволення;
2) скасувати судове рішення і призначити новий розгляд у суді першої чи апеляційної інстанції;
3) скасувати судове рішення і закрити кримінальне провадження;
4) змінити судове рішення.
Частина 1 статті 438 КПК. Підстави для скасування або зміни судового рішення судом касаційної інстанції
1. Підставами для скасування або зміни судових рішень при розгляді справи в суді касаційної інстанції є:
1) істотне порушення вимог кримінального процесуального закону;
3) невідповідність призначеного покарання тяжкості кримінального правопорушення та особі засудженого.

334. Незнайомі між собою К. та Л. перебували на трамвайній зупинці. Коли підійшов трамвай, К. зайшов до нього, забувши на зупинці свою сумку. Л. спочатку хотів окликнути К., однак вирішив, що там можуть бути якісь цінні речі, якими можна заволодіти. Розуміючи, що навколо нікого більше не було, Л. заволодів п'ятьма тисячами гривень, які він знайшов у сумці та пішов додому. Коли К. через пів години повернувся на трамвайну зупинку, то грошей в сумці він не виявив. Як належить кваліфікувати дії Л.?
Частина 1 статті 185 КК. Крадіжка.
1. Таємне викрадення чужого майна (крадіжка).

335. Неповнолітній І. умисно заподіяв тяжке тілесне ушкодження з мотивів расової, національної або релігійної нетерпимості громадянину К. (ч. 2 ст. 121 КК). Санкція цієї статті передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від 7 до 10 років. Яке максимальне покарання може призначити неповнолітньому І. суд?
Сім років позбавлення волі.
Частина 3 статті 102 КК. Позбавлення волі на певний строк.
3. Покарання у виді позбавлення волі призначається неповнолітньому:
1) за вчинений повторно злочин невеликої тяжкості - на строк не більше одного року шести місяців;
2) за злочин середньої тяжкості - на строк не більше чотирьох років;
3) за тяжкий злочин - на строк не більше семи років;
4) за особливо тяжкий злочин - на строк не більше десяти років;
5) за особливо тяжкий злочин, поєднаний з умисним позбавленням життя людини, - на строк до п'ятнадцяти років.

336. Непрацюючий 17-річний П. учинив злочин, який згідно санкції статті, що передбачає відповідальність за його вчинення, карається громадськими роботами на строк від 70 до 200 годин або виправними роботами на строк до 1 року, або арештом на строк до 4 місяців. На момент постановлення вироку П. досяг 18-річного віку та був офіційно працевлаштований. У яких межах судом можуть бути призначені П. передбачені в санкції покарання?
Громадські роботи від 70 до 120 годин; виправні роботи від 2 місяців до 1 року з відрахуванням із заробітку від 5 до 10 відсотків; арешт від 15 до 45 діб.
Пункт 11 (абз. 2) Постанови Пленуму ВСУ № 5 від 16.04.2004 «Про практику застосування судами України законодавства у справах про злочини неповнолітніх». Перелік видів покарань, визначений у ст. 98 КК, є вичерпним. інші основні та додаткові покарання до неповнолітніх не застосовуються, навіть якщо на час розгляду справи судом вони досягли повноліття. Визначаючи розмір покарання таким особам, суд має виходити з відповідних положень статей 99-102 КК.
Стаття 100 КК. Громадські та виправні роботи.
1. Громадські роботи можуть бути призначені неповнолітньому у віці від 16 до 18 років на строк від тридцяти до ста двадцяти годин і полягають у виконанні неповнолітнім робіт у вільний від навчання чи основної роботи час. Тривалість виконання даного виду покарання не може перевищувати двох годин на день.
2. Виправні роботи можуть бути призначені неповнолітньому в віці від 16 до 18 років за місцем роботи на строк від двох місяців до одного року.
3. Із заробітку неповнолітнього, засудженого до виправних робіт, здійснюється відрахування в доход держави в розмірі, встановленому вироком суду, в межах від п'яти до десяти відсотків.
Стаття 101 КК. Арешт.
Арешт полягає у триманні неповнолітнього, який на момент постановлення вироку досяг шістнадцяти років, в умовах ізоляції в спеціально пристосованих установах на строк від п'ятнадцяти до сорока п'яти діб.

337. Обвинувачений, який знаходився на волі, тобто до якого не застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, не прибув за викликом у судове засідання, щодо розгляду кримінального провадження у формі приватного обвинувачення. Яке рішення повинен прийняти суд?
Частина 1 статті 323 КПК. Наслідки неприбуття обвинуваченого.
1. Якщо обвинувачений, до якого не застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, не прибув за викликом у судове засідання, суд відкладає судовий розгляд, призначає дату нового засідання і вживає заходів до забезпечення його прибуття до суду. Суд також має право постановити ухвалу про привід обвинуваченого та/або ухвалу про накладення на нього грошового стягнення в порядку, передбаченому главами 11 та 12 цього Кодексу.

338. Оберіть варіант, за яким позбавлення життя розглядається як таке, що вчинене на порушення статті 2 Конвенції, якщо воно є наслідком виключно необхідного застосування сили.
Залежно від варіантів відповідей.

339. Оберіть  варіант,  який  відповідно  до  практики  ЄСПЛ  вважається  початком "розумного строку" для цілей "кримінального" аспекту статті 6 Конвенції?
Пункт 1 Постанови Пленуму ВССУ № 11 від 17.10.2014 «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення».
У кримінальному провадженні враховується як період досудового розслідування, так і період судового розгляду і апеляційного провадження. При цьому перебіг строків у кримінальному провадженні починається з часу, коли особі повідомлено про підозру, або з моменту затримання особи за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, а закінчується у момент, коли вирок набрав законної сили або кримінальне провадження закрито в цілому чи щодо конкретної особи.

340. Обороняючись  від  відкритого  викрадення  майна  своєї  тещі,  громадянин  І. умисно заподіяв громадянину К. (який таке викрадення вчиняв) тяжке тілесне ушкодження. Вирішіть питання про відповідальність громадянина І.
Стаття 124 КК. Умисне заподіяння тяжких тілесних ушкоджень у разі перевищення меж необхідної оборони або у разі перевищення заходів, необхідних для затримання злочинця

341. Одержання  якого  подарунку  порушує  обмеження,  встановлене  для  осіб, уповноважених на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, незалежно від вартості подарунку?
Частина 1 статті 23 Закону України «Про запобігання корупції». Обмеження щодо одержання подарунків.
1. Особам, зазначеним у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб:
1) у зв'язку із здійсненням такими особами діяльності, пов'язаної із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
2) якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи.

342. Однією з підстав відмови у виконанні запиту про міжнародну правову допомогу за відсутності міжнародного договору України є не забезпечення запитуючою стороною взаємності у цій сфері. У якому випадку може бути встановлено наявність зазначеної підстави для відмови?
Стаття 557 КПК. Відмова у виконанні запиту про міжнародну правову допомогу
1. Запитуючій стороні може бути відмовлено у задоволенні запиту про правову допомогу у випадках, передбачених міжнародним договором України.
2. За відсутності міжнародного договору України у виконанні запиту повинно бути відмовлено, якщо:
1) виконання запиту суперечитиме конституційним засадам чи може завдати шкоди суверенітету, безпеці, громадському порядку або іншим інтересам України;
2) запит стосується правопорушення, за яке в Україні стосовно тієї самої особи судом прийнято рішення, яке набрало законної сили;
3) запитуюча сторона не забезпечує взаємності у цій сфері;
4) запит стосується діяння, яке не є кримінальним правопорушенням за законом України про кримінальну відповідальність;
5) є достатні підстави вважати, що запит спрямований на переслідування, засудження або покарання особи за ознаками її раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
6) запит стосується кримінального правопорушення, яке є предметом досудового розслідування або судового розгляду в Україні.

343. Оперативні  працівники  поліції  з  метою  примусити  Х.  зізнатися  у  крадіжці, одягли  їй  на голову поліетиленовий  пакет  та почали  душити, бити  по голові, обличчю, внаслідок чого вона кілька разів втрачала свідомість. Х. звернулась до Європейського суду з прав людини про визнання дій працівників поліції катуванням. Чи мають місце у даному випадку ознаки катування?
Мають місце ознаки катування.
Стаття 3 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Заборона катування.
Нікого не може бути піддано катуванню або нелюдському чи такому, що принижує гідність, поводженню або покаранню.
У статті 3 Комісія та Суд розрізняють три основні категорії, які представляють градацію жорстокості певного поводження чи покарання. Cтандарти для кожного з випадків були визначені Комісією та Судом у двох міждержавних справах. У справі Данія, Франція, Норвегія, Швеція та Нідерланди проти Греції (Грецька справа (1969)) Комісія визначила такі ступені забороненого поводження:
Катування: нелюдське поводження, метою якого є одержати інформацію чи зізнання або ж  здійснити покарання.
Нелюдське поводження або покарання: таке поводження, яке навмисно спричинює тяжке розумове чи фізичне страждання, що за даних обставин є  невиправданим.
Таке, що принижує гідність, поводження або покарання: поводження, яке грубо принижує особу перед іншими або примушує її діяти всупереч власній волі чи власним переконанням.
У справі Ірландія проти Сполученого Королівства (1978) Суд вніс деякі зміни до визначень:
Катування: нелюдське поводження, що здійснюється навмисно і призводить до дуже серйозних та тяжких страждань.
Нелюдське поводження чи покарання: спричинення сильних фізичних та душевних страждань.
Таке, що принижує гідність, поводження: знущання, які мають викликати у жертви почуття страху, страждання і почуття власної неповноцінності а також принизити її достоїнство, та, по можливості, зламати її фізичний і моральний опір.
344. Оператори гральних автоматів за винагороду працювали за встановленим графіком (позмінно), обмежували доступ громадян до приміщення "закладу" та гральних автоматів, розмінювали гравцям гроші, надавали допомогу в прийнятті ставок, а також здійснювали видачу грошових виграшів переможцям. Надайте кримінально-правову оцінку їх діям.
Частина 1 статті 203-2 КК. Зайняття гральним бізнесом.
Судова палата у кримінальних справах Верховного Суду України дійшла висновку, зокрема, про те, що діяльність операторів грального закладу щодо забезпечення обмеженого доступу громадян до його приміщення, розміну гравцям грошей, надання допомоги у прийнятті ставок, а також видачі грошових виграшів переможцям азартних ігор слід розцінювати як пов'язану із наданням можливості доступу до азартних ігор, а їх виконавців - визнавати суб'єктами злочину, передбаченого частиною першою 203-2 КК України, як і осіб, які здійснювали функцію керування такими діями операторів. ( Постанова ВСУ по справі №5-205 кс16, від 13.10.16).

345. Освідування потерпілої, яке супроводжувалося її оголенням здійснювалося лікарем протилежної статі, на що потерпіла надала згоду. В суді сторона захисту заявила клопотання про визнання протоколу освідування недопустимим доказом на підставі того, що освідування повинно було проводитись лікарем тієї ж статі. Яке рішення повинен прийняти суд?
Протокол освідування є допустимим доказом.
Частина 2 статті 241 КПК. Освідування особи.
2. Освідування здійснюється на підставі постанови прокурора та, за необхідності, за участю судово-медичного експерта або лікаря. Освідування, яке супроводжується оголенням освідуваної особи, здійснюється особами тієї ж статі, за винятком його проведення лікарем і за згодою особи, яка освідується. Слідчий, прокурор не вправі бути присутнім при освідуванні особи іншої статі, коли це пов'язано з необхідністю оголювати особу, що підлягає освідуванню.

346. Основною функцією Національного банку України, відповідно до Конституції України, є…
Частина 2 статті 99 Конституції України. Грошовою одиницею України є гривня.
Забезпечення стабільності грошової одиниці є основною функцією центрального банку держави - Національного банку України.

347. Особа в соціальних мережах здійснила розсилання персональних повідомлень незнайомим користувачам окремої області України. У повідомленнях особа зверталася до жителів цієї області з пропозицією озброюватися та чинити насильницький опір органам державної влади України з метою приєднання області до іноземної держави. Як кваліфікувати такі дії?
Частина 1 статті 110 КК. Посягання на територіальну цілісність і недоторканність України.
1. Умисні дії, вчинені з метою зміни меж території або державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, а також публічні заклики чи розповсюдження матеріалів із закликами до вчинення таких дій.

348. Особа викрала складові частини деталей, комплект яких дозволяє виготовити придатну до використання вогнепальну зброю. Дайте кримінально-правову оцінку діям особи.
Частина 1 статті 262 КК. Викрадення, привласнення, вимагання вогнепальної зброї, бойових припасів, вибухових речовин чи радіоактивних матеріалів або заволодіння ними шляхом шахрайства або зловживанням службовим становищем
1. Викрадення, привласнення, вимагання вогнепальної зброї (крім гладкоствольної мисливської), бойових припасів, вибухових речовин, вибухових пристроїв чи радіоактивних матеріалів або заволодіння ними шляхом шахрайства.
Якщо викрав не весь комплект – замах, за наявності умислу на викрадення всього комплекту.

349. Особа відбула покарання за вчинення тяжкого злочину. З якого моменту кримінальна відповідальність буде повністю реалізована?
З моменту погашення або зняття судимості. Після спливу шести років з дня відбуття покарання (основного та додаткового).
Пункт 8 частини 1 статті 89 КК. Строки погашення судимості.
Такими, що не мають судимості, визнаються:
8) особи, засуджені до позбавлення волі або основного покарання у виді штрафу за тяжкий злочин, якщо вони протягом шести років з дня відбуття покарання (основного та додаткового) не вчинять нового злочину.

350. Особа вчинила державну зраду (ч. 1 ст. 111 КК) і з моменту вчинення злочину ухилялась від слідства та суду протягом 10 років. Через 10 років її було затримано. За час ухилення від слідства та суду особа нових злочинів не вчинила. Чи є підстави для звільнення особи від кримінальної відповідальності у зв'язку із закінченням строків давності?
Немає.
Частина 2 статті 49 КК. Звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку із закінченням строків давності
2. Перебіг давності зупиняється, якщо особа, що вчинила злочин, ухилилася від досудового слідства або суду. У цих випадках перебіг давності відновлюється з дня з'явлення особи із зізнанням або її затримання. У цьому разі особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з часу вчинення злочину минуло п'ятнадцять років.


Питання №№ 251 - 300                                                                            Питання №№ 351-400

Коментарі

  1. Оксана Алтухова13 вересня 2017 р. о 18:59

    № 350
    ч.5. ст. 49 КК Давність не застосовується у разі вчинення злочинів проти основ національної безпеки України, передбачених у статтях 109-114-1, проти миру та безпеки людства, передбачених у статтях 437-439 і частині першій статті 442 цього Кодексу.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Відповіді на запитання №№ 1 - 50 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду

Відповіді на запитання №№ 251 - 300 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду