Відповіді на запитання №№ 801 - 850 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного цивільного суду

Відповіді підготовлені помічником судді, який побажав залишитись невідомим.

Деякі відповіді подверглись коригуванню та редакційним правкам з мого боку.



801. Який вид покарання передбачений Кримінальним кодексом України за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функційдержави або місцевого самоврядування?
Штраф від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, або позбавлення волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років (ст. 366-1 КК України).


802. Який віковий ценз встановлений для кандидатів на посаду члена Національного агентства з питань запобігання корупції?
Членом Національного агентства може бути громадянин України, не молодший тридцяти п’яти років, який має вищу освіту, володіє державною мовою та здатний за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем, станом здоров’я виконувати відповідні службові обов’язки (ст. 5 ЗУ «Про запобігання корупції»).


803. Який державний орган від імені Верховної Ради України здійснює контроль за надходженням коштів до Державного бюджету України та їх використанням?
Рахунков палата (ст. 1 ЗУ «Про Рахункову палату»).


804. Який державний орган надає висновок щодо додержання процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту?
Конституційний Суд України (ст. 92 ЗУ «Про КСУ»).

805. Який договір припиняється зі смертю фізичної особи?
Стаття 608 ЦК України. Припинення зобов'язання смертю фізичної особи
1. Зобов'язання припиняється смертю боржника, якщо воно є нерозривно пов'язаним з його особою і у зв'язку з цим не може бути виконане іншою особою.
2. Зобов'язання припиняється смертю кредитора, якщо воно є нерозривно пов'язаним з особою кредитора.
Договір позички (ст. 835 ЦК), договір доручення (ст. 1008 ЦК).


806. Який документ є підставою для заведення оперативно-розшукової справи працівниками Національного антикорупційного бюро згідно статті 17 Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України"?
Постанова, що затверджується начальником відповідного підрозділу Національного антикорупційного бюро України.


807. Який документ слугує підставою проведення реорганізації чи ліквідації навчальних закладів комунальної форми власності?
Рішення місцевої ради (п. 30 ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування»).


808. Який з видів страхування є обов'язковим, відповідно до законодавстваУкраїни?
Стаття 7 ЗУ «Про страхування». Види обов'язкового страхування
 В Україні здійснюються такі види обов'язкового страхування:
 1) медичне страхування;
 2) особисте страхування медичних і фармацевтичних працівників (крім тих, які працюють в установах і організаціях, що фінансуються з Державного бюджету України) на випадок інфікування вірусом імунодефіциту людини при виконанні ними службових обов'язків;
 3) особисте страхування працівників відомчої (крім тих, які працюють в установах і організаціях, що фінансуються з Державного бюджету України) та сільської пожежної охорони і членів добровільних пожежних дружин (команд);
 4) страхування спортсменів вищих категорій;
 5) страхування життя і здоров'я спеціалістів ветеринарної медицини;
 6) особисте страхування від нещасних випадків на транспорті;
 7) авіаційне страхування цивільної авіації;
 8) страхування відповідальності морського перевізника та виконавця робіт, пов'язаних із обслуговуванням морського транспорту, щодо відшкодування збитків, завданих пасажирам, багажу, пошті, вантажу, іншим користувачам морського транспорту та третім особам;
 9) страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів;
 10) страхування засобів водного транспорту; 12) страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту;
 13) страхування працівників (крім тих, які працюють в установах і організаціях, що фінансуються з Державного бюджету України), які беруть участь у наданні психіатричної допомоги, в тому числі здійснюють догляд за особами, які страждають на психічні розлади;
 14) страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного та санітарно-епідеміологічного характеру;
 15) страхування цивільної відповідальності інвестора, в тому числі за шкоду, заподіяну довкіллю, здоров'ю людей, за угодою про розподіл продукції, якщо інше не передбачено такою угодою;
 16) страхування майнових ризиків за угодою про розподіл продукції у випадках, передбачених Законом України "Про угоди про розподіл продукції" ( 1039-14 );
 17) страхування фінансової відповідальності, життя і здоров’я тимчасового адміністратора, ліквідатора фінансової установи та працівників центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну фінансову політику, які визначені ним для вирішення питань щодо участі держави у капіталізації банку;
 18) страхування майнових ризиків при промисловій розробці родовищ нафти і газу у випадках, передбачених Законом України "Про нафту і газ" ( 2665-14 );
 19) страхування медичних та інших працівників державних і комунальних закладів охорони здоров'я та державних наукових установ (крім тих, які працюють в установах і організаціях, що фінансуються з Державного бюджету України) на випадок захворювання на інфекційні хвороби, пов'язаного з виконанням ними професійних обов'язків в умовах підвищеного ризику зараження збудниками інфекційних хвороб;
 20) страхування відповідальності експортера та особи, яка відповідає за утилізацію (видалення) небезпечних відходів, щодо відшкодування шкоди, яку може бути заподіяно здоров'ю людини, власності та навколишньому природному середовищу під час транскордонного перевезення та утилізації (видалення) небезпечних відходів; 22) страхування об'єктів космічної діяльності (наземна інфраструктура), перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері космічної діяльності;
 23) страхування цивільної відповідальності суб'єктів космічної діяльності;
 24) страхування об'єктів космічної діяльності (космічна інфраструктура), які є власністю України, щодо ризиків, пов'язаних з підготовкою до запуску космічної техніки на космодромі, запуском та експлуатацією її у космічному просторі;
 25) страхування відповідальності щодо ризиків, пов'язаних з підготовкою до запуску космічної техніки на космодромі, запуском та експлуатацією її у космічному просторі;
 26) страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків при перевезенні небезпечних вантажів;
 27) страхування професійної відповідальності осіб, діяльність яких може заподіяти шкоду третім особам, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України;
 28) страхування відповідальності власників собак (за переліком порід, визначених Кабінетом Міністрів України) щодо шкоди, яка може бути заподіяна третім особам;
 29) страхування цивільної відповідальності громадян України, що мають у власності чи іншому законному володінні зброю, за шкоду, яка може бути заподіяна третій особі або її майну внаслідок володіння, зберігання чи використання цієї зброї;
 30) страхування тварин (крім тих, що використовуються у цілях сільськогосподарського виробництва) на випадок загибелі, знищення, вимушеного забою, від хвороб, стихійних лих та нещасних випадків у випадках та згідно з переліком тварин, встановленими Кабінетом Міністрів України;
 31) страхування відповідальності суб'єктів туристичної діяльності за шкоду, заподіяну життю чи здоров'ю туриста або його майну;
 32) страхування відповідальності морського судновласника;
 33) страхування ліній електропередач та перетворюючого обладнання передавачів електроенергії від пошкодження внаслідок впливу стихійних лих або техногенних катастроф та від протиправних дій третіх осіб;
 34) страхування відповідальності виробників (постачальників) продукції тваринного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій за шкоду, заподіяну третім особам;
 35) страхування предмета іпотеки від ризиків випадкового знищення, випадкового пошкодження або псування.
 40) страхування майна, переданого у концесію;
 41) страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно довкіллю або здоров'ю людей під час зберігання та застосування пестицидів і агрохімікатів;
 42) страхування цивільної відповідальності суб'єкта господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно третім особам унаслідок проведення вибухових робіт.
 43) страхування майнових ризиків користувача надр під час дослідно-промислового і промислового видобування та використання газу (метану) вугільних родовищ; { Частину першу статті 7 доповнено пунктом 43 згідно із Законом N 1392-VI ( 1392-17 ) від 21.05.2009 }
 45) страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса;
 46) страхування ризику невиплати гравцям призів у разі неплатоспроможності та/або банкрутства оператора державних лотерей;
 47) страхування професійної відповідальності призначених органів з оцінки відповідності та визнаних незалежних організацій за шкоду, яку може бути заподіяно третім особам.

 
809. Який з вказаних суб'єктів може ініціювати розгляд Верховною Радою України питання про відповідальність Кабінету Міністрів України?
Верховна Рада України за пропозицією Президента України або не менш як однієї третини народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України може розглянути питання про відповідальність Кабінету Міністрів України та прийняти резолюцію недовіри Кабінету Міністрів України більшістю від конституційного складу Верховної Ради України (ст. 87 Конституції України).


810. Який з касаційних судів НЕ входить до складу Верховного Суду?
У складі Верховного Суду діють:
1) Велика Палата Верховного Суду;
2) Касаційний адміністративний суд;
3) Касаційний господарський суд;
4) Касаційний кримінальний суд;
5) Касаційний цивільний суд (ст. 37 ЗУ «Про судоустрій і статус суддів»).


811. Який з наведених варіантів правильно розкривають положення щодо підсудності справ за участю громадян України, якщо обидві сторони проживають за її межами...
Підсудність справ за участю громадян України, якщо обидві сторони проживають за її межами, за клопотанням позивача визначається ухвалою судді Верховного Суду України (ст. 111 ЦПК України).

812. Який з наведених нижче варіантів Є ПОМИЛКОВИМ?

813. Який з наступних елементів НЕ є необхідним для застосування статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо прав та обов'язків цивільного характеру?
Основні складові елементи права на справедливий судовий розгляд у широкому значенні:
-   необтяжений юридичними та економічними перешкодами доступ до судової установи;
-   належна (справедлива) судова процедура;
-   публічний судовий розгляд;
-   розумний строк судового розгляду;
-   розгляд справи незалежним та безстороннім судом, встановленим законом.

Стаття 6 
Право на справедливий суд
1. Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Судове рішення проголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або - тією мірою, що визнана судом суворо необхідною, - коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя.
2. Кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.
3. Кожний обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення має щонайменше такі права:
a) бути негайно і детально поінформованим зрозумілою для нього мовою про характер і причини обвинувачення, висунутого проти нього;
b) мати час і можливості, необхідні для підготовки свого захисту;
c) захищати себе особисто чи використовувати юридичну допомогу захисника, вибраного на власний розсуд, або - за браком достатніх коштів для оплати юридичної допомоги захисника - одержувати таку допомогу безоплатно, коли цього вимагають інтереси правосуддя;
d) допитувати свідків обвинувачення або вимагати, щоб їх допитали, а також вимагати виклику й допиту свідків захисту на тих самих умовах, що й свідків обвинувачення;
e) якщо він не розуміє мови, яка використовується в суді, або не розмовляє нею, - одержувати безоплатну допомогу перекладача.

814. Який захід фінансового контролю застосовує Національне агентство з питань запобігання корупції на підставі інформації Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про постійне користування суддею рухомим та нерухомим майном фізичних або юридичних осіб, з якими суддя пов'язаний родинними (крім членів сім 'ї), особистими, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками?

На мою думку  - моніторінг способу життя.

Стаття 50. Повна перевірка декларацій
1. Повна перевірка декларації полягає у з’ясуванні достовірності задекларованих відомостей, точності оцінки задекларованих активів, перевірці на наявність конфлікту інтересів та ознак незаконного збагачення і може здійснюватися у період здійснення суб’єктом декларування діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також протягом трьох років після припинення такої діяльності.
{Абзац перший частини першої статті 50 в редакції Закону № 1022-VIII від 15.03.2016}
Обов’язковій повній перевірці підлягають декларації службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, перелік яких затверджується Національним агентством.
Обов’язковій повній перевірці також підлягають декларації, подані іншими суб’єктами декларування, у разі виявлення у них невідповідностей за результатами логічного та арифметичного контролю.
Національне агентство проводить повну перевірку декларації, а також самостійно проводить повну перевірку інформації, яка підлягає відображенню в декларації, щодо членів сім’ї суб’єкта декларування у випадках, передбачених частиною сьомою статті 46 цього Закону.
{Абзац четвертий частини першої статті 50 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1022-VIII від 15.03.2016}
Національне агентство проводить перевірку декларації на підставі інформації, отриманої від фізичних та юридичних осіб, із засобів масової інформації та інших джерел, про можливе відображення у декларації недостовірних відомостей.
{Частину першу статті 50 доповнено абзацом п'ятим згідно із Законом № 1022-VIII від 15.03.2016}
2. У разі встановлення за результатами повної перевірки декларації відображення у декларації недостовірних відомостей Національне агентство письмово повідомляє про це керівника відповідного державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, їх апарату, юридичної особи публічного права, в якому працює відповідний суб’єкт декларування, та спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції.
Примітка. Під службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, в цій статті розуміються Президент України, Прем’єр-міністр України, член Кабінету Міністрів України, перший заступник або заступник міністра, член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольного комітету України, Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Голова Фонду державного майна України, його перший заступник або заступник, член Центральної виборчої комісії, член, інспектор Вищої ради правосуддя, член, інспектор Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, народний депутат України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Директор Національного антикорупційного бюро України, Генеральний прокурор, його перший заступник та заступник, Голова Національного банку України, його перший заступник та заступник, член Ради Національного банку України, Секретар Ради національної безпеки і оборони України, його перший заступник та заступник, Постійний Представник Президента України в Автономній Республіці Крим, його перший заступник та заступник, радник або помічник Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України, особи, посади яких належать до посад державної служби категорії "А" або "Б", та особи, посади яких частиною першою статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування"віднесені до першої - третьої категорій, а також судді, прокурори і слідчі, керівники, заступники керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апаратів та самостійних структурних підрозділів, керівники, заступники керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію однієї або кількох областей, Автономної Республіки Крим, міст Києва або Севастополя, керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міста республіканського в Автономній Республіці Крим або обласного значення, району в місті, міста районного значення, військові посадові особи вищого офіцерського складу.
{Примітка до статті 50 із змінами, внесеними згідно із Законами № 889-VIII від 10.12.2015, № 1798-VIII від 21.12.2016}
Стаття 51. Моніторинг способу життя суб’єктів декларування
1. Національне агентство здійснює вибірковий моніторинг способу життя суб’єктів декларування з метою встановлення відповідності їх рівня життя наявним у них та членів їх сім’ї майну і одержаним ними доходам згідно з декларацією особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що подається відповідно до цього Закону.
2. Моніторинг способу життя суб’єктів декларування здійснюється Національним агентством на підставі інформації, отриманої від фізичних та юридичних осіб, а також із засобів масової інформації та інших відкритих джерел інформації, яка містить відомості про невідповідність рівня життя суб’єктів декларування задекларованим ними майну і доходам.
3. Порядок здійснення моніторингу способу життя суб’єктів декларування визначається Національним агентством.
Моніторинг способу життя здійснюється із додержанням законодавства про захист персональних даних та не повинен передбачати надмірного втручання у право на недоторканність особистого і сімейного життя особи.
4. Встановлення невідповідності рівня життя суб’єкта декларування задекларованим ним майну і доходам є підставою для здійснення повної перевірки його декларації. У разі встановлення невідповідності рівня життя Національним агентством надається можливість суб’єкту декларування протягом десяти робочих днів надати письмове пояснення за таким фактом.
У разі виявлення за результатами моніторингу способу життя ознак корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, Національне агентство інформує про них спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції.
Стаття 52. Додаткові заходи здійснення фінансового контролю
1. У разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк письмово повідомити про це Національне агентство у встановленому ним порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.
2. У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.
{Частина друга статті 52 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1774-VIII від 06.12.2016}
3. Порядок інформування Національного агентства про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, а також про суттєві зміни у майновому стані визначаються Національним агентством.

815. Який із вказаних суб'єктів має повноваження проголошувати всеукраїнський референдум за народною ініціативою?
Президент України (ст. 14 ЗУ «Про всеукраїнський референдум»).


816. Який із зазначених органів має статус державного правоохоронного органу,завданням якого є попередження, виявлення, розслідування та розкриття корупційнихправопорушень, вчинених вищими посадовими особами?
Національне антикорупційне бюро України (ст. 1 ЗУ «Про Національне антикорупційне бюро України»).


817. Який із зазначених органів призначає суддів Конституційного Суду України?
Президент України, Верховна Рада України та з'їзд суддів України призначають по шість суддів Конституційного Суду України (ст. 5 ЗУ «Про Конституційний Суд України).


818. Який із зазначених органів уповноважений здійснювати моніторинг відповідності способу життя декларанта відомостям, зазначеним в декларації?
Національне агентство з питань запобігання корупції (ст. 51 ЗУ «Про запобігання корупції»).


819. Який із зазначених принципів закладений в основу законодавства України прогромадянство?
Стаття 2 ЗУ «Про громадянство». Принципи законодавства України про громадянство 
     Законодавство України про громадянство ґрунтується  на  таких принципах:    
1) єдиного громадянства - громадянства держави Україна, що виключає можливість 
існування громадянства адміністративно-територіальних одиниць України. 
Якщо громадянин України набув  громадянство (підданство) іншої держави або держав, то
 у правових відносинах з Україною він  визнається лише громадянином України. Якщо іноземець
 набув громадянство України, то у правових відносинах з Україною він визнається лише 
громадянином України; 
     2) запобігання виникненню випадків безгромадянства; 
     3) неможливості позбавлення громадянина України громадянства України; 
     4) визнання права громадянина України на зміну громадянства; 
     5) неможливості автоматичного набуття громадянства України іноземцем чи особою без
 громадянства внаслідок укладення шлюбу з громадянином України або набуття громадянства 
України його дружиною (чоловіком) та автоматичного припинення громадянства України одним 
з подружжя внаслідок припинення шлюбу або припинення громадянства України другим з 
подружжя; 
     6) рівності перед законом громадян України незалежно від підстав, порядку і моменту набуття
 ними громадянства України; 
    7) збереження громадянства України незалежно від місця проживання громадянина України. 


820. Який із наведених актів НЕ є джерелом трудового права?
Джерела трудового права:
Конституція України;
КЗпПУ;
ЗУ «Про відпустки»;
ЗУ «Про оплату праці»;
ЗУ «Про зайнятість населення»;
ЗУ «Про колективні договори і угоди»;
ЗУ «Про охорону праці»;
ЗУ «Про державну службу» та ін.;
Конвенції Міжнародної організації праці, ратифіковані Україною;
Підзаконні та локальні нормативно-правові акти.


821. Який із нижченаведених договорів підлягає обов'язковій державній реєстрації?
Важливо не плутати з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно
З 2010 року  (Законом № 1878-VI від 11.02.2010)  в ЦКУ внесені зміни  щодо державній реєстрації договорів та виключена обов’язкова державна реєстрація для договорів з нерухомістю.

Стаття 210. Державна реєстрація правочину
1. Правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.
2. Перелік органів, які здійснюють державну реєстрацію, порядок реєстрації, а також порядок ведення відповідних реєстрів встановлюються законом.

Стаття 1114. Державна реєстрація договорів щодо розпоряджання майновими правами інтелектуальної власності
1. Ліцензія на використання об'єкта права інтелектуальної власності та договори, визначені статтями 1109, 1112 та 1113 цього Кодексу, не підлягають обов'язковій державній реєстрації.
Їх державна реєстрація здійснюється на вимогу ліцензіара або ліцензіата у порядку, встановленому законом.
Відсутність державної реєстрації не впливає на чинність прав, наданих за ліцензією або іншим договором, та інших прав на відповідний об'єкт права інтелектуальної власності, зокрема на право ліцензіата на звернення до суду за захистом свого права.
2. Факт передання виключних майнових прав інтелектуальної власності, які відповідно до цього Кодексу або іншого закону є чинними після їх державної реєстрації, підлягає державній реєстрації.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно встановлена ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

822. Який із перелічених елементів НЕ тлумачиться Європейським судом з прав людини, як структурний елемент "права на справедливий суд"?
Структурні елементи права на справедливий суд:
1) право на розгляд справи;
2) справедливість судового розгляду;
3) публічність розгляду справи та проголошення рішення;
4) розумний строк розгляду справи;
5) розгляд справи судом, встановленим законом;
6) незалежність і безсторонність суду.
Ч.1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод
«Право на справедливий суд»
Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. Судове рішення проголошується публічно, але преса і публіка можуть бути не допущені в зал засідань протягом усього судового розгляду або його частини в інтересах моралі, громадського порядку чи національної безпеки в демократичному суспільстві, якщо того вимагають інтереси неповнолітніх або захист приватного життя сторін, або - тією мірою, що визнана судом суворо необхідною, - коли за особливих обставин публічність розгляду може зашкодити інтересам правосуддя.

823. Який із перелічених заходів врегулювання конфлікту інтересів НЕ є заходом зовнішнього контролю за здійсненням повноважень особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування?
Ст. 29 встановлює засоби зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів, а ст.. 33 встановлює форми зовнішнього контролю

Стаття 29 ЗУ «Про запобігання корупції». Заходи зовнішнього та самостійного врегулювання конфлікту інтересів
1. Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів здійснюється шляхом:
1) усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;
2) застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень;
3) обмеження доступу особи до певної інформації;
4) перегляду обсягу службових повноважень особи;
5) переведення особи на іншу посаду;
6) звільнення особи.
2. Особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, у яких наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, можуть самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих це документів безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади.
Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування.

Стаття 33. Здійснення повноважень під зовнішнім контролем
1. Службові повноваження здійснюються особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняною до неї особи під зовнішнім контролем у разі, якщо усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів, обмеження її доступу до інформації чи перегляд її повноважень є неможливим та відсутні підстави для її переведення на іншу посаду або звільнення.
2. Зовнішній контроль здійснюється в таких формах:
1) перевірка працівником, визначеним керівником органу, підприємства, установи, організації, стану та результатів виконання особою завдання, вчинення нею дій, змісту рішень чи проектів рішень, що приймаються або розробляються особою або відповідним колегіальним органом з питань, пов’язаних із предметом конфлікту інтересів;
2) виконання особою завдання, вчинення нею дій, розгляд справ, підготовка та прийняття нею рішень у присутності визначеного керівником органу працівника;
3) участь уповноваженої особи Національного агентства в роботі колегіального органу в статусі спостерігача без права голосу.
3. У рішенні про здійснення зовнішнього контролю визначаються форма контролю, уповноважений на проведення контролю працівник, а також обов’язки особи у зв’язку із застосуванням зовнішнього контролю за виконанням нею відповідного завдання, вчиненням нею дій чи прийняття рішень.


824. Який із перелічених нижче належить до заходів щодо запобігання корупції, вяких мають право брати участь представники громадськості?
Участь громадськості в заходах щодо запобігання корупції
1. Громадські об’єднання, їх члени або уповноважені представники, а також окремі громадяни в діяльності щодо запобігання корупції мають право:
1) повідомляти про виявлені факти вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, реальний, потенційний конфлікт інтересів спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції, Національному агентству, керівництву чи іншим представникам органу, підприємства, установи чи організації, в яких були вчинені ці правопорушення або у працівників яких наявний конфлікт інтересів, а також громадськості;
2) запитувати та одержувати від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", інформацію про діяльність щодо запобігання корупції;
3) проводити, замовляти проведення громадської антикорупційної експертизи нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів, подавати за результатами експертизи пропозиції до відповідних органів, отримувати від відповідних органів інформацію про врахування поданих пропозицій;
4) брати участь у парламентських слуханнях та інших заходах з питань запобігання корупції;
5) вносити пропозиції суб’єктам права законодавчої ініціативи щодо вдосконалення законодавчого регулювання відносин, що виникають у сфері запобігання корупції;
6) проводити, замовляти проведення досліджень, у тому числі наукових, соціологічних тощо, з питань запобігання корупції;
7) проводити заходи щодо інформування населення з питань запобігання корупції;
8) здійснювати громадський контроль за виконанням законів у сфері запобігання корупції з використанням при цьому таких форм контролю, які не суперечать законодавству;
9) здійснювати інші не заборонені законом заходи щодо запобігання корупції (ч. 1 ст. 21 ЗУ «Про запобігання корупції»).


825. Який максимальний строк тимчасового переведення працівника на іншу роботу за згодою сторін передбачений законодавством?
Один місяць (ст. 34 КЗпПУ).


826. Який мінімальний строк повинні проживати особи в гуртожитку, щоб отримати право на приватизацію житлових приміщень?


827. Який належний спосіб захисту переважного права наймача на укладення договору комерційного найму житла на новий строк у разі його порушення?
Якщо наймодавець відмовився від укладення договору на новий строк, але протягом одного року уклав договір найму житла з іншою особою, наймач має право вимагати переведення на нього прав наймача та (або) відшкодування збитків, завданих відмовою укласти з ним договір на новий строк (ст. 822 ЦК).


828. Який обов'язок держави Конституція України визначає як головний?
Утвердження і забезпечення прав і свобод людини (ст. 3 Конституції України).


829. Який орган (посадова особа) здійснює контроль за витрачанням коштів Національного агентства з питань запобігання корупції?
Контроль за витрачанням Національним агентством коштів здійснюється Рахунковою палатою шляхом проведення аудиту один раз на два роки (ст. 14 ЗУ «Про запобігання корупції»).


830. Який орган державної влади встановлює квоту на імміграцію?
Кабінет Міністрів України (ст. 4 ЗУ «Про іміграцію»).


831. Який орган державної влади є спеціально уповноваженим суб’єктом у сфері протидії корупції?
Спеціально уповноважені суб'єкти у сфері протидії корупції - органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції; (ст. 1 ЗУ «Про запобігання корупції»).


832. Який орган державної влади затверджує перелік посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків?
Національне агентство з питань запобігання корупції (ч. 1 ст. 50, ч. 1 ст. 56 ЗУ «Про запобігання корупції»).


833. Який орган державної влади здійснює контроль за діяльністю Національного антикорупційного бюро України?
Комітет Верховної Ради України, до предмету відання якого відноситься боротьба з корупцією і організованою злочинністю (ст. 26 ЗУ «Про Національне антикорупційне бюро України»).


834. Який орган державної влади здійснює формування та ведення Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні?

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (п. 5 ч. 1 ст. 9 ЗУ «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»).



835. Який орган державної влади остаточно приймає рішення про неспроможніст ьвиконання Президентом України своїх повноважень за станом здоров'я?
Неспроможність виконання Президентом України своїх повноважень за станом здоров'я має бути встановлена на засіданні Верховної Ради України і підтверджена рішенням, прийнятим більшістю від її конституційного складу на підставі письмового подання Верховного Суду - за зверненням Верховної Ради України, і медичного висновку (ст. 110 Конституції України).


836. Який орган державної влади та з яких підстав проголошує всеукраїнський референдум відповідно до Конституції України?
Стаття 72 Конституції України. Всеукраїнський референдум призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених цією Конституцією.
Всеукраїнський референдум проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.

Повноваження ВРУ (ст.. 85 КУ) призначення всеукраїнського референдуму з питань, визначених статтею 73 цієї Конституції;
Стаття 73. Виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.

Повноваженя Президента Укр (ст.. 106КУ) 6) призначає всеукраїнський референдум щодо змін Конституції України відповідно до статті 156 цієї Конституції, проголошує всеукраїнський референдум за народною ініціативою;


837. Який орган здійснює ведення моніторингу земель?
Ведення моніторингу земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища (ст. 191 ЗК).

Ведення моніторингу земель здійснює Держземагентство за участю Мінприроди, Мінагрополітики, Національної академії аграрних наук та ДКА. (Пункт 6 Постанови КМУ № 2041 від 26.12.2003; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1048 від 12.10.2011}

Забезпечення здійснення моніторингу покладається на Держземагентство України як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ст. 16 ЗУ "Про охорону земель").

Складовою частиною моніторингу земель є моніторинг грунтів. Моніторинг родючості грунтів здійснює Міністерство аграрної політики та продовольства України відповідно до положень ст. 8 ЗУ "Про державний контроль за використанням та охороною земель". Безпосередньо моніторинг грунтів на землях сільськогосподарського призначення проводиться Державною службою охорони родючості грунтів Міністерства відповідно до наказу Мінагрополітики України від 26.02.2004 № 51 "Про затвердження Положення про моніторинг грунтів на землях сільськогосподарського призначення" та наказу Мінагрополітики "Про Державний технологічний центр охорони родючості грунтів" № 167 від 01.09.2000. Спеціальні правила відносно моніторингу особливо цінних земель передбачені вказівкою Держкомзему "Про використання, охорону та моніторинг особливо цінних земель" від 03.11.1997 №55.
Правове регулювання агрохімічної паспортизації як складової моніторингу здійснюється Указом Президента України "Про суцільну агрохімічну паспортизацію земель сільськогосподарського призначення" від 02.12.1995 № 118/95, а також наказом Мінагрополітики України від 11.10.2011 № 536, яким затверджено Порядок ведення агрохімічного паспорту поля, земельної ділянки.
Забезпечення моніторингу зрошуваних та осушуваних земель здійснюють органи водного господарства (ст., 16 ЗУ "Про меліорацію земель").


838. Який орган здійснює державний контроль за використанням та охороноюземель?
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі (ст. 188 ЗК).
Органами, що здійснюють державний контроль за використанням і охороною земель, є Держкомзем, Мінекоресурсів, інші спеціально уповноважені державні органи. З метою підвищення ефективності державного управління земельними ресурсами, вдосконалення контролю за використанням і охороною земель у складі Держкомзему України було створено Державну Інспекцію з контролю за використанням і охороною земель, що діє на основі Положення про неї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 року № 1958.


839. Який орган здійснює самоврядний контроль за використанням та охороною земель?
Сільські, селищні, міські, районні та обласні ради (ст. 189 ЗК).


840. Який порядок заміни боржника у договірному зобов'язанні?
Боржник у зобов'язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом (ст. 520 ЦК).


841. Який правовий наслідок, передбачений у СК України, для особи, яка позбавлена батьківських прав?
Стаття 166 СК України.Правові наслідки позбавлення батьківських прав
1. Особа, позбавлена батьківських прав:
1) втрачає особисті немайнові права щодо дитини та звільняється від обов'язків щодо її виховання;
2) перестає бути законним представником дитини;
3) втрачає права на пільги та державну допомогу, що надаються сім'ям з дітьми;
4) не може бути усиновлювачем, опікуном та піклувальником;
5) не може одержати в майбутньому тих майнових прав, пов'язаних із батьківством, які вона могла б мати у разі своєї непрацездатності (право на утримання від дитини, право на пенсію та відшкодування шкоди у разі втрати годувальника, право на спадкування);
6) втрачає інші права, засновані на спорідненості з дитиною.
2. Особа, позбавлена батьківських прав, не звільняється від обов'язку щодо утримання дитини.


842. Який правовий режим земельної ділянки, яка приватизована одним з подружжя у період шлюбу 1 червня 2012 року?
Спільна сумісна власність подружжя.
Положення п. 5 ч. 1 ст. 57 СК України про те, що особистою приватною власністю дружини, чоловіка є земельна ділянка, набута нею, ним за час шлюбу внаслідок приватизації земельної ділянки, що перебувала у її, його користуванні, або одержана внаслідок приватизації земельних ділянок державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, або одержана із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених Земельним кодексом України, набрало законної сили 13 червня 2012 згідно із Законом № 4766-VI від 17 травня 2012 року.


843. Який правовий режим майна подружжя поширюється на майно, придбане зачас шлюбу одним з подружжям як фізичною особою - підприємцем?
Правова позиція у справі №6-1109цс15
Системний аналіз статей 57, 60, 61 СК України дозволяє дійти висновку про те, що майно фізичної особи-підприємця може бути об’єктом спільної сумісної власності подружжя і предметом поділу між ними з урахуванням загальних вимог законодавства щодо критеріїв визначення спільного майна подружжя та способів поділу його між ними.
Під час здійснення поділу майна в судовому порядку суд повинен виходити з презумпції рівності часток, а також з вимог статті 71 СК України, відповідно до якої поділ майна, що є об’єктом права спільної сумісної власності подружжя, здійснюється шляхом виділення його в натурі або реалізується через виплату грошової компенсації вартості його частки у разі неподільності майна (частина друга статті 364 ЦК України). При цьому, відповідно до частини третьої статті 71 СК України речі для професійних занять присуджуються тому з подружжя, хто використовував їх у своїй професійній діяльності. Вартість цих речей враховується при присудженні іншого майна другому з подружжя.
Отже, майно фізичної особи–підприємця (яке використовується для господарської діяльності фізичної особи–підприємцем) вважається спільним майном подружжя, як і інше майно, набуте в період шлюбу, за умови, що воно придбане за рахунок належних подружжю коштів.


844. Який правовий режим майна, що набуте за час спільного проживання жінкою та чоловіком однією сім'єю, але таких, що не перебували у шлюбі між собою або в іншому шлюбі?
Майно належить їм на праві спільної сумісної власності (ст. 74 СК).

Стаття 74. Право на майно жінки та чоловіка, які проживають однією сім'єю, але не перебувають у шлюбі між собою або в будь-якому іншому шлюбі
1. Якщо жінка та чоловік проживають однією сім'єю, але не перебувають у шлюбі між собою або в будь-якому іншому шлюбі, майно, набуте ними за час спільного проживання, належить їм на праві спільної сумісної власності, якщо інше не встановлено письмовим договором між ними.
2. На майно, що є об'єктом права спільної сумісної власності жінки та чоловіка, які не перебувають у шлюбі між собою або в будь-якому іншому шлюбі, поширюються положення глави 8 цього Кодексу.


845. Який правовий режим майна, яке набуте до 1 січня 2004 року під час спільного проживання осіб, які НЕ перебувають у зареєстрованому шлюбі між собою?
Майно, набуте до 1 січня 2004 року під час спільного проживання особами, які не перебувають у зареєстрованому шлюбі між собою, є об'єктом їхньої спільної сумісної власності, якщо: 1) майно придбане внаслідок спільної праці таких осіб, як сім’ї (при цьому спільною працею осіб слід вважати їх спільні або індивідуальні трудові зусилля, унаслідок яких вони одержали спільні або особисті доходи, об'єднані в майбутньому для набуття спільного майна, ведення ними спільного господарства, побуту та бюджету); 2) інше не встановлено письмовою угодою між ними.
У зв’язку із цим суду під час вирішення спору щодо поділу майна, набутого сім’єю, слід установити не лише обставини щодо факту спільного проживання сторін у справі, а й ті обставини, що спірне майно було придбане сторонами внаслідок спільної праці (постанова ВСУ від 25 грудня 2013 року у справі № 6-135цс13).


846. Який правовий статус піднаймача за договором піднайму житла?
За договором піднайму житла наймач за згодою наймодавця передає на певний строк частину або все найняте ним помешкання у користування піднаймачеві. Піднаймач не набуває самостійного права користування житлом. Договір піднайму житла є оплатним. Розмір плати за користування житлом встановлюється договором піднайму. Строк договору піднайму не може перевищувати строку договору найму житла. У разі дострокового припинення договору найму житла одночасно з ним припиняється договір піднайму.До договору піднайму не застосовується положення про переважне право на укладення договору на новий строк (ст. 823 ЦК).


847. Який принцип був вилучений з переліку основних засад судочинства законституційною судовою реформою 2016 року?
Принцип законності – суди підкоряються лише закону.
Ст. 129 Конституції України (зі змінами від 30.09.2016): Суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права.


848. Який принцип правової охорони суміжних прав випливає з положень ЗаконуУкраїни "Про авторське право і суміжні права"?
Головний принцип охорони суміжних прав — вона здійснюється, не перешкоджаючи 
охороні авторських прав на твори. Це означає, що охорона суміжних прав здійснюється
 заходами, які виключають можливість порушення авторських прав, а умовою охороноздатності 
об’ єктів суміжних прав є правомірне використання творів із метою їх виконання, запису 
фонограм, відеограм або створення програм мовлення. Цей принцип втілений у ч. 2 ст. 36 ЗУ 
«Про авторське право і суміжні права»: Виконавці здійснюють свої права за умови д
отримання ними прав авторів виконуваних творів та інших суб'єктів авторського права. 
Виробники фонограм, виробники відеограм повинні дотримуватися прав суб'єктів авторського 
права і виконавців. Організації мовлення повинні дотримуватися прав суб'єктів авторського 
права, виконавців, виробників фонограм відеограм). 


849. Який розмір одноразового доходу вважається суттєвою зміною у майновому стані суб'єкта декларування згідно з антикорупційним законодавством?
У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство (ст. 52 ЗУ «Про запобігання корупції»).


850. Який розмір разової грошової компенсації передбачений Законом України"Про авторське право і суміжні права" за порушення авторських або суміжних прав?
Від 10 до 50000 мінімальних заробітних плат (п. г ч. 2 ст. 52 ЗУ «Про авторське право і 
суміжні права»).


Питання №№ 751 - 800                                                    Питання №№ 851 - 900
 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відповіді на запитання №№ 1 - 50 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду

Відповіді на запитання №№ 351 - 400 з переліку запитань для кваліфікаційного оцінювання кандидатів на посаду судді Касаційного кримінального суду