Відповіді на запитання №№ 551 - 600 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду
Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук Андрія, Кравець Олександра та ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.
Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.
551 - 600
|
|||
551
|
Чому
дорівнює найменший розмір суми страхової виплати у разі ушкодження
здоров'я
в період виробничого навчання (практики)?
|
13.
У разі ушкодження здоров'я в період виробничого навчання (практики) сума
страхової виплати визначається за діючою на підприємстві ставкою (окладом)
тієї професії (спеціальності), якій навчався потерпілий, але не нижче
найменшого розряду тарифної сітки відповідної професії.
Якщо
у період навчання (практики) потерпілий одержував заробіток, сума страхової
виплати визначається, за його згодою, із середньомісячного заробітку за цей
період. За бажанням потерпілого сума страхової виплати може бути визначена із
середньомісячного заробітку до початку виробничого навчання (практики).
|
Ст.
42. ЗУ від 23.09.1999, № 1105-XIV "Про загальнообов'язкове державне
соціальне страхування")
|
552
|
Чому
має дорівнювати вартість майна платника податків, що передається у
податкову
заставу?
|
89.2.
… право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків,
яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному
управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого
відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків,
передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник
податків набуде прав власності у майбутньому.
|
ПК,
89.2
|
553
|
Ще
задовго до офіційного оголошення Центральною виборчою комісією
початку
виборчого процесу на виборах народних депутатів України громадянин України К.
почав
вести активну благодійну діяльність (як пізніше виявилося в межах виборчого
округу)
через
очолюваний ним Благодійний фонд "Довіра".
Зокрема, роздавав пенсіонерам пакети з
продуктами
харчування, інвалідам влаштовував безоплатне медичне обстеження,
влаштовував
безоплатні екскурсії для дітей в зоопарк тощо. Причому така діяльність
тривала
аж
до самого моменту реєстрації його як кандидата у народні депутати України
(слід
зауважити,
що і документи на реєстрації він подав не на початку виборчої кампанії, а
наприкінці
терміну відведеного для реєстрації кандидатів у депутати). Чи підпадають дії
К.
під
обмеження на ведення передвиборної агітації та чому?
|
Ні,
не підпадають.
Особа
не була кандидатом.
Особа
не закликала голосувати за неї
14. Забороняється проводити
передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, закладам,
установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів
(крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора
партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки розміру
мінімальної заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів,
лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей. Така передвиборна агітація
або надання виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно
чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів,
лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується
закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну партію чи
кандидата у депутати або згадуванням назви партії чи імені кандидата, є
непрямим підкупом виборців.
|
Вибори
народних депутатів, 74
|
554
|
Що
визначено передумовою для проведення процедури повернення платнику
помилково
сплачених ним грошових зобов’язань?
|
Відповідно до пункту 43.3 статті 43 ПК
обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є
подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від
дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
За
правилами пункту 43.5 статті 43 ПК та пункту 7 Порядку взаємодії, положення
яких перекликаються між собою, контролюючий орган готує висновок про
повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для
виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування
бюджетних коштів.
|
ПКУ
|
Що вимагається
визначити Європейським судом з прав людини при оцінці
вільно
пересуватися і вільно вибирати місце проживання ?
|
77. Заявник
також скаржився, що обмеження його права залишити територію України становило
порушення статті 2 Протоколу № 4, якою передбачено:
«1.
Кожен, хто законно перебуває на території будь-якої держави, має право вільно
пересуватися і вільно вибирати місце проживання в межах цієї території.
3. На
здійснення цих прав не можуть бути встановлені жодні обмеження, крім тих, що
передбачені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах
національної чи громадської безпеки, для підтримання публічного порядку,
запобігання злочину, для захисту здоров'я чи моралі або з метою захисту прав
і свобод інших осіб.
4. Права,
викладені в пункті 1, також можуть у певних місцевостях підлягати обмеженням,
що встановлені згідно із законом і виправдані суспільними інтересами в
демократичному суспільстві.».
Згідно п.53 Рішення
ЄСПЛ у справі «Суханов та Ільченко проти України» (заяви № 68385/10 та
71378/10), яке набуло статусу остаточного від 26 вересня 2014 року, першим і
найголовнішим правилом статті 1 Першого
протоколу є те, що будь-яке втручання державних органів у право на мирне
володіння майном має бути законним і повинно переслідувати легітимну мету «в
інтересах суспільства». Будь-яке втручання також повинно бути пропорційним по
відношенню до переслідуваної мети. Іншими словами, має бути забезпечено
«справедливий баланс» між загальними інтересами суспільства та обов’язком
захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідного балансу не буде
досягнуто, якщо на відповідну особу або осіб буде покладено особистий та
надмірний тягар (див., серед багатьох інших джерел, рішення у справі
«Колишній Король Греції та інші проти Греції» (FormerKingofGreeceandOthers v.
Greece) [ВП], заява № 25701/94, пп. 79 та 82, ЄСПЛ 2000-XII).
Легітимною
метою вважається національна та громадська безпека,запобігання злочинам або
заворушенням ,забезпечення економічного добробуту ,захист здоров’я і моралі,
прав і свобод інших осіб,захист репутації,запобігання розголошення
конференційної інформації ,підтримка авторитету та безсторонності суду
,контроль за користування майном відповідно до суспільних
інтересів,забезпечення сплати податків ,чи інших зборів або штрафів.
Справа
"Савіни проти України" (Заява N 39948/06) , 18 грудня 2008 року
48.
Визначаючи, чи було конкретне втручання "необхідним у
демократичному суспільстві", Суд повинен оцінити - у
контексті всієї справи загалом - чи були мотиви, наведені на виправдання
втручання, доречними і достатніми для цілей пункту 2 статті 8 Конвенції ( 995_004 ) і
чи був відповідний процес прийняття рішень справедливим і здатним забезпечити
належний захист інтересів, як цього вимагає стаття 8 (див., наприклад, справи
"Кутцнер проти Німеччини" (Kutzner v. Germany), N 46544/99 п. 65,
ЄСПЛ 2002-I, та "Зоммерфельд проти Німеччини" (Sommerfeld v. Germany),
[GC], N 31871/96, п. 66, ЄСПЛ 2003-VIII).
|
||
556
|
Що
виникає у платника податків внаслідок отримання
письмового запиту про надання інформації, складеного із порушенням вимог
щодо його змісту?
|
Платники
податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати
інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне
підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з
дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим
Кодексом).
У
разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб'єкти
інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті
контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем
отримання запиту. Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу
контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді
на вибір платника податків.
У
разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим -
п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати
відповідь на такий зап
|
Ст.73
ПКУ
|
557
|
Що
виступає предметом узгодження під час
укладання договору між великим
платником
податків і Державною фіскальною службою України?
|
87.5.
У разі якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника
податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не
привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності
у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган
визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої
настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків.
Контролюючий
орган укладає з платником податків договір щодо переведення права вимоги
такої дебіторської заборгованості. Така дебіторська заборгованість продовжує
залишатися активом платника податків, що має податковий борг, про що
зазначається в договорі між платником податків і контролюючим органом, та
повинна бути відповідним чином розкрита в примітках до фінансової звітності.
Податковий
борг продовжує обліковуватися за платником податків, у якого він виник, до
надходження коштів до бюджету за рахунок стягнення цієї дебіторської
заборгованості. Контролюючий орган повідомляє платнику податків про таке
надходження в п'ятиденний строк з дня отримання відповідного документа.
У
разі відмови платника податків, що має податковий борг, від укладення з
контролюючим органом договору щодо переведення права вимоги дебіторської
заборгованості такий контролюючий орган звертається до суду щодо зобов'язання
платника податків укласти зазначений договір.
|
|
558
|
Що
відноситься до сфери дії статті 3 Першого протоколу до Європейської
конвенції
захисту прав людини і основоположних свобод?
|
Право
на вільні вибори
|
|
559
|
Що
відповідно до практики Європейського суду з прав людини повинно
визначати
національне законодавство відносно повноважень органів влади для того, щоб
забезпечувати
громадянам той мінімальний рівень захисту, на який вони мають право згідно
з
принципом верховенства права в демократичному суспільстві?
|
В
рішенні ЄСПЛ від 26.10.2000 р. у справі «Гасан і Чауш проти Болгарії»
вказується, що національне законодавство має передбачати правовий засіб
захисту від свавільного втручання органів державної влади у права,
ґарантовані Конвенцією. У питаннях, які заторкують основні права, дане
законодавство суперечило б верховенству права — одному з
передбачених Конвенцією основних принципів демократичного суспільства, якщо
під правом діяти на власний розсуд, наданим органові виконавчої влади,
мається на увазі необмежена влада. Тому межі наданих компетентним органам
дискреційних повноважень мають бути абсолютно чітко визначені в законодавстві
|
|
560
|
Що
включає право на свободу світогляду і віросповідання відповідно до
Конституції
України?
|
Стаття
35. Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання. Це право
включає свободу сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати ніякої,
безперешкодно відправляти одноособово чи колективно релігійні культи і
ритуальні обряди, вести релігійну діяльність.
Здійснення цього права може бути обмежене законом
лише в інтересах охорони громадського порядку, здоров'я і моральності
населення або захисту прав і свобод інших людей.
Церква і релігійні організації в Україні
відокремлені від держави, а школа - від церкви. Жодна релігія не може бути
визнана державою як обов'язкова.
Ніхто не може бути увільнений від своїх обов'язків
перед державою або відмовитися від виконання законів за мотивами релігійних
переконань. У разі якщо виконання військового обов'язку суперечить релігійним
переконанням громадянина, виконання цього обов'язку має бути замінене
альтернативною (невійськовою) службою.
|
Конституція
|
561
|
Що впливає на обсяг правосуб'єктності іноземців,
що перебувають в Україні на
законних
підставах?
|
Стаття
26. Іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на
законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також
несуть такі самі обов'язки, як і громадяни України, - за винятками,
встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України.
Про
правовий статус іноземців
Стаття
3. Засади правового статусу іноземців та осіб без громадянства
1.
Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних
підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі
самі обов'язки, як і громадяни України, за винятками, встановленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами
України.
2. Іноземці та особи без громадянства, які
перебувають під юрисдикцією України, незалежно від законності їх перебування,
мають право на визнання їх правосуб'єктності та основних прав і свобод
людини.
Як
на мене, відповідь – законність перебування на території України
|
Конституція,
26
Про
правовий статус іноземців, 3
|
562
|
Що
є об'єктом страхування на випадок безробіття?
|
6)
об'єкт страхування на випадок безробіття - страховий
випадок, із настанням якого у застрахованої особи (члена її сім'ї, іншої особи) виникає право на отримання матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, передбачених статтею 7 цього Закону; |
Ст.1
ЗУ Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування на випадок безробіття |
563
|
Що
є об'єктом перевірки за конституційною скаргою?
|
Конституційний
Суд України вирішує питання про відповідність Конституції України
(конституційність) закону України за конституційною скаргою особи, яка
вважає, що застосований в остаточному судовому рішенні в її справі закон
України суперечить Конституції України. Конституційна скарга може бути подана
в разі, якщо всі інші національні засоби юридичного захисту вичерпано.
|
Конституція,
152-1
|
564
|
Що
є обов'язковою умовою для здійснення планового заходу з державного
|
Органи
державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду
(контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про
проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення
цього заходу.
Повідомлення
повинно містити:
дату
початку та дату закінчення здійснення планового заходу;
найменування
юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи -
підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;
найменування
органу державного нагляду (контролю).
Повідомлення
надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового
зв'язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі
суб'єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу,
фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.
Суб'єкт
господарювання має право не допускати посадову особу органу державного
нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання
повідомлення про здійснення планового заходу.
|
Ст.5
ЗУ від 05.04.2007, № 877-V "Про основні засади державного нагляду
(контролю) у сфері господарської діяльності")
|
565
|
Що
є основною гарантією захисту прав людини за Конституцією України?
|
Людина,
її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в
Україні найвищою соціальною цінністю.
Права
і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності
держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і
забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Норми
Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту
конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі
Конституції України гарантується.
|
Ст.3
Конституції
Ст.
8
|
566
|
Що
є підставою для внесення відомостей про особу до Єдиного державного
|
Відомості
про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної
або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних
з корупцією правопорушень, а також про юридичних осіб, до яких застосовано
заходи кримінально-правового характеру у зв’язку з вчиненням корупційного
правопорушення, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили
корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що формується та
ведеться Національним агентством. Відомості про осіб, які входять до
особового складу органів, що провадять оперативно-розшукову або розвідувальну
чи контррозвідувальну діяльність, належність яких до вказаних органів
становить державну таємницю, та яких притягнуто до відповідальності за
вчинення корупційних правопорушень, вносяться до розділу з обмеженим доступом
Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з
корупцією правопорушення.
Відомості
про фізичних осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення
корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, а також про юридичних
осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв’язку з
вчиненням корупційного правопорушення, вносяться до Єдиного державного
реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією
правопорушення, протягом трьох робочих днів з дня надходження з Державної
судової адміністрації України до Національного агентства електронної копії
рішення суду, яке набрало законної сили, з Єдиного державного реєстру судових
рішень.
Відомості про накладення дисциплінарного стягнення
за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення вносяться
до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з
корупцією правопорушення, протягом трьох робочих днів з дня надходження до
Національного агентства від кадрової служби державного органу, органу влади
Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, а також
підприємства, установи та організації завіреної в установленому порядку
паперової копії наказу про накладення дисциплінарного стягнення.
|
Запобігання,
59
|
567
|
Що
є підставою для прийняття контролюючим органом
рішення про
погашення
усієї суми боргу платника податків?
|
Погашення
податкового боргу платника податків здійснюється на підставі рішення суду
щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок
майна платника податків, що перебуває у податковій заставі та прийнятого на
його підставі рішення контролюючого органу шляхом продажу майна платника
податків на публічних торгах та/або торгівельними організаціями в порядку,
визначеному підпунктами 95.7 - 95.21 статті 95 Кодексу.
|
|
568
|
Що
є підставою для створення військово-цивільної адміністрації населеного
пункту
на території, де здійснюється антитерористична операція?
|
1.
Військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням
Президента України.
|
Військо-цивільні
адміністрації, 3
|
569
|
Що
є підставою імпічменту Президента України?
|
Стаття
111. Президент України може бути усунений з поста Верховною Радою
України в порядку імпічменту у разі -вчинення ним державної зради або -іншого
злочину.
|
Конституція,
111
|
570
|
Що
є підставою обмеження активного виборчого права
на виборах Президента
України?
|
Якщо
громадянина визнано судом недієздатним
П.5.
Не має права голосу громадянин, визнаний судом недієздатним.
|
Ст.70
Конституції
|
571
|
Що
є підставою реалізації виборцем свого права голосу на місцевих виборах?
|
4.
Підставою реалізації виборцем свого права голосу на місцевих виборах є його
включення до списку виборців на виборчій дільниці.
|
Ст.3
ЗУ «про місцеві вибори»
|
572
|
Що
є підставою реалізації права голосу на виборах Президента України
громадянами
України, які проживають або перебувають у період підготовки і проведення
виборів
за межами України?
|
6.
Реалізація права голосу на виборах Президента України громадянами України,
які проживають або перебувають у період підготовки і проведення виборів за
межами України, забезпечується шляхом їх включення до списку виборців на
відповідній закордонній виборчій дільниці, утвореній згідно з цим Законом.
|
ст.2
ЗУ «Про вибори президента»
|
573
|
Що
є правом депутата місцевої ради у виборчому окрузі?
|
1. У
виборчому окрузі депутат місцевої ради має право:
1) офіційно представляти виборців свого виборчого округу та інтереси територіальної громади в місцевих органах виконавчої влади, відповідних органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах і організаціях незалежно від форми власності з питань, що належать до відання органів місцевого самоврядування відповідного рівня; 2) брати участь з правом дорадчого голосу у засіданнях інших місцевих рад та їх органів, загальних зборах громадян за місцем проживання, засіданнях органів самоорганізації населення, що проводяться в межах території його виборчого округу; 3) порушувати перед органами і організаціями, передбаченими пунктом 1 частини першої цієї статті, та їх посадовими особами, а також керівниками правоохоронних та контролюючих органів питання, що зачіпають інтереси виборців, та вимагати їх вирішення; 4) доступу до засобів масової інформації комунальної форми власності з метою оприлюднення результатів власної депутатської діяльності та інформування про роботу ради в порядку, встановленому відповідною радою
5) вносити на розгляд органів і організацій,
передбачених
пунктом 1 частини першої цієї статті, та їх посадових осіб пропозиції з питань, пов'язаних з його депутатськими повноваженнями у виборчому окрузі відповідно до закону, брати участь у їх розгляді. 2. При здійсненні депутатських повноважень депутат місцевої ради має також право: 1) на депутатське звернення, депутатський запит, депутатське запитання; 2) на невідкладний прийом; 3) вимагати усунення порушень законності і встановлення правового порядку. 3. Депутат місцевої ради є відповідальним перед виборцями свого виборчого округу і їм підзвітним. У своїй роботі у виборчому окрузі взаємодіє з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами самоорганізації населення, трудовими колективами, об'єднаннями громадян. |
Ст.
11 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад
|
574
|
Що
є спільного в обранні Президента України та міського
голови (кількість
виборців
у місті дорівнює один мільйон)?
|
Стаття
85. Повторне голосування
1.
Повторне голосування призначається Центральною виборчою комісією на третю
неділю після дня виборів.
2.
До виборчого бюлетеня для повторного голосування включаються два кандидати на
пост Президента України, які у підсумку голосування у день виборів одержали
найбільшу кількість голосів.
Стаття
87. Проведення повторного голосування
1.
Територіальна виборча комісія приймає рішення про проведення у виборчому
окрузі повторного голосування, якщо:
2)
до виборчого бюлетеня у день голосування було включено більше двох кандидатів
на посаду міського (міста, кількість виборців у якому дорівнює або є більшою
ніж 90 тисяч) голови, і за результатами голосування у день виборів жоден з
них не був обраний відповідно до вимог частини сьомої статті 85 цього Закону.
|
Вибори
Президента, 85
Місцеві
вибори, 87
|
575
|
Що
є умовою конституційної праводієздатності політичної партії бути
суб'єктом
висування кандидата на пост Президента України?
|
1.
Партія може висунути одного кандидата на пост Президента України.
2.
Партія може висунути кандидатом на пост Президента України особу, яка є
членом цієї партії, або позапартійного громадянина, який відповідно до статті
9 цього Закону має право бути обраним Президентом України.
4.
Висунення кандидата на пост Президента України партією здійснюється на з’їзді
(зборах, конференції) відповідно до статуту цієї партії.
5.
Особа може бути висунута кандидатом на пост Президента України лише однією
партією за згодою кандидата.
6.
У протоколі з'їзду (зборів, конференції) партії зазначаються: дата його
проведення, порядок денний, відомості про особу, висунуту кандидатом на пост
Президента України (прізвище, ім'я, по батькові, число, місяць і рік
народження, громадянство, партійність, посада (заняття), місце роботи і місце
постійного проживання), підсумки голосування щодо кандидата на пост
Президента України. Протокол підписується головуючим на з'їзді (зборах,
конференції) та скріплюється печаткою партії.
8.
Про час і місце проведення з’їзду (зборів, конференції) з метою висунення
кандидата на пост Президента України заздалегідь повідомляються засоби
масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової
інформації на такому з’їзді (зборах, конференції) визначається організаторами
заходу.
Утворення
і діяльність політичних партій та громадських організацій, програмні цілі або
дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного
ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності
держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду
війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної
ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення,
забороняються.
Політичні
партії та громадські організації не можуть мати воєнізованих формувань.
Не
допускається створення і діяльність організаційних структур політичних партій
в органах виконавчої та судової влади і виконавчих органах місцевого
самоврядування, військових формуваннях, а також на державних підприємствах, у
навчальних закладах та інших державних установах і організаціях.
Заборона
діяльності об'єднань громадян здійснюється лише в судовому порядку.
|
Вибори
Президента, 47
НЕЗРОЗУМІЛЕ
ЗАПИТАННЯ
Ст.
37
Конституції
|
576
|
Що
є умовою надання статусу учасника бойових дій особам, які брали
безпосередню
участь в антитерористичній операції?
|
Особи,
які беруть участь у боротьбі з тероризмом, перебувають під захистом держави.
Правовому і соціальному захисту підлягають:
1)
військовослужбовці, працівники і службовці центральних та місцевих органів
виконавчої влади, які беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичних
операціях;
2)
особи, які на постійній чи тимчасовій основі сприяють органам, що здійснюють
боротьбу з тероризмом, у запобіганні, виявленні, припиненні терористичної
діяльності та мінімізації її наслідків;
3)
члени сімей осіб, зазначених у пунктах 1 і 2 цієї частини, якщо потреба в
забезпеченні їх захисту викликана участю зазначених осіб у боротьбі з
тероризмом.
Соціальний
захист осіб, які залучаються до боротьби з тероризмом, здійснюється у
порядку, який визначається законом.
Статус
учасника бойових дій надається особам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку, в
разі залучення їх до проведення антитерористичної операції на строк не менше
ніж 30 календарних днів, у тому числі за сукупністю днів перебування в
районах її проведення.
Особам,
які брали участь у виконанні бойових (службових) завдань в умовах
безпосереднього зіткнення та вогневого контакту з противником, у проведенні
розвідувальних заходів, що підтверджено оперативним штабом з управління
антитерористичною операцією, а також які отримали поранення, контузії,
каліцтва, що унеможливило подальше виконання ними відповідних завдань (крім
випадків необережного поводження із зброєю та ухилення від військової служби
шляхом самокалічення або шляхом симуляції хвороби), статус учасника бойових
дій надається незалежно від кількості днів залучення їх до проведення
антитерористичної операції.
|
Ст.21
ЗУ від 20.03.2003, № 638-IV "Про боротьбу з тероризмом")
П.
2 1. (Постанова КМ України, від 20.08.2014, № 413 "Про затвердження
Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали
незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали
безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її
проведення")
|
577
|
Що
з вказаного належить до повноважень Президента України?
|
Президент
України:
1)
забезпечує державну незалежність, національну безпеку і правонаступництво
держави;
2)
звертається з посланнями до народу та із щорічними і позачерговими посланнями
до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України;
3)
представляє державу в міжнародних відносинах, здійснює керівництво
зовнішньополітичною діяльністю держави, веде переговори та укладає міжнародні
договори України;
4)
приймає рішення про визнання іноземних держав;
5)
призначає та звільняє глав дипломатичних представництв України в інших
державах і при міжнародних організаціях; приймає вірчі і відкличні грамоти
дипломатичних представників іноземних держав;
6)
призначає всеукраїнський референдум щодо змін Конституції України відповідно
до статті 156 цієї Конституції, проголошує всеукраїнський референдум за
народною ініціативою;
7)
призначає позачергові вибори до Верховної Ради України у строки, встановлені
цією Конституцією;
8)
припиняє повноваження Верховної Ради України у випадках, передбачених цією
Конституцією;
9)
вносить за пропозицією коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді
України, сформованої відповідно до статті 83 Конституції України, подання про
призначення Верховною Радою України Прем'єр-міністра України в строк не
пізніше ніж на п'ятнадцятий день після одержання такої пропозиції;
10)
вносить до Верховної Ради України подання про призначення Міністра оборони
України, Міністра закордонних справ України;
11)
призначає на посаду та звільняє з посади за згодою Верховної Ради України
Генерального прокурора;
12)
призначає на посади та звільняє з посад половину складу Ради Національного
банку України;
13)
призначає на посади та звільняє з посад половину складу Національної ради
України з питань телебачення і радіомовлення;
14)
вносить до Верховної Ради України подання про призначення на посаду та
звільнення з посади Голови Служби безпеки України;
15)
зупиняє дію актів Кабінету Міністрів України з мотивів невідповідності цій
Конституції з одночасним зверненням до Конституційного Суду України щодо їх
конституційності;
16)
скасовує акти Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
17)
є Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України; призначає на посади та
звільняє з посад вище командування Збройних Сил України, інших військових
формувань; здійснює керівництво у сферах національної безпеки та оборони
держави;
18)
очолює Раду національної безпеки і оборони України;
19)
вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни та у
разі збройної агресії проти України приймає рішення про використання Збройних
Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових
формувань;
20)
приймає відповідно до закону рішення про загальну або часткову мобілізацію та
введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях у разі загрози
нападу, небезпеки державній незалежності України;
21)
приймає у разі необхідності рішення про введення в Україні або в окремих її
місцевостях надзвичайного стану, а також оголошує у разі необхідності окремі
місцевості України зонами надзвичайної екологічної ситуації - з наступним
затвердженням цих рішень Верховною Радою України;
22)
призначає на посади третину складу Конституційного Суду України;
24)
присвоює вищі військові звання, вищі дипломатичні ранги та інші вищі
спеціальні звання і класні чини;
25)
нагороджує державними нагородами; встановлює президентські відзнаки та
нагороджує ними;
26)
приймає рішення про прийняття до громадянства України та припинення
громадянства України, про надання притулку в Україні;
27)
здійснює помилування;
28)
створює у межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України, для
здійснення своїх повноважень консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
і служби;
29)
підписує закони, прийняті Верховною Радою України;
30)
має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів (крім законів
про внесення змін до Конституції України) з наступним поверненням їх на
повторний розгляд Верховної Ради України;
31)
здійснює інші повноваження, визначені Конституцією України.
Президент
України не може передавати свої повноваження іншим особам або органам.
Президент
України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і
розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України.
|
Конституція,
106
|
578
|
Що
з вказаного НЕ відноситься до повноважень Конституційного Суду
України?
|
До
повноважень Конституційного Суду України належить:
1)
вирішення питань про відповідність Конституції України (конституційність):
законів
та інших правових актів Верховної Ради України;
правових
актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
Перевірка
Конституційним Судом України та наданнявисновку щодо додержання
конституційної процедури розслідування і розгляду справи про імпічмент
|
Конституція,
150, 111
|
579
|
о
з вказаного НЕ є етапом виборчого процесу за Законом України "Про
вибори
народних депутатів Україн
|
5.
Виборчий процес включає такі етапи:
1)
висування кандидатів у депутати;
2)
утворення виборчих комісій (крім Центральної виборчої комісії);
3)
реєстрація кандидатів у депутати;
4)
проведення передвиборної агітації;
5)
утворення спеціальних виборчих дільниць, що існують на тимчасовій основі;
6)
складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;
7)
голосування;
8)
підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування;
9)
встановлення результатів виборів депутатів та їх офіційне оприлюднення;
10)
припинення повноважень окружних та дільничних виборчих комісій.
6.
У випадках, передбачених цим Законом, виборчий процес включає також такі
етапи:
1)
повторне голосування;
2)
підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків повторного голосування.
|
Вибори
народних, 11
|
580
|
Що
з вказаного НЕ є підставою дострокового припинення повноважень
Верховної
Ради України?
|
Повноваження
народного депутата України припиняються достроково у разі:
1)
складення повноважень за його особистою заявою;
2)
набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
3)
визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім;
4)
припинення його громадянства або його виїзду на постійне проживання за межі
України;
5)
якщо протягом двадцяти днів з дня виникнення обставин, які призводять до
порушення вимог щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами
діяльності, ці обставини ним не усунуто;
6)
невходження народного депутата України, обраного від політичної партії
(виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї
політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного
депутата України із складу такої фракції;
7)
його смерті.
Повноваження
народного депутата України припиняються достроково також у разі дострокового
припинення відповідно до Конституції України повноважень Верховної Ради
України - в день відкриття першого засідання Верховної Ради України нового
скликання.
Рішення
про дострокове припинення повноважень народного депутата України у випадках,
передбачених пунктами 1, 4 частини другої цієї статті, приймається Верховною
Радою України, а у випадку, передбаченому пунктом 5 частини другої цієї
статті, - судом.
|
Ст.81
Конституції
|
581
|
Що
з вказаного НЕ є підставою, за якої набувається громадянство України?
|
Стаття
6. Підстави набуття громадянства України
Громадянство
України набувається:
1)
за народженням;
2)
за територіальним походженням;
3)
внаслідок прийняття до громадянства;
4)
внаслідок поновлення у громадянстві;
5)
внаслідок усиновлення;
6)
внаслідок встановлення над дитиною опіки чи піклування, влаштування дитини в
дитячий заклад чи заклад охорони здоров'я, в дитячий будинок сімейного типу
чи прийомну сім'ю або передачі на виховання в сім'ю патронатного вихователя;
7)
внаслідок встановлення над особою, визнаною судом недієздатною, опіки;
8)
у зв'язку з перебуванням у громадянстві України одного чи обох батьків
дитини;
9)
внаслідок визнання батьківства чи материнства або встановлення факту батьківства
чи материнства;
10)
за іншими підставами, передбаченими міжнародними договорами України.
|
Громадянство,
6
|
582
|
Що
з вказаного НЕ є підставою, за якою набувається громадянство України,
згідно
з Законом України "Про громадянство України"?
|
--------------------------------------------
см.581
|
|
583
|
Що
з вказаного НЕ належить до повноважень Верховної Ради України?
|
До
повноважень Верховної Ради України належить:
1)
внесення змін до Конституції України в межах і порядку, передбачених розділом
XIII цієї Конституції;
2)
призначення всеукраїнського референдуму з питань, визначених статтею 73 цієї
Конституції;
3)
прийняття законів;
4)
затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього, контроль
за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про
його виконання;
5)
визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики;
6)
затвердження загальнодержавних програм економічного, науково-технічного,
соціального, національно-культурного розвитку, охорони довкілля;
7)
призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією
Конституцією;
8)
заслуховування щорічних та позачергових послань Президента України про
внутрішнє і зовнішнє становище України;
9)
оголошення за поданням Президента України стану війни і укладення миру, схвалення
рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших
військових формувань у разі збройної агресії проти України;
10)
усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури
(імпічменту), встановленому статтею 111 цієї Конституції;
11)
розгляд і прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності Кабінету
Міністрів України;
12)
призначення за поданням Президента України Прем'єр-міністра України, Міністра
оборони України, Міністра закордонних справ України, призначення за поданням
Прем'єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови
Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення і
радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, звільнення
зазначених осіб з посад, вирішення питання про відставку Прем'єр-міністра
України, членів Кабінету Міністрів України;
12
1) призначення на посаду та звільнення з посади за поданням Президента
України Голови Служби безпеки України;
13)
здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України відповідно до
цієї Конституції та закону;
14)
затвердження рішень про надання Україною позик і економічної допомоги
іноземним державам та міжнародним організаціям, а також про одержання
Україною від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій
позик, не передбачених Державним бюджетом України, здійснення контролю за їх
використанням;
15)
прийняття Регламенту Верховної Ради України;
16)
призначення на посади та звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової
палати;
17)
призначення на посаду та звільнення з посади Уповноваженого Верховної Ради
України з прав людини; заслуховування його щорічних доповідей про стан
дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні;
18)
призначення на посаду та звільнення з посади Голови Національного банку
України за поданням Президента України;
19)
призначення на посади та звільнення з посад половини складу Ради
Національного банку України;
20)
призначення на посади та звільнення з посад половини складу Національної ради
України з питань телебачення і радіомовлення;
21)
призначення на посади та звільнення з посад членів Центральної виборчої
комісії за поданням Президента України;
22)
затвердження загальної структури, чисельності, визначення функцій Служби
безпеки України, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів
України військових формувань, а також Міністерства внутрішніх справ України;
23)
схвалення рішення про надання військової допомоги іншим державам, про
направлення підрозділів Збройних Сил України до іншої держави чи про допуск
підрозділів збройних сил інших держав на територію України;
24)
встановлення державних символів України;
25)
надання згоди на призначення на посаду та звільнення з посади Президентом
України Генерального прокурора; висловлення недовіри Генеральному
прокуророві, що має наслідком його відставку з посади;
26)
призначення на посади третини складу Конституційного Суду України;
28)
дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим
за наявності висновку Конституційного Суду України про порушення нею
Конституції України або законів України; призначення позачергових виборів до
Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
29)
утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст,
віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування
населених пунктів і районів;
30)
призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого
самоврядування;
31)
затвердження протягом двох днів з моменту звернення Президента України указів
про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її
місцевостях, про загальну або часткову мобілізацію, про оголошення окремих
місцевостей зонами надзвичайної екологічної ситуації;
32)
надання законом згоди на обов'язковість міжнародних договорів України та
денонсація міжнародних договорів України;
33)
здійснення парламентського контролю у межах, визначених цією Конституцією та
законом;
34)
прийняття рішення про направлення запиту до Президента України на вимогу
народного депутата України, групи народних депутатів України чи комітету
Верховної Ради України, попередньо підтриману не менш як однією третиною від
конституційного складу Верховної Ради України;
35)
призначення на посаду та звільнення з посади керівника апарату Верховної Ради
України; затвердження кошторису Верховної Ради України та структури її
апарату;
36)
затвердження переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають
приватизації, визначення правових засад вилучення об'єктів права приватної
власності;
37)
затвердження законом Конституції Автономної Республіки Крим, змін до неї.
Верховна
Рада України здійснює також інші повноваження, які відповідно до Конституції
України віднесені до її відання.
|
Ст.
85 Контитуції
|
584
|
Що
з вказаного НЕ належить до повноважень Президента України?:
|
См.577
|
|
585
|
Що
з наведеного НЕ належить до повноважень Конституційного Суду
України?
|
См.578
|
|
586
|
Що
з наведеного НЕ належить до принципів громадянства України?
|
Громадянство
ґрунтується на таких принципах
1)
єдиного громадянства - громадянства держави Україна,що виключає можливість
існування громадянства адміністративно-територіальних одиниць України . Якщо
громадянин України набув громадянство (підданство) іншої держави або держав,
то у правових відносинах з Україною він визнається лише громадянином України.
Якщо іноземець набув громадянство України, то у правових відносинах з
Україною він визнається лише громадянином України;
4)
визнання права громадянина України на зміну громадянства;
5) неможливості автоматичного набуття громадянства
України іноземцем чи особою без громадянства внаслідок укладення шлюбу з
громадянином України або набуття громадянства України його
дружиною(чоловіком)та автоматичного припинення громадянства України одним з
подружжя внаслідок припинення шлюбу або припинення громадянства України
другим з подружжя;
6) рівності перед законом громадян України незалежно від підстав, порядку і моменту набуття ними громадянства України;
4.громадянин
не може бути виданий іншій державі за жодних умов
|
Громадянство
України, 2
|
587
|
Що
з названого належить до повноважень Верховної Ради України?
|
См.583
|
|
588
|
Що
з названого, відповідно до Конституції України, встановлюється виключно
законами
України?
|
Виключно
законами України встановлюються:
1)
Державний бюджет України і бюджетна система України; система оподаткування,
податки і збори; засади створення і функціонування фінансового, грошового,
кредитного та інвестиційного ринків; статус національної валюти, а також
статус іноземних валют на території України; порядок утворення і погашення
державного внутрішнього і зовнішнього боргу; порядок випуску та обігу
державних цінних паперів, їх види і типи;
2)
порядок направлення підрозділів Збройних Сил України до інших держав; порядок
допуску та умови перебування підрозділів збройних сил інших держав на
території України;
3)
одиниці ваги, міри і часу; порядок встановлення державних стандартів;
4)
порядок використання і захисту державних символів;
5)
державні нагороди;
6)
військові звання, дипломатичні ранги та інші спеціальні звання;
7)
державні свята;
8)
порядок утворення і функціонування вільних та інших спеціальних зон, що мають
економічний чи міграційний режим, відмінний від загального.
|
Конституція,
92
|
589
|
Що
з нижче перерахованого НЕ є видом військової служби в Україні?
|
6.
Види військової служби:
строкова
військова служба;
військова
служба за призовом під час мобілізації, на особливий період;
військова
служба за контрактом осіб рядового складу;
військова
служба за контрактом осіб сержантського і старшинського складу;
військова
служба (навчання) курсантів вищих військових навчальних закладів, а також
вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути,
факультети військової підготовки, кафедри військової підготовки, відділення
військової підготовки (далі - вищі військові навчальні заклади та військові
навчальні підрозділи вищих навчальних закладів);
військова
служба за контрактом осіб офіцерського складу;
військова
служба за призовом осіб офіцерського складу.
|
Ст.2
Закон, ВР України, від 25.03.1992, № 2232-XII "Про військовий обов'язок
і військову службу")
|
590
|
Що
з нижченаведеного НЕ охоплюється змістом такого принципу
адміністративного
судочинства, як офіційне з'ясування всіх обставин у справі?
|
4.
Суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин
у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної
ініціативи.
5.
Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази
або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не
вистачає.
|
Ст.11
КАСУ
|
591
|
Що
з переліченого є головним обов'язком держави відповідно до Конституції
України?
|
Утвердження
і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
|
Конституція,
3
|
592
|
Що
з переліченого є наслідком відмови народного депутата України від
складання
присяги відповідно до Конституції України?
|
Втрату
депутатського мандату
|
Ст.79
Конституції
|
593
|
Що
з переліченого є підставою для звільнення судді Конституційного Суду
України
з посади?
|
Стаття
149-1. Підставами для звільнення судді Конституційного Суду України з посади
є:
1)
неспроможність виконувати свої повноваження за станом здоров’я;
2)
порушення ним вимог щодо несумісності;
3)
вчинення ним істотного дисциплінарного проступку, грубе чи систематичне
нехтування своїми обов’язками, що є несумісним зі статусом судді Суду або
виявило його невідповідність займаній посаді;
4)
подання ним заяви про відставку або про звільнення з посади за власним
бажанням.
|
Конституція,
149-1
|
594
|
Що
з переліченого є підставою припинення повноважень судді
Конституційного
Суду України?
|
Стаття
149-1. Повноваження судді Конституційного Суду України припиняються у разі:
|
Конституція,
149-1
|
595
|
Що
з переліченого належить до повноважень Кабінету Мінстрів України?
|
Кабінет
Міністрів України:
1)
забезпечує державний суверенітет і економічну самостійність України,
здійснення внутрішньої і зовнішньої політики держави, виконання Конституції і
законів України, актів Президента України;
2)
вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина;
3)
забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової
політики; політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального
захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і
природокористування;
4)
розробляє і здійснює загальнодержавні програми економічного,
науково-технічного, соціального і культурного розвитку України;
5)
забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності; здійснює управління
об'єктами державної власності відповідно до закону;
6)
розробляє проект закону про Державний бюджет України і забезпечує виконання
затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, подає
Верховній Раді України звіт про його виконання;
7)
здійснює заходи щодо забезпечення обороноздатності і національної безпеки
України, громадського порядку, боротьби зі злочинністю;
8)
організовує і забезпечує здійснення зовнішньоекономічної діяльності України,
митної справи;
9)
спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади;
9
1) утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та
інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених
на утримання органів виконавчої влади;
9
2) призначає на посади та звільняє з посад за поданням Прем'єр-міністра
України керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до
складу Кабінету Міністрів України;
10)
здійснює інші повноваження, визначені Конституцією та законами України.
|
Ст.
116 Контитуції.
|
596
|
Що
з переліченого НЕ є підставою для відставки Кабінету Міністрів України?
|
|
Ст.13. ЗУ
ПРО Кабінет Міністрів України
|
597
|
Що
з переліченого НЕ є умовою обмеження законом права на свободу
світогляду
і віросповідання відповідно до Конституції України?
|
Здійснення
цього права може бути обмежене законом лише в інтересах охорони громадського
порядку, здоров'я і моральності населення або захисту прав і свобод інших
людей.
|
Ст.35
Конституції
|
598
|
Що
з переліченого, відповідно до Конституції України, є підставою
припинення
повноважень судді?
|
Стаття
126.Повноваження судді припиняються у разі:
|
Конституція,
126
|
599
|
Що
з переліченого, відповідно до Конституції України, є підставою для
звільнення
судді?
|
Стаття
126.Підставами для звільнення судді є:
3) вчинення істотного дисциплінарного проступку,
грубе чи систематичне нехтування обов’язками, що є несумісним зі статусом
судді або виявило його невідповідність займаній посаді;
|
Конституція,
126
|
600
|
Що
забезпечують вільні вибори з розумною періодичністю шляхом таємного
голосування,
які зобов'язуються проводити Високі Договірні Сторони в контексті статті 3
Першого
протоколу до Європейської конвенції захисту прав людини і основоположних
свобод?
|
Вільне
вираження думки народу у виборі законодавчого органу
|
Коментарі
Дописати коментар