Відповіді на запитання №№ 601 - 650 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного адміністративного суду
Відповіді надані та розміщуються з дозволу Жук Андрія, Кравець Олександра та ще одного кандидата до Верховного Суду, який побажав залишитись невідомим.
Червоним виділено те, що автори вважали некоректним.
601 -
650
|
|||
601
|
Що
знаходиться поза межами перегляду судом касаційної інстанції?
|
Стаття
220. Межі перегляду судом касаційної інстанції
1.
Суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та
апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової
оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та
визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та
вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
2.
Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та
апеляційної інстанцій у межах
касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм
матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній
скарзі.
3.
Суд касаційної інстанції не може розглядати позовні вимоги осіб, які беруть
участь у справі, що не були заявлені у суді першої інстанції.
|
КАС,
220
|
602
|
Що
із зазначеного не є підставою припинення податкового обов'язку фізичної особи?
|
37.3.
Підставами для припинення податкового обов'язку, крім його виконання, є:
37.3.1.
ліквідація юридичної особи;
37.3.2.
смерть фізичної особи, визнання її недієздатною або безвісно відсутньою;
37.3.3.
втрата особою ознак платника податку, які визначені цим Кодексом;
37.3.4.
скасування податкового обов'язку у передбачений законодавством спосіб.
|
ПК, 37
|
603
|
Що
із зазначеного НЕ МОЖЕ бути підставою для вилучення відомостей про особу з
Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення?
|
2.8. Підставою для вилучення з Реєстру відомостей про особу, яка вчинила
корупційне правопорушення, є:
–
ухвала суду про скасування вироку,
–
винесення виправдувального вироку,
–
відновлення пропущеного строку на
апеляційне оскарження,
–
скасування постанови про накладення
адміністративного стягнення за корупційне правопорушення, а також
–
наказ про скасування наказу про
накладання дисциплінарного стягнення.
|
Єдиний державний реєстр осіб, що вчинили
корупційне правопорушення, 2.8
|
604
|
Що
із наведеного відрізняє нормативний акт від адміністративного (індивідуального) акта?
|
Нормативно-правовий
акт поширюється на невизначене коло осіб, і не вичерпується одноразовим
застосуванням.
До
ненормативних належать акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до
окремого суб’єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після
реалізації вичерпують свою дію фактом їхнього виконання. У зв’язку з
прийняттям цих рішень виникають правовідносини, пов’язані з реалізацією
певних суб’єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, у тому числі
отримання державного акта на право власності на земельну ділянку, укладення
договору оренди землі.
|
Рішення
КСУ від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009
п.
5 мотивувальної частини
|
605
|
Що
із нижчезазначеного НЕ належить до повноважень Верховної Ради України?
|
До
повноважень Верховної Ради України належить:
1)
внесення змін до Конституції України в межах і порядку, передбачених розділом
XIII цієї Конституції;
2)
призначення всеукраїнського референдуму з питань, визначених статтею 73 цієї
Конституції;
3)
прийняття законів;
4)
затвердження Державного бюджету України та внесення змін до нього, контроль
за виконанням Державного бюджету України, прийняття рішення щодо звіту про
його виконання;
5)
визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики;
6)
затвердження загальнодержавних програм економічного, науково-технічного,
соціального, національно-культурного розвитку, охорони довкілля;
7)
призначення виборів Президента України у строки, передбачені цією
Конституцією;
8)
заслуховування щорічних та позачергових послань Президента України про
внутрішнє і зовнішнє становище України;
9)
оголошення за поданням Президента України стану війни і укладення миру,
схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та
інших військових формувань у разі збройної агресії проти України;
10)
усунення Президента України з поста в порядку особливої процедури
(імпічменту), встановленому статтею 111 цієї Конституції;
11)
розгляд і прийняття рішення щодо схвалення Програми діяльності Кабінету
Міністрів України;
12)
призначення за поданням Президента України Прем’єр-міністра України, Міністра
оборони України, Міністра закордонних справ України, призначення за поданням
Прем’єр-міністра України інших членів Кабінету Міністрів України, Голови
Антимонопольного комітету України, Голови Державного комітету телебачення і
радіомовлення України, Голови Фонду державного майна України, звільнення
зазначених осіб з посад, вирішення питання про відставку Прем’єр-міністра
України, членів Кабінету Міністрів України;
12-1)
призначення на посаду та звільнення з посади за поданням Президента України
Голови Служби безпеки України;
13)
здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України відповідно до
цієї Конституції та закону;
14)
затвердження рішень про надання Україною позик і економічної допомоги
іноземним державам та міжнародним організаціям, а також про одержання
Україною від іноземних держав, банків і міжнародних фінансових організацій
позик, не передбачених Державним бюджетом України, здійснення контролю за їх
використанням;
15)
прийняття Регламенту Верховної Ради України;
16)
призначення на посади та звільнення з посад Голови та інших членів Рахункової
палати;
17)
призначення на посаду та звільнення з посади Уповноваженого Верховної Ради України
з прав людини; заслуховування його щорічних доповідей про стан дотримання та
захисту прав і свобод людини в Україні;
18)
призначення на посаду та звільнення з посади Голови Національного банку
України за поданням Президента України;
19)
призначення на посади та звільнення з посад половини складу Ради
Національного банку України;
20)
призначення на посади та звільнення з посад половини складу Національної ради
України з питань телебачення і радіомовлення;
21)
призначення на посади та звільнення з посад членів Центральної виборчої
комісії за поданням Президента України;
22)
затвердження загальної структури, чисельності, визначення функцій Служби
безпеки України, Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів
України військових формувань, а також Міністерства внутрішніх справ України;
23)
схвалення рішення про надання військової допомоги іншим державам, про
направлення підрозділів Збройних Сил України до іншої держави чи про допуск
підрозділів збройних сил інших держав на територію України;
24)
встановлення державних символів України;
25)
надання згоди на призначення на посаду та звільнення з посади Президентом
України Генерального прокурора; висловлення недовіри Генеральному
прокуророві, що має наслідком його відставку з посади;
26)
призначення на посади третини складу Конституційного Суду України;
28)
дострокове припинення повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим
за наявності висновку Конституційного Суду України про порушення нею
Конституції України або законів України; призначення позачергових виборів до
Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
29)
утворення і ліквідація районів, встановлення і зміна меж районів і міст,
віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування і перейменування
населених пунктів і районів;
30)
призначення чергових та позачергових виборів до органів місцевого
самоврядування;
31)
затвердження протягом двох днів з моменту звернення Президента України указів
про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або в окремих її
місцевостях, про загальну або часткову мобілізацію, про оголошення окремих
місцевостей зонами надзвичайної екологічної ситуації;
32)
надання законом згоди на обов’язковість міжнародних договорів України та
денонсація міжнародних договорів України;
33)
здійснення парламентського контролю у межах, визначених цією Конституцією та
законом;
34)
прийняття рішення про направлення запиту до Президента України на вимогу
народного депутата України, групи народних депутатів України чи комітету
Верховної Ради України, попередньо підтриману не менш як однією третиною від
конституційного складу Верховної Ради України;
35)
призначення на посаду та звільнення з посади керівника апарату Верховної Ради
України; затвердження кошторису Верховної Ради України та структури її
апарату;
36)
затвердження переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають
приватизації, визначення правових засад вилучення об’єктів права приватної
власності;
37)
затвердження законом Конституції Автономної Республіки Крим, змін до неї.
Верховна
Рада України здійснює також інші повноваження, які відповідно до Конституції
України віднесені до її відання.
|
Конституція, 85
|
606
|
Що із нижченаведеного визначається
виключно законами України?
|
Стаття
92. Виключно законами України визначаються:
1)
права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні
обов'язки громадянина;
2)
громадянство, правосуб'єктність громадян, статус іноземців та осіб без
громадянства;
3)
права корінних народів і національних меншин;
4)
порядок застосування мов;
5)
засади використання природних ресурсів, виключної (морської) економічної
зони, континентального шельфу, освоєння космічного простору, організації та
експлуатації енергосистем, транспорту і зв'язку;
6)
основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення; засади
регулювання праці і зайнятості, шлюбу, сім'ї, охорони дитинства, материнства,
батьківства; виховання, освіти, культури і охорони здоров'я; екологічної
безпеки;
7)
правовий режим власності;
8)
правові засади і гарантії підприємництва; правила конкуренції та норми
антимонопольного регулювання;
9)
засади зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної діяльності, митної справи;
10)
засади регулювання демографічних та міграційних процесів;
11)
засади утворення і діяльності політичних партій, інших об'єднань громадян,
засобів масової інформації;
12)
організація і діяльність органів виконавчої влади, основи державної служби,
організації державної статистики та інформатики;
13)
територіальний устрій України;
14)
судоустрій, судочинство, статус суддів, засади судової експертизи,
організація і діяльність прокуратури, органів дізнання і слідства, нотаріату,
органів і установ виконання покарань; основи організації та діяльності
адвокатури;
15)
засади місцевого самоврядування;
16)
статус столиці України; спеціальний статус інших міст;
17)
основи національної безпеки, організації Збройних Сил України і забезпечення
громадського порядку;
18)
правовий режим державного кордону;
19)
правовий режим воєнного і надзвичайного стану, зон надзвичайної екологічної
ситуації;
20)
організація і порядок проведення виборів і референдумів;
21)
організація і порядок діяльності Верховної Ради України, статус народних
депутатів України;
22)
засади цивільно-правової відповідальності; діяння, які є злочинами,
адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями, та відповідальність
за них.
|
Конституція,
92
|
607
|
Що
із перерахованого є обов'язком депутата місцевої ради у виборчому окрузі?
|
1.
У виборчому окрузі депутат місцевої ради зобов'язаний:
1) підтримувати зв'язок з виборцями, відповідною
територіальною громадою, трудовими колективами і громадськими організаціями, які
висунули його кандидатом у депутати місцевої ради, а також колективами інших
підприємств, установ, організацій, незалежно від форми власності, органами
місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади, розташованими
на відповідній території;
2) не рідше одного разу на півріччя
інформувати виборців про роботу місцевої ради та її органів, про виконання
планів і програм економічного і соціального розвитку, інших місцевих програм,
місцевого бюджету, рішень ради і доручень виборців;
3) брати участь у громадських слуханнях з питань,
що стосуються його виборчого округу, в організації виконання рішень ради та її
органів, доручень виборців, у масових заходах, що
проводяться
органами місцевого самоврядування на території громади або виборчого округу;
4) вивчати громадську думку; вивчати потреби
територіальної громади, інформувати про них раду та її органи, брати
безпосередню участь у їх вирішенні;
5) визначити і оприлюднити дні, години та місце
прийому виборців, інших громадян; вести регулярний, не рідше одного разу на
місяць, прийом виборців, розглядати пропозиції, звернення, заяви і скарги
членів територіальної громади, вживати заходів щодо забезпечення їх
оперативного вирішення.
|
Статус депутатів місцевих рад, 10
|
608
|
Що
Конституція України визначає найвищою соціальною цінністю?
|
Стаття
3. Людина, її життя і здоров'я,
честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні
найвищою соціальною цінністю.
Права
і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності
держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і
забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
|
Конституція,
3
|
609
|
Що
має зазначити особа, яка заявляє клопотання перед адміністративним судом про
витребування від інших осіб письмових доказів?
|
2.
Особа, яка заявляє клопотання перед судом про витребування від інших осіб
письмових доказів, повинна зазначити: який
письмовий доказ вимагається, орган чи особу, у яких він знаходиться, та
обставини, які може підтвердити цей доказ.
|
КАС,
79
|
610
|
Що
має здійснити податковий керуючий у разі недостатності суми коштів, отриманих
від продажу майна платника податків, для погашення податкового боргу такого платника?
|
95.1.
Контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи
щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення
коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника
податків, яке перебуває у податковій заставі.
|
ПК,
95.1
|
611
|
Що
мається на увазі під гарантованим державою правом та реальною здатністю
територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та
посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення
в межах Конституції і законів України?
|
1.
Місцеве самоврядування в
Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної
громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів
кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та
посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення
в межах Конституції і законів України.
|
Місцеве
самоврядування, 2
|
612
|
Що може бути підставою для визначення контролюючим органом
некомерційного представництва нерезидента постійним представництвом
нерезидента?
|
||
613
|
Що
НЕ відноситься до обмежень, які можуть бути встановлені на здійснення права
вільно пересуватися і вільно вибирати місце проживання в межах території
будь-якої держави, яке гарантується ст. 2 Четвертого Протоколу до
Європейської конвенції захисту прав людини і основоположних свобод?
|
Стаття
2. Свобода пересування
1.
Кожен, хто законно перебуває на території будь-якої держави, має право вільно
пересуватися і вільно вибирати місце проживання в межах цієї території.
2.
Кожен є вільним залишати будь-яку країну, включно зі своєю власною.
3.
На здійснення цих прав не можуть бути встановлені жодні обмеження, крім тих, що передбачені законом і є необхідними
в демократичному суспільстві в інтересах національної чи громадської безпеки,
для підтримання публічного порядку, запобігання злочину, для захисту здоров'я
чи моралі або з метою захисту прав і свобод інших осіб.
4.
Права, викладені в пункті 1, також можуть у певних місцевостях підлягати
обмеженням, що встановлені згідно із законом і виправдані суспільними
інтересами в демократичному суспільстві.
|
Четвертий
протокол ЄКПЛ, 2
|
614
|
Що
НЕ є підставою для звільнення судді Конституційного Суду України?
|
Стаття
149-1. Підставами для звільнення
судді Конституційного Суду України з посади є:
1)
неспроможність виконувати свої повноваження за станом здоров’я;
2)
порушення ним вимог щодо несумісності;
3)
вчинення ним істотного дисциплінарного проступку, грубе чи систематичне
нехтування своїми обов’язками, що є несумісним зі статусом судді Суду або
виявило його невідповідність займаній посаді;
4)
подання ним заяви про відставку або про звільнення з посади за власним
бажанням.
|
Конституція,
149-1
|
615
|
Що
НЕ може бути підставою для відставки Кабінету Міністрів України?
|
Стаття 115. Кабінет Міністрів України складає
повноваження перед новообраною Верховною Радою України.
Прем’єр-міністр України, інші члени Кабінету
Міністрів України мають право заявити Верховній Раді України про свою
відставку.
Відставка Прем’єр-міністра України, прийняття
Верховною Радою України резолюції недовіри Кабінету Міністрів України мають
наслідком відставку всього складу Кабінету Міністрів України. У цих випадках
Верховна Рада України здійснює формування нового складу Кабінету Міністрів
України у строки і в порядку, що визначені цією Конституцією.
Кабінет Міністрів України, який склав повноваження
перед новообраною Верховною Радою України або відставку якого прийнято
Верховною Радою України, продовжує виконувати свої повноваження до початку
роботи новосформованого Кабінету Міністрів України.
|
Конституція, 115
|
616
|
Що
НЕ може бути підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими
обставинами?
|
2.
Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є:
1)
істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка
звертається із заявою, на час розгляду справи;
2)
встановлення вироком суду, що набрав законної сили, завідомо неправдивих
показань свідка, завідомо неправильного висновку експерта, завідомо
неправильного перекладу, фальшивості документів або речових доказів, що
потягли за собою ухвалення незаконного або необґрунтованого рішення;
3)
встановлення вироком суду, що набрав законної сили, вини судді у вчиненні
злочину, внаслідок якого було ухвалено незаконне або необґрунтоване рішення;
4)
скасування судового рішення, яке стало підставою для прийняття постанови чи
постановлення ухвали, що належить переглянути;
5)
встановлення Конституційним Судом України неконституційності закону, іншого
правового акта чи їх окремого положення, застосованого судом при вирішенні
справи, якщо рішення суду ще не виконано.
3.
Перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами в разі прийняття нових законів, інших нормативно-правових актів,
якими скасовані закони та інші нормативно-правові акти, що діяли на час
розгляду справи, не допускається, крім випадків, коли вони пом'якшують або
скасовують відповідальність фізичної особи.
|
КАС,
245
|
617
|
Що
НЕ може бути підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими
обставинами?
|
Див.
п. 616
|
|
618
|
Що
НЕ може бути підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими
обставинами?
|
Див
п. 616
|
|
619
|
Що
НЕ належить до форм звернення до Конституційного Суду України?
|
Конституційне
подання
Конституційне
звернення
Конституційна
скарга
Питання,
передбачені пунктами 1, 2 частини першої статті 150, розглядаються за конституційними
поданнями: Президента України; щонайменше сорока п’яти народних депутатів
України; Верховного Суду; Уповноваженого Верховної Ради України з прав
людини; Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Стаття
151. Конституційний Суд України за зверненням Президента України, або
щонайменше сорока п’яти народних депутатів України, або Кабінету Міністрів
України надає висновки про відповідність Конституції України чинних
міжнародних договорів України або тих міжнародних договорів, що вносяться до
Верховної Ради України для надання згоди на їх обов’язковість.
Конституційний
Суд України за зверненням Президента України або щонайменше сорока
п’яти народних депутатів України надає висновки про відповідність Конституції
України (конституційність) питань, які пропонуються для винесення на
всеукраїнський референдум за народною ініціативою.
За
зверненням Верховної Ради України Конституційний Суд України надає
висновок щодо додержання конституційної процедури розслідування і розгляду
справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту.
Стаття
151-1. Конституційний Суд України вирішує питання про відповідність Конституції
України (конституційність) закону України за конституційною скаргою
особи, яка вважає, що застосований в остаточному судовому рішенні в її справі
закон України суперечить Конституції України. Конституційна скарга може бути
подана в разі, якщо всі інші національні засоби юридичного захисту вичерпано.
|
Конституція,
151
|
620
|
Що
обумовлює принцип соціальної справедливості у податково-правовому регулюванні?
|
4.1.6.
соціальна справедливість - установлення
податків та зборів відповідно до платоспроможності платників податків;
|
ПК,
4
|
621
|
Що означає "будь-якого втручання органу влади у мирне
володіння майном у відповідності до сталої практики Європейського суду з прав
людини, як найважливішої вимоги статті 1 Першого протоколу Європейської
конвенції захисту прав людини і основоположних свобод?
|
НЕТОЧНЕ ЗАПИТАННЯ
|
|
622
|
Що
означає конституційний принцип рівного виборчого права?
|
1.
Вибори депутатів є рівними: громадяни
України беруть участь у виборах
депутатів на рівних засадах.
2. Кожний
виборець має в одномандатному та загальнодержавному округах по одному голосу.
Виборець може використати право голосу тільки на одній виборчій дільниці, де
він включений до списку виборців. Виборець реалізує своє право голосу під час
виборів у порядку, встановленому цим Законом.
3.
Усі кандидати у народні депутати України (далі - кандидати у депутати) мають рівні права і можливості брати
участь у виборчому процесі.
|
Вибори
народних депутатів України, 3
|
623
|
Що
означає положення частини 3 ст. 49 Конституції України щодо надання
безоплатної медичної допомоги у державних і комунальних закладах охорони
здоров'я відповідно до правової позиції Конституційного Суду України?
|
1.
Положення частини третьої статті 49 Конституції України "у державних і комунальних
закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно" треба розуміти
так, що у державних та комунальних закладах
охорони здоров'я медична допомога надається всім громадянам незалежно від її
обсягу та без попереднього, поточного або наступного їх розрахунку за надання
такої допомоги.
Поняття
медичної допомоги, умови запровадження медичного страхування, у тому числі
державного, формування і використання добровільних медичних фондів, а також порядок
надання медичних послуг, які виходять за межі медичної допомоги, на платній
основі у державних і комунальних закладах охорони здоров'я та перелік таких
послуг мають бути визначені законом.
|
Рішення
КСУ
від
29.05.2002
N
10-рп/2002
|
624
|
Що
означає принцип вільних виборів, закріплений у Законі України "Про
вибори народних депутатів України?
|
1.
Вибори депутатів є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її
вільного виявлення при голосуванні.
2.
Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що
перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі виборця,
забороняється.
3.
Для забезпечення умов для вільного волевиявлення військовослужбовцям
строкової служби в день голосування надається відпустка для участі в
голосуванні не менш як на чотири години.
|
Вибори народних, 6.
|
625
|
Що
означає принцип невидачі громадянина України іншій державі?
|
Громадянин України не може бути вигнаний за межі України
або виданий іншій державі.
Під видачею (екстрадицією) розуміється передача злочинця
державою, на території якого він знаходиться, іншій державі з метою
притягнення його до відповідальності або для виконання винесеного вироку. Це
питання виникає у випадках, коли громадянин вчинивши злочин на території
іншої держави, повернувся до України. На відміну від
законодавств деяких держав (Білорусі, Литви), в яких
визнано можливість видачі своїх громадян, якщо це передбачено міжнародними
договорами, законодавство України беззастережно говорить про невидачу своїх
громадян.
|
Конституція, 25
|
626
|
Що
потрібно для направлення депутатського запиту до Президента України?
|
3.
Рішення про направлення депутатського запиту до Президента України на вимогу
народного депутата, групи народних депутатів, комітету має бути попередньо підтримане підписами не менш як однієї третини
народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, а в
разі відсутності такої кількості підписів - шляхом відкритого поіменного
голосування за підтримку запиту не менш як однієї третини народних депутатів
від конституційного складу Верховної Ради.
4.
Рішення про направлення попередньо підтриманого депутатського запиту до
Президента України вважається прийнятим, якщо
за нього проголосувала більшість народних депутатів від
конституційного складу Верховної Ради, і оформляється
постановою Верховної Ради.
|
Регламент
ВРУ, 225
|
627
|
Що
розуміється під "пілотним рішенням" в практиці ЄСПЛ?
|
Пілотними
рішеннями ЄСПЛ є рішення цього суду, в
яких зазначається природа системної проблеми, що призводить до порушень
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950
року та вказується на заходи, які держава-порушник повинна зробити для
усунення системних та грубих порушень.
Пілотна
процедура може бути застосована в двох випадках: 1) у разі наявності справ,
що стосуються «єдиної події великого масштабу», тобто багато разів
повторювану проблему; 2) у разі наявності справ, що випливають з системного
неправильного функціонування адміністративних та правозастосовних органів
правової системи держави, що мають стійку та вкоренілу природу.
Про
винесення пілотного рішення та наявність системних проблем функціонування
органів державної влади ЄСПЛ інформує: Комітет Міністрів, ПАРЕ, Генерального
секретаря, Комісара з прав людини.
На
офіційному сайті Ради Європи опубліковано 7 (сім) пілотних рішень ЄСПЛ проти
України.
|
http://www.uaa.org.ua/forum/SKG.pdf
|
628
|
Що
розуміється під загальністю оподаткування?
|
4.1.1.
загальність оподаткування - кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені
цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником
яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу;
|
ПК,
4
|
629
|
Що
собою становить трансфертне ціноутворення?
|
Трансфертне
ціноутворення - це процес визначення трансфертної ціни, сукупність
економічних відносин, які виникають у процесі визначення трансфертної ціни
на будь-який об'єкт торгівлі (товари, послуги або фактори виробництва) між
пов'язаними компаніями або структурними підрозділами однієї компанії, якщо
об'єкт торгівлі перетинає митний кордон.
|
|
630
|
Що
таке виборча квота?
|
7.
Кількість голосів виборців,
необхідних для отримання одного депутатського мандата (далі - виборча
квота), обчислюється шляхом ділення сумарної кількості голосів виборців,
визначеної відповідно до частини шостої цієї статті, на число депутатських
мандатів, яке дорівнює 225 (далі - загальна кількість депутатських мандатів у
загальнодержавному окрузі).
|
Вибори
народних, 98
|
631
|
Що
таке одиниця оподаткування?
|
Стаття
24. Одиниця виміру бази
оподаткування
24.1. Одиницею виміру бази оподаткування визнається конкретна вартісна, фізична або інша
характеристика бази оподаткування або її частини, щодо якої застосовується
ставка податку.
|
ПКУ, п. 24.1 ст. 24
БРАК
ПКУ не містить поняття одиниця оподаткування
|
632
|
Що
у відповідності до практики Європейського суду з прав людини НЕ підпадає під
поняття "умов, які забезпечать вільне волевиявлення народу при обранні
законодавчої влади" в контексті статті 3 Першого протоколу до
Європейської конвенції захисту прав людини і основоположних свобод?
|
Щодо
способу формування «законодавчого корпусу», то Європейський суд у своїх
рішеннях наголошує лише на необхідність організації «вільних» виборів, що
проводяться «з розумною періодичністю», «шляхом таємного голосування» та «в
таких умовах, які забезпечать вільне волевиявлення народу».
Крім
цієї умови, у статті 3 не
передбачається ніякого обов’язку вводити будь-яку певну систему, наприклад
пропорційну або мажоритарну, в один або два тури. І тут Суд визнає за
державами-учасницями значні межі розсуду, враховуючи те, що їхнє
законодавство з цих питань відрізняється і час від часу змінюється.
|
ВАСУ,
АНАЛІЗ
окремих аспектів застосування статті 3 Першого протоколу ЄКПЛ
|
633
|
Що
являє собою спеціальний податковий режим?
|
11.2.
Спеціальний податковий режим - система заходів, що визначає особливий порядок
оподаткування окремих категорій господарюючих суб'єктів.
11.3.
Спеціальний податковий режим може передбачати особливий порядок визначення
елементів податку та збору, звільнення від сплати окремих податків та зборів.
|
ПК,
11
|
634
|
Що,
згідно з Законом "Про вибори народних депутатів України", НЕ
відноситься до вимог, яким мають відповідати одномандатні округи?
|
2.
Одномандатні округи по можливості повинні відповідати таким вимогам:
1)
одномандатні округи утворюються в
межах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя з
приблизно рівною кількістю виборців у кожному окрузі. Орієнтовна
середня кількість виборців в одномандатних округах визначається Центральною
виборчою комісією виходячи з відомостей Державного реєстру виборців.
Відхилення кількості виборців в одномандатному окрузі не може перевищувати дванадцяти відсотків орієнтовної
середньої кількості виборців в одномандатних округах;
2)
одномандатний округ визначається територією, в межах якої знаходяться виборчі
дільниці, що входять до його складу. Центром одномандатного округу є
адміністративно-територіальна одиниця за місцезнаходженням окружної виборчої
комісії;
3)
межі одномандатних округів визначаються з урахуванням меж
адміністративно-територіальних одиниць, інтересів членів територіальних
громад та проживання на відповідній території національних меншин.
Адміністративно-територіальні
одиниці, на території яких компактно проживають окремі національні меншини та
які межують між собою, повинні входити до одного виборчого округу. У разі
якщо в суміжних адміністративно-територіальних одиницях кількість виборців,
які належать до національної меншини, є більшою, ніж необхідно для формування
одного виборчого округу, округи формуються таким чином, щоб в одному з них
виборці, які належать до національної меншини, становили більшість від
кількості виборців у виборчому окрузі.
Відомості
щодо компактності проживання національних меншин на відповідній території
надаються Центральній виборчій комісії центральним органом виконавчої влади,
що реалізує державну політику у сфері міжнаціональних відносин та захисту
прав національних меншин України.
|
Вибори
народних, 18
|
635
|
Що,
згідно з Конституцією України, НЕ належить до функцій прокуратури?
|
В
Україні діє прокуратура, яка здійснює:
1)
підтримання публічного обвинувачення в суді;
2)
організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення
відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд
за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку;
3)
представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що
визначені законом.
|
Конституція,
131-1
|
636
|
Щодо
яких актів Конституційний Суд України може здійснювати попередній
конституційний контроль?
|
При попередньому контролі акт
перевіряється до його вступу в силу
Стосовно надання висновку про
відповідність Конституції України міжнародних договорів, що вносяться до
Верховної Ради України для надання згоди на їх обов’язковість, та про
відповідність вимогам ст. ст. 157, 158 Конституції законопроектів про
внесення змін до Конституції України конституційний контроль з боку КСУ має
попередній (превентивний) характер.
Згідно зі ст. 159 Конституції
України об’єктами конституційного контролю не можуть бути проекти правових
актів, окрім законопроектів про внесення змін до Конституції України.
Виходячи із принципу поділу влади (ст. 6 Конституції) повноваження
Конституційного Суду України не дозволяють йому втручатися у стадії
правотворчого (законодавчого) процесу, здійснювати попередній контроль.
Конституційний Суд України дає
висновки (при попередньому контролі) у справах
щодо:
12) відповідності
Конституції України чинних міжнародних договорів України або тих міжнародних
договорів, що вносяться до Верховної Ради України для надання згоди на їх
обов'язковість;
3) додержання конституційної процедури
розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в
порядку імпічменту в межах, визначених статтями 111 та 151 Конституції України;
5) відповідності проекту закону про
внесення змін до Конституції України вимогам статей 157 і 158 Конституції України;
|
Конституція,
150, 157, 159
|
637
|
Щодо
яких актів Уповноважений Верховної Ради України з прав людини НЕ МАЄ права
звертатися до Конституційного Суду України з поданням про їх відповідність
Конституції України?
|
3)
звертатися до Конституційного Суду України з поданням:
про
відповідність Конституції України законів України та інших правових актів
Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів
України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, які стосуються прав і свобод людини і
громадянина;
про
офіційне тлумачення Конституції України та законів України;
|
Уповноваженого
ВЕР з прав людини, 13
|
638
|
Щодо
яких законів, прийнятих Верховною Радою України, Президент України не може
застосувати право вето?
|
30)
має право вето щодо прийнятих Верховною Радою України законів (крім законів про внесення змін до
Конституції України) з наступним поверненням їх на повторний розгляд
Верховної Ради України;
|
Конституція,
106
|
639
|
Щодо
яких проектів нормативно-правових актів Національне агентство з питань
запобігання корупції України може проводити антикорупційну експертизу за
власною ініціативою?
|
Стаття
55. Антикорупційна експертиза
5. Національне агентство може проводити за
власною ініціативою у встановленому ним порядку антикорупційну
експертизу проектів нормативно-правових
актів, що вносяться на розгляд Верховної Ради України або Кабінету Міністрів
України.
|
Запобігання
корупції, 55
|
640
|
Щодо
яких суб'єктів діє обмеження спільної роботи близьких осіб?
|
1. Особи, зазначені у підпунктах "а", "в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього
Закону, не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути
прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
а)
Президент України, Голова Верховної Ради України, його Перший заступник та
заступник, Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр України,
віце-прем’єр-міністри України, міністри, інші керівники центральних органів
виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, та їх
заступники, Голова Служби безпеки України, Генеральний прокурор України,
Голова Національного банку України, Голова та інші члени Рахункової палати,
Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Голова Верховної Ради
Автономної Республіки Крим, Голова Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
в)
державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування;
г)
військові посадові особи Збройних Сил України, Державної служби спеціального
зв’язку та захисту інформації України та інших утворених відповідно до
законів військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової
служби;
ґ) судді
Конституційного Суду України, інші професійні судді, члени, дисциплінарні
інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, службові особи
секретаріату цієї Комісії, Голова, заступник Голови, секретарі секцій Вищої
ради юстиції, а також інші члени Вищої ради юстиції, народні засідателі і
присяжні (під час виконання ними цих функцій);
д) особи
рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби,
податкової міліції, особи начальницького складу органів та підрозділів
цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Національного
антикорупційного бюро України;
е)
посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України,
Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України,
дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони
природно-заповідного фонду, центрального органу виконавчої влади, що
забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та
державної політики у сфері державної митної справи;
є) члени
Національного агентства з питань запобігання корупції;
ж) члени
Центральної виборчої комісії;
з)
поліцейські;
Особи,
які претендують на зайняття посад, зазначених у підпунктах "а",
"в"-"з" пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону,
зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони
претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.
|
Запобігання
корупції, 27
|
641
|
Щодо
якого органу, установи або організації встановлено заборону створення і
діяльності структурних утворень політичних партій?
|
Не
допускається створення і діяльність структурних утворень політичних партій в органах виконавчої та судової влади і
виконавчих органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, а також
на державних підприємствах, у навчальних закладах та інших державних
установах і організаціях.
|
Політичні
партії, 6
|
642
|
Щодо
якої категорії осіб проводиться спеціальна перевірка?
|
1.
Стосовно осіб, які претендують на
зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо
відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком,
перелік яких затверджується Національним агентством, проводиться спеціальна
перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто.
|
Запобігання
корупції, 56
|
643
|
Як
вводяться в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України?
|
Рішення
Ради національної безпеки і оборони України вводяться в дію указами Президента України.
|
Конституція,
107
|
644
|
Як
визначається сукупність загальнодержавних та місцевих податків та зборів, що справляються в установленому
законом порядку?
|
6.3. Сукупність загальнодержавних та місцевих
податків та зборів, що справляються в установленому цим Кодексом порядку, становить податкову систему України.
|
ПКУ,
п. 6.3. ст. 6
|
645
|
Як
визначив Конституційний Суд України юридичну природу Конституції України?
|
Конституція
України як Основний Закон держави за своєю юридичною природою є актом установчої влади, що належить
народу
|
Рішення
КСУ 3.10.1997 N 4-зп
|
646
|
Як
відбувається врегулювання конфлікту інтересів особи, уповноваженої на
виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка входить до складу
колегіального органу?
|
2.
У разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи,
уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування,
прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету,
комісії, колегії тощо), вона не має
права брати участь у прийнятті рішення цим органом.
Про
конфлікт інтересів такої особи може заявити будь-який інший член відповідного
колегіального органу або учасник засідання, якого безпосередньо стосується
питання, що розглядається. Заява
про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол
засідання колегіального органу.
У
разі якщо неучасть особи, уповноваженої на виконання функцій держави або
місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу
колегіального органу, у прийнятті рішень цим органом призведе до втрати
правомочності цього органу, участь
такої особи у прийнятті рішень має здійснюватися під зовнішнім контролем.
Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається відповідним
колегіальним органом.
|
Запобігання,
35
|
647
|
Як
ЄСПЛ трактує поняття "відповідно до закону" у справі
"Пантелеєнко проти України" від 29.06.2006 року?
|
48.
Питання полягає в тому, чи було це втручання обґрунтоване пунктом 2 статті 8 та,
зокрема, чи було цей захід здійснено "відповідно до закону" в
контексті цього пункту.
49.
Суд підкреслює, що вираз "відповідно
до закону" у пункті 2 статті 8 Конвенції значною мірою покладає на
національне законодавство і державу обов'язок дотримання матеріальних і процесуальних
норм (з відповідними виправленнями, "Елсі та інші проти
Туреччини", N 23145/93 і 25091/94, п. 697, 13 листопада 2003 року).
60.
Суд нагадує, що фраза "відповідно
до закону" вимагає, щоб оскаржуваний захід мав певне підґрунтя в національному
праві (порівняйте: "Смірнова проти Росії" N 46133/99 і
48183/99, п. 99, ECHR 2003-IX (витяги).
61.
Варто зазначити, що Апеляційний суд, переглянувши справу, дійшов висновку, що
опрацювання суддею суду першої інстанції особистої інформації заявника не відповідало
спеціальному режиму стосовно збирання, збереження, використання та поширення
інформації, що належить до інформації про психіатричний стан відповідно до
статті 32 Конституції та статей 23 та 31 Закону України "Про інформацію"
1992 року; це рішення не було оскаржене Урядом (п. 25 вище). Більше того, Суд
відмічає, що деталі, які розглядаються, не могли вплинути на результат
судового процесу (тобто встановлення того, чи заявлене висловлення було зроблено,
і оцінку того, чи було воно наклепницьким; порівняйте: "З проти
Фінляндії", що згадувалася вище, пп. 102 і 109), запит Новозаводським
судом інформації був непотрібним, оскільки інформація не була "важливою для
розслідування, досудового слідства чи судового слухання", і, таким
чином, був незаконним згідно зі статтею 6 Закону України "Про
психіатричну допомогу" 2000 року.
62.
Суд вважає, що з причин, викладених вище, мало місце порушення статті 8 Конвенції.
Він не вважає за доцільне перевіряти відносно цього заходу, чи були дотримані
інші умови пункту 2 цієї статті.
|
ЄСПЛ,
рішення «Пантелеєнко проти України»
|
648
|
Як
за законодавством України називається автоматизована інформаційно-телекомунікаційна
система, призначена для зберігання, обробки даних та користування ними,
створена для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право
голосу?
|
Стаття
1. ЗУ «Про
Державний реєстр виборців»
Державний
реєстр виборців (далі - Реєстр) - автоматизована
інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для зберігання, обробки
даних, які містять передбачені цим Законом відомості, та користування ними,
створена для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право
голосу відповідно до статті 70 Конституції України (далі - виборці).
|
Державний
реєстр, 1
|
649
|
Як
застосовується зворотна дія нормативних актів за Конституцією України?
|
Закони
та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують
або скасовують відповідальність особи
|
Конституція,
58
|
650
|
Як
зобов'язаний вчинити Президент України у разі висловлення недовіри голові
місцевої державної адміністрації двома третинами від складу відповідної ради?
|
34.
Якщо недовіру голові обласної чи районної державної адміністрації висловили дві
третини від складу відповідної ради, Президент
України приймає відставку голови відповідної місцевої державної
адміністрації.
|
Місцеві
адміністрації, 34
|
Коментарі
Дописати коментар